Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz Laca1212 #10250 üzenetére
nekem is tudnál esetleg tippet adni mit nézzek? 90 kiló vagyok... így a 100kg-os súlyhatárú rollerek szerintem kiesnek (cuccok hátizsák miatt) ....
amire kellene, hogy városban a parkolóhely és ügyfél között tudjak közlekedni... (mivel elektromos autóm van gyakori, hogy addig töltőn hagyom így 2-3 kmt meg kell tennem valahogy ) -
synar
őstag
válasz berobi78 #10249 üzenetére
A gyermek szállításához figyelmedbe ajánlom a tervezett KRESZ módosítás ide vonatkozó részét, nehogy később gond legyen belőle:
"A kismotor-kerékpár dilemmát a javaslat úgy oldaná meg, hogy a kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel. Ilyen eltérés például, hogy rolleren utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne. A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetése a 16. életév betöltéséhez kötött."[ Szerkesztve ]
-
Horn Ákos
kezdő
Ez nem úgy működik, hogy 99 kilós teher alatt még semmi baja, de 101 kg alatt már összenyeklik. Főleg nem olyan kis távon, amit használnál. Feltételezve, hogy nem kapna túl sok dinamikus terhelést, mint pl. útpadkáról való leugratás, a 100 kg-ra tervezett rollerek sokkal ideálisabb választásnak számítanak, elsősorban - méretükből adódóan - hogy a csomagtartóban elférjen.
-
DigitXT
félisten
Egyébként van is abban valami furcsa, hogy áll az apuka a
tankrolleren full face sisakban, a kisgyerek meg előtte lóg,
egy rohambiliben. Ha baleseteznek a gyerek bajban lesz...Ha meg annyira vigyáz a kisgyerekre, hogy ilyenkor mindig
gyökketővel megy, rajta miért van teljes menetfelszerelés? -
norbi93
senior tag
válasz DigitXT #10255 üzenetére
Ha már fullface sisak: én mégcsak 1-2 hete nyúzok egy pro2-t, nagyon nem keresgéltem rá az egész témára előtte, csak impulzusvásároltam. Azt sejtettem, hogy valamiféle védelem jól jönne, így vettem egy rohambilit hozzá, de azóta annyi horrorsztorit olvastam, hogy megjött a kedvem egy rendes fullface sisakhoz inkább Tudtok ajánlani valami könnyebb fajtát, ami nálatok bevált?
-
Ezekiell
veterán
válasz Reggie0 #10260 üzenetére
Könyörgöm, ne Nemtom utasnak számít-e, de hogy a vezető ilyenkor egy idióta vadbaromnak számít, az biztos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
DigitXT
félisten
válasz norbi93 #10257 üzenetére
Én egy biciklis sisakot választottam, könnyű, kényelmes. Ezzel is megszóltak,
hogy nehogymá' motoros sisakban rollerezek, de pont leszarom a kibiceket, és
az eséskor szépen megfogta az arcom az aszfalt előtt, a napellenzője tört el.
Ezen kívül csak a füledet védi a menetszéltől, mást nem tud: bogár arcon csap,
ahogy kell, ha meg hideg van, szerintem ugyanúgy ráfagy a képedre a mosoly...Ha télire gondolkodsz, és extra védelemben, akkor valami olyat kéne nézni, ami
plexis. B-L-A-C-K fórumtárs profilképén láttam egy marhajót FB-on, de még nem
zaklattam vele, hogy mégis milyen. Mondjuk ahogy megy, oda már motoros kell:
SMKP-nek minősített* roller esetén amúgy sem lesz jó semmilyen biciklis sisak.
(Van motoros sisakom, de azt kicsit nehéznek gondoltam eddig rollerre, ám ha a
jogszabály azt mondja, akkor azt fogom hordani, ha egyáltalán marad a roller.)*: a Pro2 a névleges teljesítményével elvileg pont alatta marad = öröm-bódogság!
De amúgy tényleg nem tudom, hogy a valós teljesítmény fog-e bárkit érdekelni...
és ha igen, akkor miért nem. És ha ráragaszt a jóképességű egy 350W matricát
a 2 kW-os rollerre, akkor az már meg is fog felelni ezután a jogszabálynak. -
DigitXT
félisten
válasz Ezekiell #10262 üzenetére
+1, mindegyik esésemnél átfordultam a hátamra... Nagyon morbid lenne egy
csecsemőhordozót használni gerincvédőnek, akkor is, ha nincs benne gyerek...
Ha meg benne van, akkor nem minősíteném, milyen felelőtlenség kategória...Gigi01: az, hogy megúsztad az eséseket fejsérülés nélkül nem ész kérdése.
Hanem szerencse. Ha az esést úsztad volna meg, az az ész. De ha előre nem
látható műszaki hiba miatt esel (mondjuk kitörik a kerék), az megint szerencse.[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
Most ez kijön belőlem, de ez a tervezet egy rakás k@k@, szerintem. 500w-os rollerre esett a választás. 25kmh-s limit teljesen elég. DE, 350w-ost is próbáltam, az én termetemhez a lakhelytől a városba konkrétan a lehetetlenséggel határos bejutni (4km) egy emelkedő miatt, a 350w-al. Ha 90kg alá mennék (2m+), valszeg terápiába fogna a háziorvosom is, hogy dafuq-van velem, úgy néznék ki. Alattam 500w vs csajom alatt a 300w-os lime, én kényelmesen nyugger tempóban megyek (ez a max!!!) , ő pedig értelemszerűen hasít.
Őszintén ennek mi értelme van? 0.5 vs 0.65 (kb) lóerőről beszélünk. Ha valahol, itt aztán számít, már a roller súlya is, nemhogy az utasé, bakker....
Ezzel konkrétan ellehetetlenítik (még a tökéletes bmi indexes testem esetén is), hogy bicikli kategóriában elintézzem a dolgom a városban......
Nem baj, majd akkor beröffen a 2l+ -os 4ütemű, az aztán mindenkinek jobb lesz..... -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10266 üzenetére
Abszolút meg tudlak érteni, én is úgy érzem, hogy az ilyen gyári 500W-osok
szívják meg leginkább, mert nagyjából ugyanúgy mennek, mint egy unlockolt
M365, viszont ha nehéz a pilóta, akkor még úgy sem, de már SMKP. Vicces.Ha biztonsági (!) szempontból értékelték volna, úgy valóban LE/összsúly alap
kellett volna legyen a besorolás szempontja, s ebben nem csak a roller súlya
kellene, hogy számítson, hanem a mindenkori pilótáé. Furán hangzik, persze,
de más kétkerekűeknél bevett dolog, hogy a jogosítvány kategória köt vmihez.Mondjuk így születnek a papíron xLE, de valójában 2x annyi, korlátos jogsival
vezethető furcsaságok, de hát elhangzott, hogy a trükközésről szól minden...
(És tudnék én bármikor 25-tel menni egy 40-re képes vason, HA pl. bicikliútra
ezt a szabályt vezetnék be, nem bináris rajta a gázkar. Mi köze van ennek az
elérhető max. teljesítményhez? Autós jogsival mindent vezethetsz, Trabanttól
a Tesláig, ami azért nagyon-nagyon sok dimenziónyi különbség - mégis igaz.)lakhelytől a városba
Ott elvileg játszik a bicikliút, nem? Lakotton kívül SMKP is mehet rajta...
Ha meg van B jogsid, akkor még ez sem kérdés: egy sisak* kell, és szevasz!*: az amúgy is melegen ajánlott bármilyen okból fetreng az ember, csak eddig
opcionális volt, ha meg SMKP lesz, akkor kötelező, ráadásul motoros fajtából.[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10268 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy mit fogok kapni az autósoktól, amikor 10, max!! 15kmh-val kajtatok felfelé az említett úton, 2-3 km-en át az út jobb oldalán, úgy hogy
-a ahol bicikliút van - és ez itt nálunk az autóútból lett lecsípve, - azt nem használhatom
-b fentebb, ahol külön van a bicikliút szintén nem használhatom, cserébe a menetiránnyal megegyező irányú nyílásokkal ellátott csatornák miatt még csak nem is teljesen az út jobb szélén fogok caplatni, az autók között, az említett sebességgel egy tizienegykét kg-os rollerrel....[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
Jogos, köszi, ezt nem árt tudni. Bár normálisan közlekedne, járdán ésszerű tempóval, "nagy" gyerekkel, szóval nem hátihordós csecsemő Mellesleg én is rászoktam, hogy így viszem most a fiam suliba a kugoo s1-el. Egész jól bevált (vidék és 1km-en belül van a suli).
@Laca1212: Köszi a tippet, valószínűleg ez lesz -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10269 üzenetére
Szerintem első körben menj továbbra is a bicikliúton... Ahogy a szerkben írtam,
lakotton kívül még SMKP-val is szabályos, s ha 10-15 km/h-val erőlködik a vas,
rendőr legyen a talpán, aki kikap onnan, hogy papíron túl nagy a teljesítményed.Szerintem csak a járdát kell hanyagolni. Ez a bicikliút dolog túl van gondolva.
Tudom, a szabály az szabály, ha ebben a formában lesz jogszabály: meglátjuk. -
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10271 üzenetére
Az lesz, majd max nyomtatok egy másik matricát.
Megoróbálom a lehetetlent, felveszem a kapcsolatot egy képviselővel emailben, hátha .... az aszisztense azt mondta, még csak most zajlanak az egyeztetések és szívesen fogadnak meglátásokat. Remélem nem kamuzott.. ha elolvassa legalább megpróbáltam... -
NFLfan
kezdő
Sziasztok!
Tényleg nem túl megbízhatók az esegway500-as rollerek?Most van valami új kiadás, hátha javítottak a kisebb hibákon vagy inkább egy mi pro 2?Rengeteg videot néztem ezekről és a mi pro 2 nem nagyon tetszik, hogy nincs felfüggesztése.. -
oszy
veterán
Csak a Pro2 szokott kotyogni vagy az 1S is?
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
DigitXT
félisten
válasz NFLfan #10275 üzenetére
Van aki a Kugoo S1-be is belerakott 4000 km-t, ami már soknak számít,
de ez nem vigasztalja azokat, akiknek 600 km után tört el ez-az rajta.
És egy első kerék kitörés igencsak probléma, én emiatt nem venném.Az én S1-emben is van már vagy 3000 km, de háromszor estem el vele.
Szerinted vigasztal, hogy másnak esetleg kibírt törés nélkül 950-et?
Nem azt mondtam, hogy instant halál. De ha nehéz vagy, kockázatos... -
lehella
senior tag
Közel 100 km tapasztalata a Xiaomi Pro2-val: elkezdett ciceregni a fékkar
De Budapesten Margit híd -> Máriaremete és vissza megevett 78% akksi kapacitást alattam. A táv 21 km összesen, 95kg driverrel. Nem panaszkodom, mert kifelé a városból emelkedik végig. Ez volt 37% akku. Befelé a lejtősebb szakaszon valamiért többet fogyasztott mint azt terveztem, 39%. Ez tegnap reggel csak 30% volt.
Mindkét úton szinte végig max gázzal mentem, átlag sebességre 18 km/h jött ki.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
muszurkefal
aktív tag
Hali!
Most tervezek e-rollert vásárolni munkába járáshoz Budapesten.
A Pure Air-eket nézegettem, a 7 fajta közül még nem tudom melyiket, mert közben megláttam, hogy készülőben van valami KRESZ módosítás, ami eléggé elbizonytalanított.Alapjáraton lehet e-rollerrel közlekedni járdán? (Szoktam látni, nem tudom szabályos-e.)
És a módosítás után lehet-e? Nem szívesen rollerezgetnék az Üllői szélén például, biciklivel sem életbiztosítás, hát még rollerrel.Köszi
-
CHIPman
nagyúr
válasz muszurkefal #10291 üzenetére
"Nem igaz, a járdán általában tilos kerékpározni! Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. Fontos még tudni, hogy amennyiben egy úton tilos kerékpározni, az nem jelenti azt, hogy akkor ott a járdán szabad kerékpározni, kivéve 12 éven aluliaknak főút mellett."
[ Szerkesztve ]
hardverapro.hu/tag/chipman
-
Horn Ákos
kezdő
válasz muszurkefal #10291 üzenetére
#10213 Ezekiell hozzászólásban találod meg a linket a tervezetről.
Szerencsére szétválasztották két csoportra az elektromos rollereket és a küszöböt is reálisan alakították ki. Legfeljebb 350W-ig kerékpáros közlekedési szabályokat fogják megörökölni a rollerek.Aki meg 500 vagy 1000 wattos, akár 50-60 km/h sebességű rollert vesz, azoknak a segédmotorosokra vonatkozó szabályokat kell betartani.
Erről a haverom jut eszembe, aki azt mondta nem azért vett nagy teljesítményű rollert, hogy 20-25 km/h-val kóricáljon. Neki van bukósisakja, vegyen más is!
Hát ezzel a 120 kilós haverommal és az ő szörnyetegével akkor se ütköznék, ha "csak" hússzal megy! Semmi keresnivalója a kerékpárúton. -
Mosqu!to
addikt
Sziasztok!
Adott egy Xiaomi M365 Pro roller, kb 200 km futásteljesítménnyel, mókolásmentesen.
Egy szép napon gondolt egyet és menet közben lassulni kezdett, majd csipogva megállt. Azóta 21 hibakódot ír, ami elvileg BMS vagy akku hibára utal, de lévén hogy szinte új, nem volt eláztatva, stb, gyanítom hogy valami banális gond lehet. Járt már pár szervizben (nem én vittem) és mindenhol látatlanban komplett akku pakk cserét javasoltak, 60-80k -ért úgy, hogy a gyári méretű-típusú akku beszerzését nem tudják megoldani, csak gyengébbet.Kérdésem az lenne, hogy találkozott már valaki ilyennel?
Van egy működő M365 sima rollerem, esetleg ezeknek a BMS-e cserekompatibilis, hogy kiderítsem, hogy tényleg az okozza-e a hibát?
Amennyiben szükség lenne rá, javítják itthon ezeknek az akkuját, vagy be lehet még valahol szerezni a gyári Pro akkupakkot (vagy ezzel legalább egyenértékűt)?Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
muszurkefal
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?Nem kéne kriminalizálni a "reális" határon icipicit túl kerülőket:
az a roller, ami a 120 kg-os haverodat viszi 50-60-nal, ott indul,
hogy 2500W... A roller végsebessége nem egyenesen arányos
a teljesítményével. Ha így lenne, akkor az "unlockolt" Xiaomi is
megfutná az 50-et, amit egészen nyilvánvalóan nem tesz meg.Sajnálom, hogy egy nagy marha haver miatt ilyen tévképzeteid
alakultak ki. Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza, ha fél centivel kerül csak el:
nem a 15 kg-mal nehezebb roller fog megölni, hanem az idióta,
aki vezeti. Vannak tök normális biciklisták, csak az nem hír...Ui: tegnap leszólított egy bicikls a bicikliúton, és nem hülyeség
szökkent ki foga kerítésén, hanem, hogy lapos a hátsó gumim:
látta a kanyarban, hogy nyúzódik rendesen. Ezúton köszönöm!
Valóban 1 bar volt benne 3.5 bar helyett: veszek is egy pumpát. -
eFeMeR74
senior tag
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Miért is? Van olyan szabály, hogy egy 120kg ember nem mehet biciklivel a kerékpárúton?
25-30km/h val simán tekerek 128kgval.😁
Igaz nem olyan húzamos ideig mint ahogy egy erollerrel lehet😆menni.
A legtöbb bringás csak úgy 1000rel megy el mellettem amikor 25kmrel megyek a rolleral. pl. akkor most mi a gond? Lassú v gyors a roller?MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
synar
őstag
Erről a rollerről mi a véleményetek: W-TEC Dalehunter 10"?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fujifilm X
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- PlayStation 1 / 2
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Női városi bringa (Sierra City)
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs