-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Az adatbiztonsag pont olyan temakor, hogy ha mar neten vannak a kepeid, akkor keso hisztizni, elore kell vele foglalkozni.
-
F4ther
tag
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni az alábbi alapján:
Van egy motorhibás suzukim, április óta szervizben, teljes motorcserére vár. Azóta sem kezdődött meg a javítása mert a reálgarant / szervíz / suzuki zrt között vita áll fent, de az én autóm kárára. Annyit kell még az autórol tudni, hogy 3 év + 1 hónappal került be szervízbe - tehát már a kiterjesztett garancia időszakában, és 45k km. Tehát a teljeskörű motorgarancia érvényes rá, a gyártói viszont nem.
Azóta én tettem írásbeli felszólítást az eladónak, valamint a szervíznek - nekik külön postai úton tértivevényesen is, melyre az eladó válaszolt, hogy ő nem tud az ügyben eljárni hiszen nem náluk van a gépjármű (Tehát teljesen másik céghez került, ahhoz a szervízhez aki a lerobbanás helyéhez a legközelebb volt) - hogy az autót javítva adják át legkésőbb június végéig megjelölve a pontos napot. Erre a levélre nem hogy 30 napon belül válaszra sem méltattak, de azóta sem küldtek részemre írásos választ a szervíz részéről - az ő elmondásuk alapján nekik nincs felelősségük az esetben, beszéljem le az eladóval / reál garanttal. Nekik viszont megint csak más az álláspontjuk.
Az ügy folyamán 2 panaszt is benyújtottam a suzuki zrt-hez, ahol szintén nem méltattak részletes írásbeli válaszra - az első esetben még 1 hónapon belül sem válaszoltak ezért tettem fogyasztó védelmi bejelentést, onnan a fogyasztóvédelem visszapattintott hogy én nem állok szerződéses jogviszonyban a suzuki magyarország zrt-vel, de az eladóval szemben tehetek.. Egyedül az eladó válaszol készségesen az egész történetben, de a kifogásuk az, hogy a szervíz tőlük független cég, ezért nincs beleszólásuk az ő folyamataikba, és a suzuki sem támogatja őket ebben mert nem náluk van a javítási igény...
Szóval azóta sem jutottam a kocsihoz, én személy szerint külföldön élek, 2 hét múlva megyek ügyvédhez, hogy előkészítsük a bírósági kereset beadását.
Költségeim vannak azáltal hogy nem áll rendelkezésemre az autó, és ezt nem akarják megtéríteni - mindenkí hárítja a felelősséget, egymásra mutogatnak, de senki sem ad írásban semmit... az autó meg csak áll a szervízben.
Van esetleg bármi egyéb lehetőségem az ügyben?
Van esetleg aki tud ügyvédet javasolni? Első körben a hasznaltautoügyved-et neztem ki de kevés a referencia és értékelés, mást meg nem találok aki erre szakosodott volna. -
veterán
válasz F4ther #278554 üzenetére
Saint forumtars foglalkozik ilyenekkel? Majd Qru megmondja egyebkent a nyilvanossag sem rossz fegyver, telex, totalcar szokott ilyen poruljart autos sztorikat lehozni, irnak ok is a kereskedesnek, stb. ezt senki sem szereti, en bejatszanam.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Vismajor01
addikt
válasz F4ther #278554 üzenetére
Nem értem, miért ne fordultál ügyvédhez már akkor amikor ez egyik ezt mondja, a másik azt a harmadik meg nem válaszol?
Nem kell egyből perre menni, de ügyvéd ir rendes tértivenyéres levelet, kapásból fognak rá válaszolni rendesen.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
-
F4ther
tag
válasz Vismajor01 #278560 üzenetére
Konzultáltam ügyvéddel, azáltal írtam meg a felszólításokat és a fogyasztóvédelmi panaszt. Valamint 2x volt úgy hogy meglesz az autó, aztán nem. Azóta viszont külföldön vagyok, így türelmesebb is voltam mert limitált a hazautazásom. De most már elment a türelmem, és bíróságra viszem.
-
F4ther
tag
válasz tboldi #278561 üzenetére
Nekünk ez volt az első újonnan vásárolt autó, gondoltam jobban járok mégis csak ezzel, mert általában nincs szerencsém a gépjárművekkel, ezért nem mertem bevállalni egy használt németet vagy japánt mert tuti belefutottam volna valami zsebbenyúlós javításba, erre tessék..
-
Vismajor01
addikt
válasz gergo5991 #278515 üzenetére
Amerikai multinál de magyar központál LPB2 pozi után járhat autó ( Entry level-PB1-PB2-LPB1-LPB2-SPB-SPB2-EB-EB2 etc)
De ilyen SPB1 szinten az "alap", a cafeteria része, előtte megegyezés tárgya
De ez ilyen "halandók" által elérhető szint, de ha bemegyek a céghez a töltető helyeken tömegével állnak a zsíruj xc90 és xc60asok szal a *topsecret* pozikon tuti volvókat kapnak.
Ja és nem IT, ez a leányvállalat gyártással és karbantartással foglalkozik, alkatrész értékesítés etc.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
F4ther
tag
válasz MasterMark #278563 üzenetére
Én is úgy gondolom, a hozzáállás a legnagyobb baj nem is a költség vagy a kár, és szeretném megpörgetni a médiában is, hogy ez már több a soknál, hogy ennyibe képenfossák az embert, mikor bizalmat ad és milliókat költ rá.
-
-
F4ther
tag
válasz macilaci78 #278571 üzenetére
Irtam
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Vismajor01 #278565 üzenetére
Amennyire látom US, EUs cégeknél alap, hogy egy szint felett adják a kocsit.
Nálunk IT üzemeltetés manager vagy kb architekt vonaltól jár.
Máshol bandhez kötött feleségemnél is.Jellemzően lehet érte pénzt is kérni mi is így tettünk ~5éve. Ami szívás, hogy 5éve is havi 130knettot adtak meg most is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz F4ther #278576 üzenetére
Nekem az 1.9 PDTDI-nél a becseppen azt jelenti, ha jól értettem, hogy több üzemanyag kerül az égéstérbe a kelleténél, ami azért még elég, magasabb hőt generálva, amit a rendszer már nem tud elvezetni és reped, megolvad a dugattyú.
Oly mindegy, pontosan mit jelent. Egy garanciális motor esetében cserélik az egészet ahelyett, hogy megbontanák. Elvileg.Valószínűleg a 3 másik szereplő egymás közt is a másikra mutogat, nem tudnak megegyezni és kivárásra játszanak. Te közvetlenül két céggel vagy kapcsolatban: a szerviz, ahol a kocsi van és a kereskedés, ahol vetted, aki a garanciával kapcsolatban helyt kell álljon. A gyártó - aki a motort adná - közreműködése nélkül egyik sem tud előrébb lépni. Gondolom, arra várnak, hogy te a saját költségeden kiderítsd, kinek kell megfognia a bokáját és odatartania a popsit, hogy motor kerüljön a kocsidba.
Én megkérdezném a kereskedést, hogy lendítene-e valamit a keréken, ha a kocsi az ő telephelyükön állna? Ha igen, akkor trélereztesd át.
Az autót tároló szerviztől meg kérj egy írásos ajánlatot, amely tartalmazza a hiba jellegét és a javítás költségét alkatrészlistával. Ha még nem kaptál ilyet.Szerk: 7 mFt-os számla motorcserére egy 4-8 mFt értékű autón, amit új korában is 4-7 mFt között árultak szalonból? (2018 júniusi árlista) Azért az kemény... Mármint az, hogy egy 5 éves autót a eredeti vétáláért hirdetnek, illetve az, hogy egy garanciális javítás forgalmi értéke az újkori ár másfélszerese is lehet. Agyrém.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
tasiadam
veterán
Mint az új
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
szőröscica
addikt
válasz molnarpeter #278003 üzenetére
Meg mult csutortokon elkuldtem ide, azota sem valaszolt senki.
Az online feluleten tovabbra sem tudtam megcsinalni, ezert gondoltam, a biztonsag kedveert elbattyogok ma a kozponti okmanyirodaba, ami este 8-ig van nyitva. 6-kor erkeztem, senki nem volt bent kb, a portas azt mondta, az auto lejelentest ma mar nem lehet megcsinalni, mert az fel 5-ig van.Csak tudnam, hogy minek vannak akkor 8-ig nyitva.
Mindenesetre szerintem en a tolem telhetot megtettem, az uj tulaj atiratta, elengedem a kerdest. Bezzeg a K&H mar megkuldte az ertesitot a biztositasom torleserol es a dij visszafizeteserol. -
thefreeman
aktív tag
válasz Vismajor01 #278565 üzenetére
Szerintem egy anyacégnél vagyunk csak más a leányvállalat. Nálunk LPB2nél még senkinek nincs céges kocsija. A vezetőség nálunk is Volvoval jár.
-
őstag
válasz thefreeman #278583 üzenetére
Ezt a becseppent gyertya dolgot sajna nem először hallom a suzuki 1.4t hybrid (129 vagy 130 lovas ha jól emlékszem) kapcsán... Kíváncsi vagyok az alap 1.4t-t is érinti e (nekem az volt), nem értek hozzá de gyertya alapon (van mindkettőben) simán lehet. Lehet hogy jókor adtam el... Olyan ez mint az i30 1.4 benzines ami engem 10 évig jól szolgált és eladás után hallottam hogy nem is olyan pöpec az a motor (1.6 vagy dízel jobb).
szerk: thefreeman, bocs nem válasz hanem új akart lenni...
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
A DI motorok dugatyú kokszosodás, befecskendezési kép hiba = dugatyú lyukadás nem ritka de nem 30-40kkmnél... nekem főleg Hyundai/Kiak jöttek szembe 100kkm felett. pl speedzone [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
User_2
tag
válasz thefreeman #278583 üzenetére
HR szerint azért jár a cégautó, mert a magyar piacon ez alakult ki.
egy bérsávtól kezdve a pozíció része a cégautó, ami egy ifeje egyébként kiváltható.
annó még tízen akárhány éve nem a nettót emelték, hanem egyéb juttatásokat, hogy az átlagbér ne emelkedjen.
aztán úgy maradt, de próbálják csökkenteni az autók számát és megjelent a megváltás//kiváltás.
a kiváltás összege az autó havi lízingdíjával korrelál.
kb mindegy hogy az alszervezet budget-jében a kiadás a cégautó vagy bruttó bér soron jelenik meg. -
K Norbi
addikt
[link] 🥰🥰
Quattro Power[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #278589 üzenetére
Nagy elmeny lehetett annak aki ezt becumizta.
#nincsbennetarcsi
-
Petyyyyy
addikt
Ma este láttam a kereskedés udvarán hazafelé, gondoltam lekérem.
Nem tudom tényleg tolattak-e vele egy nagyobbat vagy simán csak hibásan lett rögzítve az állás (2 helyett 1 került beírásra első számhoz), de sajnálnám ha igen. Aztán támadt az ötlet hogy meglesem kb. milyen áron mérnek egy ilyen modellt.
Íme az a bizonyos elszállt győzelmi zászló hahu linkJó éjszakát gyerekek
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
macilaci78
nagyúr
Mi egy 2-3 órás dugót cumiztunk be nyaralásról hazajövet az M3-on, amúgy nem jártunk arra.
Meg egy hosszú hétvégén az M43-on az átutazó vendégmunkások duzzasztották fel a nagylaki átkelőt. Azóta minden indulás előtt ránézek az útinformra...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #278595 üzenetére
Waze/utinform az nalam is alap autopalyazas elott ma mar.
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #278584 üzenetére
Hyundai/KIA GAMMA családról kis szösszenet:
Régi 1.4 MPI (G4FA) gondok:
-Jött 30.000kmes cserepeiódussal.
-2014ig a láncfeszítője főleg ha 10w40el hajtották akár már 100.000km körül nem feszít eléggé és elöbb utobb ugrik a lánc. Elvileg a 2014 utáni darabokkal ez a gond nem érinti annyira. Akinek réggebbi van érdemes ránézni nem nagy meló. De 5W30al nem racsingolva a lánc simán bír200.000km+t.
-Katalizátor porlik, összeomlik. Evvel nem az a gond, hogy cserélni kell hanem, hogy szerencsétlen esetben vissza tud szívni a motor kis katalizátor por bejut a hengerbe és pár ezer km után csúnya kopások vannak. Lehet nézni obd eszközzel és ha baj van rá kell nézni és csere. (Oroszok kiütik) Egy idő után be is villan akkor azonnal megáll és csere.Régi 1.6 MPI (G4FC) gondok:
Gamma motorok közűl egyértelműen ez a legmegbízhatobb sokkal kissebb eséllyel jönnek a fenti gondok. Oroszok előszeretettel használják taxinak de úgy indítanak, hogy kiütik katit + 10.000kmenként cserélik olajat és így az orosz télben taxiként hajtva elmennek 400-500.000kmet."Új" 1.6 GDI/TGDI Ugyanazok a gondok mint G4FA/FCnél de
-30.000km az olaj cserepeiódiusa = Már 60.000kmnél erősen csipegeti az olajat. 120.000kmnél már túlnyomó részt zabálja, márkaszervizek mindent megtesznek, hogy ne kelljen gariztatni.
-Míg G4FAnál ritka a katalizátor miatti GTK itt gyakori. Erről mindjárt dobok linket.
-Szelepek, dugatyú kokszosodik. ld elöző hszben a linkemet hogy ez mit okoz.
Összességében szerintem a Hyundai/KIA 1.6 GDIt messziről kerülni kell.Váltó:
Száraz DCT különösen problémás Hyundai/Kianal. Az a ritkább, hogy megérik a 90.000kmet.
Manual váltónál aki cserél olajat 90.000kmenként ott megbízható.btw a Theta család megbízhatóságra uaz mint az 1.6 GDI: Erősen kerülendő. Erről is lehetne egy nagyot írni de már így is pöppet TLDR lett....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz Dare2Live #278597 üzenetére
1.4/1.5t-gdi mennyire fos? DCT valtokon kivul meg nem voltak orult bajok a cegesekkel. Egyikben 150k+ van es egy trafo halt be, meg most az onindito. A masikon, amire jobban ralatasom van, semmi ilyen gond nem volt, abban az FM antenna szar mar eleg regota (en ezt eszre se vennem, nem hallgatok soha radiot ), meg hat nyilvan csodas utjaink es a 17” felni a futomuvet kicsit megcsocsalja, de ott is ilyen szilent meg toronycsapagy max, az belefer szvsz.
-
nagyúr
Hát igen, azokról nem is beszélve akik benne voltak a balesetben.
K Norbi: Jaja, megjött a Q8 FL.
"A szintén opciós, szintén új hátsó OLED-lámpatestek a más, friss modelleken már ismert módon közelségi figyelmeztető jelzőfényként is szolgálnak: ha egy mögöttünk közlekedő autó túlságosan közel jön (2,0 méteren belül), a fények felvillannak, felhívva a veszélyre a hátulról jövő figyelmét." - ebből itthon balhé lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen