- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Manjaro Linux
- Python programozás
- DIGI internet
- Milyen switch-et vegyek?
- Windows 11
- YouTube
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Ma 0.1dl friss olaj volt kocsi alatt 3héttel olajcsere után ld képet. Egyértelműen a leeresztő csavartól jött érezhetően nem volt jól meghúzva, ujjal negyed fordulatot tudtam fordítani rajta. 3hét alatt lelazult.
[link]99% nem húztam meg eléggé 3 héttel korábban. Tavalyi márkaszervizes olajcserénél nem raktak rá roppanó olajleeresztő alátétet csak megtépték én meg jó az úgy nem raktam rá... A tanulság adott. Most jelenleg meghúztam rendesen.
ami érdekes, hogy rá se kellett tölteni. 0.1dl difit nem lehet kiszúrni nivópálcán.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
Üdv!
Jazz alternatívaként nézelődök Venga-k után: automata váltós, 1.6 benzines modell lenne az ideális, 3m HUF körüli kerettel.
Kérdésem az lenne, hogy a nevezett modellnek léteznek komolyabb, kiugró típushibái, vagy csak a szokásos szívás? Nekem az jött le, hogy egy jó értelemben vett igénytelen, megbízható konstrukció, de tévedhetek is.
Illetve Bp-en, aggloban tudtok megbízható, hozzáértő szerelőt ajánlani, átvizsgálásra is?
Privátba is jöhet. Ceedvadász már megvan.
Köszi![ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
válasz AxBattler #6452 üzenetére
Az 1,6 mpi az egy kevésbé problémás motor, főleg a 2012 utáni (szívó és kipufogó oldalon is vezérelt)
Van is itt tulaj, bár neki szerintem nem automata van.
Ez még hagyományos automata ha nem tévedek, arra nem hallottam panaszt (ellenben a dct-vel)
Nekem i30 kombi volt ezzel a motorral, meglepően jól fogyasztott[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
félisten
válasz kisza25 #6453 üzenetére
Tehát 2012 előtti modellt ne is nézzek? Pedig akad pár szép példány...
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
-
félisten
válasz kisza25 #6456 üzenetére
És mire figyeljek?
Bár amúgy is elvinném átnázetésre, jobb ha nem én ítélem meg az állapotát."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AxBattler #6452 üzenetére
Átnézésnél amire kielemten figyeljetek:
Rá kell nézni a vezérlésre. Ha nem volt meg a max 15.000kmes olajcsere vagy 10w40 olaj került bele már 100.000-150.000km körül lehet lánc+feszítő+vezetőt kell cserélni. Jellemzően a feszítő adja meg magát.
Én másikat keresnék már átnézés elött ha kiderül, hogy nem tartották a 15.000kmes olajcserét vagy 10w40.
Nézzenek be katalizátorhoz, nézzék meg az állapotát. Ha katalizátor hibát dob/ki lehet olvasni én másikat keresnék.
Osztrák, német darabokon bölcső annyira tud rohadni, hogy ~12évesen már cserélni kell. btw én nem tudom ott mivel sóznak nemrég láttam egy 13éves Civicet ami annyira rohadt, hogy nem éri meg lakatolni.Venga/IX20 1.6 iszákosabb mint a Jazz. +1literrel többet eszik manuallal és még +1literrel többet automatában. Cserébe az 1.6 érezhetően erősebb. A venga/ix20 még mindig kicsi autó 4075mm alig nagyobb mint a jazz de belűl érzehetően tágasabb, kényelmesebb. Csomagtartó is kicsit nagyobb (430liter) és a hátsó sor tologatható ami szerintem sokkal hasznosabb mint a magic seat.
szerk: hidegen ezeknek a motoroknak 0 kmesen sincs szép hangjuk. Akik napi szinten ezzel a márkával foglalkoznak azok kiszúrhatják hogy vmi nem stimmt de az átlag 99% az nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz Dare2Live #6458 üzenetére
Ja, 150k körül mindenképpen lenne egy új vezérlés, tovább nem húznám.
Te milyen olajat töltöttél bele?JAZZ-ből szintén automatát vennénk, annál is megvan a +1 liter kézihez képest, de nyilván az 1350cc-s motor takarékosabb. Mondjuk nem mennénk vele sokat, szóval +1 liter 100km-en annyira nem vágna földhöz.
Igen, kb. 10 cm-el hosszabb a Venga, cserébe sokkal tágasabb.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
válasz AxBattler #6459 üzenetére
Na közben itt is van az embered, amúgy i30- ban az 1,4 100 lovas nekem többet evett, mint az i30 kombiban az 1,6 120 lovas
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz MikeWazowski #6454 üzenetére
2 opció van, vagy a fejegység vagy a telefon Ceed-nél volt egy időszak, amikor a 10"-os fejegység nem tudta a vezeték nélküli AA-t, a 8"-os meg igen, aztán egy frissítés megoldotta. Elképzelhető ilyen sportagenál is. A másik, hogy a telefonod rosszalkodik. Utóbbit megpróbálnám úgy kizárni, hogy kipróbálnék egy masik androidos telefont az autóval.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AxBattler #6459 üzenetére
8-9Kért van több gyártótól is 5W30 ami tudja az ACEA 15/B5öt. Amelyik szimpi.
Most ez az egyik csúcs. Kicsit drága.
SP mellett tudja az AECA A5/B5ötdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
-
-
gippazoid
senior tag
Én is az olajkereséssel szívok:
KIA Rio 1.25 CVVT 63 kW motor (G4LA motorkód). A kezelési szerint API SM és ACEA A3 vagy afeletti olaj kell bele. Az olajgyártók weboldalain a keresőben erre a motorra keresve mindenütt ACEA C3 olajakat ad eredményül, amely elvileg dízelhez lett kitalálva és nem feltétlenül jó benzines motorba tölteni.
Így jártam a Fuchs, Castrol, Shell, Total oldalain is.Van olyan C3 olaj amelynél a VW505 minősítés szerepel, ez számomra igazolta, hogy dízelbe való. De már olyat is találtam, amely C3 de ugyanakkor VW 504.00 és 507.00 is, ami a VW-nél benzinmotort jelent!
Arról nem is beszélve, hogy az ajánlott olajok 0W-20, 0W-30, 5W-30, 5W-20 között váltakoznak.
Tiszta káosz.
Eddig 5W-30 volt benne, valami Castrol, de nem tudom pontosan, melyik.
Hol a túróban keressek már?Gippazoid Novelties Inc.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz gippazoid #6465 üzenetére
Nekem Kia Rio 1.25 62kW G4LA kocsim van, 2019.01-i. Koreai mivolta miatt az API-t érdemes nézni, annyira nem fog stimmelni az EU-s ACEA.
Nekem Motul Eco-lite 0W20 -at ajánlottak bele az olajos topicban, az van már benne már másodszor.Ha sokat mész pályán és hosszú utakat, esetleg nyomod neki, akkor lehet vastagabb, mint 0W30 vagy 5W30.
Én csak városban használom, a sok hidegindításhoz és hideg üzemhez én inkább a 0W20-ast preferálom.Nekem ACEA C2 van a könyvében. C-s az simán lehet benzin-esbe előírás. Ebbe két katalizátor van, a legújabbakban meg ott a benzines részecskeszűrő.
API-nél meg a M utáni az jobb.Ez kia.com-os link, maga a gyártó ír C-s olajat benzines kocsikhoz:
[link][ Szerkesztve ]
-
hablatyka
csendes tag
Kia optima phevrol van tapasztalatotok, tanácsotok? Nézelődök a használt piacon és nagyon megtetszett ez a kocsi. Most épp ez a befuto nálam, érdemes valamire jobban figyelni ennél a típusnál? Eladó szerint még garis, svéd import.
Ha személyesen is szimpi lesz akkor elvinném azért egy átvizsgálásra a Kiahoz, biztos ami biztos... -
Dare2Live
nagyúr
válasz gippazoid #6465 üzenetére
Ökölszabály, hogy az szgkdhoz adott gépkönyvben ami van abból kell kiindulni.
De van saját KIA olajválasztó esetleg azt is meg lehet nézni
Cs olajok C3 is mehet benzinesbe, nem csak dízelbe.
[link]
"C3
Stable, stay in grade oil for use in vehicles fitted with DPFs & TWCs and in high performance diesel and petrol engines requiring low friction, low viscosity and Mid SAPS (Sulphated Ash < 0.8%) oils, with a minimum HT/HS viscosity of 3.5 cP. These oils may also meet A3/B4* and API SN"A dolgot pl mégjobban megkeveri, hogy adott motor volt DPF nélküli és DPFes verzióban is. Az egyikbe simán lehet előírás A3/B4 A5/B5 a DPFes kocsiba meg alacsony/közepes hamutartalmú = Cs olaj kell. Ha A/Bs olajat raksz bele azt a DPF nem köszöni meg.
Ha a gépkönyben A3 min SM van akkor én pl innen vállogatnék olcsobbat és 8.000kmenként csere. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AxBattler #6463 üzenetére
Gépkönyvben 5W30 van ragd azt és nyugodtan alszol.
más: [link]
Félreértések elkerülése végett koncentráljunk a 10W40 és a 15W40re. Nagyon leegyszerüsítve
A W elötti szám a hideg olaj viszkozitását adja meg. Minnél kissebb annál "folyósabb" hidegen az olaj. Minnél "folyosabb" hidegen az olaj annál gyorsabban elér az olaj mindenhova, annál kevésbé terheli az olaj a pumpát.
Egy 0Ws olaj még 60Cn is túl sűrű a motornak!!! Nemhogy 0-30C közt vagy télen minuszban. Összegezve: A legideálisabb olaj hidegoldalon 0Ws. Hiába ír a gépkönyv 10W30at nyugodtan mehet bele 0W30 is evvel jót teszel a motornak. Olyan ez mint az API szabvány. Minnél újabb annál jobb. Külön izgi itt, hogy amikor volt ezen a területen fejlődés úgy változott a gépkönyvben is az érték. A toyota yaris 2szfe nek 99ben 10W30 volt a gépkönyvében. kb 2004túl pedig már 5W30. Toyota clubbosok én is 0W30al vagy 0W20al használják.A másik érték az olajon a meleg oldali. Itt viszont az ökölszabály, hogy azt kell használni amit a gyártó előírt nem lehet attól se fel se le eltérni. Más kérdés a fenti 0W20...
Az ACEA szabvány az egy őrület legjobban jellemzi, hogy pl az ACEA A3 2024ben mást követel meg mint 2008ban. Jellemzően kompatibilis és szigorodott. Viszont ha elő van írva akkor nem szabad érdemi tudás nélkül eltérni tőle mert komoly anyagi károkat okozhat. Amikor DPFes autóba öntik az A3at az gyilkolja a DPFet. Fordítva meg elfogy a "hamu" 10.000km után az olajból...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6466 üzenetére
Ez 2013-mas, ide még ACEA A3-mat javasol a lista, 5W-30.
Gippazoid Novelties Inc.
-
vihartigris
őstag
Jöjjön egy kis átlagfogyasztás. Ceed 1,4 TGDI.
Békéscsabáról indulva az M44-esen tempomat 90 km/h sebességre beállítva (mert ráértem).
4,8 l/100km
bármi reciproka a semmi
-
user2
csendes tag
válasz vihartigris #6471 üzenetére
Ez a kétezres fordulaton "poroszkálás" mennyire egészséges a motornak?
(A fejemben még a szívómotoros beállítás van, igyekszem 2500-3000 között tartani egyenletes haladás közben. Aztán lehet, tévedek, most is... )Edit: bocs, nem neked direkben, általánosan szólt a kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
mbalint987
aktív tag
Sziasztok!
Most vettem egy 2024-es Kia Ceed-et, és el is kezdtem használni, de a budapesti utak gyakorlatilag tragédiák, és minden kátyúnál vagy aknafedélnél rettegek attól hogy elállítódik a futómű, a felnik eldeformálódnak, baja esik a futóműnek, stb.
Mi a tapasztalatotok, a 2021-től gyártott Ceedeknek mennyire ütésálló a futóműve, mennyire bírják ezeket a satynya utakat?
Köszönöm szépen!
„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/
-
vihartigris
őstag
válasz mbalint987 #6473 üzenetére
"a budapesti utak gyakorlatilag tragédiák"
Máshol sem jobbak (ritka kivétel pl: az M44).
Ha nem kátyúvadász vagy akkor bírni fogja a futómű.bármi reciproka a semmi
-
-
nagyúr
válasz mbalint987 #6473 üzenetére
Használd Sok mindent nem tudsz tenni. 2 évig talán (?) van gari futomure is.
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
2016-os Kia Sportage-re (IV, QLE) tudnátok ajánlani nem horror áru, de normális minőségű tetőcsomagtartót? 3x11-es alu létrát kellene szállítanom.
Köszönöm
-
Dare2Live
nagyúr
Ha normálisan megtervezték, legyártották mért ártana ha 2000es fordulattal poroszkálsz? Ennél sokkal jobban terheli a hengert, dugatyúkat ha 2000es fordulaton padlózol de azt is bírnia kell egy megfelelően megtervezett, legyártott motornak. És ez érvényes szívó motorokra is.
Azt sajnos aláírom, hogy hideg olajnál, motornál az első 6-10kmen érdemes lehet magasabban tartani a fordulatot mert gyorsabban bemelegszik a motor, olaj még nem szuper folyós és kissebb terhelés a dugatyúnak ha 2500ös fordulaton kezded az előzést mind ha 1300on. És erre sajnos nem eléggé tervezik/gyártják a motort.
@kisza25
"Magasabb fordulat, magasabb olajnyomás"Én a legendásan tartós, mindent kibír 2szfe toyota motornál tudom hogy kb 900as fordulatnál teljesen nyit a túlnyomás szelep, 900as fordulatnál maximális olajnyomás van. Semmivel sincs nagyobb olajnyomás a motorban 3000es fordulatnál mint 900asnál.
Itt egy fontos gondolat még, hogy a megfelelő olajnyomás nem egyenlő megfelelő olajáramlással. És a megfelelő kenést a megfelelő olajáramlás adja! plda kedvéért képzeld el, hogy beleraksz az autódba vmi baromis vastag olajat (20W60) [link] és hidegben indítasz. Baromi nagy olajnyomásod lesz az olajpumpád küszködik, hogy a ~zsirrá dermedt olajat az olajozó kapillárisokon átpaszirozza. És hiába baromi magas az olajnyomás sokkal rosszabb lesz a kenésed mint egy 0W60as híg olajnál ahol sokkal alacsonyabb az olajnyomás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
mbalint987
aktív tag
és @vihartigris: Köszi a válaszokat!
Bejáratásról mit gondoltok? A kézikönyv ad "jótanácsokat" az első 1000 km-re, de többnyire fordulatszámra vonatkozik, ami nálam DCT váltónál zárójeles. Ugyanúgy használom az autót mint az előző kocsim, szóval van benne autópálya, dinamikusabb városi haladás, lazább városi és távolsági közlekedés, valamennyi alapjárat. Kellene valamit pluszban betartanom amire nem vagy nem úgy gondolok?
„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/
-
nagyúr
válasz mbalint987 #6479 üzenetére
Nekem is 1.5t dct van, én 3.000km-ig nem padlóztam, nagyjából ezt tekintettem bejáratásnak.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz mbalint987 #6479 üzenetére
Szerintem a bejáratás az volt régen, hogy nem azon a méreten volt a cucc a gyártás után, és össze kellett koptatni. A kopás miatt jól több hő keletkezett az első néhány használatnál és sokkal több volt a kopadék az olajban és, ha szűrős, akkor abban.
Kocsinál ez egy olyan dolog, hogy ki mit gondol, elég pontos ma a gyártás, elég nagy a szűrő, hogy elférjen rajta az esetleges extra mennyiség az 1. cseréig, vagy nem hiszed el.
Fűnyírónál tényleg fekete az olaj 5 óra után, és ott nincs szűrő, ha kihagyod ezt az 5 órás cserét akkor a következőig ott fog úszni benne ez a kopadék.
Láncfűrésznél a benzinben van az olaj, ott az elején az összekopásnál a melegedés a probléma. Az úgy jó, ha normálisan használod, de amikor már forró, akkor kikapcsolod. 2.-ra megint, amíg nyers és túlmelegszik, addig bejáratós. Nem kell felkötni a fára és alapjáraton pöfögtetni, hogy ugyanúgy túl forró legyen és még jól lekoszolódjon, mert a kétütemű pörögve üzemel, az alapjárat csak arra van, hogy járva maradjon.
Kocsinál lehet a legkevesebb a pontatlanság, a legtöbb az olaj és a legnagyobb a szűrőn a hely. Melegedés ellen pedig a legnagyobb a hűtő, és nem lég, hanem víz.
Ha úgy gondolod, hogy k..a melegszik, akkor kíméld az elején, ha pedig tartasz attól, hogy az elején extrém kopadék lesz, akkor cserélj olajat és szűrőt. Amit eddig olvastam, ált. aki kérte, annak szóltak, hogy totál felesleges, pocsékolás de, ha kéri, megcsinálják.
-
user2
csendes tag
válasz mbalint987 #6479 üzenetére
1.5 T-GDI, kéziváltó, kb ez volt a rituálé:
1000km-ig fordulat 2-3000 között, max 1/2-2/3 gáz
2000km-ig fordulat max 3500-ig, kicsit több és bátrabb gázadás
3000km-ig fordulat max 4000-ig, "bátrabb", dinamikusabb (kb normál üzemű) gázadásIgyekeztem a fordulatszámot változtatgatni, nem menni folyamatosan azonos sebességgel, fokozatban. Sportos vezetést - ideértve az erős fékezéseket, hirtelen kanyarodást és irányváltást - kerültem, bár ebben az is benne van, hogy meg is kellett szoknom az autót.
A max fordulat és gázadás mondjuk vicces, padlót sosem nyomok és 4500 felett sem járt még. Valójában 4000-ig is sokszor felesleges, de szoktam pörgetni, mert mókás.
Volt olajcsere is valahol 3000km után.
Régimódi vagyok, na!
-
d.tiborz
aktív tag
Sziasztok,
Kérdezni szeretnék: Hyundai I30N az alany: csere után fel kell tanítani az új akksit? Külföldi oldalon csak annyit találtunk, hogy a bezárt autó kb 4-5 óra után használható.
Válaszokat köszi. -
SafE84
tag
válasz [CS]Blade2 #6481 üzenetére
Hát nálam ez most kimaradt (mármint a "bejáratás"). Március 20-án vettem át az 1.5 T-GDI Fusion Plus DCT Cee'd SW-t, most már van benne 2800km. Nem igazán figyeltem a fordulatszámra, pláne, hogy a dct simán tiltásig forgatja egyesben ha kikanyarodva kicsit jobban nyomod a gázt. Arra viszont nagyon odafigyelek, hogy hideg motor esetén ne menjen 2500 fölé a fordulatszám. Az is igaz, hogy a 2000km-es olajcsere megvolt. Igyekszem finoman menni vele, mert kicsit frusztrál a fogyasztása, de ha menni kell, akkor menni kell.
Hozzáteszem azt is, hogy céges autó, szóval én használom is. De ez nem azt jelenti, hogy gyilkolom az autót, vigyázni szeretnék rá, mert amúgy nagyon tetszik.Anno a céges autóm egy Ford Fiesta Van volt. 1.4 TDCi 68LE. Azt konkrétan az Autobahn-on "járattam be". 6 év után 170.000km-el került el tőlem, a motorjának semmi baja nem volt. A motortartó bakok fáradtak el, illetve a féket fogyasztotta. Használtam rendesen, nem kímélve, de nem is gyilkolva.
Utána egy Skoda Rapid volt nálam mostanáig. 1.2 TSI 110Le. Az első olajcsere 30000km-nél volt (gyári csere intervallum). 120000km-től már 15000km-enként cseréltettük, miután lejárt a gyári. 190000km-rel adtam le 8 év után, a motorjának szintén semmi baja nincs most sem, ellenben az első futómű kuka lett. 60000km-enként kapott új gyertyákat.
Most itt van ez a Cee'd. Hamarább választottam, mint hogy utána olvastam volna rendesen, így egy kicsit meg vagyok ijedve hogy mi lesz a motorjával, meg a váltójával. Abszolút vegyesben használom városban rövid távon, főúton és autópályán egyaránt, szóval most is úgy gondolom idővel egy elég objektív véleményt tudok majd erről a típusról alkotni. Egy közös van az összes eddigi autóban, ami nálam volt/van, hogy csak a 3 betűs osztrák kút hálózatnál tankolok.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Én használtan vettem volt cégest, és ez is pályán lett bejáratva. Nem egész 4 hónaposan már volt 15.000km-es olajcserén, és onnan durván 4 havonta végig.
2019.01.16
2019.05.06 15 595 km
2019.08.04 29 187
2019.12.10 44 187
2020.05.15 59 325
2020.09.10 73 746
2021.02.15 89 904
2021.05.20 104 902
2021.08.24 120 464
2022.01.11 135 398
2022.05.04 149 870
2022.11.19 165 672 <-ezt már én cseréltem
2023.10.02 171 63010x a Papas-nál Lukoil 5W30-al, az utolsó 2 pedig Motul 0W20 és semennyit nem eszik. Amit eszik, annyi benzin belemosódik valszeg, mert 165-től 171-ig teljesen a max pöttynél maradt, és a mostani töltet is.
(Érdekeség, hogy rögtön kicsúsztak 15.000-nél, de cseréltek gariban csomagtartó zárat később. Talán 19-ben még nem volt szigorú, hogy garivesztés lenne ilyenkor? Na meg vettek vagy 10-20db-ot és mindet hordták, és itt +595km az 2 munkanappal későbbi szerviz csak. A 120464 és a 135398 is olyan, hogy beleköthető.)
-
SafE84
tag
válasz [CS]Blade2 #6486 üzenetére
Nekem az átadó hölgy kiemelte, hogy előbb lehet vinni, de később nem. Lehet akkor csináltak volna ebből problémát, ha valami a motorral lett volna valami.
Ez már 0W-20 olajat kér. -
[CS]Blade2
addikt
Vagy elnézték volna nekik, mert amikor ez eladó lett 165.000-nél, akkor rögtön vettek náluk újakat. Ha belekötnek 400-600km többletbe, akkor lehet a cég másik márkából vásárol legközelebb 10-20-30db-ot. Talán más, ha magánszemély van 1db-al. Egyébként sem tuti, hogy megint vesz és náluk, a javítás gariban meg lehet sok pénz, nem biztos, hogy kár érte az ő szemszögükből.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
AutoCarma Szerviz Kft.-vel valakinek tapasztalata?
Mennék éves nagyszervízbe, a "szakiktól" óva intettek és ők a legközelebbi márkaszervíz.Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
atika88
senior tag
Sziasztok,
Tudja valaki, melyik biztosítékra lenne a legjobb bekötni egy KIA ProCeed GT 2020 esetében egy Xiaomi M500 DashCam Harwere kit kábelt? Leállítás utána Parkolás figyelőt és a késletett kikapcsolást is szeretném használni, azért vettem ilyen plusz kábelt hozzá.
A kábel szerint az ACC sárga kábelt az "alkalmazkodó sebességtartó automatika" biztosítékra kell kötni, a VCC+ piros kábelt pedig az autó leállítása utáni fix feszültséggel ellátott biztosítékára. Azonban belül a vezetőoldali biztosítékoknál ilyeneket nem látok, vagy melyik alatt lehetnek a jó csatlakozások
(Az autó műszaki dokumentációját átolvasva motorterében van ugyan a biztosíték táblán an egy IG1 nevű biztosíték - adaptív tempomat is közte van - ugyan ez az IG1 megtalálható a vezetőoldali biztosíték panelen. Nem tudom van e / lehet e egyáltalán párhuzam a kettő között!?)
Már vettem egy biztosíték lopót is. Így talán igényesebb a bekötés, plusz vettem bele 1-1 5A biztosítékot. A gyárit pedig az alsó biztosítékhelyre tenném a lopóban.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #6486 üzenetére
A 2017-es Ceedünknél már a gyári ajánlás 30k km az olajcserére. Nálam is 15 ezret tartottak.
Szóval az első olajcsere 15.595 km-nél valószínűleg bőven az ajánláson belül volt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nagyúr
válasz macilaci78 #6492 üzenetére
Tied dízel. Az 1.5T gyári csereperiodusa 15e km / 1 év. Ja es nincs tűrés, 1km vagy 1 nap tulcsuszas eseten azonnal ugrik a gari.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz macilaci78 #6492 üzenetére
Ez 2019.01-es Rio 1.25, és a könyvébe az első oldalra tollal 15.000-enkéntet írtak bele. Lényegében mindegy, mert nem az enyém volt akkor, amikor meg megvettem, már nem volt garis a 150.000+ km miatt.
-
macilaci78
nagyúr
Nem ismerem ennyire a konszernen belüli különbségeket.
[CS]Blade2: az enyém is kifutott már a gariból, bár korban még belefért volna.
Az ajánlott 30k km helyett nálam is 15k csereperiódust tartottak, mindet ugyanabban a márkaszervizben. Főleg pályán használták Budpestről Kelet-Magyarország irányába.Én úgy vagyok vele, hogy csak arra adnak garanciát, ami el tud romlani.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
SafE84
tag
Nincs MHEV hajtás, ugyanolyan, mint a tiéd.
A BC nekem kb 0.5 literrel ír kevesebbet, a valós átlag eddig 7.6l/100km (pályán 140 alatt nem nagyon megyek). De egyelőre még nincs benne sok km.
Ismét kicsit vissza nyúlok: az előző autóm (Skoda Rapid SB 1.2 TSI 110LE, 1100kg) 190e km-es átlaga 6.6l/100km volt. Ha azt nézem, hogy ez egy sokkal erősebb és sokkal nehezebb autó, akkor a 7.5-8 literes fogyasztás teljesen OK, szerintem. Engem inkább a fogyasztáshoz képest kicsi tank zavar. A Skodát elég volt 800km után tankolni, ezzel jó ha a 600 meg van.[ Szerkesztve ]
-
gippazoid
senior tag
válasz racskobalazs #6489 üzenetére
Elmegy, nekem eddig nem számláztak túl, pedig más szervizekben ez szokás. Pl. külön fizetős tételként rozsdásodás ellenőrzés, külön fékhatás mérés, stb. Mikor ez benne van az éves átvizsgálás munkadíj tételben.
Gippazoid Novelties Inc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs