- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Linux kezdőknek
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Microsoft Outlook topic
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Domináns Hím
kezdő
Lakásvásárlásos tippként többek kívánságára a rövid távú lakáskiadásról is leírom a lényeget:
Az aktuális értékesítési számokat bárki saját maga is ellenőrizheti a Bookingon (több ezres mintán), akár a foglaltsági arányokról, akár a jellemző szobaárakról beszélünk. Pl. beállítasz egy dátumot, rákeresel a minimum 9-es értékelésekkel rendelkező VII. kerületi önálló, légkondis lakásokra és azt fogod látni, hogy május X-én
"A beállított szűrőkkel talált szálláshelyek 9X%-a már nem foglalható oldalunkon."
A 90 százalék feletti foglaltságot nem kell magyarázni, a jobb lakásokat (leszámítva a piacra frissen kerülő újakat, ezeket a kis számú értékelésről azonnal meg lehet ismerni) eleve nem is látod a kínálatban, mert már hetekkel, hónapokkal ezelőtt lefoglalták őket a vendégek. Az említett lakásoknál már a júniusi foglaltság is 90 százalék körül jár.
Néhány konkrétum az üzemeltetéssel összefüggésben:
A szobaszervizt a hasonló lakások többségénél jellemzően külsősök végzik (Budapesten ritkán, vidéken gyakrabban szokták maguk a tulajdonosok) és ekkora méretnél kb. másfél órát vesz igénybe, a költsége 5-6 ezer forint körül alakul (a főállású takarítónők kb. ugyanennyibe kerülnek a közterhek miatt). Erre a vendég távozásakor kerül sor, általában hetente kétszer. A mosoda egy ilyen alkalommal durván egy ezres. Nyilván szükség van valakire (kb. 15 lakásonként egy ember), aki a lakásokat felügyeli és adminisztrál, de a számlázási, foglalási folyamatok értelemszerűen teljesen automatizáltak. A rendkívüli események a minőségi, két személyes lakásoknál nagyon ritkák, de olyankor sem a vendéggel szokott baj lenni, hanem pl. a zárral, vagy az évenkénti cserékre vonatkozó belső előírások ellenére is lemerül/tönkremegy a tévé, a klíma, vagy az elektromos redőny távirányítójában az elem, esetleg rosszul lesz az idősebb vendég. Akinek egy helyen vannak a szállásai, azok recepciót tartanak fenn, gyakran konyhát, éttermet és egyebeket működtetnek, náluk jóval több a szolgáltatás és az alkalmazott is (ők a legnagyobb üzemeltetők, az általuk kezelt lakások többsége nem áll a tulajdonukban).
A közüzemi díjak és az amortizáció (a közhiedelemmel ellentétben) jóval kevesebb a hosszú távra kiadott lakásokénál, tekintettel arra, hogy a kínaiakat és az indiaiakat leszámítva szinte senki nem főz, nem használja a mosógépet és a vendégek 90 százaléka még a szekrényajtót sem nyitja ki (bőröndben tárol). Azokra a falfelületekre, amelyekhez a vendég általában hozzáér (pl. előszobában a falnak támaszkodik) fogasfalat, sötétebb tapétát, burkolatot érdemes tenni, de a legtöbben fehérre festik és évente egyszer átgurítják. A 10 éves burkolatok, konyhabútorok ma is makulátlanok, az ülő és fekvőbútorokat 7-8 évente érdemes cserélni, felújítani (pl. boxspring ágynál új kárpitozás, topper, vagy matraccsere, székeknél 4-6 évente teljes csere).
Az adókörnyezet nagyon(!) kedvező, erről bárki a saját szemével is megbizonyosodhat. Az óriási többség értelemszerűen magánszemélyként az éves 38400 Ft-os tételes átalányadózást választja.
[ Szerkesztve ]
Egy szimpátiát szülő nicket akartam. :)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen