Új hozzászólás Aktív témák
-
buldog-bódog
csendes tag
nyíregyháziak ide: radarvupcmail.hu
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2353 üzenetére
bocs: radar@upcmail.hu
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2497 üzenetére
"Nincs infóm arról, hogy a Nyírbátori objektum valamikor orosz kézen lett volna. Ha nem volt, akkor viszont még tovább kell keresni."
Itt mire gondolsz, mert tudomásom szerint Nyírbátorban "csak" magyar határőr laktanya volt.
Felkeltetted a kiváncsiságomat!-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2537 üzenetére
Kedves Boing !
Debrecenben is 2 van, volt?.
Egy a repülőtéren, egy pedig a ma VÍGKEND major néven szeplő szórakoztató és szabadidő központban, a volt szovjet, repülőtért kiszolgáló bázison.
Ez a repülőtértől ~ 1.5-2 km távolságra van egy erdős részen,
a Hosszúpályiba vezető út mellett. Sajnos a gogle felvétel ezen a részen telet
mutat, és nehezen értékelhető.
Mikor én évekkel ezelőtt ott jártam, még teljesen épp volt, és egy mozi üzemelt benne.
A keresőbe a VÍGKEND majort beírva rengeteg találat van, és egy-két fényképen felismerhető. Van mellette egy teniszpálya.
Jelenlegi funkcióját nem tudom.
Belépő (parkolásidíj) fejében szabad a bejárás.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2567 üzenetére
Szia Boeing!
Köszönöm a kiigazítást.
Mint fentebb írtam HADSZ Barátunknak, ennek az ajtaja sinen gördült. Eddig meg voltam győződve, hogy ez is "A" tároló volt.Igen itt vagyok, és igyekszem naponta elolvasni a hozzászólásokat, melyek többségét igen érdekesnek, és hasznosnak tartok. Hozzászólni csak ahhoz szoktam, amit ismerek.
Itt a keleti végen igen kevés felfedezni való, és bejárható hely van, így mindig izgalommal olvasom a beszámolókat.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2590 üzenetére
Bocsánat.
Aki nem ismerné, Mátészalkától északra (~2km) Vásárosnamény felé:47°58'42,47"É
22°19'28,26"K-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
Milyen "tó" van az alábbi helyen:
47° 36' 22.71" É
19° 20' 08.73" KGödöllő.
Mellette, az M3-sra kivezető úton számtalanszor elmentem oda, és vissza is,
és soha nem tünt fel semmi. Most az M31-t "tanulmányozva" vettem észre a tavacskát.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Ócskás, köszönöm a gyors választ!
A Google Föld-et tanulmányozva, az utóbbi időben, főleg a frissítések után egyre több a zöld, és fehér kitakart terület. A fehér, főleg épületeknél, és érdekes módon mezőkön van.
Ez sok helyen "át is látszik". Sok lett a bárányfelhő is, amelyet Boeing kolléga is említett.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia HADSZ!
Köszi Neked is.
Érdekesek ezek a dolgok. Olyan érzésem van, mintha kanyarodnánk vissza. csak azt nem értem, hogy anno.... miért nem voltak ezek kitakarva?
Manapság olyan ez, mint valamikor a fényképezni tilos tábla, a szeméthalmazt takaró
TVT (természetvédelmi terület). Az ember önkéntelenül is körülnézett, mit nem szabad itt fotózni, vagy mi indokolja a "természetvédelmet".
Így van ez most a kitakarásokkal is, szerintem. Ha simán ott lenne, a kutyának sem tünne fel. De így, .......-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2610 üzenetére
Példa a fehér takarásra:
47° 16' 32,93" É , 19° 17' 22,84" K Ócsa mellett.
-d-
Ui.: bocsánat, azért írok koordinátákat, mert valami oknál fogva, nem tudok beilleszteni. Bocs.
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2624 üzenetére
Szia Boeing!
Van benne valami, mert az én gépem is összeszedett valamit, amit kedves Barátom három nap alatt tudott csak helyrerakni - én ui. csak billentyűnyomogató vagyok.
Először arra gondoltam a SZON-ról (inform média) kaptam, de így kezd világosodni!
Igaz, hogy "rokon" (vezetéknélküli távközlés) szakmában dolgozom, de ez "távol áll tőlem. :-))Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok !
Én az ŐRZŐ??? cégtől is kártérítést követelnék nem megfelelő, trehány munkavégzés, sőtt, gondatlanság miatt!
A VPOP is csak nappal tudja az autósokat b@szogatni az egyszámjegyű főútvonalakon.
Miért van vége a munkaidőnek délután 4-kor?
Pedig az érdekes dolgok úgy napnyugta után, és a mellékutakon (de földúton is) történnek!
Ekkor jár a sok bilikék 1200-s, utánfutós LADA, és a sok IFA és CSEPEL, fura emberekkel.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2653 üzenetére
Szia!
A Bottyán. (Volt Hírszertár, a Guszevben).
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2661 üzenetére
Szia!
A Guszev (ma, ugye Huszár lakótelep) nem mindig volt ilyen fertő. A 60-s években alakították át az egykori (KuK) huszár laktanyát lakásokká, és sokáig vezető személyek kaptak itt lakásokat. Az új lakótelepek (először az Északi ltp., a Jósa-Város, majd a MÁV állomás környéke, és legvégül Örökösföld) elszívták innen a lakókat. Az üres lakásokat először önkényesen - megjegyzem, minden következmény nélkül - elfoglalták a cigányok.
Majd a város, mivel nem tudott, és nem is akart mást tenni, mondhatnám azt is lemondott róla, nem foglalkozott az "önkéntesekkel", sőtt már ő költöztette oda a belvárosból, a szanálások miatt fedélnélkülivé vált fekákat. Ha elég idős vagy, emlékezned kell, hogy az egész belváros (volt) polgári házait szinte kivétel nélkül ezek a szorgos emberek lakták.
Nos, mikor még a Központi Híradó Szertár (Bottyán János laktanya) "odaköltözött", mondhatnám úgy is, hogy ez a város előkelő helyének számított.Ha a városban, és környékén többre is kíváncsi vagy, írj a címemre egy telefonszámot, és megbeszélhetünk egy találkozót!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Áldott, szeretetben teljes Karácsonyt kívánok minden tisztelt, kedves Tagtársnak!
-d- Nyíregyháza
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2697 üzenetére
S még egy dolog: az R-410 rendszert kizárólag az SZA használta. Kizárásos alapon: elképzelhető, hogy az antennák esetleg selejtes darabok lehettek. S a gaz ellenség megtévesztésére szolgáltak. Lengyel barátainknál van egy "3003" objektum, amely földfelszín feletti kialakítása majdnem megegyezik a Pécel-i objektuméval, nem kizárt, hogy azt is híradó bázisnak nevezték.
Sziasztok, és még egyszer boldog Karácsonyt!
De a lényegre térve: Igaz én soha nem jártam Pécelen, de az itteni hozzászólásokból kezd bennem is kialakulni egy olyan kép, hogy ez valaminek a valamilye volt, vagy csak egyszerű csali, bár ez egy kicsit költséges lett volna.
Lacc hozzászólásához: valóban közvetlen a 35.sz. főút mellett volt ez a bázis. (ezt a Fórum kezdetén már tárgyaltuk). kkoriban munkavégzés végett sűrűn megfordultam arra.
Polgár, Görbeháza, Hajdúnánás, és a környező tanyák. Akkoriban ezt a helybeliek a debreceni repülőtér radarjának tartották, vagy legalább is ez volt elhintve, hogy ne kérdezősködjenek. Ebbe mindenki bele volt nyugodva.
Azóta többször is megfordultam arra, direkt azzel a számdékkal, hogy a helyet megtalálom, de annyira megváltoztatták a tájat az M3/35 autópályák építésével, valamint a 35.sz. főút áthelyezésével, hogy a keresést feladtam. A hely, Polgár és Görbeháza között volt, egy kettős kanyarnál.
De milyen a véletlen. A tavasszal találkoztam egy hajdúnánási személlyel, aki járt benn annak idején a barakk, ill. konténer városban, ahogyan Ő nevezte. Beszélni nem akart, de bízom benne, hogy jövőre "feloldódik". Idősebb ember, igyekezni kell! :-((
Más: szintén a véletlen hozott össze egy olyan személlyel "fenn" Zemplénben, aki két BARS állomás építésében, szerelésében részt vett. Sajnos Ő is szűkszavú volt, de bizok az építő segítségében!
Egyenlőre ennyi.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2707 üzenetére
"És itt jön Pécel. Talán ez az objektum volt a "rakéta" csapatok "diszpécser" és rádiós központja, ahonnan is az egész DHSCS felvonulási és hadműveleti területén "beásott" rakéta egységek megkapták volna, természetesen minden indító állvány külön-külön, az indító GOMB aktivizilására szolgáló engedélyt."
Talán ilyenre próbáltam meg célozni, mikor azt írtam, "valaminek a valamilye."
Hozzászólásod ismét érdekes, gondolat és fantázia mozgató volt.
Remélem a jövő év nem fog ilyen hajtásban menni, és tobb idő lesz a "kutatásra" is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2710 üzenetére
"Ha megnézed a GE-ön a képet az objektumról, adóház, akkor nagyon jól látható, hogy a különböző "fészkekhez" vezető utak ugyancsak nagy rádiusszal vannak megépítve, a befordító szakaszok is, vagyis "hosszabb" esetleg nagy sugaron forduló járművek részére lett kialakítva."
Talán ezeknek a "járműveknek" lettek kialakítva??!!
http://www.youtube.com/watch?v=NwGzzE4fNTA&feature=related
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Csak nálam nem működik???
-d-
És hol vannak a 2683. utáni hsz.-ek.?
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
BUÉK Minden Tisztelt Tagnak, és Olvasónak!
Mivel már orosz ismereteim nagyon hiányosak, kedves Ócskás tisztelettel megkérlek,
tolmácsold már azt a pár sort, ami Debrecent, Újfehértót, Hajdúhadházat, valamint lentebb Mándokot említi.
Amit én ebből kihámoztam, az terepgyakorlat, vagy valami más?
Mándokon, meg tábor?-d-
ui.: Ha kérdezel hülye vagy, ha nem, az is maradsz!
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Ócskás! Köszönöm a fordítrást. Meglepő a dolog.
Mint, már volt itt róla szó, Nyíregyházán csak egy maréknyi testvéri alakulat volt. A laktanya (ma: INKUBÁTORHÁZ - Váczi M. u.41.sz.) is csak olyan 100-120x50-60m-s terület volt. A GE-n nagyon jó bontásban van. A tiszti lakások innen északra, a Kert utcán voltak, egy 2 szintes, 2 lépcsőházas (szoc.reál) épületben. Ha szintenként 4 lakást veszel, akkor sem nagy létszám ez sem. De ha ők voltak a spec-ek, akkor így érthető.
Egyébként, a városban kint, a tiszteken kívűl soha nem volt CA sorkatona. Azt pedig, hogy milyen alakulat volt, talán még a városi helyőrség parncsnok sem tudta.
Mándok, Aranyosapáti, Komoró, Fényeslitke, Túzsér meg még egy pár kis település, ez mind benne van (volt) a záhonyi átrakó körzetbe. Erre több, vagy legalább ugyanannyi a szélesvágány, mint a hazai. Érdekes, mindig Záhonyt emlegetik, de a fő teherfogalom nem a Záhony-Csap, hanem a tiszamogyorósi! hídon történik. Ez is jól látható a GE-n.
-d-[ Szerkesztve ]
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2773 üzenetére
Szia, mint a 2769.hsz.-ben írtam, Váczi Mihály utca 41.sz. Ma INKUBÁTORHÁZ.
Úgy is mondhatnám, a Kert utcai ÖMV kút után ( a városból kifelé ) balra fordúlsz, és ennek mégy neki. :-)Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia!
Megint egy érdekes linket tettél fel. Végignéztem a képeket. Nem mind itt készült. Van e említés arról, hogy merre készültek?
A városi képeket elnézve, kb. 1970 körül lehetnek fotózva, vagy előbb.
9.sz. kép: a parancsnoki épület. Ma több kis cég irodája.
10.sz. kép: az PA épületből készült kép. Jobbra Váczi M. utca, balra Bartók B. utca (vasút). A balodalon ma raktárak, és üzletek, a jobb oldalon egy étterem (rendezvényterem) van. Az udvar parkoló.
12.sz. kép: nem Nyíregyháza. valószínű Debrecen a 4-s uttal. Ha közl. tábla olvasható lenne, azonosítanám.
112.sz. kép: A régi V.M. utca, kb. abból a pozicióból fotózva, amit az előző hsz.-ben írtam.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz danielblack #2783 üzenetére
Nem, nem. A reptéri képek közül egy sem a nyíregyházi reptéren készült, sőtt tudomásom szerint itt az CA soha nem ugrott, bár ennek utána nézek (kérdezek).
Anno... 60,-70,-80-as években, mikor még folyt un. honvédelmi előképzés, az MHS, majd MHSz repülőklubjaiban, itt a repülőtéren volt a gyakorlati képzés, szinte egész nyáron. Több turnusban, "benn lakással", több héten keresztül. Ja, és az ötvenes évek elejétől, a hatvanas évek közepéig, napi 2 géppel (LI-2) menetrendszerű repülőjárat volt itt. Amire én emlékszem, az ugratások először LI-2-ből, majd AN-2-ből, és nagyon-nagyon ritkán valamilyen MI helikopterből történt, de az honvédségi volt. Egyes repülőnapokon volt ugrás szintén katonai AN...(sajnos a tipusra már nem emlékszem)-ből, és egy alkalommal nagy magasságból egy IL-14, vagy 18-asból. Ez azt hiszem ma is rekord. A nyíregyházi Kovács György hajtotta végre közel 10000m magasságból, oxigén maszkban. A katonai gépek Szolnokon, az IL pedig Ferihegyen szállt fel, mivel a nyíregyi reptér ekkora gépek fogadására alkalmatlan volt, s talán ma is az.
A 70-s évek közepétől, kb 10-12 éven keresztül intenziv pilóta képzés folyt az MG. Főiskolán. A gyakorlati oktatás AN-2-s gépekkel történt. Volt éjszakai kiképzés is4 Ekkor készültek a rádiónavigációs eszközök (NDB és VOR) fénytechnika, és 600m beton pálya, melyet pár éve 1000m-re hosszabbítottak. Új torony is készült, valamint, az épületeket is felújították. A reptér "előlépett" nyílvános, határnyitással rendelkező közforgalmú reptérré. Az oktatás is kevebb létszámmal történik, és csak kis gépekkel (ZLIN, PIPER, CESSNA). Jelenleg is elég aktiv "amatőr" élet folyik a füves pályán is. Motorosok,vitorlázók, gyalog és motorossárkányok, valamint hőlégballonosok, és az ejtőernyősök. Az ugrások általában AN-2-ből történnek, de nyaranta megjelennek a bérelt L-410, és L-412-ek is.
A pálya tájolása: 18/36, azaz Észak-Dél. A GE-n kiválóan látható minden.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Vadkelet #2777 üzenetére
Szia !
A Tiszavasvári úton 2 laktanya volt, egymással szemben. Ha a városból kifelé haladsz, akkor jobb kéz felől voltak a rakétások (nem LÉRAK), baloldalon főleg híradó.
A baloldali egykoron Vorosilov, majd Báthori, a rakétás, meg a Zrínyi névre hallgatott.
A Báthori ma középiskolai kollégium és nevelőotthon, szépen fel lett újítva, és átalakítva.
A Zrínyi pedig rehabilitációs központ lett, szintén felújítva, és átalakítva.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2785 üzenetére
Ami ki maradt:
Mindig magyar laktanyák voltak, még a "Vorosilov" korban is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2786 üzenetére
Most jutott eszembe, a Zrínyi laktanya, anno Zsdánov volt az odavezető, egykor és ma is Bethlen Gábor utcával.
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2788 üzenetére
Sikerült Barátommal telefonon beszélni, és megkövetek minden Olvasót.
Barátom, aki egykor eje. kiképzésért felelős személy volt, jelenleg is aktív ballonos, elmondta, hogy évente 1,- 3 alkalommal itt is voltak ugratások MI-6 -s helikopterekből, de mindig helikopterből!
A legénység futva tette meg az utat a laktanya, és a reptér között, teljes felszereléssel. Ilyen alkalomkor, teljes repülési tilalom volt, és mindig "bal" körön emelkedtek, így a városból szinte teljesen észrevétlenek maradtak.
Volt egy emlékezetes eset, úgy '86,- '86 tájékán, mikor teljes harcászati gyak. volt, és csomagokat is dobáltak. Több csomag ernyője viszont nem nyílt ki. Több mint egy hétig sepregették a RIZS -t !!! (ez volt a teher) a betonon, a katonák.A képeket megmutatva, Ő is megerősítette, hogy nem itt készültek.
Ha még valami érdekeset tudok meg, továbbítom!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Végbéla #2793 üzenetére
Szia Boeing!
Nem hagyott a kis ördög, s utánéztem a dolgoknak. A neten is kutakodtam, de sikerült F.L. Barátommal is beszélni, akit az előző hsz.-ekben is említettem.
Na de, kezdjük az elején. Gyerekkoromban nagyon szerettem volna vitorlázó repülő lenni, mind amellett, hogy rádiózás rabja is voltam (vagyok). A szünidőkben szinte mindíg a reptéren "lógtunk", úgy hogy sok személyes élményem is van. Sajnos a szemem miatt az orvosi nem sikerült, de a rádiózás az maradt. Ennek ellenére,figyelemmel kísértem, kísérem a repülést is, csak nem aktívan.
Emlékeztem rá, hogy az egykori MHS székházban, a (Nyíregyháza) Szabadság téren, a megyei titkár szobájának előterében volt egy szinte életnagyságú tabló, Kovács György, és társainak ugrásáról, egy fénykép sorozattal.
Próbáltam erre rákeresni, de sajnos nem sok eredményt kaptam.
Ekkor (pontsabban ma) kerestem fel öreg cmborámat, hogy Ő mit tud erről.
Az első öröm hír, meg van a tabló. Rossz hír, mivel a repülőklubban téli szünet van, nem lehet csak a tavasszal megnézni. -Bízom benne hamarabb is!!-
Laci megerősítette, IL-14-ből volt az ugrás, Ferihegyről folyamatos emelkedéssel. Az út Nyíregyházáig kb. ötven perc volt. Az ugró magasság 8070méter. A pontos dátum: 1962. május. 5. (én ekkor 12 éves voltam)Itt bemásolok két írást, melyek megerősítik az IL-14, ill L-410 gépek használatát:
2010-07-16 10:00 L-410 üzem
Péntek 10:00 órától L-410-ből ugrunk.
Üzem folyamatosan megy péntek-szombat-vasárnap.Magasság: 4000 m
1962-ben Brno-ban (Csehszlovákia) résztveszünk a BHSB[1] Szpartakiádján.
Versenykiírás:
1. 1000 m-es csoportos célbaugrás
2. 1500 m-ről egyéni kombinált ugrás (20 sec zuhanás + célbaugrás)
3. Harcszerü eje. ugrás IL-14 repgépből terepre, ezt követően teljes felszereléssel 20 km-es futás, + lövészet + térkép feladatok
Résztvevők:
Valkó Gyula örgy.,
Kovács Sándor örm.,
Hüse Károly szkv.,
Samu Ferenc szkv.,
Bartucz Pál honv..
--------------------------------------------------------------------------------
[1] BHSB – Baráti Hadseregek Sport Bajnoksága
Barátsággal, -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz horcsog5123 #2805 üzenetére
T. horcsog5123 !
Én nyíregyházi vagyok, és nem tudom, mi van ott. De sajnos ez írásaidból sem derül ki!
Próbálj meg tömören, világosan és érthetően fogalmazni, helyesírási hibák nélkül.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2800 üzenetére
Szia Boeing !
Gratulálok a jó "kis" rádiódhoz!
Ez egy igen megbízható szerkezet. Javaslatom a hangszórós vételhez:
Valamelyik áruházban, pl. Média Mark vedd meg a legolcsóbb erősítős számítógép hangszórót. van olyan amelyik beépített tápegységes, és van külső adapteres is. A belső tápos jobb.
A hangfrekvenciás vezeték végéről vágd le a 3,5 mm-s Jack dugót.
Blankold fel, kb. 7-8 cm hosszan. Válaszd szét a vezetékeket.
A piros és fehér (lehet más színű is) vezetékeket sodord össze, és szerelj a végire egy piros színű banándugót.
A külső (árnyékoló) vezeték szálait szintén sodord össze, húzzál rá vékony müa. csövet, és ennek a végire is tegyél banándugót - feketét.
A fejhallgatót húzd ki, és ennek a helyére dugd, a banándugókat. A banándugók felcserélésével, kísérletezd ki, hol van a kisebb brumm. Már nem tudom, de lehet, hogy jelölve is van, a testpont. Ide kerül az árnyékolás.
A hangszóró dobozon állíts be közel teljes hangerőt, és a rádió he. szabályzójával állítsd be a legjobb hangerőt.
Kár, hogy messze lakunk egymáshoz, mert megoldottam volna Neked.Baráti üdvözlettel, -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #2808 üzenetére
Örülök, hogy tudtam segíteni.
A BC348-al kapcsolatban; Ennek elég nagy a HF erősítése, mert "igazi" teljesítmény erősítő cső van benne. Ehhez csak egy régi rádió, vagy TV (kb. 5Wattos) kimenőtranszformátora kell. Az anód felőli oldalt kell a 4000 Ohmos fejhallgató 6mm-s Jack-ba dugni, a hangszóróoldal meg ugye adott. Kitűnően fog szólni, bár nem HI-FI. :-)
A trafót el lehet helyezni, a hsz. dobozában. Nekem is így van.
Ezzel elárultam, hogy nekem is van egy ilyen vevőm, csak ennek az utótagja: Q.
'966-an vettem, kemény 300,-Ft -ért. Ez is MALÉV-es volt. Ez volt az első komoly vevőm, úgy, hogy ma is nagy becsben őrzöm. És természetesen kiválóan működik, az eredeti csövekkkel. Gyártási éve:1932. !!!
Ha nem tudsz kimenőt keríteni, magánban felvesszük a kapcsolatot, és küldök Neked.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Kedden rendeltem meg Vándor Károly: Légierő társbérletben, és Dékány István-Szőnyi István: A magyar katonai rádiófelderítés története című könyveket. Nagy örömömre, már csütörtökön meg is érkezett. Mára elolvastam az utóbbit, és az előző első kötetét.
Nagyon sok, itt a fórumon tárgyalt dolog világosodott meg, illetve, vált egyértelművé.
Pl.: Ócsa, Ópályi. A másik témában Debrecen, Nyíregyháza (spec náz), Tököl, stb..
Csak gratulálni tudok HADSZ Barátomnak, akinek itt is megjelentek érdekes, és értékes 3D rajzai.
Minden kedves Fórumozónak, és Olvasónak ajánlani tudom mind a három könyvet!
Ha a Bookline Online Áruháznál rendeled meg most 15% kedvezményt kapsz!
(megjegyzem nem vagyok ügynökük, de ez nem semmi)-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Sziasztok!
Igéretemhez híven elkészültek a 2798. hsz.-ban említett (ígért) fotók. Két db.
sajnos, a mérete miatt a feltöltést nem tudom megcsinálni, de aki szeretné megnézni,
egy mail cím ellenében szívesen elküldöm!
Igyekszem valahogy az élvezhetőség megtartása mellett a felbontást rontani, hogy
ide is feltölthessem.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Rusher4587 #2853 üzenetére
Véleményem szerint, szégyen és gyalázat, hogy egy ilyen "létesítményt" mindössze, ilyen hülyeségre hasznosítanak.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Rusher4587 #2855 üzenetére
Szia!
Nem szeretnék itt "personal non grata" lenni, de azért elmondom véleményemet.
Embereknek -személyeknek- vannak szenvedélyei, mániái.
Nekem is vannak, de nem nevezem sportnak, hanem hobbynak, szenvedélynek, kevés szabadidőm hasznos eltöltésének.
Az általad sportnak nevezett valami, egyáltalán nem sport, hanem kis hazánkba is betört multik szemfényvesztése a megalázott (érezd magad kitüntetettnek) dolgozók iránt.
Lásd.: klf. mítingnek (szándékosan írtam így), és hasoló dolgoknak nevezett, pl.: vadvizi
"raftingolás", ahol közösség építés címszó alatt, alkoholizálás, szeksz (sex) és más egyéb
dőzsölések folynak.
Persze nem az adózók pénzéből, hanem abból, amit ezek a cégek a jóhiszemű ügyfelektől, vásárlóktól beszednek. Pl.: egy tekercs WC papír akár 25-30 Ft-tal is olcsóbb lenne, ha nem rendezne a TE... minden negyedévben külföldön milliókért "partikat".Ha Ti önkéntesek vagytok, és minden költségeteket magatok álljátok, akkor Tiétek minden tiszteletem, de szórakozásotok, akkor sem sport !!!
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Néhány héttel ezelőtt érdeklődéssel olvastam itt a Kőbánya alatti barlang, és alagút rendszerről.
Most egyik kedves barátomtól kaptam két érdekes linket ezzel kapcsolatban, melyet megosztok Veletek:
http://hamster.blog.hu/2009/09/28/kobanya_alulrol
http://hamster.blog.hu/2011/02/02/latogatas_az_alvilagban?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2859 üzenetére
Csak azt nem tudom, hogy miért így jelent meg a link???
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Most találtam, lehet még nem olvastátok:
A szentesi "hóleopárd"...
A következő cikk az utóbbi időben kissé hanyagolt „Eltékozolt Örökségünk” sorozat része, de merőben más ,mint az eddigi cikkek a témában. Mindenesetre egy olyan érdekességről van szó amiről talán csak kevesen tudnak részleteket. Következzen a Szentes melletti „hóleopárd” története......http://underhang.freeblog.hu/archives/2011/03/02/A_szentesi_holeopard/
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Nem vita, csupán érdekességként:
http://www.hm.gov.hu/files/9/6709/tubes_kornyezeti_hatastanulmany.pdf
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
A "természetvédelmi terület" tábla sem volt rossz. Ez a tábla a védett terület határát jelölte általában.
Tehát, hatásos volt a figyelem felkeltés.
A táblák kivitelezése -mint Ócskás képen is látható-, rendkívül változatos volt. Találkoztam "művészi" szabadkézivel is.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz stephanus #2908 üzenetére
Szia!
Holnap (20-án) megyek arra (Nyíregyháza - Jászberény, és vissza). Ha tudunk váltani pár szót, szívesen letérek az M3-ról visszafelé jövet.
Küldj, egy telefonszámot a radar@upcmail.hu címre.-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
buldog-bódog
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen