Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Az eseményen Olaj Scholz német kancellár... - ez vmi freudi elszólás akart lenni?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
bambano
titán
úgy elképzeltem, ahogy a trendi főnök kiáll a megnyitón, fején egy vr sisak, abban fut egy beszédíró ai, és felolvassa, amit az ai ír:
most egy 4.5 milliárd értékű akksigyár megnyitóján vagyunk.
ön választhat:
1. beismeri, hogy mocskos sok pénzt hajít ki az ablakon és vállalja a felelősséget
2. tolja tovább a hype-ot, mindegy, mekkorát bukott már.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Az azért nem meglepő, hogy nem egy monoton növekvő függvényről van szó, csak ugye ebben a beteg gazdasági környezetben a növekedés növekedésének a növekedése a lényeg, ha má' nem nő jobban, az má' katasztrófa.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
makkmarce
őstag
a megállás csak amiatt van, mert a gyárak végtelen kapzsisága megpróbálja még mindig rámelegíteni az autósokra a 150km hatótávolságú 50 lóerős tragacsot 8 millióért.
Ennél komolyabbat árulnak kínában 3.5ért, és azt is nyereséggel. Szóval sír a szájuk, mert nem megy a lehúzás, közben az elmúlt 3-4 évben minden rekordot megdöntő bevételei voltak az autógyáraknak. Nincs itt semmi látnivaló, csak normalizálódik a piac, mert az emberek nem hülyék.okoskodom, tehát vagyok
-
azbest
félisten
azért tartalmilag is van különbség a kínai belpiacos és az európai autók közt. Már csak azért is, mert itt biztonsági szempontokat sok törvény megszabja, amit be is tartatnak.
Az igaz, hogy vastag az árrés európában, mert itt kisebb forgalom mellett, kevés munkával szokás a magasabb fizetést megtermelni. Ezt pedig úgy lehet, hogy ha a kereskedőé az autó árának fele. És persze itt telenyomják minden gagyi csellentyűvel, hogy arra hivatkozva indokolják a felárat.Egyébként a megállás is inkább a kevésbé jó gyártók autóit érinti. És a válságtól rettegő cégek és bankok miatt, a magas hitelkamatok és hitelfelvétel gyakori elutasítása miatt csökken úgy általában a forgalom - valsz nem csak az elektromos autóké.
Vagy esetleg a legolcsóbb autók felé tolódik el.
gondolom dec végén járt le, azért volt kiugró érték, januárban meg alacsonyabb.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
Mivel a kínai piacos vw-t simán sikerült forgalomba hozniuk, tehát nem, nem rosszabbak.
Ahogy a kínában gyártott tesla se rosszabb, mint az amerikai vagy európai, mégis milliókkal olcsóbbak(a kínai piacon). Régen amerikában csinálta ugyanezt a BMW. Az USA piacos BMW 30%-al volt olcsóbb, mint itt az EU-ban, ahol gyártották (tehát még oda is kellett vinni, le is kellett vámolni ).Abban viszont igazad van, hogy a nagyon magas kamatok miatt biztos, hogy van egy érzékelhetőbb visszaesés, de ebből pont kifele megyünk(vagy hát európa nagyobbik része).
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
azbest
félisten
ez nem kifejezetten ev, csak most erre divat mutogatni. Kínában rendszeres, hogy valamit felhájpolnak, begyűjtenek egy csomó pénzt, majd lelépnek és ott marad a csődbe ment cég és a gagyi eszközpark. Legyen az panelház vagy bicikli- vagy autómegosztás.
Az ilyen felvételek sokszor régi, már nem létező, elferdített dolgot most történőnek beállító mesékről szólnak. 30 milliós város mellett pár ezer autó az semmi.
Pl fact check [link]és nem százezrek vannak egy mezőn, hanem százak és ezrek max. [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
Cassi
senior tag
"A projekt 902 millió euró támogatást kap."
Pontosabban: a német adófizetők 902 millió eurót tolnak a svéd akkugyárba a pénzecskéjükből.
-
azbest
félisten
a tesla adja el a legtöbb tisztán elektromos autót. A byd tudja megelőzni úgy, hogy a hibrideket is belszámolják. Méghozzá szép vastag árréssel adja el. Míg a többi gyártónál a közvetítő díler 50-100% árrést rátesz, a gyártó pedig örül, ha nem veszteséges nagyon. A magyar áraknál még az is játszik, hogy vagy 15-20%-ot hintázik a forint árfolyama le-fel.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
De, ezek EV autok, a mennyiseget az automegoszto cegek generaltak, de teljesen mindegy, mert ezeket ugyanugy legyartottak, az elv ugyanaz.
Allami tamogatasokkal megtomve uj startupok hoztak ki az EV-ket majd hagytak ott.A 2000 evek vegen a report szerint az allam 8600dollart adott autonkent.
"the cars were likely deserted after the ride-hailing companies that owned them failed, or because they were about to become obsolete as automakers rolled out EV after EV with better features and longer driving ranges."
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Northvolts konkrétan nemrég 1 milliárd ft-ot vesztett minden legyártott akksin. 23 decemberi cikk [link] Deepl. el lefordítható.
Utolsó negyedévben 162 elektromos autónak elég akkumulátort gyártottak. A veszteség 31 millió svéd korona aksiként (1.07 milliárd forint)
Más probléma [link][ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #19 üzenetére
Az autómegosztó rendelt 5000 autót, mondjuk 150.000km-es futásteljesítményre, olyan akkukkal, amik mondjuk nettó 150km-t elmennek városban. (ez ugye 1000 töltés).
Tönkrementek bennük az akkuk, vacakolni nem akartak velük, kivitték őket a mezőre.
Eladni nem lehet, mert degradálódott az akku. Gyártani már nem gyártják, a cég meg lecserélte a flottát az újra. Eldobható mosógépek, eldobták őket.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Avicularia #20 üzenetére
Tehát a fejlesztési költséget elosztották a prototípusok számával
szerintem kezdjünk el gyártani mondjuk fröccsöntött kanalat, öntsünk ki ötöt, és akkor 1 műanyag kanál 2 millió forint
semmi értelme annak, amit írsz.okoskodom, tehát vagyok
-
-
-
makkmarce
őstag
válasz Avicularia #23 üzenetére
Értem, csak épp demagóg a cikk állítása.
Bár üzletileg a fejlesztési költséget beleszámolják, de azt nem a prototípusokra levetítve, hanem a tervezett eladott darabszámra. A fröccsöntős példa teljesen jó. A szerszám drága, és ha nem gyártasz vele sok kanalat, akkor az 1 kanálra vetített ár drága buli lesz.Jelenleg már rég 100usd/kwh körül van az akkuk ára, a villanymotor olcsóbb, mint a belsőégésű, váltó nem kell, kipuff, részecskeszűrő, tisztító, CO2 kvótát fizetni szintén nem kell. 7000 usd az akkupakk(70kwh), meg kell még egy inverter, ebből kivonjuk azt, ami kikerült, és max ennyi lehetne a felára egy egyszerű benzineshez képest. (talán 3000 usd, de lehet, hogy annyi sem). Ehhez képest a benzinest emelték a villanyhoz, aztán csodálkoznak, hogy akinek most nem sürgős, az már nem vesz se benzinest, se villanyt.
okoskodom, tehát vagyok
-
Cassi
senior tag
válasz Avicularia #20 üzenetére
Pont annyi támogatást kapnak most német pénzből, hogy fedezni tudják a veszteségeiket és tovább tudjon működni a cég. Erre nincs szükség kínai akkugyárnál, de hát ugye éppen az a cél, hogy ne a csúnya kínaiak gyártsák az akkukat a germán autógyáraknak. Akkor viszont fizetni kell valakinek, ez a valaki meg egy csomó német adófizető lett most éppen.
-
adlersson
aktív tag
Mondjuk azért ezeket a "random külföldiek Kínából jelentenek" videókat is (nem feltétlenül ezt) érdemes fenntartásokkal kezelni. Volt már rá példa párszor, hogy a kilóra megvett nyugati YouTuberrel próbálták meg emészthetőbbé és szebbé tenni Kína dolgait a külvilág számára.
(Szerk.: A csatorna más videóit meg az egyáltalán nem pöffeszkedő címeket átfutva már kevésbé vagyok biztos annak elfogulatlanságában.)
[ Szerkesztve ]
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
makkmarce
őstag
igen, csak az nem gyártási, hanem fejlesztési költség.
és de, el tudod osztani a gyártandó mennyiséggel. Szerinted mikor az apple elkezdi gyártani az iphone-t, akkor az első 10 prototípus után bejelentik, hogy na, itt lenni telefon, darabja 20 millió USD?
Szóval nem, nem osztod el, mert a prototípusgyártás nem úgy működik, hogy a szalagról leesett darabokkal osztod a gyár felépítésének költségét. Ez sima fejlesztés, ott meg készülhet 1, 10, 100, 1000 prototípus is, nem releváns, hogy mennyi, mert ez egy tétel, amit úgy hívnak fejlesztés.
Ilyen ostoba hatásvadász cikkeket bármelyik gyárból elő lehetne adni, míg épp beállítják a gyártást, vagy fejlesztik a terméket, de attól még nem lesz igaz.okoskodom, tehát vagyok
-
jerry311
nagyúr
A barati kor 3 villanyauto tulajdonosabol 2 tervez visszavaltani belsoegesu motorral (is) szerelt autora, amint lejar a leasing. Hibrid lesz vagy benzin/diesel.
Nem tetsizk nekik a hatotav telen amikor kell a futes, a vilagitas, es meg az akku is kevesebbet bir.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Hobby elektronika
- LG LCD és LED TV-k
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest