-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz D.Orion #26605 üzenetére
Olyan butaság ez a felvett teljesítmény írogatása a ledes lámpáknál. pláne azért, mert folyamatosan csökken az adott feszültség melletti áramigény azonos fényerőhöz.
Nem értem, hogy miért nem a fényáramot írják ki a lámpákhoz. Annak több értelme lenne.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #26727 üzenetére
Legyen fekete, mert az slankít, gondolj a potrohosokra is
Jó lenne egy PH mez, de ne feledd, nem olcsó mulatság. Kérdezd a Kellyseseket, hogy mennyi volt a végösszeg, pedig ők nem is olyan kicsi szériát nyomtattak.
"Mákos" alapmintájú kell hogy legyen a mez, (mint ami a magyar börtönökben van a raboknak), vagy csak szimplán keresztbe egy autós guminyom.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nincs valakinek 6-7-8 sebességes rendszerhez, elfekvőben régebbi váltókar párja? 3. napja keresgélek, de csak nagyon alap, és xt-lx párost lelni. Max deore, stx szint.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #27112 üzenetére
Miért ne lehetne? Nem csak a ragasztás tart, hanem a nyomás a belsőt a külsőnek is neki nyomja, ami szintén segíti a vulkanizálás folyamatát. Akkor kell visszatenni a gumit, mikor már majdnem összekötött a folt a belső anyagával, és tartja a nyomást, de még "alakítható". Ezt kell kitapasztalni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz belaazallat #27155 üzenetére
Belépő kategóriás nekem is van, annál jobb minőségű kellene
Mindenképpen Rapidfire rendszerű kellene.Most egy 6 sebességes régi Sachs markolatváltó van fent, a Sram MRX Shimanos megfelelőjének elődje.
Lehet, hogy a végén az lesz, hogy olyan Tourney kar megy fel, mint ami Simonnak van a lótifuti bringáján.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #27219 üzenetére
Sajnos ez ilyen, amit lehet, ellopnak, de nagyon rossz helyen van.
A bringatároló pont a bicikliút mellett van, pont a bejáratnál. Mivel a Neumann bejáratával szemben szoktak a svédek bandázni, senki sem veszi észre, hogy valamelyikük bemegy, leakaszt egy kiszemeltet, és elhajt vele."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz belaazallat #27261 üzenetére
Menetes az agy, így csak 7-es menetes sor az, amit rá lehet pakolni, de a váltókar páros érdekelne. Az az egy fokozat meg kb mindegy
Ha már menetes sor.
Mivel lehet leszedni a kínai, noname racsnit, aminek a hornyos része más, mint a szabvány Shimano? Flexel megvágni a kazetta testet, és csavarhúzóval leütni?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz belaazallat #27268 üzenetére
A 6-7-8 sebességes sorok lánckerék távolsága ugyan akkora, csak a plusz fokozatok miatt szélesebb maga a sor.
(#27270) rétisün
ki akarom dobni a kukába a racsnit, elég hulladék. Lötyög, nincs benne kellő kenés se, szerintem gyárilag kevesebb benne a golyó, valamint nincsenek rajta a váltás könnyítő mélyedések se (lévén, hogy frikciós váltókarhoz való)[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27298 üzenetére
Mivel iszonyatosan pörög a topic, így nagy a valószínűsége, hogy a felmerülő kérdések igen nagy hányada korábban már téma volt.
Érthető Ludsimon reakciója, még akkor is, ha picit túllőtt is a célon, de van benne valami, hogy ott a kereső, mert a szokásos tavaszi kérdések, mindig újra, és újra felmerülnek.
(ettől függetlenül még senki sem vette a bátorságot, hogy nyitóhsz-be összeszedje ezeket a kérdéseket, és a standard válaszokat rá)mod: tessék, megint lassú voltam
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Feldobtam két nyerget apróra, hátha valakit érdekelnek.
BBB BSD-09
Szolid virágmintás női nyeregA nő nyereg szerintem inkább férfi, a szélesebb fajtából, mert nekem baromi kényelmes, csak ugye, férfiként lehet nem kéne ilyen virágmintás cuccal tekernem Barátnőmnek lett véve, de neki keskeny, pont a keretnél van az ülőcsontja.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Chosen #27310 üzenetére
(#27315) Doki-HUN1978 Frászt. Simán lehet, csak nagyon óvatosan kell beállítani a váltókart a kevesebb fokozathoz (régi alivio-acera karoknál kis pöcköket is be lehetett tolni, hogy ne is lépjen tovább).
Úgy kell beállítani, hogy a fokozatjelzőn a 6-os legyen a legkisebb lánckerék míg a legnagyobb az 1-en.
A 8-3 nem jó, mert a váltókar még engedné hogy leválts, csak a bowden már nem, és ha peched van, eltörheted a váltókar mechanikáját, és dobhatod a kukába.
Vagy hátsó agy áthézagolásával a 6-os sor helyére feltehető a 7-es is. (8-as váltókar 7-es sornál ugyan ez az eljárás)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Chosen #27333 üzenetére
Kapd szét a hátsó váltót, és pucold ki a görgőket. Ha azok akadnak, és mozgásuk nem teljesen egyenletes, akkor is csinálhat ilyen anomáliákat.
De lehet hogy tényleg csak a sor fogai vannak elkopva középen (a legtöbbet használt fokozatokban)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Chosen #27333 üzenetére
Kapd szét a hátsó váltót, és pucold ki a görgőket. Ha azok akadnak, és mozgásuk nem teljesen egyenletes, akkor is csinálhat ilyen anomáliákat.
De lehet hogy tényleg csak a sor fogai vannak elkopva középen (a legtöbbet használt fokozatokban)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz sanzi89 #27502 üzenetére
Lehet, de nem ajánlott. V-fékkarral nem fogsz tudni akkora fékerőt kifejteni, mint egy Canti/outi, bmx karral. mivel töb bowdent húz, így nem fog tudni eleget "járni" a fékkar, nincs útja, ahol erőt fejtesz ki.
Vagy keress egy régi, de jóféle, shimano canti fékkart, ami full aluból van, vagy vegyél újat. A tiagrának van egyenes kormányos outi fékkarja. (5K a bringabutikban egy pár) Vagy az avid olcsóbb állítható fékkarja, (szintén 5K egy pár). Ez jóval merevebb brutálisan nő a fékerő, de rövideb a kar.
Ott vannak még a mostanában divatos Saccon Radius CX fékkarok, de árban kb ugyanott vannak, igaz minőségiek is.Alternatíva még, a Saccon Radius olcsó univerzális karjai, (1,5K a pár) ebben a bowdentartót át lehet rakni V vagy Canti húzásra, de picit nyúlós, mert a konzol rugalmas. Bár olcsó városi rohangálóba jó ez is.
Fék helyére, ha régi típusú, és hosszúbenyúlású, akkor Saccon Sencro. Olcsó, és kb a régi, hosszúbenyúlású Shimano 105 erejét hozza.
Szemezgess a Retrobringa.hu honlapján. Teljesen korrektek, pl csak ők tudtak nekem normális árú 28.6-os nyeregcsőbilincset túrni. (ritka mint a fehér holló, vagy csak Miche gyártmányt hoznak, rosszabb esetben szar natur alu altrixot, amiből első meghúzásra kiszakad a menet)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #27522 üzenetére
Csak a kormányszár az megint cumi tud lenni. Ha nem 22.2, hanem 21.1 a belső átmérője, akkor kb beszűkül a lehetősége a noname kínai kormányszárakra, mert már nem kapni ebben a méretben semmit.
(tegnap láttam aprón egy 21.1-es ITM-et, de mikor hívtam, már azt monta a srác, hogy elkelt )
Régen, a montik korának a kezdetén 2 féle méret volt a colos nyakú villáknál. Acélnál 21.1, cromonál 22.2, hogy bírja a megnövekedett terhelést. Nah, nekem van egy 21.1 belső átmérőjű merev cro-mo villám. Örülök is neki...Már azon vagyok, egy egy 22.2-es alu-t esztergáltatok le, csak ebben a méretben nem kapni olyat, ami nem fekete, így csúnyán látszódni fog.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gooool #27742 üzenetére
Ha nincs vele semmi bajod, végigéri a sort, erős a feszítőrugója, nem kotyog, nincs elhajolva, és nem zavar, hogy ronda, akkor nem. Van benne anyag, a stiftek lassabban kopnak el, és lassabban szopósodik ki, mint a műanyag, ill alu testű váltóké.
Az új, kompozit testű TZ, TY széria nem annyira tartós, mint a régiek (a SIS-nek becézett), de tény, hogy pofásabban néz ki, a hangya formájával.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A keményebb MTB-sektől kérdezném.
A hátsó XT agy 14mm-es alu tengelye mennyivel merevebb az SLX 10mm-es acél tengelynél?Igazából nekem a mostani LX szintű Silentcloutch is megfelel merevségre, amiben 10mm-es tengely van, de a rugalmas rancsniját nagyon utálom, ha terepen kell menni, kis áttételen, 22-28-ban már kapásból majdnem egy negyed fordulat mire zár a racsni. Ezért cserélném. Ad bármi pluszt az XT a -10/20g-on kívül?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #27803 üzenetére
Meggyőzött.
Most be is ugrott, hogy mások is szídták a vastagtengelyes XT szabadonfutóját.
Ennyi, el van döntve, köszi"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nincs valakinek egy darab szürke FR-5-ös fékkarja, vagy tudtok olyat, aki eladná? Keresi a fiókomban levő a párját. Ha kopott, az még jobb.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Cathfaern #27871 üzenetére
El kell menni a Stadionokhoz, a készenlétisek központjához, és oda bekéreckedni a konditermükbe, uszodába. Szinte filléres a bérlet, civilek is mehetnek, ha van kapcsolatuk.
Egy szlogenjük van. "Nem kell sokat. Csakis annyit amennyit én." Ezt általában a legjobban kigyúrt, izomtornyok mondják a kopaszoknak az első napjukon.
Mod: thx
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz fpeter07 #27879 üzenetére
Jaja. Aztán a kopaszok fejvesztve menekülnek. De amúgy jó motiváló erő, mert aki ott bármi plusz anyagot szed, azt szétkapják.
Tervezek én is menni, már kb egy éve, de egyszerűen nagyon-nagyon kevés vagyok oda (de leginkább lusta).
Havi ~2000 ft-ért korlátan kondi, és uszodabérlet nem pénz, de durván porig lennék alázva."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
Xantomas
őstag
Milyen bringás rendezvény volt ma? Bejött a keletibe egy román felségjelű IC, és leszállt egy halom bringás.
Más. Létezik olyan, hogy zárt cellás szilikon gumi hab markolat? Csak hirtelen jött ötlet.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #27919 üzenetére
Megy is könyvjelzőbe a link. Eddig csak a TTT honlapját nézegettem.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz fpeter07 #27967 üzenetére
Nem esett le, hogy hogyan jön ide Sheldon Brown... Aztán koppant.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A Baross utcában van a boltjuk, a 4-6 villamos Harminckettesek tere megállójától egy köpésre.
Vidd el a törött rugót, elvileg, már másnapra újragyártják neked azonos anyagból, azonos rugóerővel, ha megvan hozzá mindenük."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz GeneraL_XTX #28375 üzenetére
Kopott betét, csavarodó villa miatt a betét éle ér először a tárcsához, és a lyukaknál rezonál be, vagy csak szimplán műgyantás a betét, és mikor fékezel, akkor hozzáér, lepattan, hozzáér, lepatan, ergo cuppog rajta. Ez esetben, meg kell várni, míg bekopik, akkor abbahagyja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Stauffenberg #28377 üzenetére
Ezt látják az eurosporton, a tour közvetítésen, ez a menő.
A másik véglet meg tojik rá, vagy kell neki a shield."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #28482 üzenetére
Ne sprayt... Olaj, és minden lánccsapra egy-egy csepp, majd áttekerni a összes fogaskereken, és egy ronggyal letörölgetni a láncot.
Valsz azért ropog, mert a csapokban már nincs olaj, csak sár.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz raczger #28586 üzenetére
Racsninak túl hangos, és öblös. Inkább a középcsapágy felől jöhet. Kopott a középcsapágy csészéje, vagy maga a tengely, és ugrik egyet azon peremen a golyós kosár, mert nincs jól beállítva a csapágyhézag.
De ahogy a videó elején lötyögteti a racsnit, még az is lehet, ugyan ez a jelenség, de a hangból ítélve nekem nem úgy tűnik.
Ahogy minap nézegettem, a most forgalomban levő MF-TZ20 21-es racsnikon megint butítottak, semennyire sem zárt a racsniszerkezet, mindkét irányból rá lehet látni a golyókra a hézagon keresztül. Ezek már nem lesznek olyan tartósak mint a 4-5 évvel ezelőttiek.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Elsődlegesen lányoknak, barátnős bringásoknak lenne a kérdés.
Milyen fékkar van, aminek a teste rövid, és a kar kellően hosszú?
Barátnőmnek kicsi a keze, rövidek az ujjai, és egyszerűen nem találok kellően rövid testű fékkart, amit ne úgy kelljen beállítani, hogy 2-2mm legyen a fékpofa, és a felni között a távolság.FR5, Alivio karok nem játszanak, nagyon hosszúak. Most egy régi, kotyogós, Canti kar van fent, aminek rövid a teste, és kellőképpen hosszú a kar, de nagyon szét van már nyúzva.
Gyerek fékkarokat nézegetek, de nem találok olyat, ami fémből lenne.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz bubi92 #28674 üzenetére
Annyival fékezne, de nem éri el normálisan.
Bevallom, picit parázok, mikor látom, hogy a markolat érintése nélkül húzza meg a fékkart, és már majdnem csak koppanásnál fogja normálisan.A bmx fékkarokkal az a baj, hogy ugyan annyi a bowdenhúzása, mint a canti karnak.
V-fék kar kéne, de abból nem találtam eddig megfelelőt.Hosszú kar meg azért kéne, mert markolatváltóshoz kell.
Ezt találtam eddig, ami elég masszívnak is tűnik.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #28776 üzenetére
azért, pont te tisztában lehtnél vele, hogy ennyit bőven nem ér.
Nem üzletrontó szeretnék lenni, de ennyiért még érdeklődni se fognak. Apróról összeválogatva, ha boltban rakatják össze, egy picivel jobb slopingos, aluvázasat hoz ki (stx váltókarok, kazettás agy).Hirdesd meg 40 körül, minden nélkül aztán, ha nagyon alkudni szeretne, mehet hozzá az áru társítás.
Aki 50ért használt bringát vesz, az általában ért már hozzá, vagy visz olyat aki ért hozzá.
De persze minden annyit ér, amennyiért megveszik, csak gondolom nem árulni, hanem eladni szeretnéd.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #28793 üzenetére
7-es shimano racsni 3000, lánc 1700, tourney hajtomű 5000, Prowheel 3000. Ez nagyon nem 20e.
Jo dolog az érzelmi kötöttség, de az nem ér pénzt. A vevő alkudni fog. Sokat, és pofátlanul, mert aki most vesz also kat. bringát az vagy azért teszi, mert ellopták, vagy nincs pénze benzinre.
Sajnos ennyi az annyi. Pláne, ha kicsit jártasabb, kimegy érdre a maxikibehoz, vagy pesten a retrobringa uzletébe, és crmo vázas mtb-t kap, igaz, nem uj gumival, es az nem is cseréli a hajtásrendszert , ha 0.75alá esik a kopás, és nem zavarja, ha nyöszörög, ergo esze ágában sincs 2évig se lecserélni semmit se.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #28967 üzenetére
Nah jah. A Shimano markolatváltói hulladékok, de a Sram rendesen bevásárolt, mikor a Sach-ot bekebelezte, és sokak örömére tovább is vitte a markolatváltók fejlesztését.
Rémisztő, hogy egy régi, Sachs markolatváltó milyen iszonyat könnyű, és a mikrofokozatok miatt milyen jól belőhető a kellő pozició.
De a versenyzők inkább a gyors, több fokozat váltása miatt szeretik, hogy egy mozdulattal átdob az ember akár 10 fokozatot, és a túlhúzás miatt terhelés alatt is átdobja, majd pozicionálja, ahova kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #28992 üzenetére
Én is kezdek...
Asszony bringáján van egy, ő nem szereti (még) de nekem iszonyatosan kézre áll, és egyszer sem sikerült véletlenül váltani vele.Egy a probléma. Hiába cserélhető a gumija, nem kapni hozzá sehol se, bár találtam ebayen, de drágább a PK, mint a cucc, igaz, elég rendesen retro kategoria a 99-es gyártásával.
Ilyen a szerkezet, de a hatszögletű markolattal, nem a hullámossal.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Cathfaern #28995 üzenetére
Pedig de.
Nem hivatalosan, de a hajtómű tányér kopásával egyenesen arányosan kell finomhangolni az első váltót is, és a nyeregvázcsövön minimálisan is, de lefele tolni a váltót.
Ahogy kopnak a fogak, esik be egyre jobban a lánc, és a váltó terelője nem ott kapja el a láncot ahol kell.Fontos még az, hogy a terelő kerete hajlamos meghajolni, időnként azt is ki kell egyengetni egy fogóval (összenyomni).
Alsó, és felső kat váltók közt a különbség a tartósságban van csak, váltásmechanizmusban, kialakításban szinte semmi. Ahogy kopnak el a csapszegek, úgy válik lötyögőssé, pontatlanná a váltó. Ugyanez a visszahúzó rugóval, ha gyengül a rugó, nem fogja tudni behúzni a megfelelő helyre, ha nem teljesen tiszta, surlódásmentes a bowden útja.
Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a hajtómű kialakítása, és ahhoz milyen váltókar van. Ha nincsenek a hajtóművön váltáskönnyítő szemek, akkor oda frikciós (vagy pozicionálatlan) kar kell, mert nem fogja tudni feldobni a láncot a pozícióba állított váltó.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
Ha nincs bringaépítési tapasztalatod, és komolyabb alkatrész ismereted, akkor ne, mert nagyon drága mulatság lesz.
Jó dolog, egész más, de mivel minden méretesebb, a súlya is nagyobb, ezáltal, ha nem egy dög nehéz, 15 kilós szörnyet akarsz, akkor nagyon bele kell nyúlni a pénztárcába, mert tényleg elveszi a kerékpározás élményét.
Ha csak néha mész erdőbe, kitaposott ösvényeken, arra bőven elég egy offroad trekking is, ballonosabb, offrad trekking gumikkal, mondjuk egy pár Schwalbe Smart Sammel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #29081 üzenetére
es ez tudod mit jelent?
Lekerul a sor, tanyerok a valtok, es megy hatra a 18-as talpas lanckerek, majd szool a Mizutenyleg nem tunik veszesnek a palya.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Milyen légkondit a lakásba?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Linux kezdőknek
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Suzuki topik
- Yettel topik
- Mobil flották
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB PWM 120mm fekete ventilátor (ITR-B12X-PS-BL)
- Noiseblocker NB-eLoop B12-PS PWM 120mm ventilátor (ITR-B12-PS)
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó i5 7500 3.4GHz + ASUS GTX 1050 Ti 4GB + 2x8GB DDR4 2400MHz + Kingston 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen