Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Speeedfire #86726 üzenetére

    Képzelj el 100kg-val többre 10nm-rel kisebb maximális nyomatékot, azt is magasabb fordulaton.
    Rá fogsz jönni, mi a probléma. :)

    Ezek a régi, kis literteljesítményű, hengerenként két szelepes motorok azért voltak vezethetőek, mert általában 3000-es fordulat alatt leadtak értelmes mennyiségű nyomatékot.
    A hengerenként 4 szelepes motorok többsége változó szelepvezérlés mellett nagyobb teljesítményt ér el aránylagosan, cserébe a nyomatékmaximum is sokszor 4000 fölé kerül.
    Szóval ha forgatod, persze, jobban megy, de alul nem lettek igazából erősebbek.
    Ez mindaddig nem is probléma, ameddig mondjuk egy 1.8-as vagy 2 literes motorról beszélünk, mert az már városi közlekedésre bőven elég 2000-es fordulaton is.
    De amikor az 1.4 8v helyett berakjuk az 1.0 16v-t, akkor ez a fentebb leírt probléma határozottan fájdalmasan fog jelentkezni.

    [ Szerkesztve ]

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák