Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Bastee #23447 üzenetére
A hátsó - nem hajtott - keréknél a tömör gumi még elviselhetőbb, mintha elől lenne.
De fárasztó nap után a gyári, pneumatikus gumival rendelkező Xiaomival 10 km után már néha megfájdult a derekam / hátam. Az OKAI Neon Lite 9 hüvelykes kerekei elvileg alig nagyobbak a 8,5-es Xiaominál, mégsem jelentkezik ez az érzés, ugyanazon út során. Ezek az apróságok nagyon is számítanak!Hosszabb távon is kíváncsi leszek a véleményedre, mert sokan állítják, hogy nem bánták meg a tömörre való cserét, de utána "valami miatt" már alig használták. (Talán mert nem volt olyan jó használni).
Most amúgy párhuzamosan használom a Xiaomi Mi 1S-t, és a Neon Lite-ot, azonos akku, azonos hatótáv, és elég felemás a dolog. A Xiaominál sokkal jobban egyben van a gép, mintha jobban irányításom alatt lenne (jobban kanyarozható, minden rezdülését jobban érzem, semmi hangja, okosabban gyorsul).
Okai Neon Lite (ES10) esetén jobban csillapítva vannak a dolgok, már a kormányozhatóságát is kezdem megszokni (más a kormány dőlésszöge és hossza), de fura a gyorsulási karakterisztikája, és a tempomat is érdekesen tartja a tempót. Nagyobbak a kilengések és ha túlszalad az értéken, akkor belelassít. Sík terepen nem lenne jelentősége, de kátyúk, buckák, emelkedők, vagy amikor járda szintjéről lemegy út szintjére, majd vissza akkor is mesterkélten hullámzik a sebessége. Nagyobbak a kilengések. -
addikt
-
Pano
addikt
válasz Thunderzolee #23448 üzenetére
Megvannak a képek.
Én igazából csak azt látom rajta, hogy a gumiszőnyeg ragasztása picit megcsúszott. De szerintem az illesztés nem jelent veszélyt.
De ti vagytok a sokat látottak, én csak egy egyszerű roller használó vagyok.hátsó rész (kicsit tényleg szebbnek tűnik, de itt ugye nincs ív)
[ Szerkesztve ]
-
lacam
aktív tag
Nekem ilyen.
Bár a "taposón" nem látszik, hogy "gyűrődött" volna.Nincs 2 hete, hogy megvan (F2 plus) de nekem nagyon bevált. 110kilómat is repíti 25-tel.
A kerék fújásának kérdését én is feszegetném.
Az tiszta, hogy a kis fütyi, amit mellékeltek a géphez, azzal lehet fújni, viszont én marha kényelmes vagyok ( ) rákaasztható a cucc benzinkúti kompresszorra vagy mindenképp kell egy skálával rendelkező pumpát vásárolnom a roller mellé? 🤔Keressek egy "How to puNpen scooter tyres for dummies" kiadványt?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #23452 üzenetére
Dh gaten mar 550 euroert vesztegetik a G30 at gen 2. Mondjuk nincs irva hogy max, akkor ez kisebb? Ja de max, vak vagyok
[ Szerkesztve ]
-
IMGM6
tag
Az Acer ES3 most akciósan 100k.
Érdemes vele foglalkozni, vagy inkább az Okai?"És kit szeretsz jobban? Aput vagy anyut? A leges-leges-legjobban Orbán elvtársat!”
-
Jozsó
tag
válasz ridiculous #23461 üzenetére
Nem értem, hogy hogy lett hirtelen az Okai ennyire nagy kedvenc. Egyébként én is azt vettem, és tényleg jó, de én rutintalan vagyok. Viszont ez a topik már pörög pár éve, mindenki látott vagy százféle típust akkor miért pont egy olyan márka lett a top 3-ban ajánlott, ami kb. 3 hónapja van a köztudatban alkatrészt kvázi nem lehet hozzá kapni, teszt van róla kb. 3 és kész. Mit láttok még pluszban benne, amit én, mint kezdő nem?
(egyébként Okai Neon, feleségem is ment vele, neki is tetszik, de ő is kezdő
-
Dudee
senior tag
Akkumulátoros kérdésem lenne:
az alábbi akkumulátor feszültség / kapacitás ábrát több helyen látom neten szembejönni, és a rolleres boltban is ezt mutatták a 60V-os akksihoz:
[link]már szemre gyanús, mert egyáltalán nem tükrözi Li ion akksik tipikus karakterisztikáját.
Megrajzoltam excelben is, és szinte tök lineáris.Tegnap sajnos kicsit elszámoltam magam, és 52Vnál még volt hátra pár kilométer, de ott már olyan meredeken esett a feszültség (15km/h, vízszintes terep), hogy nagyon hamar inkább csak toltam.
Ismertek esetleg hitelesebb fesztültség/kapacitás görbét?
Köszi!
-
somé
őstag
Üdv, érdeklődnék az Okai Neon tulajoknál, hogy a hozzá adott NFC kártya alapból társítva van, vagy az alkalmazásban kell társítani? Nekem sehogy nem megy, társítani sem tudom, a funkciók működnek, társításkor kéri a kártyát, kijelzőre kiírja, de hiába teszem oda....
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
Peaceliker
őstag
Ez csak % és feszültség arányos grafikon, de meg amúgy sem ér semmit, mert terhelés alatt, pont ahogy írod csúnyán máshogy esik. Pl king en 40% on ha van nyugiban, onnan padlóra már be tud esni 0-10% közé. Szóval marhára semmi értelme százalékokat nézni, akku fesz a lényeg, terhelés alatt.
Amúgy nézz egy random 18650 discharge chartot és úgy kerül majd kb a pakkod is. Tök normális, hogy a vége felé nagyobbat esik. Amúgy ilyenkor már teljesítmény is fing, így nem rántja be annyira az akkut annyira. Én úgy számolom mindig, hogy 3v/cella alá nem megyek terhelés alatt... Mármint amikor ennyire hagyom merülni (ez jellemzően 1x teszt jelleggel)."Oh my Goa'uld!"
-
Dudee
senior tag
válasz Peaceliker #23471 üzenetére
igen, világos. Ezért gondolom én is, hogy nem is jó ötlet a fenti grafikont mutogatni.
Amúgy nem lenne sztem túl drága megoldás egy töltésszámlálóval (mintavételezett feszültség és árammérés) nézni, hogy mennyi szufla van még kb. Kerestem ilyesmi HW 'addont', de nem igazán találtam.Amúgy töltéshez ilyet vettem (sztem itt ajánlottátok) Kimértem 2000 eurós laborműszerrel, tökjó pontos. Na ezt kéne fordítva
update:
lehet hogy egy próbát majd teszek egyszer ezzel
[link][ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
válasz Bastee #23447 üzenetére
Hasonló volt nálam is a pro 2-n. A hátsón eddig 4 defekt volt az utolsó kettő 1 hónapon belül. Ezután rakattam fel tömör gumit. Másnap meg az elsőn kaptam defektet, igaz ez sztem én voltam, túl magas volt a padka és sztem felütéses defekt lett belőle.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
gyuri6
csendes tag
Sziasztok!
Akai F10 elektromos rollerem lassan 2 éves lesz. A hatótávolsága az utóbbi időben rövid idő alatt a felére csökkent. Egy töltéssel korábban 2 napig be tudtam vele menni a munkahelyemre (kb 20km), de most már minden nap töltenem kell mert egy bemeneteltől (10km) lemerül. Most jelentkezett egy újabb hiba. 2 km vagy rövidebb út megtétele után menet közben kiír a kijelzőre egy E5-ös hibakódot és kialszik a kijelző, a roller leáll. Bekapcsolni nem lehet. Hazatolom, árnyékban pihen 1,5 órát és utána gond nélkül bekapcsolható, félig töltöttnek jelzi az akkumulátort, lehet használni. Szerintetek túlmelegszik? Mi lehet a baja? Controller hiba vagy akku probléma?
Gyuri -
DigitXT
félisten
válasz gyuri6 #23477 üzenetére
Sanszos, hogy eltört az akku... Hirtelen hatótávolság csökkenés az gyanús.
Peaceliker: mármint azokat a százalékokat nem érdemes nézni amit a lehető
legprimítívebb módon, feszültség->töltöttségszint táblával jelez ki a roller.
Nyilvánvalóan nem igaz, hogy 40% valós töltöttség egy kövér gázra 0 lesz.
Ha ennyire primitív a kijelző, valóban parasztvakítás bármilyen százalék. BMS
tán tud okosabb lenni: szépen számolja a kimenő töltést. Arányítja a maxhoz.
Persze azért OCV-vel is tud számolni. (Egy a baj, hogy menet közben az nem
mérhető. Tök érdekes kérdés szerintem. Teljesen megbízható módszer nincs.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #23479 üzenetére
Persze, mert ezek mind kínai szarok, és feszültség alapon becsülnek,
de ha már van vmi smart BMS-ed, kinyílik a világ. Már ha elég smart.
Azt mondják, hogy 1% körüli pontossága lehet a töltésszámlálásnak,
feltéve, hogy elég pontos az áram mérés: az már szerintem megfelel.Szerk: a fejben tartott feszültség-megtehető távolság tök jó, bár tök
fárasztó lehet, ha kicentizett akkuval mész valahova: range anxiety...
(Amikor vettem az olaszt, kocsival jártam így, mivel már régóta szólt,
hogy lassan tankolni kellene, de még nyomtam... Nem kell kicentizni.
Ahogy a mondás tartja, akkuból sosem elég, ám ha egyszer tesztelt,
és tudod, hogy simán ment 40 km, legközelebb is menni fog. Persze
az időjárás is befolyásolja, meg az útvonal, de hasonló körülmények,
hasonló eredményt hoznak, szóval lehet nyugodtan gurulni 0%-nál...
Bármit is jelentsen, ha tudod, hogy hol tilt a BMS: 3V/cella általános.)[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Gallmix
aktív tag
Talán a neon miatt Én is nézegettem
#23466 pescara
Ezek a bér rollerek ugye kint vannak télen nyáron esőben , napsütésben minden körülmények között. Hogy hogy nincs bajuk? vagy gyakran cserélik? Jobb védelemmel vannak ellátva? A bolti okaik ehhez képest milyen felszereltségűek, védelműek?[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
-
addikt
Acer 250W-os, Okai meg 300.
Én ma már nem vennék 250W-os rollert, akármire is akarod használni.Azért mert a hazai pénztárcák szintjéhez képest megfizethető kommersz Acer laptop tömegtermék volt egykor, még nem akarnék mindenáron ugyanilyen rollert venni, csak mert épp olcsó.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
tutis
őstag
válasz Thunderzolee #23485 üzenetére
csajoknak, kis távra nem olyan rossz az. d18e-t is veszik a mai napig..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
addikt
Csak az ára miatt szoktuk ajánlani.
Nincs más csak ez, vagy a Xiaomi Mi 3 ~50ezerrel drágábban, miközben a kettő ugyanazt tudja.
Illetve hát persze még van ennyiért egy rakás noname klón, amik egy részének a belsejét látva ki ki eldöntheti, h megveszi-e őket, vagy inkább Xiaomit vesz.
Okait még nem láttam belülről, de a gyártó múltja miatt feltételezhető róla, h nem a noname rollerek szintjén van, hanem inkább a Ninebot termékek szintjén.Amit írtál róla, az megállja a helyét, mivel még új, valószínűleg nincs alkatrész hozzá, de mivel garisok, így gyorsan kap helyette újat ha valakinél probléma jelentkezne.
Csak az ára miatt lett ennyire ajánlott.
Eddig valaki ha rollert keresett vagy Xiaomit vett, vagy ebben az ársávban használt Xiaomit.
A másik megoldás valamilyen klón roller volt még.
Hát most már vehet Neon Lite-ot is, mert az Okai leárazta a klón rollerek szintjére.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Ja, aki nem ért hozzá, meg nincs pénze, és ezt tolják a pofájába a reklámokban.
Kinyitom a Media Markt újságját, rollereknél csak a Mi 3 Lite, Essential, F25, D18, F2 van fél oldalon keresztül reklámozva.Mintha F30, F40, D28, D38, Vagy bármi más nagyobb roller nem is létezne.
Decathlonban, Euronicsban ugyanígy, van kitéve 5-6 roller, abból 4-5 az adott sorozatok legkisebb tagjai.És az emberek nagy részének nem esik le, h legalább egy fél órát nézegessen neten a rollerekről, h mégis mik ezek a számok, jelölések a nevek mellett, hanem bemegy és megveszi az elsőt, ami megtetszik neki, és pláne olcsó, vagy nem olcsó, de mindenesetre elképzelni se tudja, h lehet ugyanannyiért jobb ár/érték arányút is kapna.
Nem csodálom, h D18, F25, meg Essential slágertermék.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Pano
addikt
válasz Thunderzolee #23483 üzenetére
Én tökre megértem amúgy.
Nem az esztétikai része volt kérdéses, hanem a biztonság. Az meg szerintem érthető, hogy arra igyekszik ügyelni az ember, hogy menet közben a rázkódástól/súlytól azért pl az illesztés miatt ne váljon szét a taposó.Apple féle rollert szerintem 1 milla környékén kapnád csak meg.
Köszi az eddigi segítségeket!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Gallmix #23482 üzenetére
"vagy gyakran cserélik"
Az akksikat évente tavasszal. Így a hatótáv adja magát.
A felépítése meg időjárásálló, így ezzel nem lesz gond.
A fékek pl borzalmasan el vannak állítódva, és annyi rosszal találkoztam már, h szerintem abszolút nem foglalkoznak velük.Én kis naív pl úgy képzeltem, h akksi cserekor mittudomén megy velük egy kört a szervizes, mert nyilván van valami tablet, amin látszik, h melyik rollert mikor tesztelték utoljára, így észrevenné ha valamit piszkálni kellene rajtuk, de gondolom nem így van, és csak azokkal a rollerekkel foglalkoznak, amiket a felhasználók bejelentenek, h hibásak.
Többet is jelentettem már, fékeket szoktam az út végén, de egyszer pl a hátsó keréknél akkorákat ütött, h nem bírtam menni vele, nem emeltem fel, h megnézzem, de talán hiányzott egy darab a tömör gumiból, vagy mi lehetett, itt már nem a komfort fokozat csökkenéséről beszélek, de használhatatlan volt a roller, azt felhívtam őket, h jó lenne ha ezeket nem közlekedtetnék, hát a fxsz ki van már, h bér roller bérlésekor azon kell izgulni, h vajon milyen műszaki állapotban lesz, miközben az óra ketyeg, a díj levonódik, és ha pl sietnem kell, akkor erre marhára nincs idő, h másik rollert keressen az ember.
Félek tőle, h a hanyatló nyugaton folyamatos a tesztelés, karbantartás, csak itt nálunk a személyzet szxrik rá, h önteszteljen, mert minek, csak menne vele az idő feleslegesen, ugyse veszi észre senki, ha nincsenek tesztelgetve, nincs felelősségre vonás, retorzió, a fizut meg így is megkapják. :/
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
Pano
addikt
válasz Thunderzolee #23491 üzenetére
Ezzel sajna nem tud az ember mit kezdeni.
Azt tudja venni, amit gyártanak neki és ami van a piacon abban az ár savban, amit rá tud szánni.
Úgy gondolom, hogy ebben az ár sávban ez a gyártó/modell a legjobb döntés. Legalábbis az én megítélésem szerint. -
gabe_
őstag
Sziasztok
Használtok valamilyen útvonalrögzítő appot, ami a lezárt telón a háttérben rögzít? (Max sebesség, ilyenek...)A segway gyári app nálam valamiért nem akar rendesen működni.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
intuicio
aktív tag
Szia!
Én tettem rá egy telótartót, és ezen egy Speedometer fut.
Eddig nagyon bevált. Rendesen gps alapján mutatja a tényleges sebességet, Map részben az útvonalat, a megtett távot, és mindent is.
segway gyári app egy hulladék kb.
pl.: 25 km/h-ig mutatta nekem az app a sebességet, miközben 33 km/h-val mentem épp (F40E Global ver.) -
elder troll
senior tag
Sziasztok!
Bő 4,5 év után megadta magát a Segway ES2-m, vagyis eléggé kerregő hang jött tegnap este a motor irányából hajtás közben, és egyszer feldobott egy 18-as hibakódot, ami gyors guglizással hall szenzor hibát jelenthet.
Szerintem nem érdemes foglalkozni vele, sokszorosan kiszolgálta az akkori 106e forintos árát. Viszont az utódjával kapcsolatban meg vagyok lőve, hogy mit lenne érdemes néznem a helyére. Akkoriban 2 okból vásároltam ezt:
-nincs defekt a tömör gumival,
-kormányrúdban vannak az akksik, akkor xiaomi-knál a "padlóba rejtett" akkuk forrasztási pontjai elengedhettek.
Azóta még egy hatalmas előnnyel is szembesültem: a dupla "lengéscsillapító", ami salakos/hepehupás terepen is megállta a helyét, igaz ehhez járt is némi hanghatás.Általában 1,2 km-es szakaszon használtam viszonylag nagy emelkedővel és némi salakos/kráteres kitérővel.
Milyen gépet érdemes néznem?
Nagy hatótávra és bika motorra nincs szükségem, késő este hazafele elvoltam a leggyengébb eco módban is a 15 km/h sebességével, nappal is csak max a közepes módban használtam (20 km/h).
Szívem szerint ugyanúgy ES2-t vennék, de már nem kapható.[ Szerkesztve ]
-
dani993
senior tag
válasz elder troll #23495 üzenetére
Az ES2 végül az egyik legrosszabb konstrukciónak bizonyult, ne sírd vissza.
Amúgy attól függ, mi a kereted.
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #23480 üzenetére
Persze.
Mondjuk ott volt a smart bms em is, de nem pakolgattam telot fel állandóan. Telonak sem jó.
Szóval nálam maradt az, hogy tudtam mennyi km tud kijönni. Persze nagyobb teljesítményű gépnél könnyebb, mert útviszonyok kevésbé hozzák zavarba... Vagy mondhatom úgy is, hogy jó úton is sokat zabál"Oh my Goa'uld!"
-
elder troll
senior tag
válasz dani993 #23496 üzenetére
Nekem tökéletes célszerszám volt, az akkor kapható xiaomi-hoz képest gyakorlatilag gondozásmentes volt, másfél év után cseréltettem az első slick-re jár gumit, és ennyi. Az akkoriban kapható xiaomi-k még ennél is szarabb konstrukciók voltak tudtommal, az akkupakkban elengedő forrasztási pontok és az állandóan defektes kerekek miatt gyakorlatilag mókolni kellett mindet kivétel nélkül. Nem hinném, hogy bármilyen gondozás/mókolás nélkül elment volna egy akkoriban kapható M365 4,5 éven keresztül napi használattal és némi salakos/kráteres szakasszal. Persze az is lehet, hogy mázlim volt a saját ES2-mmel.
Keret megadása nélkül érdekelnének a javallott típusok, bár alapvetően fillérofil™ vagyok, de nem akarom anyagi keretek közé szorítani magam.
A fő szempontok:
legyen 2 mód legalább: 15 km/h és 20 km/h,
tömör vagy defekttűrő gumik (akár gyári slime),
legalább 12 km-es hatótáv, úgy hetente kell töltenem, mint az előzőt.Egyetlen nem megszokott kritérium lenne, hogy bírjon ki egy 80 méteres salakos/gödrös szakaszt, amivel megúszok egy fél km-es kerülőt.
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz elder troll #23495 üzenetére
Hány km ment bele? Nekem sajnos az F30e-m ment tönkre ugyanígy (hibakód nélkül) 1100 km körül (szinte napra pontosan 1 év leteltével). Amit én javasolnék, az az F2Plus E.
-10 colos önjavító, zselés réteggel ellátott, belső nélküli gumiabroncsok
-Maximális hatótávolság akár 55 km (tudom, hogy nem szempont számodra a távolság, de elég nagy extra)Vagy a feleannyiba kerülő E2 E, amin szintén:
-8,1 colos belső üreges gumiabroncsok (nincs szükség karbantartásra)A leírásod alapján az utóbbit ajánlanám.
-
elder troll
senior tag
válasz bexinho23 #23499 üzenetére
Anyáméknál hagytam este a gépet, így nem tudok km állást mondani, de másfél év után volt benne ~900 km, így ~2500 km környékére saccolnám, mert elmúlt egy évben kevesebbet használtam.
A linkelt két típusból nekem overkill az 55 km-es hatótáv, ráadásul még az ársávos garancia miatt is annyit adnak rá, mint a fele annyiba kerülő kis tesójára. Ettől függetlenül kipróbálnék egy 10"-os verziót, de csak a kisebbik tesója van a szomszéd bestbyte-ban.
Szerintem megrendelem online a 14 napos elállás miatt, és átsétálok érte.
Persze estig várok még pár választ.
Köszönöm a tippeket[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Gumi és felni topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPhone topik
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Bestbuy játékok
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen