-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Nem vagyok nagy biciklis, a segítségeteket szeretném kérni. ( meló van, sajnos visszaolvasni most nem tudok)
Holnap vinném felújításra a biciklimet. Középcsapágy csere monoblokkosra, meg hajtókar csere. Ilyenkor mennyire érdemes a hátsó fogaskerekeket meg a láncot cserélni? Illetve márkából mi az ajánlott? Elsősorban városi használatra kell, vagyonokat nem szeretnék rá költeni ha nem muszáj -
kuntics
aktív tag
Hellósztok!
Komoly biciklis problémába ütköztem,talán ti tudtok segíteni. Jelenleg használatban egy régebbi áruházi trekking van,28” első teleszkóp meg nehéz most viszont úgy néz ki,hogy sikerült elég olcsón szereznem egy csepel fixit,carbon első villával meg 2019-es alu vázzal. Ennek csak a váz méretével van baj,mert 52-es,én meg 180cm magas vagyok. Én arra gondoltam,hogy veszek a csepelhez egy méretben stimmelő vázat,meg egy agyváltót, a trekking meg menne a háztól. Leginkább napi munkába járáshoz(2*5km) lenne használva,meg talán kisebb túrák bicikliutakon. Később akár Balaton-kör is lehetne erre a felhasználásra mennyire lenne alkalmas ez a csepel felállás?
Szerk. Igazából 2 bicikli lenne az ideális,egy túrához,meg egy olcsó melóba járáshoz,de egyelőre egyet tudok tárolni.
[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Általános bicikliválasztós kérdés lesz,talán kicsit hosszan megfogalmazva. Szóval aki nem tud,vagy nem szeretne segíteni,az nyugodtan lépjen tovább.
A szituáció a következő lenneellene egy kerékpár,jelenleg 100% melóba járáshoz (5km oda,meg annyi vissza), az év második felében már akár kisebb (20-50km) túrák is beesnének,jövőre akár 100+is. Városi gyerekként maradnék az aszfalton, minimális földesút azért szóba kerülhet.
Most két biciklivel rendelkezem, 1.alany,mint melóba járós (igen,defektes a hátsó,ezért is jön a sok kérdés), illetve hét eleje óta nálam van egy csepel royAL fixi. Singlespeed egyelőre nem jön be,ő nagy eséllyel menne a háztól.Kicsit még bonyolítva a dolgot,tárolni nincs sok lehetőségem. Vagy csillag garázs,vagy fent a lakásban.A jövőbeni felosztáson viszont elég sokat gondolkodok,de nem jutok dűlőre.
1. Eladni mindkét biciklit és a, venni egy olcsó melósat(akár tömör gumival),amit kint merek hagyni az utcán, mellé meg majd idővel egy komolyabb fitness-t a lakásban tárolva. Vagy b, egyből venni egy normálisat,amit napi szinten hordanék fel a kecóba.(Szervizeléskor viszont máshogy kell megoldani a melóbajárást)
2. Megtartani a genesist és a, marad melós,a csepel árából meg egy normális másikat túrához. Vagy b, genesist felújítani és maradna egyedüliként. (Szintén kérdéses szervízkor)Itt viszont a teleszkóp a kérdés,mert szerintem elég lenne a merev villa is erre a felhasználásra. Ezt a teleszkópot mennyire lehet cserélni merevre? Tippre jócskán lejjebb kerülne a bicikli orra a csere után.Ha marad a genesis,akkor fogyóznia is kellene,jelenleg bas*ott nehéz. A váz ötvözet,hogy milyen azt passzolom (sokatmondó Alloy frame felirat van csak a vázon)Persze más megoldás is érdekel,nekem ezek jutottak az eszembe
[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
válasz Hínár929 #189517 üzenetére
Ezek szerint van direkt ilyen emelt villa is. Köszi,ezt jó tudni. A csepelen nem koskormány van,hanem ilyen. A fékek nem állnak kézre, erre a fajta kormányra felszerelhető a koskormany fékkarja? Mert úgy kényelmes,ha a két szarvat fogom.
parkr: munkahelyen csak egy fedett tároló van,körbe nyitott. Viszont biztonságos, a villógokat is simán rajta hagyhatom a biciklin
-
kuntics
aktív tag
válasz xy.zsolt #189539 üzenetére
Biciklihez adták,azért ez van. Megvan a koskormány is,csak ahhoz meg fékkarok nincsenek. Már csak az fvk rövidítésre kell rájönnöm
peterkeT a csepel alu vázas,karbon villás,csak váltót nem lehet beleszerelni. Ha lehetne,akkor nem kerdezősködnék,az maradna. A karbon villa miert olyan fontos előre? De egyebként nekem is valami hasonló lenne az ideális.
Hínár929 köszi a hasznos infókat,nem is gondoltam volna,hogy fekkarok között is ennyi különbség van. Stucni már meg van fordítva,max hosszabb kellene bele. Sárvédő nélkül megvagyok,eddig is úgy közlekedtem. Szintkülönbség nem nagyon van (Győr) csak állandó szembeszél
Lassan körvonalazódik a megoldás,szerintem egyelőre marad a genesis. Kap egy merev villát előre, új külső,belső,meg talán pár apróság. Azzal melóbajárás meg a rövidebb túrák kipipálva,hosszabb távokat úgyis csak jövőre tervezek. Akkor meg jövök újra
Külsőből mi az ajánlott mostanában? 100% aszfalt, defektvédelem mindenképpen kellene. Jelenleg 42*622 van,városba szerintem jobb lenne eggyel szűkebb is.
-
kuntics
aktív tag
Hello
Használt fitness biciklit merre keressek a neten 100k környékén? Vagy ennyire nincs eladó mostanában? Melóba járós, túrázós mindenesnek kellene, merev, egyenes első villával( az tetszik) nagyobb méretű (37 környéki) gumikkal. Ami típust találtam az a giant escape, de abból nem találok ebben az árban. Valami hasonlót tudnátok ajánlani? Vagy inkább duplázzam az összeget és keressek újat?
Az is felmerült bennem, hogy én építek át egy biciklit az igényeimre. Az újabb országúti vázakba belemehet a 37-es gumi? A trekkingek nagy része meg első teleszkópos, aszfaltra meg nem igazán kellene. A mostani biciklimmel is a súly a problémám.
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Régi 1x6 sebességes gépet építenék át városi rohangálós singlespeeddé. Jól gondolom,hogy hátsó kereket vagy agyat mindenképpen kell cserélnem a láncvonal miatt?
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Alkalmankénti kirándulásra szeretnék biciklit, szerintem csak aszfaltos útra. A kérdésem, mivel járnék szerintetek jobban? Eddigi melós biciklim egy cross trekking genesis felújításával (kb 120k-ból kijönne sztem acera-alivio alkatrészekből) vagy egy másik használt, de újabb biciklivel? A genesis vázzal nincs problémám, csak látszik már rajta az idő múlása meg a karbantartás hiánya. Ami a felújítás felé hajt, hogy ott új alkatrészek lennének, pár évig nem kellene nagyon hozzányúlni
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Normális biciklit keresek kirándulásokhoz. Javarészt aszfalt, de vonz a laza terep is. Táv 50km környéke lenne az elején, később viszont akár balaton kör is tervben van. [link] elsőre ezt találtam használtan, valami keskenyebb trekkinges gumikkal alkalmas lehet nekem?
-
kuntics
aktív tag
válasz Hasaggymeg #219246 üzenetére
Ennyire nem ajánlott a corratec?
Sajnos a decásnak nem tetszik a megtört felső cső, a másik linken már találnék jót, mondjuk a cube-ot. Viszont a 170k vs 270k elgondolkodtató. És akkor még mindig maradna a rugós első teló, ami ahogy olvasom nem a legjobb. A mostani genesisemben is az van, lehet egyszerűbb lenne arra rálocsolni 250k-t és akkor kapna egy új telót meg hajtást, kerekeket, féket. Nehéz döntés lesz. -
kuntics
aktív tag
múltkori kérdésemre többen is javasoltatok merev gépet szélesebb gumival. Egy [ilyen] giant van most a közelben,de nem találok róla semmi infót, pedig elsőre jónak tűnik ez a bicikli. Valakinek van bármi infója, akár csak évjárat, vagy bármi egyéb, ami alapján be tudnam pontosan határozni?
-
kuntics
aktív tag
válasz Bekő Tóni #225675 üzenetére
Nekem friss sztori, júl közepén lopták el a biciklit egy köztéri tárolóból az egyik éjszaka folyamán. Reggel, mikor mentem volna melóba akkor vettem észre. Rendőrség, helyszínelés stb, mert a levágott zárat simán otthagyták. Ugyan azon a héten vasárnap sétáltam el ugyannál a tárolónál, amikor jött szembe 2 srác és az egyik tolta a biciklimet felismertem, egyből hívtam is a rendőröket, meg megfogtam a bicajt, hogy esélyük se legyen elmenni vele. Magyarázkodtak, kamu sztorik stb, aztán bicikli nélkül mentek tovább még a rendőrök megérkezése előtt. A szilikon óratartót, csengőt leszedték róla, cserébe a kerekeket felpumpálták, láncot megolajozták, ami már rá is fért
-
kuntics
aktív tag
válasz Hasaggymeg #225682 üzenetére
Jött volna 2 nappal később, talán a fékeket is beállította volna.
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Ma reggel megvettem első komolyabb biciklimet, egy hasznalt cube nuroad pro fe 2021. Számomra űrtechnika az eddigiekhez képest, nem is gondoltam volna, hogy ilyen könnyen is lehet biciklit tekerni, pedig spd-t hajtottam sima cipőben viszont lenne egy kérdésem is. Első kerék agydinamós, gyári lámpa rajta is van szépen. Ha csak megpörgetem a kereket már akkor is világítani a kellene a lámpának? Eddig nem sikerült működésre bírnom, bár rendes tekerés közben nem is néztem.
-
kuntics
aktív tag
válasz andrisbandi #230516 üzenetére
Köszi, majd megnézem.
-
kuntics
aktív tag
Ha már spd meg pedál téma van. A minap vásárolt biciklimen spd van, viszont első körben maradnék hagyomanyos taposópedálnál, így is elég sok az újdonság. Van valami ajánlott pedál gravelre? elsőre ezt néztem
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Van valami best bicikli beállítós leírás, ami kitér a koskormányra is? A városi ~5km-es fitness egysebességes bicikli után ma volt időm kipróbálni a (nekem) új gravelemet, egy 2021es nuroad-ot. 35km, volt benne bőven murvás földes út, meg minden ilyen. Rendesen rázta a kezemet,leginkább a könyököm külső felén érzem még a hatását. Ez beállítás kérdése, vagy csak még az újdonság miatt van? Vagy csak szimplán ez a gravellal jár?Esetleg ennyire puhány lennék?
Ezektől függetlenül nagyon tetszik a bringa, meg ez a “hosszabb” távú biciklizés, csak azt bénom, hogy nem előbb vettem komoly biciklit
-
kuntics
aktív tag
válasz Ringman #231563 üzenetére
Köszi, este ránézek a videókra meg majd valamikor, amikor időm is lesz állítgatni.
Könyök egyébként nem volt teljesen nyújtva, arra megpróbáltam figyelni. Keréknyomást viszont nem tudom mennyi lehetett induláskor, menet közben kicsit eresztettem ki belőle, mert keménynek éreztem. Most volt szerelőnél, tufo thundero 40-es került rá, ott is fújták fel.
-
kuntics
aktív tag
Az mennyire normális, ha első spd próbálkozás után kb fél napig fájt a térdem belső fele mindkét lábamon? 40km-es kör volt, a hosszabb távú biciklizést most kezdtem csak el. Persze bemelegítés nulla Szokni kell az spd-t vagy esetleg beállítás kérdése?
Az mennyire gyakori, hogy a szembejövők köszönnek vagy intenek? Még új nekem ez a szabadidős biciklizés, eddig csak városi közlekedésre használtam biciklit
-
kuntics
aktív tag
Ringman
Köszi a linkeket meglesem őket. Bár az angolt meg csak tanulom, talán annyira már megértem, hogy a lényeget megtaláljam benne.
Hasaggymeg
És meg is jött az ellentétes válasz én is hagynék neki időt első körben, másfajta terhelést csak szokni kellene azért még a beállításokra ránézek, lehet ott se 100-as valami.
Kiskopika
Régóta biciklizel? Nekem ez volt a 3. “hosszabb” távom, eddig nem igazán sportoltam. Szerintem ez végett is lehet, eddig használatlan alkatrészeim kezdtek el dolgozni
Én is gravel+sisak meg minden egyébben mentem bicikliúton. Talán sportembernek néztem ki majd ezentúl próbálok én is figyelni a köszönésre
-
kuntics
aktív tag
Nálam úgy néz ki meglett az spd+térdfájás kombó oka. Pedálcserénél nem állítottam a nyergen, kb 15mm-t kellett rajta emelnem. Kezdő vagyok, na Meg akkor már a vízszinthez is közelebb hoztam. Még tegnap mentem is egy 35km-t, most nem jött elő semmi fájdalom, csak a felkaromban, de ez meg a koskormanytól lehet. Ott még meg kellene találnom a jó fogást. Így 2. alkalom után kezd tetszeni az spd, voltak szakaszok, ahol rájöttem, hogy húzni is lehet a pedált felfelé Szerencsére a kioldással sincsenek bajok, simán leestem a bicikliről borulásnál. Eső nem volt a környéken mostanában, viszont egy részen mégis állt a víz meg a sár. Szóval 10 centi mély sáros keréknyom-kezdő graveles 1:0 Ma meg ennek örömére kerékpár takarítás
-
kuntics
aktív tag
válasz Ringman #236754 üzenetére
Viszont van [rc100-as átmeneti időre] is. Én ilyet vettem első biciklis nadrágnak, nekem ~5 fokban elég volt, de én nem vagyok fázós. Indulásnál az első pár km-en éreztem kicsit hidegebbnek, de utána már jó. Eggyel nagyobb méret kellett a szokásosnál belőle, vádlira ez se jön fel könnyen(pedig elég vékonyak az enyéim )
-
kuntics
aktív tag
válasz vallas #237403 üzenetére
pont most olvasom, nemrég kezdtem a második kötetet. Sajnos csak e-könyv, nyomtatottban irreálisan drága.
Dark Archon
Nekem tufo thundero van a cube nuroad-omon. Nagyon kezdő vagyok, amit tapasztaltam, hogy kissé vizes homokos talajon csúszik rendesen a hátulja, nagy sárban (6-8cm mély) meg már burultam is vele. Vékony sárban még sztem elmegy, ott se végtelenségig.
-
kuntics
aktív tag
válasz fulton #240262 üzenetére
Én ősszel kezdtem a komolyabb biciklizést ezért olyan sok tapasztalat nincsen. A leglazább beállitástól egy kicsit feszítettem még, úgy kezdtem el használni az spd-t. Otthon pár próbálkozás után már mentem is vele ki az utcára, laza bokamozdulatra már old is. Igaz 2x már borultam vele, de az egyik a mély sár miatt volt,a másik meg figyelmetlenségből. Pár bukfenc szerintem belefér, főleg kezdőként. Szokni kell az biztos, nekem is fura volt , mikor először éreztem a húzást. De nem cserélném vissza taposóra, az bőven elég a munkába járós biciklin. 520 pedál 56 stopli
-
kuntics
aktív tag
válasz Citroware #241243 üzenetére
Én cube nuroad pro fe 2021-t vettem használtan, mert az volt helyben jó áron eladó. Mondjuk azóta le is csupaszítottam. Ahogy már írták korábban, a csomagtartó csak kerék kiszedése után szerelhető. Hátsó lámpa kábelét el kellett vágnom, mert nincs semmi csatlakozó rajta, a kábel végig van vezetve a vázban, első lámpáról kapja a delejt. Szóval az a része sem egy könnyen le-fel rakható verzió. Első lámpa maradt, ha már a dinamós kerék adott. Kitámasztó 2 csavar, az ok szerelés szempontjából. Egyébként jó minőségűnek tűnnek az alkatrészek, csomagtartót lehet majd használni is fogom pár év múlva több napos túráknál.
-
kuntics
aktív tag
válasz Dark Archon #241256 üzenetére
Igen, a hátsó sárvédőben van. Magát a lámpatestet nem tudtam szétbontani, forrasztani meg az első lámpában lévő NYÁKról kellett volna. Forrasztóm kb 200 km-rel arrébb, csipőfogó meg szinte karnyújtásnyira volt Úgysem mostanában fogom használni, majd előtte megcsinálom rendesen, vízálló csatlakozóval. Vagy veszel egy normális hátsó lámpát
-
kuntics
aktív tag
Trp spyre mechanikus fékhez milyen betét/tárcsa ajánlott? Még nem érzem kopottnak (mondjuk első tárcsafékes biciklim) csak elkezdtem egy (újabb) listát írni, miket kellene rendelnem. Visszaolvasva annyit találtam, hogy elméletileg shimano betétek belemennek rendesen. Az alany egy nuroad pro fe 2021 gravel. Leginkább sík terepen használva, nagy emelkedők meg lejtők nincsenek itt Győrben. Egyelőre több az aszfalt, de próbálom egálba hozni a tereppel.
-
kuntics
aktív tag
válasz fulton #242941 üzenetére
Akkor Neked Győrt nem ajánlom. Múlt hétvégén Pannonhalma-Győr bicikliúton végig szembeszél, kb 40km/h. Normális gravellel is megszenvedtem. Az odaút földesúton gyorsabb volt…
Ma reggel meg a városi SS-emmel 12 óra meló után 80-90km/h szembeszél. Csak pár kidőlt fa volt
,meg leszakadt jelzőlámpa. Ez az 5km fárasztóbb volt, mint máskor 50.Szerk.
Itt szinte mindig szembeszél van. Még ha visszafordulok, akkor is[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
válasz Maximum1 #243889 üzenetére
Mai 58km-en volt kemény 123m szint. Kisalföld már csak ilyen nekem szerencsére megoldható hetente többször menni 30-40 km-eket (mondjuk nagyon hosszabbakat még nem is bírnék) csak dombozni nincs nagy lehetőség. P.halma még 300m magas sincs, az mondjuk pont egy 40-es kör. Pedig balaton körre valahogy csak fel kellene készülni.
-
kuntics
aktív tag
Kerékpáros gps-ből melyiket ajánlanátok az alábbi felhasználásra?
-Gravel bicikli, hozzáillő tereppel, kb 50-50% terep-aszfalt
-ehhez kapcsolódva jó lenne, ha tervezett útvonalon tudna navigálni térképes nézettel
-ha már térképes nézet, akkor a tervezett útról letérést is torelálja.
-jó szoftveres háttér. Jelenleg a strava 1 hónapos próbája megy, de szerintem meglennék nélküle, annyira nem érdekel más ideje, meg a sajátom se, hogy évi 20k-t adjak érte. Vagy lehessen normálisan útconalat tervezni, vagy gpx feltöltés ne legyen komplikált (ipaden tervezek jelenleg komootban, iOS kompatibilitás fontos)
-kezdő biciklis vagyok, ha idén nem is, de jövőre lehet bepróbálnék vmi pár napos lightos bikepackingot, jó lenne, ha nem kellene felnaponta tölteni.
-van egy polar pulzusmérő pántom, ha ösze lehet vele párosítani az előny, de nem feltétel.
-azért maradnék 100k alattAmiket én találtam, az a bryton aero60 (ebike-on most akcióban 45k) meg a garmin edge explore. Valami más típust tudnátok mondani? Vagy erről e kettőről véleményt?
-
kuntics
aktív tag
válasz Friczy #244141 üzenetére
Köszi a segítséget. Ezek szerint Garmin lesz az én utam nagy valószínűséggel. Végigfutom a tipusokat, hol,melyik éri meg legjobban. Azt lehet tudni, Te miért adtad el?
(#244122) nismoka
Köszi, ezt a bryton féle online mobil témát eddig nem találtam, gondolom ezért is olcsóbb sokkal egy garminhoz képest. Explore 2 annyival többet tudna, mint az 1? Utánaolvasok mindenképpen
Garminon kívül akkor nagyon nincs más jó megoldás térképes navigációhoz?
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Alany egy cube nuroad pro fe 2021
Ez a sor, különösen az első nagy tányér szerintetek mennyire van elkopva? Állnék át squirt-re, takarítás alatt van minden. Lánc még nincs megnyúlva BBB láncnyúlásmérővel nézve, meg van egy zsír új láncom is a rendszerhez. Jó lenne ha ezt a 2 láncot meg az idénre tervezett kb 5-6 ezer km-t kibírná a hajtás többi része is. Téli szezonban meg úgyis elgondolkodnék a komolyabb átépítésre vagy biciklicserére. Hidrós fékek, mellé új fvk, akkor meg már 1x rendszer, sokak szerint a gyári cube kerekek sem a legjobbak, bár nem vagyok sebesség meg súlymániás
Kis tányér
[kép]
[kép]
[kép]
Hátsó sor
[kép]
[kép]
Nagy tányér
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
kuntics
aktív tag
Tradeinn-ről szabad rendelni gps-t? Hazai használt árakon (edge 530 76k, explore 1 61k, edge 130 plus 53k) látok pár garmin-t, garancia miatt aggódok csak egy kicsit. Vagy szokott ez még olcsöbb is lenni?
[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Én akkor szoktam le a macskaszemről, prizmákról meg ilyenekről, amikor az utcán kellett tárolnom a biciklit. A sok suttyó letördelte! az összes mozdítható dolgot, amit lehetett. Nem lelopta, csak kárt okozott. Én meg nem voltam hajlandó havonta erre költeni, inkabb vettem egy reflexcsíkos külsőt, meg lampaszettet. Persze a lámpatartót is elkommunizálta valami. Most már tudom lépcsőházon belül tárolni, de azért sem szerelek fel ilyeneket. Közlekedni meg normálisan kell, nem vesznek ki a rendőrök. Legalábbis engem eddig békénhagytak, pedig volt, hogy 2 rendőrautó között gurultam át körforgalomban.
-
kuntics
aktív tag
válasz szimpláncsak #247612 üzenetére
Nem muszáj ehhez 3 ember. Múltkor egy idős nénit kértem meg, hogy lehetőleg ne középen menjen, mert egyik oldalról sem lehetett megkerülni. Mondjuk ő pont normális volt, arrébb is állt. Arra már raszoktam, hogy munkába menet, ha szembe jönnek az egyirányú bicikliúton, akkor addig várok, amíg ki nem kerülnek. Néznek csúnyán, de én meg raérek út 2 oldalán megvannak a sávok, elférni meg csak nehezen lehet egymas mellett. Sajnos a napi szintű városi biciklizés szül pár érdekes helyzetet.
-
kuntics
aktív tag
válasz Ixion77 #249093 üzenetére
Napi 2x vagy csak 1x enni egészséges lenne? Nem igazán hiszek az ilyenekben. Persze a célt, a fogyást el lehet érni vele, mert 2 alkalommal nem tud annyit enni az ember, mint általában, de ez nekem koplalásnak/megvonásnak tűnik elsőre. Sportolóknál talán működhet, akár hosszabb távon is, de egy “hétköznapi” embernél meló, család mellett szerintem nem kivitelezhető. Biztos vannak kutatások, amik szerint jó, de ugyanúgy vannak kutatások a 4-5 étkezés előnyéről is. És ez a többszöri, kisebb adagos kajálás szerintem jobban is tartható. A lényeg a minőségen, meg a megfelelő mikro/makro tápanyagokon múlik. A 0 mozgás után elkezdett sport az emésztést is gyorsíthatja, ami szintén segíthet a fogyásban. Meg nem is feltétlen a kilokat kell nézni, hanem az összképet
Szerintem.
-
kuntics
aktív tag
válasz SpaceKombajn #249167 üzenetére
Tavaly kezdtem el biciklizni hosszabb távon, szakállam meg legalább 8 éve van. Így is van bőven szélzaj, nélküle nem tudom milyen
-
kuntics
aktív tag
Én is egy nuroad pro fe-t vettem használtan, minden kiegészítővel. Agydinamó is van, de nem tervezek kerékcserét, ha megis, akkor is szerintem marad az agydinamó. Nem időre meg teljesítményre megyek, hanem kikapcsolódás jelleggel. Meg talán jövőre pár napos bikepacking is bejön a képbe, oda meg pont jól jön a hátsó “bukókeret” táskáknak meg az agydinamó is. Igaz nem világításra, hanem vmi átalakítóval usb-s töltésre használva.
-
kuntics
aktív tag
A cube előtt egy régi cross trekkingem volt. Első teleszkóppal, szar hajtással, nehéz is volt az egész. A városban használt egysebességesé átalakított régi fitness bicikli is eléggé gatya állapotú. Ezekhez képest sokkal jobb a cube agydinamóval együtt is. Meg tényleg nem izgat az a plusz súly, nem időre megyek. Rajtam meg úgyis több plusz van, onnan is le lehetne faragni azt a plusz kb fél kilót
A matricát én is rajthagytam a tárcsán fekete bicikli narancs színű kiegészítőkkel, ez pont beleillik
[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Igaz, jelenleg nincs kihasználva az agydinamó, mert csak nappal megyek vele, de mint írtam, nem zavar az a plusz súly. Tavaly ősszel vettem a cube-ot amivel a leghosszabb utam 60km környéke volt. Ezen a szinten még szerintem felesleges grammozgatni, majd ha lesz komolyabb erőnlét akkor lehet továbbgondolni a témát. A tubelesses súlycsökkentés sem érdekel, az valószinűleg többeket zavarhat itt Városi biciklimre meg tök jó lenne az agydinamó. Az év 90%-ában bicajjal megyek dolgozni, sokszor sötétben megyek meg sötétben jövök haza éljen a 12 órás műszak
De lehet a kollégád is rákap a biciklizésre és ő is azzal fog járni mindig, akkor már mégsem hülyeség az agydinamója.
-
kuntics
aktív tag
válasz f4lcon #260447 üzenetére
Nem beleokoskodva,de megnézve egy centerlockos shimano agyat, nekem nem az egy lépésben legyártott termék jut eszembe. Festésből ( szinterezésből?) látható, hogy utólag van megmunkálva a bordáskötés. Legalábbis a bordák mögötti homlokfelület, meg maga a fogazat fémtisztasága erre utal. Nem hinném, hogy a bordák tetejét utólag befestenék. Meg ha jól emlékszem tanulmányaimra, akkor a bordáskötés alakzáró, elég pontosnak kell lennie, présgép meg nem biztos, hogy jó erre. Magát a 6 menetet meg egy lépésben meg lehet oldani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest