- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Tárhely szolgáltató választás
- PHP programozás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Linux kezdőknek
- ASUS routerek
- Microsoft Excel topic
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gardaai
senior tag
válasz PociAti #20749 üzenetére
Erre felesleges több időt pazarolni. Ha nem érti, nem is fogja, mert nem akarja.
Ez nem változtat a tényen, hogy konstrukciós probléma, amire vagy adnak gyárilag megoldást (jobbat, rosszabbat) vagy nem (neked kell megoldani), majd jön a favicc, reccs.
Mindenki úgy használja ahogy akarja, majd ha jön a baj utána más lesz a vélemény. Reméljük nem 60-ról való fékezés közben törik ki előrefelé a kormány.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
-
DGery
aktív tag
És mégis van, hogy elérhető, csak a GYÁRI SW-ben engedélyezni kell...
Saját Mi Scooter 3-l tudok nyilatkozni, EU modell és EU régió beállítva, tavalyi 16.155.141 FW
Gyári MiHome iOS app-ban simán engedélyezhető a Cruise control és működik is[ Szerkesztve ]
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
OhYeah
kezdő
Dualtronon a tempomat szerintem meg pont veszélyes. Én azt vettem észre mikor be volt állítva, hogy úgy működik hogy nem állandó sebességre hanem gázkar ugyanazon pozicióban állására aktiválódik - ha jól emlékszem 3 másodperc után. Ezzel annyi volt a gond hogy általában digitálisan gyorsultam vele(full gázon), és mivel full gázon volt egész addig míg gyorsult de elérte a 3 másodpercet a gázkar adott pozicióban, ezáltal aktiválódott a tempomat. Időközben meg felengedtem, a gázkart mert mondjuk már nem akartam többel menni, vagy kanyar jött - de a roller meg nem lassult (e-brake), mert a tempomat időközben bekapcsolt és fix sebességen tartotta a rollert.
Nem annyira vészes, meg gyorsan behúzva a féket azonnal tudtam reagálni - de mégis eltelt 1 max 2 másodperc mire leesett hogy mi van és húzni kell a féket. Bajom nem lett belőle csak kellemetlen volt, kereszteződésnél meg mondjuk ha autó jön az 1-2 másodperc akár életről is dönthet a féktáv miatt, bár az is igaz hogy nem 25km/h-val mentem
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz OhYeah #20757 üzenetére
Minden rolleren veszélyes. Főleg az aktiválás kiszámíthatatlansága miatt.
Annyi, hogy egy 25 km/h limites gyenge vason kisebbet fogsz esni tőle...De ha bevisz egy autó alá, mert pont annyival később sikerül megállni.Ui: mindenki úgy veszélyezteti a saját tepsi épségét, ahogy akarja.
Sokáig meg lehet úszni a kényelmes gurulászást ~20 km/h-val is, de igen
szomorúan olvasom azokat a beszámolókat, amikor fórumtárs töri bucira
magát egy apró hiba miatt. És sisak nuku, mert... csak. Sajna, két keréken
nem vicc az, hogy kétféle pilóta létezik, aki már esett és aki majd fog...
Erre fel kell készülni. Meg persze lehet kísérteni is a sorsot: kinek mi?Én mindenesetre letiltottam a tempomatot, se automatikus, se manuális
nem kell. Egy normális, adagolható gázkar kell. A kormányt úgyis fogod,
tehát nem probléma egy félmarkolatos gázkart adott pozícióban tartani,
amikor meg elengeded visszahúzza a rugó és megszűnik a hajtás, ahogy
kell: nem fékez bele ezerrel, mert arra meg a fék való. (Persze megszokás
kérdése, valaki autóban is szereti a gázelvételre való nagyféket: villanyos
verdák tudják. Csak 4 keréken nem kell mellette még egyensúlyozni is.)Sportmotorokon meg nem lehet ész nélkül elcsukni a gázt, akkorát fog a
motorfék: minden járműnek van trükkje, talán nem értek a kis rollerekhez
eléggé, mert párszáz km után már kW fölé tuningoltam a Kugoo S1-et is.
És amúgy akkor még használtam tempomatot akku kiegyensúlyozásra is,
igazából úgy nem veszélyes, ha tudod, hogy azzal mész, csak az átmenet
problémás, ha akkor kapcsol be, amikor nem akarod és nem számítasz rá.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
"az EU miatt nem tehetik bele az EU modellekbe."
Ez hülyeség!
Ehhez kellene lennie ilyen törvénynek, rendeletnek, bármilyen tiltó szabálynak. Olyannak, ami az (egész) EU-ra vonatkozik.
De nincs ilyen szabály!Ebben a (#20031)-es hozzászólásban részletesen összegyűjtöttem azokat a rollerra vonatkozó pontokat, amit az Európai Parlament jövőre vonatkozó közlekedésbiztonsági szakpolitika ajánlásokat.
34-es pontban írnak arról, hogy bizonyos új személyi mobilitási eszközök-nek nincs átfogó EU-s szabályozása. Idézném: "csupán néhány tagállam vezetett be jogszabályt, és hogy az előírások uniós szintű összehangolásának hiánya zavart okozhat, megnehezítve a nem helyi úthasználók számára a helyi szabályok betartását;"
Ebben az EU 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó közúti közlekedésbiztonsági szakpolitikai ajánlásokban nagyon meredek dolgok vannak, néha süt belőle a szakmaiatlanság, az olyan életszerű elképzelések, melyek gyakorlat hiányából adódhatnak. (Kb. mintha babakocsi tologató anyukák álmodnák meg a számukra ideális közlekedési modellt. A közutakra.)
-
addikt
válasz Aaron14 #20747 üzenetére
Hát ha csak a lengéscsillapítás hiányzik, a Pro 2-re is tehetsz lengéscsillapítókat.
A G2 az amúgy ugyanaz, mint a G30, csak erősebb motorja lesz, de mivel az akkupack ugyanakkora marad, a hatótáv 25-el haladva továbbra sem lesz ilyen nagy.
Én az irányjelzőknek örülök a legjobban, h végre elindultak ebbe az irányba is, mindegyik újgenerációs Segway rolleren lesz már a kormány végén index - sztem ez nagyon fontos lépés volt a részükről, nem csak ezen a kettőn, hanem az összes új rollerükön megjelent az index.
Oké, lehet elmélkedni, h látszik, nem látszik, hátulról kitakarja a rolleres, nem takarja ki, de már az is nagy lépés, h aki szemből jön, az is látja, h merre akar menni a rolleres, (miért az út bal szélén halad, miért nem húzódik jobbra, hát ezért, mert szeretne bekanyarodni balra).
Kerékpárra nem kell index, mert kézzel lehet jelezni, és az autósok is tudják ezt, látják, értelmezik, de rolleren nem biztonságos kézzel jelezni (lábbal se).Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz PociAti #20759 üzenetére
A Tempomat csak ajánlás volt, nem?
Nem törvény.
A gyártók pedig elébe mentek, igyekszik a Ninebot olyan rollereket letenni az asztalra, amik megfelelnek az EU-s tagállamoknak.
Direkt ezért gyártanak Nordic, meg Svájci (német) verziókat is pl Xiaomikból.
A HACCP is csak egy ajánlás volt a konyhákra, az egész világon csak ajánlás, egyedül nálunk tették kötelezővé.
Én a Tempomatot továbbra is egy kis kapcsolóval tudnám inkább elképzelni a kormányon, a gázkar közelében, akkor semmiképp sem tudna előfordulni, h automatikusan bekapcsol X idő után, mivel mindenképp csak úgy kapcsolódna be, ha benyomta a bekapcsológombot a rolleres - kikapcsolni nem kell újabb gombnyomással, elég lenne a jelenleg is használatos mód hozzá, mármint hozzáér ismét a gázkarhoz, vagy fékezni kezd.
Így megmaradhatna, és akinek kell, az tudná használni.
Ezt az esztelen tiltást én se szeretem.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #20749 üzenetére
Latod, mert nem is erted, hogy mit mondok A kerekparnal az erokar a kerekagy es a kormany rogzitesi pontja kozott van, az a szamottevo, nem amit a kezeddel fejtesz ki. Szoval ott az "a" senkit se erdekel. Es amikor atmesz a tereptargyakon, fekvorendorrol lehuppansz stb, az ezt fogja toszogatni.
[ Szerkesztve ]
-
sirarcheer
senior tag
Sziasztok!
Alzában elérhető a Ninebot F2 Pro roller.[ Szerkesztve ]
PSN: sirarcheer
-
Aaron14
őstag
válasz sirarcheer #20764 üzenetére
Köszi, hogy beírtad! Sajnos az ára szerintem magas. ☹️
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #20760 üzenetére
A balra kanyarodás kétkerekűn pont a hátulról rádelőzés miatt életveszélyes.
Jártam már így robogóval, hogy kint az index, behúzódtam a felezőre. Erre a
baromarcú kielőz. Még jó, hogy épp nem kezdtem el kanyarodni, mert akkor
kivasalt volna. Szóval így, hogy rolleren hátulról nem látható a jelzés, az nem
apró probléma, hanem konkrétan maga az életveszély... Ha látszik, hogy mit
szeretnél, akkor kisebb az esély, hogy félreértsék, vagy leszarják a jelzésed,
viszont egy olyan irányjelző, amire az ember azt hiszi, hogy kitette, jelez, és
mégsem látszik, az hamis biztonságérzetet ad, ami a balra kanyarodást illeti.Szemből meg az a baj, ha jobbra kint marad, és ezt látva az autós nyugodtan
elindul a kereszteződésben, azt feltételezve, hogy előtte le fogsz kanyarodni...
Nem mind varangy, ami fénylik, illetve az index nem feltétlen csak előnyös, de
ha van, akkor működjön rendesen, láthatóan, és visszajelzéssel: csipoghat is!
Ha ezek valamelyike nem teljesül, inkább ne legyen (ahogy kerékpáron sincs).Ui: egy szemből érkező tök mindegy, hogy látja-e, hogy éppen balra akarsz-e
kanyarodni, úgysem kell elengednie, neked meg ugye elsőbbséget kell adnod.
Bizonyos szituációkban, amikor kölcsönös udvariasság dönt, számíthat. -
sirarcheer
senior tag
válasz DigitXT #20766 üzenetére
Egyetértek, az index kintfejeltésre annyit, hogy az hiába maradt kint akkor is meg kell adni az elsőbbséget. Több koccanásról hallottam, ahol valaki kint felejtette de egyenesen metnt tovább az utcán, és kikanyarodtak elé. A vétkes hiába védekezett azzal hogy indexelt a másik, mert védett úton jött.
Tudom roller az más. itt olyan mint a gyalogos/kerekpáros eseténm ez az egyik legfontosabb szabály: "Akkor van elsőbbéged ha megadják!"PSN: sirarcheer
-
Aaron14
őstag
válasz DigitXT #20766 üzenetére
Ott az indexnek mindenféleképpen lesz értelme, mikor egy mellékutcába akarok lekanyarodni és az autó arra vár, hogy most megyek tovább a főútvonalon vagy lekanyarodok. Mivel a Pro 2-őn nincsen index, kezemmel meg nem tudom jelezni, így volt már, hogy rám ordítottak az autóból, hogy a "k.rva anyámat, miért nem jelzek, merre haladok". Valószínű a vonal mögött ülő nem rolleres, így nem tudja, hogy ha kirakom a kezem, simán eltaknyolok.
Attól függetlenül, hogy elől-hátul lesz az új Segway-eken index (ami csipog is), mivel hátul túl alacsonyan van, ezért lesznek esetek, mikor nem fogják látni a mögöttem lévő autósok, merre jelzek. Én ilyenkor általában bekanyarodok egy mellékutcába és onnan megyek át az út túloldalára, nem sorolok be középre, mert életveszélyes.
Szóval jó, hogy van, mégha nem is 100%-os.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Casseius
tag
válasz Peaceliker #20754 üzenetére
Nekem 70-nél se szitál a Xiaomi pedig C-s felfüggesztésem van.
Don't Worry, Be Happy
-
Peaceliker
őstag
-
dzsidzsas
aktív tag
válasz Aaron14 #20769 üzenetére
Én a lábammal jelzek. Közben remélem hogy érti és nem azt gondolja, hogy a golyóimat szellőztetem. Az egyetlen értelmes index dolog, a kínaiaktól rendelhető irányjelző köpeny. Igy a hátadon látni, merre mész, persze ez sem jó napsütésben.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
Reggie0
félisten
-
Peaceliker
őstag
válasz pescara #20774 üzenetére
De értik Ha más nem, akkor meglepődik, nem érti mi a franc van és távolságot tart. Szóval kettőből az egyik, de egyértelműen értik mi a téma. Illetve balra fordulás előtt középre sorolok és már abból is érti. El is engednek sokszor, hiába nincs elsőbbségem. Jobbra fordulásnál meg a mögöttem lévő elmegy mellettem, ha nem fogta fel. Ha jobbra lévő nem értette a jobbra jelzést, akkor így járt és nem jön ki. Kb ennyi szerintem.
"Oh my Goa'uld!"
-
pescara
aktív tag
Ti mit gondoltok, a garancia mennyire fontos? Tudom, hogy igy hulye kerdes. Itt ,Athenban nagyon jol vettem egy g30 max 2-ot a Public nevu lanc akciojaban, 2 ev gari is van hozza, radasul 250m tolem , ugyhogy meg eltolni is eltudom 3 perc alatt A baj az, hogy ezek arulnak mindent a sz@rtol a repulogepig es ok nem szervizelnek semmit, kuldik a gyarto helyi szervizebe,kb ugy mint otthon a Media markt, vagy hasonlok meg akkor is, ha egy lampa kiegne, vagy egy kerek defektes lenne. Masok tapasztalata szerint neki egy ego csere utan 1 honappal kapta vissza a rollert sokkal szarabb allapotban, tele karcokkal stb... Meg is kerdeztem az aruhazban, ha ilyen javitas kell, ami amugy sEm garancias hiba, vihetem-e mashova? Azt mondtak, ha mas hozzanyul , akkor azonnal ugrik a gari. De en inkabb kifizetnek egy egot, vagy egy uj sarvedot, hogy ne kelljen egy honapot varnom. A kerdes lenyege, hogy normalis hasznalat mellett, mekkora esellyel romlik el garis cucc benne 2 ev alatt( akksi, motor) amit mar nem szivesen fizetnek en ha nem muszaj.. Bocs, hogy hosszura sikerult. Ui: Arra is gondoltam, ha mondjuk 1 ev mulva ugy dontenek, hogy eladom, akkor azert szamithat az uj vevonek, hogy meg van rajta egy ev gari...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
addikt
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Tegnap este megvolt a Ninebot G30 első tesztköre, egy közel sem ideális kb.14 km távolságra és vissza. Nekem ez már picit hosszú volt, picit több mint fél órát ácsorogni a rolleren már nem olyan kellemes. Ellenben összességében szuper volt, végig 25 körüli tempóban, javarészt kerékpárúton, kisebb részben az úttesten. A felfüggesztés hiánya ezen körülmények között nem volt fájó, a 3.1-3.2 barra fújt abroncsokkal nekem abszolút komfortos volt az út. 100 %-róla indulva a 28 km után 41 % maradt... Azaz hátizsákkal, végig max tempóval 45 km körül van a hatotáv.
Ami biztos, hogy egy plexis bukosisak kelleni fog, a patak mellett haladó kerékpárúton végig rengeteg apró bogár volt.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
polo493
tag
válasz Thunderzolee #20780 üzenetére
Legalább a füvet levágták otthon meg kellet az aksi a derbi sendába
am kiváncsi lennék mennyit lopnak évente a cégnek úgy látszik még így is marad profitja.[ Szerkesztve ]
-
drr
őstag
Hátha érdekel valakit:
[Segway-Ninebot KickScooter F2 Plus E 220e][ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
Az igaz, e-autoknál azt mondják ha párszor töktöttük villám, gyorstöktéssel töltsük fel egyszer minimumról 100% ig normàl töltővel.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #20780 üzenetére
Volt ez korábban is, valamelyik kisebb bérlős cég 2 éve kb G30 Maxokat használt itthon, 4 hónap alatt mentek tönkre annyit loptak el
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #20780 üzenetére
És ha jól sejtem ebben az 56 darab LIME rollerben volt GPS.
Az is igaz, ha rájönnek a nyitjára, hogyan lehet egynél gyorsan kiiktatni, akkor a másik 55-nél is működhet ez a módszer. Egy magántulajdonban lévő rollernél talán nem is gondolnak rá.
Persze a szám láttán felmerül bennem, hogy egy magánszemély mégis mire számíthat? A nemzetközi cég, a LIME szolnoki flotta ötödét ellopták, mire ráakadtak az elkövetőkre. 2022-es cikkben ezt írták: "A városban nagyjából hatvan kihelyezési pont lesz, melyeken összesen 250-300 roller lesz megtalálható".
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok nagynéném vett egy xiaomi pro 2 e-rollert és kérte hogy helyben szereljék össze.
Dobozt nem adtak a termékhez. A kérdés a dobozban lett volna még egy pótkerék vagy pótgumi? -
addikt
válasz Mr. Erikszon #20788 üzenetére
Igen, volt hozzá.
Csak nem kidobták a dobozzal együtt?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz Thunderzolee #20789 üzenetére
Dehogy dobták ki, majd mikor mész defektet javítatni, akkor megkapod, persze pénzért.
-
intuicio
aktív tag
-
Aaron14
őstag
válasz intuicio #20793 üzenetére
Biri Elektro nevű helyen 240 000 Ft-ot mondtak, kb. az lenne a reális.
Szerintetek az új Segway-ek oldalát mivel lehetne megóvni a kopástól? Nekem a Pro 2 volt, hogy kitámasztottam a vonaton és a rázkódás miatt picit lejött a festék a váz oldaláról. Pro 2-höz egy öntapadós szalag volt a megoldás, amit szépen körbe lehetett vezetni.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
addikt
válasz pescara #20795 üzenetére
Hát nyilván úgy gondolta, h hozzáért, valamihez, és ahogy a vonat haladt, kb rázkódás szerűen folyamatosan dörzsölődött, aminek következtében lekopott a festés.
Kellemetlen.
Nekünk egy nagy utazó koffer járt így, még szüleim voltak vele Erdélyben, és a hazaúton úgy lett berakva a busz aljába, h hozzádörzsölődött valamihez egész úton (hazaúton nemtudom hány órán át jöttek egyfolytában, csak mosdószünetekre álltak meg), és kikopott a koffer egy kb 10centis szakaszon az egyik sarkánál. Gyakorlatilag használhatatlan lett, vagyis hát a rosseb akart volna abba már még egyszer berakni bármit is, szinte bele lehetett látni, úgy elvásott.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #20732 üzenetére
De ezzel vallalod azt , amit lejjebb kerdeztem, hogy elveszited a garit, nem? Nekem azt mondtak, hogy meg egy gumicserevel is ugrik a gari, ha nem a garancias szervizben csinalod, mert latjak, hogy le lett szedve a kerek.
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #20796 üzenetére
Igen kellemetlen. Es meg a gyartok sem konnyitettek meg a dolgot, mert azt neztuk a multkor a g30 nal egy festek kevero szakuzletben, hogy kb 5 kulonbozo szin az a ,,fekete" Nekem egy fel centis liftajtos benasagom miatt kellett egy spray mennyisegu festeket kikevertetni, amivel 1000 ilyet ki tudnek javitani Cserebe viszont olyan jol sikerult a szin es a javitasom, hogy amikor masnap arra jartam, mondtam, hogy keressek meg ha tudjak, hogy hol festettem le. 3 alkalmazott 5 perc utan feladta, pedig mar nagyitoval es lampakkal kerestek.
-
pescara
aktív tag
válasz Aaron14 #20794 üzenetére
Szerintem a legnagyobb elovigyazatossag mellett sem lehet meguszni az aprobb hibakat , foleg egy kozlekedesi eszkoznel, mert ha jon az auto, akkor ugye inkabb a godor, mint az auto, vagy a felpattano kavics…stb. Ugyhogy ha zavar, kezdd el te is beszerezni a festekeket es akkor ugy fog mindig kinezni, hogy kiallithatod egy szalonban az ujak koze.
-
addikt
válasz pescara #20797 üzenetére
Hát nekem G30P amúgy is DHGateről.
Garancia nem érdekel.Meg fontosabb volt a normális csapágy, minthogy ilyeneken elmélkedjek, h garis marad-e vagy nem.
Pont az általad írt jelenség miatt se látom sok értelmét a hazai garinak a DHGates vásárlás ellenében.
Én mondjuk nem állnék neki gumi cserének, de attól még elismerem, h sok pénz lehet spórolni vele, ha valaki házilag megcsinálja. Viszont ha emiatt egy esetleges garanciális ügyintézés necces lesz, akkor inkább nem kell a gari.
Kormány végére szerelt indexek pl a gumi markolat megbontását igénylik, gondolom emiatt is csúnyán néznének.Meg hát én átalakíttattam 48V-osra, szóval nem nagyon érdekel a garancia megléte, inkább vettem 100ezerrel kevesebbért a rollert.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Motoros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tárhely szolgáltató választás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs