Keresés

Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz benedekco #15344 üzenetére

    Na ez az.., h a bringán a lánc "feszülget", pláne ha az első váltóval váltogat az ember fel-le, így a láncot oldal irányú terhelés is éri, főleg hegymenetes, kemény terheléses váltások során.

    S, pl az is igaz, h a motornál jóval nagyobb fordulatnak van kitéve, ez által jóval nagyobb a hőterhelése is a láncnak, így szvsz nem egyforma olaj kell egy (mittomén) ~ 40-50 fokra hevült lánchoz, vagy időjárásnak megfelelő hőmérsékletű lánchoz, - mert nem lesz egyforma a kenés.

    Nah ez már tényleg túl van misztifikálva. :D

    Fentebbidre; bakker, nem tízezrekről beszéltem, hanem 1000ft-ért 1,5 dl lánckenő olajról.
    Pl. nincs műszerolajam, csak robogóba való 2t, motorfűrészhez, illetve autóba és teherautóba való.
    Nem szoktam sajnálni egy ezrest, hogy tényleg a rá való olajjal használjam.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • Doki-HUN1978

    senior tag

    válasz benedekco #15344 üzenetére

    A motorokon nincs lánc váltás, mechanikus sebességváltó tesz eleget ennek a követelménynek. Az meg bringára egy kicsit nehéz lenne...

    A lánc hosszúságának a hajtás szempontjából több az előnye mint a hátránya.
    A nem azonos síkban történő mozgás erőátvitelének már sokkal nagyobb a jelentősége súrlódás szempontjából, ebben igazad van.

    Egy motor lánca viszont sokkal nagyobb fordulaton mozog mint a kerékpáré, eközben pedig nagyságrendekkel nagyobb nyomatékot kell közvetítsen.

    "A szórakozottság a zsenik erénye"

Aktív témák