Keresés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Nyugdíjas #8135 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KaraDani #8161 üzenetére

    Ezt már olvastam korábban, a kedvenc részletem az "1 fejen átfordulás, de ettől eltekintve ez is járható" belőle :))

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #8163 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #8167 üzenetére

    Vette a Rockhopper új árát, és a vásárlás óta görgetett inflációval felszorozta? Mert akárhogyan agyalok, máshogy nem jöhetett ki ez a szám :U

    rétisün: teljesíthető az, csak nem földi évben kell mérni, hanem keresni egy Marson túli szimpatikus kisbolygót alapegység definíciójához, a Vestával számolva simán meglehet a cél :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #8207 üzenetére

    Ha van hozzá kedved, akkor esetleg még Garmin Connectbe is told be, sokféle szenzor esetén (HR, pedálfordulat, hőmérséklet) szerintem ennek a legáttekinthetőbb a felülete (Ariadne linkelt ezzel túrákat a topikban).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #8209 üzenetére

    Működik az mással is, csak GPX-et kell feltölteni, míg Garmin eszközből böngészőn keresztül képes a legutolsó szinkronizálás óta megtett összes útvonal egy gombnyomásos feltöltésére. A player funkció nagyon jó az adatok kielemzésére, ahol egyszerre két grafikont és a térképet tudod vizslatni.

    Kapcsold be a bal alsó sarokban a magassági információk javítását, az még pontosíthat az adatokon. Most látom, hogy be van kapcsolva, ezért ez adja vissza a leginkább valósnak tűnő szintet. Minél részletesebb domborzati modellje van a tracker oldalnak, annál pontosabb lesz a megtett szint.

    Update: a mobilos tracker programok támogatják a virtuális partnereket? Ez ismert körön történő edzéskor tud jól jönni, amikor feltöltesz egy korábbi mentést az eszközre, és menetközben idegesít, hogy a múltkor gyorsabb voltál, húzzál bele (vagy több kör esetén akár az előző körhöz is képes viszonyítani) :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #8233 üzenetére

    A Garminnál elvileg tervben van a Connect API-jának megnyitása. Erre várok, hogy írjak hozzá egy egyszerű letölt-turkál-más felhasználónéven visszatölt szoftvert, ne legyen macerás publikusra kitenni a túrákat (első-utolsó X perc törlése a pontos cím miatt, valamint a HR adatok eltávolítása).

    Munkából kifolyólag eléggé sok GPS-ről leszedett magasságadatot láttam, én azokban nem bíznék, a 118 méteres érték helyetti -41 méteren már nem lepődöm meg :) Mindenképpen kell egy domborzati modell, csak nem mindegy, milyet tud/akar venni a szolgáltatás fenntartója.

    Az Endomondo felülete eléggé jól néz ki, nekik sikerült egy tökéletes funkcionális designt összehozni, ha telefonos tracker programot használnék, akkor az ő webes felületüket erőltetném. A Sports Tracker felülete csicsás, elsőre jól néz ki, másodikra hiányolok pár adatot és funkciót, harmadikra az tűnik fel, hogy milyen lassú. A SportyPal nem rossz, de nem is jó.

    Whiskey: a fentiekről ugrott be, nem felejtettem el a kért programot, noszogass
    időnként, hogy legyen belőle valami :B

    8zabi: nekem a 9-11%-os emelkedő megy ilyen sebességgel, ezt még tartósan ki tudom tekerni, a 12-13%-ot már csak rövid szakaszon, felette már sok (ez aszfaltra igaz, terepen ennél is siralmasabb a teljesítményem, a topikos ismeretségem jelentős hányada nagyon nagyon-nagyon lealáz :B). Tudomásom szerint a Kékesre vezető út legalább ilyen meredek, szóval a - kiindulási pontod alapján - síkon nevelkedve szerintem ez nagyon jó teljesítmény :K Ha el szeretnél bizonytalanodni, akkor tegnap linkeltem egy posztot, aminek Kékestető 16x volt a címe :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz 8zabi #8238 üzenetére

    Nem, trekking kiosztás miatt esetedben eléggé nagyra nőtt mókusról beszélhetünk, montinál a 22/34 vagy 22/36 az igazi mókuskerék, szóval úgy nehezebb, a nagyobb és vékony kerék miatt pedig némileg könnyebb :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #8287 üzenetére

    de tudom a kezem belelóg a bilibe
    Dézsa az inkább, a bili túl kicsi a kívánságlistádhoz :DDD Kíváncsiságból a tegnap linkelt útvonaladat exportáltam Garmin Connectből GPX formátumban, és egy hirtelenjében összedobott programmal összegeztem a magasságadatokat. Sajnos a Garmin Connect által végrehajtott magasságjavítások nem kerülnek vissza fájlba, így nálad 165 méternyi szintet számoltam a 105 méter helyett. Ezután elővettem egy saját tracklogot, aminél a barometrikus rásegítés miatt a Garmin Connect nem nyúlt a magasságadatokhoz, és itt az általam és az oldal által számolt szint megegyezett.

    amargo: ha komolyan belemélyülsz ebbe a fejlesztésbe, akkor szóljál, mert megvannak a krumploidon WGS84 geoidon történő távolságszámításhoz a szükséges képletek és függvények C++-ben, de elő tudom kotorni a .NET változatot is.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #8301 üzenetére

    Találkoztam olyan PDA-val, ahol egyszerre kellett hat gombot benyomni. Volt olyan is, ahol a hátlapon lévő reset gombot (mivel süllyesztett kialakítású volt, ezért ceruza kellett hozzá) és az előlapon 4 gombot kellett egyszerre benyomni. Itt komoly előzetes tervezést és egyensúlyozást igényelt a művelet, mert két kéz kevés volt hozzá :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gery03 #8369 üzenetére

    Tökre élveztem, ahogy a szurokcsíkokban kacsázik a bicikli, mert puhára van olvadva..
    Ennél jobb, amikor annyira meg van már olvadva, hogy a traktorgumi kicsi darabokat tép ki belőle, és a forró aszfaltdarabok a szőrös lábadon landolnak, egyszerre égetve és beleragadva ;]

    Ariadne, zabcs80: grat a tegnapi körhöz. Nekem szombat reggel 35 km jött össze némi szinttel, ma 15 km nulla szinttel, de mindez hátizsákra kötözött hátizsákkal, és mindkettő persze degeszre pakolva. Én a 4 literes folyadékfogyasztásodat szinte kevésnek is tartom, amilyen meleg volt.

    szki: nekem ma reggel 6:15-kor elég volt mindössze 2 km ehhez, siettem a vasútállomásra, az épületben pedig csak 21-22 fok volt.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Jofi81 #8460 üzenetére

    Sajnos nem veszik el, de mostantól szerencsére jó nagy pénzbírságot varrnak érte a nyakadba. Oldalt nem tudok, de ezt rendőr nyilatkozta valahol.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #8473 üzenetére

    Izé, milyen olajjal kenegetitek a láncotokat?
    Most Motorex Wet Lube sprayt használok, ha végre elfogy, akkor a mindenki által ajánlott, és a szekrényben felhasználásra várakozó Rohloff láncolajra térek át.

    A dry cuccok kevésbé szedik össze a port, cserébe egy eső pillanatok alatt le tudja őket mosni a láncról. A wet cuccok pont fordítva: sűrűbbek, jobban tapad rájuk a por, cserébe jobban bírják az esős körülményeket.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #8474 üzenetére

    Ha hátulra fel tudsz szerelni hagyományos, csavarral rögzíthető sárvédőt, akkor érdemes azt használni. Ha nincsen lyuk a csavarnak, vagy a támvilla olyan szögben áll, hogy a sárvédő eláll a keréktől, akkor nyeregcsőre rögzíthetőt kell venni. Ebből érdemes olyat, ahol egy csuklós szerkezettel rögzül a sárvédő, mert ilyenkor kevésbé mozog a sárvédő, és a rögzítési ponton túlnyúló rész jobban véd. A hagyományos csavaros rögzítésűt másfél perc felszerelni (ősszel-télen használok ilyet állandóra), a nyeregcsőre rögzíthetőt 10 másodperc felrakni (nyáron, ha kell). Eléggé jól véd mindkettő, én a linkelt típusú SKS-t használom (drága, de jó).

    Előre a villád a meghatározó. Ha van lehetőség csavaros rögzítésre, akkor azt ajánlom ismét, ha nincsen, akkor valószínűleg krosszsárvédőt tudsz felszerelni. Ezeknek a rögzítőrészét alulról lehet beszerelni a villanyakba, és egy laza mozdulattal lehet felrakni/leszedni (10 másodperc ez is). Nekem a linkelt SKS ősszel-télen állandóan fent van, nyáron, amikor szükséges, simán bírja a terepet is.

    A cipőd védelme érdekében jól tud jönni az alsócsőre szerelhető sárvédő. Nekem egy ilyen egész évben van (nem a linkelt, a legolcsóbb kapható darab), a cipődet nagyon meg tudja kímélni a víztől-sártól.

    A fenti trióval bármilyen időjárási körülmények között tudok tekerni, esőben is, terepen kisebb sárban is (nagy esetén nem megyek oda ...), eléggé jól véd a felszerelt készlet. Árakat nem néztem, amit linkeltem, az szerintem drágább, de itt nem a konkrét modell, hanem a konstrukció a lényeges. Egy drága SKS és az olcsó kínai között a műanyag minőségében van nagy különbség, az előbbi nagyságrendekkel több feszítő-csavaró erőhatást bír ki. Hátulra a konstrukció miatt használok SKS-t, előre a szimmetria kedvéért, az alsócsőre pedig költséghatékony.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #8481 üzenetére

    Pedig már éppen célszerszámot akarta javasolni a probléma megoldására :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tzimash #8489 üzenetére

    Tűzfal, böngésző, reklámblokkoló fronton néznék körbe, mert nálam is minden rendben van (Opera alatt néztem).

    amargo: ha DX = DX900, akkor maximum a fényerőbe köthettek volna bele. Mármint abba, hogy túl nagy :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #8508 üzenetére

    Nekem a sütő és a tepsik első valódi használat előtti kiégetése ugrott be, kegyetlenül büdös volt a folyamat, és ha jól sejtem, ez sem lehet valami szagtalan.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Dirtyz #8528 üzenetére

    Csúnyán visszeres a lába.

    Az általad linkelt oldal szerint a kialakulásának nincsen konkrét oka, hosszan tartó állás, terhesség és öröklött hajlam közrejátszhat ebben. Az első a bringázással kapcsolatba hozható, az utolsót ki tudja, a középső "valószínűleg" nem :) Maga a visszér arról szól, hogy az erekben található billentyűk szelepként akadályozzák még a vér visszafolyását, de ezek a problémás szakaszon nem működnek megfelelően. Még van egy bekezdés a kezelési módokról, kettő a felismerésről, és a legvégén megemlítik, hogy bár a tünetmentes visszereket nem muszáj kezelni (csak rondán néznek ki), de egyeseknél fekély is kialakulhat belőle.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz N.GÁBOR #8585 üzenetére

    Egyébként igen, valamiért az él bennem, hogy a montik alapára barátságosabb mint a versenybringáké, de ez persze nem feltétlenül van így.
    Ez azért alakulhatott ki benned, mert a mountain bike-nak tűnő kerékpár tényleg olcsóbb, mint egy országúti. Azokat a modelleket értem ezalatt, amik aszfaltos felhasználásra tökéletesek, de terepre már nem túl jó ötlet kivinni őket, mert azt az igénybevételt már nem bírnák az alkatrészeik.

    Egy azonos kategóriájú alkatrészekkel szerelt( például XT vs. Ultegra, vagy SLX vs. 105), minőségi mountain bike (alumínium vázzal) és egy országúti (alumíniumvázzal, alu- vagy karbonvillávval) közül általában az MTB a drágább a hidraulikus tárcsafék és a teleszkóp miatt (cserébe az outi könnyebb :)) ). Meg lehet figyelni, hogy adott áron az országútiból legtöbbször teljes szettet kapsz, míg MTB-ből ugyanazért az árért nem teljes az azonos kategóriás szett, a kerékagyon vagy a féken szeretnek spórolni. Ha az MTB netalán össztelós, akkor szinte biztosan az győz árban. A karbon/Dura-Ace/XTR vonalat most hagyjuk, ott ki-ki "küzdelem" van a minél jobban ürülő pénztárcáért.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #8616 üzenetére

    Nem, az outisok itt össze-vissza beszélnek bringázás helyett, a montisok pedig az erdőt járják ezalatt :P Amúgy a topik törzstagjai között erőteljes montis fölény van az utóbbi napokban tapasztalható hozzászólások ellenére, télen rétisün szinte csak egyedül "védte" a virsligumi mundérját.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #8620 üzenetére

    A kijelentésedből kimaradt a városi rohangálós SS, úgy teljes igazán a kép :DDD

    rétisün: te és szki kivételek vagytok ezen a téren, sokkal többet tekertek, mint amennyit beszéltek :R De ha beszéltek, akkor minden második mondat a tracker problémáiról szól, hogy mégis beszóljak kicsit ;]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #8623 üzenetére

    ez éppen dicséret akart lenni, nem panaszkodás.....
    Minden tracker abból tud gazdálkodni, amit a GPS-től kap. Ha nincsen, vagy problémás a jel, akkor a legjobb program is felsül.

    Futóknál szoktam látni olyan megoldást, hogy tépőzárral bicepszre rögzítik a telefont/futóórát. Ilyen tartó nincsen a telefonodhoz? Ezzel valószínűleg a van jel-nincs jel probléma végleg megszűnne.

    Napfénysüti: Pénz kérdése.
    Vagy hely kérdése, vagy mindkettőé. Néha úgy érzem, jó lenne egy ütős városi rohangálós bringa, de amíg nem fér el, addig marad a monti all-terrain alkalmazása.

    Ariadne: a Kona Speci Kelly's Klubról beszélsz? :))

    Az pedig nem csak a kelly'snél van úgy, hogy egymás után 2-3 évben is azonos vázak vannak, kicsit más festéssel, ehhez csak körül kell nézni...
    A 2008-as és 2009-es Kona Kula Supreme váz csak festésben tért el, a 2010-esben a félintegrált kormánycsapágy és a direkt PM fékfelfogatás változott, na meg a festés. Mégsem szokták ezt a Konának felhozni, hogy az egyik legkedveltebb versenyvázukon nem módosítottak 3 egymás utáni évben szinte semmit.

    Spam123: hardtail legyen, ennyiért össztelóson csak pogóznál a kétes minőségű és hatékonyságú rugóstag miatt.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #8630 üzenetére

    A hely is csak pénz kérdése.
    Nos, igen. Nekem a számításaim szerint többe fog kerülni két bringa megfelelő védelmű elhelyezésének biztosítása, mint maga a második bringa :(

    (#8634) Napfénysüti: "csak" egy van, volt egy rövid időszak, amikor kettő volt, de annak a "megszakadása" óta tudom, hogy kettő ismét csak akkor lesz, ha meg tudom védeni őket.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #8636 üzenetére

    De nem érzem úgy, hogy lassan közlekednék.
    Már kezdtem úgy érezni, hogy sokat gyorsultam lefelé, aztán mentem veled :U Szóval te igen erős ellenérv vagy az igazán gyorsan csak össztelóssal lehet menni terepen elmélet ellen :D

    Vasinger!: szintén egy szavazat a Giant mellett, akár a karbon változat, akár nem. Az alkatrészlista impozáns, ha nincsen nagyon leamortizálva, akkor megtudod, miért emlegettük, milyen sokat jelent a jó teló :K

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz proof88 #8646 üzenetére

    Szerintem mindenki, csak némi oxigénnel, szén-dioxiddal, metánnal és nemesgázokkal szennyezve tette ezt ;)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz N.GÁBOR #8652 üzenetére

    Lehet, hogy igazad van és a kellékek tényleg többet számítanak, bár azért talán mégis van abban valami, hogy a váz az alap.
    Van egy olyan felszereltségi szint, ameddig a váz különbözősége - ami ebben a kategóriában amúgy eléggé hasonló geometriát jelent mindenkinél - sem tudja elfedni a ráaggatott alkatrészek minőségbeli különbségét. Ha elértél felszereltségben egy kellően magas szintet, ahonnan már csak nüanszokat tudsz felfelé lépni aranyáron, akkor jön előtérbe a váz, mint differenciáló tényező. De ez a szint nem az általad korábban említett összeg szintjén mozog sajnos, hanem jóval magasabban.

    Hiába pakolsz rá egy hi-end karbonvázra - szélsőséges példa - Tourney-Altus szintű cuccokat, a végeredmény borzalmas lesz, mert nem azt fogod érezni menetközben, hogy hű, de jó a vázad, hanem azt, hogy már belehajlik a lánctányér tekeréskor az első váltóba, már megint elállítódott a hátsó váltó, és recseg-ropog alattad az egész konstrukció. Ha egy átlagos alumíniumvázra pakoltál volna Deore szintet, akkor használhatóságban jobban jártál volna, valamint súlyban is könnyebb lenne.

    Amúgy a tavalyi-idei modellekre a Kelly's néha borzalmas alkatrész-összeállítást képes felpakolni. Néhány nagyobb névvel (XT hátsó váltó a tipikus PV példa) eladhatóbbá teszik a bringát a nem hozzáértőknek, közben ott spórolnak, ahol lehet, de nem kellene (gyenge kerékagyak). Most nem keresek vissza a topikban, de pár hónapja volt szó olyan 2011-es modelljükről, ahol Altus-Acera-Alivio-Deore-SLX-XT szettekből is volt alkatrész ugyanazon a karácsonyfán bringán ..

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dqdb #8653 üzenetére

    [link]
    Visszakerestem, rosszul emlékeztem, nem Kelly's volt, bár ők is képesek "rokokó" szettek összedobására, az idézett esetben Acera-Alivio-Deore-XT-XTR volt a menü ...

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #8662 üzenetére

    venember83: A lyuggatás pedig csökkenti a fékerőt, cserébe gyorsabban hűl a tárcsa. Valamit valamiért.
    Az sem elhanyagolandó, hogy egy 185-ös Cleansweep G3 ennyire lyuggatva is 200 gramm, gondolj bele, milyen dög nehéz lenne tömören. És hidd el, nem semmi fékerőt lehet elérni egy ilyen tárcsával.

    Fékezéskor rengeteg hő termelődik, annak gyorsan távoznia kell, nehogy megszűnjön a fékhatás. A Shimano 2012-es XT fékjein már külön hűtőbordák is vannak a féktesten, bár nem tudom, ez mennyire szükséges valójában, és mennyire szükséges a marketing szerint :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #8669 üzenetére

    [link] :))

    Arra nem sikerült rájönni, hogy ez most komoly, vagy poén, hajlok az utóbbira.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tamoo #8707 üzenetére

    Próbálj megállni 50km/h-ról folyamatos gyenge fékezéssel illetve 2-3szakaszos "majdnem satuzással" ugyan azon a távon. Aztán fogd meg a tárcsát és kiderül hogy valami hiba van a képletben.
    A hiba a fránya linearitás feltételezésében van, ami sajnos csak a legritkább esetekben igaz fizikai folyamatoknál.

    Amúgy jól emlékszem, hogy a Mátrában te már sütöttél tárcsát?

    grabber: Súlyra is fontos,mert hába van nekem mtb vázam,országútra képeztem ki és így 12KG csak.
    Gonosz leszek, alumínium hardtail montinál egyáltalán nem számít kevésnek a 12 kg ;]

    Hol és mennyire szeretnél látni a lámpáddal, illetve milyen üzemidőt vársz el tőle? A linkelt DX900-as lámpa az a kategória, amivel 4-5 órán keresztül lehet a legmagasabb fokozaton világítani, és ezen fokozaton simán lehet terepen (tényleg terepen, azaz erdei ösvényen/sziklás út) 25 km/h környéki tempót tartani.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #8713 üzenetére

    7502 m szint
    a többi szám nem érdekes, ez itt a lényeg, és ez szép nagy :R

    Ma délután tekertem a városban, még a menetszél is égetett ... Remélem holnap estére kellemes lesz a klíma a félig nightride-ra.

    Vasinger!: próbáld ki előbb az a Rebát, és nem akarod utána a Manitou-t :)) Ha az a Giant felszereltsége, amit linkeltél, és jó állapotú, akkor az egy főnyeremény.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KrAt #8718 üzenetére

    Szép bringa, könnyű bringa, kilátás is van, de miért csak mellette pózolsz, és nem rajta? :DDD Ezután várjuk a 100+ kilométeres túrabeszámolókat, az outi birtoklása kötelezettségekkel jár :))

    A nyereg biztosan jól áll? Kényelmes így? A képek alapján nem vízszintes, kicsit hátrafelé billen, erre az lecserélt nyeregcsövem miatt nagyon ráállt a szemem.

    tekeyagd: a karbon nyeregcső a szkandium vázon sokat javított kényelemben, főleg a kis amplitúdójú, de nagy "frekvenciájú" egyenetlenségeknél, mint a macskakő. Még nem ültem karbonvázas bringán, de ha már egy csődarab ennyit tud, el tudom képzelni, mi mindent kimozog annak a hátulja.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz JColee #8787 üzenetére

    Ha Hayes Stroker Ryde, akkor az egy alap hidraulikus tárcsafék, ha Trail, akkor már jobb.

    Szerintem a hidraulikus tárcsafék előnyei:
    1. időjárás-független (nagy esőben vizes pofákkal úgy nyikorog, hogy 3 utcával arrébb is hallják, hogy jössz, de fog, maximum 10-20%-kal nő csak a fékút).
    2. jobban adagolható, az egy ujjas fék maga a királyság
    3. jobban fog (Deore LX 160 mm-es tárcsával és az Avid Elixir 5 185 mm-es tárcsával nagyon megveri a régi Deore V-fékemet)
    4. olcsóbb tárcsát cserélni, mint felnit
    5. egyre kevésbé kapsz olyan teleszkópot, amin van V-fék tüske, és az újabb vázak jelentős részére is esélytelen felszerelni V-féket

    Hidraulikus tárcsafék hátrányai:
    1. évi kötelező szerviz
    2. otthoni körülmények között nehezebb szerelni
    3. a tárcsa be tud rezonálni, a már megint cicereg az a rohadt tárcsa gyakori beszédtéma tud lenni :)
    4. típustól függően drága tud lenni a fékpofa, például Magurába valót aranyáron mérik
    5. drágább egy középkategóriás tárcsafék, mint egy felső kategóriás V-fék, cserébe jobb is, szóval ez nem biztos, hogy hátrány

    Én a leendő városi bringámat az első három pont miatt (és mert azt várom el egy féktől, ha meghúzom, azonnal harapjon) tárcsafékesre fogom építeni/olyat választok (Cannondale Bad Boy, Merida S-Presso). Montin soha nem térnék vissza V-fékre.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #8793 üzenetére

    Azt kifelejtetted, hogy lényegesen ( ) nehezebb a tárcsafékrendszer.
    Jogos, valamit hiányoltam a listáról, ez volt az. Cserébe könnyebb és szebb/festett felnid lehet a fékfelület hiánya miatt :)

    Könnyű, ennyi szinthez meg bőven elég, tehát montinál sem létkérdés, de azért jobb.
    Mondja ezt egy szintén tárcsafékes ;]

    azonban tárcsánál a felniben óhatatlanul megjelenő nyolcasokkal se kell többet foglalkozni igazándiból
    Csak a tárcsában megjelenő enyhe nyolcasokkal kell :))

    Misály: árban lehet, hogy egyformára ki lehet hozni, de nyűglődésben nem. Minden frissen fűzött kerék igényel utógondozást, míg a tárcsával csak a cicergés miatt anyázol :) Nekem amúgy másfél tárcsa kijönne egy felni árából, és ekkor a fűzést még nem is számoltam.

    venember83: Misály: Ne fékezz annyit.
    Bizonyítsd be a fának, hogy te vagy az erősebb :P

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz INMOTEP #8799 üzenetére

    Nem jó, neked montid van 26"-os kerékkel, az pedig egy 28"-as trekking teleszkóp. A 63 mm-es rugóút tipikusan trekkingre utal, ami ilyen, azt további utánanézés nélkül elvetheted.

    sanan:
    MTB: Tourney > Altus > Acera > Alivio > Deore > SLX > XT > XTR (a Saint DH/FR vonalon a speciális célterület miatt kissé kilóg, az XT és XTR közé pozicionálják típusszám alapján)
    trekking: Tourney > Altus > Acera > Alivio > Deore > Deore LX > XT
    országút: 2200 > Sora > Tiagra > 105 > Ultegra > Dura-Ace

    Duplán lassú vagyok ...

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #8834 üzenetére

    Szegény barátnőm meg annyira aggódott hogy utánam jött kocsival később.
    Saját szervizkocsi, ezt nevezem :P Menjél terepre, és muszáj lesz neki bringával utánad menni :) Sisakot vegyél.

    SOAD19: alacsony vagy valószínűleg egy 29er-hez, és gyenge is. Városban körülbelül az előnyeinek 0%-át használnád ki, cserébe a divatfelárat ki kellene érte fizetni. Ha csak városban közlekedsz, akkor egy merev villás cross/egysebi a te bringád.

    Amikor először láttam Xantomas 29-es Superiorját, akkor ránézve megjegyeztem, milyen szép merev villás városi bringát lehetne építeni ebből a vázból. Az arckifejezését fényképezni kellett volna :DDD A szememnek a montis geometria tetszik igazán, de egy ilyen hibrid csak jól nézne ki, a célnak nem lenne ideális. Még szerencse, hogy a Bad Boy-t látva is csöpög a nyálam :B

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Xantomas #8838 üzenetére

    Szép az a bicaj, városban sem lenne rossz, de virsli közeli gumival már nem lenne az igazi. Az arányok nem stimmelnének, bár jó kis ballonos Big Apple-lel meggondolandó. Nem kicsit kerekedtek el akkor a szemeid, hidd el :)) Friss, büszke, ropogós 29er tulajdonos előtt helyből szentségtörést követek el a harmadik-negyedik mondatommal :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #8850 üzenetére

    [link]

    Beszélhetnénk róla sokat, a videó mindent elárul.

    Napfénysüti: alapból egy Scott marokszerszámmal járkálok, de most az utóbbi időben szakaszosan bekövetkezekett nyereg-nyeregcső-markolat-pedál kvartett cseréje miatt nálam van egy komplett imbuszkészlet a két legnagyobb, és bringán nem használt kulcs kivételével, mert ezzel mégiscsak könnyebb finomhangolni útközben. Ha már jónak ítélem meg a beállításokat, akkor ismét elég lesz a marokszerszám tűzoltásra.

    Műhelypumpából ezt ajánlom, tökéletesen teszi nálam a dolgát (bár a B+-szal sincsen valószínűleg semmi probléma). A gumileszedő jó, csak akkor vegyél fémet, ha eltörted külső cseréjekor az összes műanyagot, különben felesleges (a fém karcolja a felnit, könnyebb kinyírni vele beszereléskor a belsőt, cserébe van olyan szerencsétlen felni-külső együttállás, amikor a műanyaggal esélyed sincsen). A láncvillavédőnél arra vigyázzál, hogy többféle méretű van a láncvilla átmérőjétől függően (átmérő, nem hossz), nehogy kicsit vásároljál. A neoprén jó, időnként illik mosni, a sötétszürke lenne belőle az ideális szín :D Nekem piros van, de a feketén is meglátszik a kosz. Marokszerszámból van egy ehhez hasonló IceToolz-om, de egy Scottot szoktam cipelni, mert azt kényelmesebb használni (vacilláltam az IceToolz megrendelésén, végül úgy döntöttem, hogy nem vásárolom meg, inkább a közeli RideBike-ban a Scottot, csak a kosárból elfelejtettem kivenni :B). Kulacstartóból van szerencsésebb kialakítású, de másra bízom a linkelést.

    Cathfaern: ott érdemes sisakot venni, ahol tudsz megfelelő venni. Nincs mit a segítségért :DDD Komolyabban szólva: KaraDani végigjárta Budapest összes nagyobb bringaboltját az ideális sisakot keresve (jól áll a fején és jól néz ki), eléggé magas összeggel indult neki a túráknak, hogy ez ne korlátozza, mégis a Decathlonban kötött ki végül a megcélzott összes harmadát elköltve, mert ott talált legjobban illeszkedő darabot.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #8857 üzenetére

    Kiesik, nehéz kivenni vagy zörög, esetleg mindhárom egyszerre :) Az enyémmel a koszolódástól eltekintve meg vagyok elégedve, fehér műanyag alapú, a lista egyik tétele sem igaz rá, cserébe szép fehérre esélytelen lemosni (más színben jó lehet). Ha sikerül beazonosítani, akkor megírom a típusát (Meme a halomban álló leszerelt kulacstartókból kibányászta ezt, és megkérdezte, hogy jó lesz-e).

    Valamelyik Speci kulacstartót dicsérték emlékeim szerint, próbálj meg az eggyel ezelőtti archív fórumban rákeresni, mintha Ariadne és/vagy tekeyagd említette volna a pontos típusát.

    (#8859) amargo: jelentkezem, de olyan időpontra tervezd, amikor nem a strandon szeretne dögleni a fél ország, különben Budapestről Velencéig esélytelen vonattal lejutni még kora reggel is ...

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #8864 üzenetére

    Majdnem jól rémlett akkor, csak nem venember83-ra emlékeztem :) Amúgy szerintem a választékot nézve egyáltalán nincsen elszállt ára, ha az érthetetlen árú karbon modellekhez viszonyítunk, akkor meglehetősen olcsó.

    Valaki be tudná azonosítani a kulacstartót erről a bringáról? Végignéztem 2 nagyobb webshopot, de nem találtam meg.

    rétisün: a kulacstartó gramm-mánia a legérthetetlenebb dolog. Küzdesz, hogy lefaragj pár grammot a tömegéből, majd belevágod a fél-háromnegyed literes kulacsot tele vízzel :))

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #8868 üzenetére

    Mint írtam, kb. a legjobb cucc az Epicen.
    Ha ennyire nem jön be, akkor bejelentkeznék nulla pénzért a Rebára és XT hajtásra ;]

    Próbálkozz a bringa tulajdonosánál, neki tudnia kell.
    Ahogyan elnézem az adatlapot, az Epic tulaja ez utóbbit még nem szerelte fel, ezért könnyebb lesz odaajándékozni nekem :))

    Zebu: a legtöbb marokszerszám teljesen fémből van, egyedül a gumileszedőket szokták műanyagból gyártani (okkal és nem spórolásból). A linkelt IceToolz is teljesen fémből van, csak a két oldallapjára szereltek a fém föle extra műanyag borítást.

    Tamoo: én is először :) Arra gyanakszom, hogy ez egy kifutott darab lehet, és a hasonlóság miatt sanszos, hogy BBB. Semmi márkajelzés nincsen rajta felszerelt állapotban látható helyen.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #8874 üzenetére

    Azt a kérdést azért nehéz megválaszolni egy topikban, hogy neked szükséged van-e újabb bicóra.
    Ha történetesen bringaboltos vagy a közelében, akkor nem :DDD

    INMOTEP: ha méretben megfelel a mostani, akkor ezt az árkategóriát teljesen felesleges cserélni 1-2 évvel frissebb új modellre, mert felszereltségben nem jutsz előre egy milliméternyit sem, cserébe 30-40%-ot elbuksz az új és a régi közötti árrésen. Vagy annak van értelme, hogy szépen lassan alkatrészenként a gyenge pontokat felfejleszted, vagy az új áráért veszel egy kategóriákkal jobb használtat, vagy összegyűjtesz még pénzt, és a 200+ kategóriából veszel egy újat. A fenti három esetet kivéve felesleges pénzköltésről beszélhetünk, mert az új bringa is olyan, mint az új autó: amint beleráültél, helyből buktál legalább 30%-ot az árából.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz INMOTEP #8882 üzenetére

    Egy tárcsafék drágább, mint egy azonos kategóriás V-fék, annak a felárát valahol biztosan elspórolták a bringán. 1-2 éves 12x ezer forintos bringát vadonatúj 12x ezer forintos bringára cserélni szerintem a legnagyobb hülyeség. Előre nem lépsz (az ebben az árkategóriában felszerelt mechanikus Promax tárcsafék ne zavarjon meg a tisztánlátásban), csak a pénzt költöd.

    Teasüti: röhögni fogsz, de már hirdettek bringát női tulajjal :D visszakeresek, hátha meglesz.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #8886 üzenetére

    [link]

    Sajnos voltam olyan hülye, hogy csak linkeltem, így a hirdetés nem maradt fenn az utókor számára :O

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz amargo #8896 üzenetére

    Friss emlékeim vannak, egyszer bőven elegendő volt oda-vissza az a szakasz, Csepel nem lopta be magát a szívembe, és még finoman fogalmaztam (és gyalogoltam bele a lelkedbe ;] ). Az úttesten sem jó, mert rengeteg tonnás teherautók nyomják padlógázzal, és "járdán" sem (nehéz járdának nevezni azt az aszfaltizét, mert olyan keskeny, hogy egy gyalogos alig fér el rajta ...), mert ott az elszáguldó dobozok menetszele csavargatta a kormányt a kezemben. Az első komment no comment, de a többi sem jobb :U

    venember83: meg előző este egy kis babgulyás? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #8892 üzenetére

    Most pusztán kíváncsiságból a hétvégi pangásban végigtekertem a hídon Buda -> Pest irányban. A járda, azaz a majdani gyalog- és kerékpárút használhatatlan a turistáktól. Az úttest aszfaltja tökéletes (még), de nem lehet eléggé a szélén menni, mert a szélső 20 cm emelkedik. Így garantáltan feltartod a mögötted haladó autókat, mert ők nem bírnak előzni, annyira keskenyek a sávok. Szóval én ezután is bringával használhatatlannak tekintem a Margit-hidat, és a szomszédosakat választom, ha át kell mennem a túloldalra.

    Már sokadszorra jártam úgy, hogy bringás cuccban kijövök a boltból (ami nálam rövidnadrág és mez, tehát semmi cicanadrág), felbontom az imént vásárolt kefirt, és megiszom az utcán a bringa mellett álldogálva, miközben a járókelők közül többen úgy néznek rám, mint egy marslakóra. Mi ezzel szerintetek a probléma :F Ha csavaros kifli lenne a kezemben, akkor nem keltenék ekkora megdöbbenést :U Tényleg nem értem, ilyen melegben nekem a jéghideg kaukázusi kefir a legjobb szomjoltó. Any ideas?

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #8986 üzenetére

    Hol érsz be Budapestre, és hol távoznál? Haladósra vagy nézelődősre tervezed az átjutást? Gyors legyen, vagy nyugis?

    Bár 5-6 körül csak nincs tele turistákkal
    Hajnalban talán, de ne vedd biztosra ... Ha ilyenkor mennél, akkor szabadabban lehet útvonalat tervezni, mert szinte nulla forgalom van.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #8990 üzenetére

    Tracket tudsz linkelni? A Római part nem az Árpád-hídig tart, hanem az UVH-ig, a Roosevelt Széchenyi tér pedig Pesten van, más hibát hirtelen nem találtam :)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #8992 üzenetére

    Az ajánlott útvonal egész jó, egyetlen kellemetlensége, hogy felvisz a hegyre Budaörs felé (körúton másik irányban tekeréssel, majd Kelenföld felőli megközelítéssel lehetne ezt elkerülni). A kritikus szakaszokon (= jelentős forgalom) van általában bringaút, szerintem erre menjél. Budapesten keresztül csak olyan útvonalat tudok rajzolni személyes preferenciák alapján, ami hosszabb ennél. Hajnali 5-6 közötti indulással a forgalommal sem lesz problémád, mert 7-re túljutsz a fővároson.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #8994 üzenetére

    Az útvonal az UVH-ig jó, virsligumival is szépen tekerhető. Én nem mennék a rakparton, onnan ráadásul jóval a Clark Ádám tér előtt tudsz feljönni, az Alagúton tilos bringával átmenni, és az útvonaladból nem marad ki a hegymászás sem. Én erre mennék:

    [link] (ideiglenesen elérhető csak a link, mert MapSource-ból bikemap.net-be importáláskor szétesett, és így tudtam megoldani, mentsd le magadnak).

    Belvárosban ott küldelek bringaútra, ahol jó minőségű és nincsen forgalom, amúgy kisebb forgalmú utcákat választottam. Egyedül a Külső Szilágyi út a kakukktojás, azt nem ismerem, a sín túloldalán szoktam menni.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák