Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Candy

    tag

    válasz joghurt #16 üzenetére

    Többször is, azon kívül, hogy mindenbe újra be kell jelentkezni, nem volt semmiféle gond. Az újra bejelentkezést pedig föl lehet fogni biztonságot növelő tényezőnek is.

    wunderbike.postr.hu

  • Candy

    tag

    Amikor van egy telefongyártó, ami direkt úgy alkotja meg a készülékeket, hogy azok csak a saját maguk által gyártott eszközökkel legyenek kompatibilisek (el tudom képzelni, hogy az usa piacra még usbc sincs bennük), illetve csak a saját alkalmazásboltban kapható alkalmazások mennek rajta, de még a képeket is csak úgy tudod lementeni róla, hogy fölteszed a szaros alkalmazásukat, az biza monopólium. Ugyan a saját, zárt ökoszisztámáján belül monopólium, de az.

    Itt egyébként kicsit érdemes megemlékezni a Google-ről, a Fácséról, vagy éppen az MS-ről. Ha van egy olyan cég, amely uralja a saját piacát (van egy olyan sanda gyanúm, hogy az Apple termékek lényegesen nagyon market share-rel rendelkeznek az usa-ban, mint európában), viszont teljesen zárt ökoszisztémában működik és roppant lehúzósan, ott érthető, hogy idővel mindenkinek az a legjobb, ha az adott céget szétverik, illetve ellehetetlenítik az üzletpolitikáját. Ez egyébként jót tesz a versenynek, mivel lehetőséget ad arra, hogy rentábilisek legyenek olyan third-party fejlesztések, melyek esetlegesen olcsón, jobb szolgáltatást kínálnak.

    Egyébként, ha a Ferraris analógiánál maradunk, akkor egy olyan autóról beszélünk, amibe csak a Ferrari által engedélyezett üzemanyagot lehet tankolni (abból többfélét, de mindegyiken 30 százalékos marzsa van a Ferrarinak, amit természetesen a fogyasztó fizet meg a sor végén), kizárólag a Ferrari által fenntartott benzinkúton (ahol csak a Ferrari által engedélyezett snackeket és italokat lehet kapni, természetesen 30 százalék marzzsal).

    Ugyanitt, ha véletlen illatosítót szeretnél tenni bele, vagy gyerekülést, akkor azt is csak a Ferraritól veheted meg, illetve, ha garázsba szeretnéd tárolni, akkor csak és kizárólag a Ferraritól veheted meg hozzá az építőanyagot, illetve bérelheted ki az szakembereket. Emellett természetesen a Ferrai törekszik arra is, hogy még a kerék/gumicserét is csak a saját szervizhálózatában lehessen elvégezni, illetve hisz annyira a tervezett avulásban, hogy az ékszíjat, illetve a fékbetéteket is integrálja, úgyhogy azok cseréjéhez csavarokra szét kell szedni az autót. Emellett pedig, ha esetleg át akarsz ülni belőle egy másik autóba, azt csak úgy tudod megtenni, hogy egy orvosi team először leoperálja az összes végtagod, majd újra összerak egy másik autóban, ugyanakkor az eddig megvásárolt, elméletileg másik autóhoz is létező kiegészítőidet újra meg kell venned.

    Egyébként az autós történet azért rossz példa, mert az autóipar elég régóta hasonlóképpen tolja a saját szervizekkel, illetve a kecidrága diagnosztikával, illetve az egyedi csavarokkal és egyebekkel, úgyhogy kéne találni valami más analógiát, ugyanakkor szerintem elég jól illusztrálja, hogy mi jelent ilyen esetekben egy platformon belüli monopolhelyzet, amit egyébként minden eszközzel irtani kéne, mert ezen mesterséges limitációk jelentő része kizárólag azért van jelen, hogy a júzert szivassa, illetve minél több pénz elköltésére sarkallja (és itt most eszembejutott a régi, brand laptopok hardver-whitelistingje, amikor mondjuk egy IBM gépbe csak IBM matricás ramot, meg wifikártyát lehetett tenni. A koncepció ott is ugyanaz volt, vásárold meg a gyártói matricás Samsung ramot, meg Broadcom wifi kártyát háromszor annyiért, mert csak.).

    wunderbike.postr.hu

Új hozzászólás Aktív témák