Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz ócskás #2635 üzenetére

    Végre sikerült végig olvasni a topicot. Viszont még legrosszabb álmaimban sem ébredtem arra, hogy mire végzek az olvasással, kis hazánk utolsó "épségben" megmaradt objektumát is legallyazzák a segélyért az önkormányzathoz Merdzsóval érkező, honfitársainknak nevezett, gazemberek. Személyesen, szerencséjükre, vagy talán az én szerencsémre, nem találkoztam velük, de könnyen eltudom képzelni, hogy a nyakukban lógó aranyláncok értéke több volt, mint amit a"vasért" kaptak.
    A Bakter és a HM szerepét nem kívánom kommentálni, mivel egészen egyszerűen: NO COMENT!!!
    Hát végre eljutottunk arra a pontra, amikor is a topic nevében szereplő "KIHALT" és "ELHAGYOTT" kifejezések fedik a valóságot.
    Így múlik el a dicsőség!!!! De azért nem bántam meg, hogy ennyi energiát fektettem be az olvasásba, mert megismertem a topic résztvevőit, eddigi munkájukat és az "ügy" érdekében kifejtett erőfeszítéseiket. Köszönöm mindenkinek.

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz ócskás #2635 üzenetére

    Végre sikerült végig olvasni a topicot. Viszont még legrosszabb álmaimban sem ébredtem arra, hogy mire végzek az olvasással, kis hazánk utolsó "épségben" megmaradt objektumát is legallyazzák a segélyért az önkormányzathoz Merdzsóval érkező, honfitársainknak nevezett, gazemberek. Személyesen, szerencséjükre, vagy talán az én szerencsémre, nem találkoztam velük, de könnyen eltudom képzelni, hogy a nyakukban lógó aranyláncok értéke több volt, mint amit a"vasért" kaptak.
    A Bakter és a HM szerepét nem kívánom kommentálni, mivel egészen egyszerűen: NO COMENT!!!
    Hát végre eljutottunk arra a pontra, amikor is a topic nevében szereplő "KIHALT" és "ELHAGYOTT" kifejezések fedik a valóságot.
    Így múlik el a dicsőség!!!! De azért nem bántam meg, hogy ennyi energiát fektettem be az olvasásba, mert megismertem a topic résztvevőit, eddigi munkájukat és az "ügy" érdekében kifejtett erőfeszítéseiket. Köszönöm mindenkinek.

  • Tu-154

    csendes tag

    A tudás hatalom. Aki tudja mit és hol keressen, az sok mindenre választ kap a neten.
    Megpróbálok kizárásos alapon hozzászolni a témához.
    Ha a DHSCS legalább olyan fontos része volt a gaz ellenség elleni harcban, mint a GSZVG, akkor nálunk is épültek hasonló objektumok. Ha igen, akkor hol vannak? Vagy nem kötöttünk olyan kivonulási átadás-átvételi egyezményt, mint az NDK, s ezért ezeket az objektumokat könnyedén "eltüntették" a kivonuló egységek, vagy sor került az átadásra, s a mai napig használjuk ezeket az objektumokat, a GE-ön elegánsan kitakarva.
    Mert szegény sereg vizzel főz.
    Ha nem, akkor nem is építettek ilyen objektumokat, a DHSCS jelentőségének teljesen megfelelt az M63 mintájú sátrakból "kiépített" objektumok sora. Vagy, voltak ilyen objektumok a SZA kezelésében, de a MN-nek ezekhez "megközelítési" engedélyt kellett kérni. Ha így történt, akkor a "vesztes" fél bélyege sokáig ránk ragadt, vagy kevésbé voltunk fontosak, mint a kelet németek, de az eredmény ugyan az, valahol az Etelközben képzelték el a helyünket, ami a jelenkori "fémgyűjtés" alapján teljesen valós lenne. Még azt is megkockáztatom, hogy Etelköz nagyon nyugat lenne a számunkra, talán India?
    Irigykedve nézem a sok videót, s megint csak azt kell mondanom, hogy amikor a józan észt osztották, akkor a magyarok leragadtak a Turulnál, amelyről tudni illik, hogy minden madár repül, csak a Turul gurul. S senki sincs nálunk, aki felemelné a szavát, természetesen "magas" szinten, hogy a műszaki emlékeket az utókor számára MEG KELL ŐRIZNI, Még ha azok politikailag nem is esnek egy irányba a jelenlegi iránnyal, AKKOR IS! Mert az unokáink lehet, hogy nem a jelenlegi irányt fogják követni. Remélem, lesz annyi eszük!
    Kizárásos alapon: nagy a valószínűsége, hogy a DHSCS szerepe fontos volt, s ennek megfelelően ki is építették a megfelelő infrasruktúrát. Azt el tudom képzelni, hogy már akkor sem volt a Magyar Népköztársaságnak megfelelő anyagi háttere, hogy saját objektumokat építsen ki, úgy mint a szintén vesztes, de sajnos sokkal gazdagabb DDR. Ezért adott esetben az M63 mintájú sátrainkból, (jurtáinkból), "bekéretzkedtünk" a sokkal védettebnek hitt SZA objektumokba, vagy egészen egyszerűen, ott volt a helyünk, mert valakinek a kapu őrséget is el kellett látni.
    Akár így, akár úgy történt anno, meggyőződésem, hogy van még mit kutatni a Kihalt laktanyák-Katonai Objektumok fórum elkötelezett tagjainak, csak nem ott, ahol már minden vazsgyűjtő honfitársunk platina kártyás törzs "vásárló", hanem ...........
    De nem merek tippet adni, mert a NAGY FÜL mindent lát és hall, s még letiltanak a fórumról.

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz eszaki0 #3266 üzenetére

    Szerény véleményem szerint, tipustól függetlenül, amelyik "szerkezetet" 8 percig kellett volna izzítani, annak már teljesen mindegy volt, "röfögtetik-e" vagy sem. Mert közben a cél már Irkutszk-nál repült . De lehet, hogy én nem értek valamit. A dübörgés az csak sajátosság volt, mert ma sem gyártanak "halk" dieseleket.

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz Guillam #3317 üzenetére

    Szia Gulliam!
    Röviden: a MALÉV első nyugati gyártású repülőgépe.
    Típusa: C-47A-90DL (TS-62)
    Gyártási éve: 1943
    Gyártási száma: 20492
    Dátum szerinti esemény lista:
    1944-ben United States Air Force szolgálatában 43-16026 jelzéssel.
    1946-ban United States Military Police-nél 43-16026-os fedélzeti számmal.
    1951.XI.19. Engedély nélkül berepül Magyarország légterébe az Erding-Belgrád
    útvonal repülése közben. Pápára orosz vadászok leszállítják.
    1952-1956 A Magyar Néphadsereg állományában 026-os oldalszámmal. (az üzemeltetési
    körülmények és a repült idő nem ismert, nem tudni, hogyan oldották meg pl.
    az alkatrész utánpótlást, stb)
    1957-ben A MALÉV átveszi és az eredeti Pratt&Whitney R-1830-92 motorok helyett
    AS-62IR motorokkal üzemelteti.(plusz a nem csereszabatos eredeti alkatrészek
    nagy részét is, pl. rádiók, futó gumik, stb) A gép típusa így TS-62-re változik.
    Polgári lajstromjele: HA-TSA, a repülőgép új típusára utal.
    1958-ban Szárnycserét hajtanak végre rajta. Ekkor már 21 személyes utasgép.
    1961.VIII.6. Sétarepülés közben Budapesten, a Lumumba (ma Róna) utcánál lezuhan.

    Az amerikai személyzetet a szokásos kihallgatási eljárás után, átadták az USA képviselőinek.

    (nem tudom milyen okból, de a Boeing707 nick nevem az új rendszerben Tu-154-re változott, még nem sikerült visszaállítanom. Valakinek esetleg ötlete??)

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz hadsz #3319 üzenetére

    Minden variációban próbálkoztam, de nem sikerült. Pedig nagyon "szerettem" a SAS-t, de most már sajnos csak KESELYŰ leszek.

  • Tu-154

    csendes tag

    válasz Guillam #3320 üzenetére

    A személyzet nem navigációs hiba miatt (habár az akkori jegyzőkönyvekben ezt vallotta a személyzet minden tagja) tévedt a Magyar Népköztársaság területe fölé. A későbbi kutatások (amerikai) megállapítása szerint egyszerűen tesztelni akarták (na nem a személyzet saját kiváncsisága miatt) a Szovjet Hadsereg észlelő és reagáló képességét. Ezt támasztja alá, hogy az "elfogáskor" a személyzet nem tanusított "ellenállást", hanem "bátran és emelt fővel" követte az elfogó vadászok utasításait és rendben leszállt Pápa repülőterén. Ezen "diplomáciai repülés" során gyűjtött adatok többet értek a CIA-nak, mint egy DC-3 értéke. (volt belölük több ezer felesleges).
    Az én ismereteim szerint, nemcsak a volt SZU, hanem a VSZ tagállamainak területe felett minden "eltünt" USAF vagy CIA repülőgép személyzetének sorsa ismert (lsd. netes kereső) kivétel a tengerek felett eltüntek sorsa, de erről nagy valószínűséggel vagy a cápákat vagy más apró halakat kellene megkérdezni. Nagyon remélem, hogy egyszer a magyar kutató hálózat kitartása és eredményességi mutatója is utóléri az amerikai megfelelőjét, s végre megtudjuk, a MALÉV Bejrut-i személyzetének sorsát is. Természetesen az utasokéval együtt.
    Köszönöm ÓCSKÁS barátomnak a kiegészítést, én nem mentem bele a büntetőjogi oldalba.

Új hozzászólás Aktív témák