Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Sanya #3 üzenetére

    "2035-től nem lehet belső égéssel üzemelő gépkocsikat forgalomba helyezni az EU-ban."

    Jelen állás szerint. :U Aztán majd meglátjuk. Meg ez eleve csak az EU, és még ez alapján is simán vehetsz 2034-ben új ICE autót. Amiknek a használt piaca ~2050-ig megmarad majd.

    Egyébként az, hogy nem ICE, nem egyenlő a Li/Na akkumulátoros EV-vel. Majd meglátjuk még, hogy mi lesz a hidrogénes autókkal.

    "Hatalmas nagy önf@..on lövés ez a dolog így elnézve az EV témát és a jelenlegi helyzetüket."

    Az EU-ban nagyon nagy a sötétség, és bár a legtöbb törekvés jó, vagy legalábbis jó szándékú, de a kivitelezhetőségük - mint ennek is - sokszor erősen megkérdőjelezhető. Pláne úgy, hogy csak az EU ilyen sötétzöld, ami USA/Kína/India politikája miatt konkrétan csak arra elég, hogy saját magunkat szívassuk, de legalább azt erősen.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz wolfman #15 üzenetére

    "Gyenge emberek nehéz időket szülnek."

    Igen, a nehéz idők meg erős embereket. Ami meg könnyű időket. Így megy ez már régóta. :) Most épp a gyenge emberek vannak - ki tudja meddig. Sajnos nem látom az erősek eljövetelét.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Füleske #20 üzenetére

    "Vehetsz még talán pár típust, csak valószínűleg nem érdemes."

    Érdemesnek valószínűleg pont hogy érdemes lesz/lenne, csak hát valóban nem nagyon lesz se választék, se a kis választékból kínálat.

    "A használt piacot elég egyszerű bedönteni adókkal, korlátozásokkal."

    Igen, de ez ugyanúgy igaz az EV-k piacára is. Amikor majd a benyából kieső jövedéki adót pl. km-alapú "EV adóra" cserélik mondjuk 10 év múlva, akkor rájönnek majd az emberek, hogy a saját/véges napelemről való töltést leszámítva rohadt drága lesz az EV-k üzemeltetése és fenntartása is. Csak hát akkor már nem lesz ICE.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #25 üzenetére

    Hasonló aggályok miatt agyalok sokszor azon, hogy inkább megtartom a 2005-ös (!), 1,25 milláért vett, full kényelmes, tágas Mazda 6-osomat, ráköltök 0,5-2 milliót (akár komplett újrafújás), és akkor lenne egy "újszerű", elavult autóm 7,5-9 literes fogyasztással <4 millióért, aminél nem kell azon aggódnom, hogy az ablaktörlőjét csak Berlinben lehet kicseréltetni, meg hogy a gumik rossz firmware frissítése miatt nem tudok reggel munkába menni.

    #30: Nem olyan mácsó az. Annyi, hogy régebben szinte mindig nehéz idők voltak (max. pár évtizedenként azért volt egy háború, de ha nem, akkor meghaltál egy sima influenzától, elfertőzőfő bibitől vagy magas vérnyomástól), de szerencsére az elmúltnyolcvanév elég kedvezően alakult - pláne tőlünk nyugatabbra, de az elmúltharminc (és pláne tizennégy, ugye :U ) sok szempontból nálunk is. A kényelem, viszonylagos jómód pedig (birodalmak) hanyatlás(á)hoz szokott vezetni. A kérdés az, hogy vagyunk-e annyira nem hülyék, hogy ezt meggátoljuk. Majd kiderül.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sanya #36 üzenetére

    "Ellenben iszonyatosan gyorsul, ami miatt megéri erre váltani."

    :C Sajnos tényleg kb. ennyi a lényeg. Sportautónak valóban olcsók. Lehet mögé mítoszt építeni, hogy miért éri meg egy használt szar ICE helyett inkább 20 millióért EV-t venni (mert ÓCCSÓ - nem, de megvenni, se "tankolni"), de az csak félrevisz. Ha nincs napelemed, vagy ha eleve nem igazán tudod tölteni még "rendes" fali töltőről se, akkor nagyon macerássá (és drágává) tudja tenni az életet.

    #37: ""Ezt azért a világháborúk indukálta technológiai fejlődés és a hidegháború évtizedei vitatnák""
    "Az leginkább olyan fejlődés volt, ami egyrészt a békeidők fejlesztéseire és alapkutatásaira épült, másrészt ugye azokat is az elvileg "jó idők gyenge emberei" produkálták."

    A háború rengeteget adott a tudománynak, sok akkori fejlesztés, fejlődés talán csak évtizedekkel később valósult volna meg. Egyébként meg gyenge ember <> hülye ember, bár nyilván van egy relatíve nagy metszetük. A 2 világháború között meg eleve alig volt 20 év.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz dabadab #46 üzenetére

    Nem csak a háború(k)tól nehéz az élet. Az ipari forradalom után Angliában nagyon ment a szekér, valóban dübörgött a gazdaság (még Viktor is megirigyelné!), kérdezd meg bármelyik akkori gyerekmunkást, szénbányászt. :U Meg a gyerekek nem kis része nem élte meg a felnőtt kort, a várható élettartam meg lehetett vagy 40-45 év. Ha kemény volt a tél, éhenhaltál vagy megfagytál. A víz meg sok helyen nem csőből/csapból, hanem a dohos falról jött. Valóban gyönyörű idők voltak.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #53 üzenetére

    I mean: GYORS. A sportautók pedig gyorsak. Per def valóban nem az (max. izomautó), de a viselkedésében nagyon hasonló; a Teslák "technikai sportautók". Huszonkevés millióért tudsz venni olyan nem sportautót (Model 3 Performance), ami úgy megy (vagyis inkább gyorsul), mint állat egy annak többszörösébe kerülő benyás hipersportkocsi. Sőt még jobban.

    Egy Model S Plaidnek drag race-ben gyakorlatilag még egy Chiron se igazán ellenfél, pedig az több mint hússzor annyiba kerül, mint az eleve nem olcsó S Plaid.

    #63: Eleve az egy elcseszés, hogy mi CET vagyunk. EET-nek (kelet-európai idő, mint a finnek vagy a románok) kellene lennünk. Biztos jó a parasztoknak, hogy nyáron már 5 előtt világos van, de ez engem nem földművest kevésbé mozgat meg. Pláne télen. Amikor én lehet, hogy még egy órával eltolnám az egészet. Persze ez sokaknál már visszafordíthatatlan jet laget, komplett idegösszeroppanást, meg kezelhetetlen teknológiai problémát jelentene.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Sanya #48 üzenetére

    Van, akiknek soha semmi sem jó. :DDD

    Az eddigi szaldó elszámolásig ez se volt probléma, sőt nyáron talán most se lesz vészes. Csak télen. De akkor (valamelyest) szívás lesz.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #53 üzenetére

    A sportautók definíciójában amúgy nincs benne a jármű tömege. Mert nem az a lényeg. Hanem a gyorsulás, dinamika, kezelhetőség, végsebesség. A "definíciód" szerint például a közel 1900 lóerős, 2300 kilós Rimac Nevera villanyszörny, ami kevesebb mint 9,5 másodperc alatt van 300-on, és 400 fölötti a végsebessége, és több körrekordot is felállított, nem számítana sportautónak. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz stellaz #185 üzenetére

    "A bmw ~330 ezer évente, a tesla pedig ~880 ezer."

    :Y Tudni véltem, hogy drágább, de azért ez NEM kis különbség. És még a kötelezője is több. Azt hiszem tényleg maradok a lassan 19 éves kombi Mazda 6-omnál. Szívó benya, de éppen emiatt nem szívás. Félmillióból szerintem 2-3 évnyi szervize kijön, de inkább több. Meg még talán meg is tankolom közben pár ezer km-re. Mondjuk ha egy évben mennék vele vagy 50 ezret, akkor már kevésbé lennék vidám, de évi ~15 ezernél nekem még egy dízel se igen érné meg. Max. ha új. De az meg olyan drága lenne, hogy amiatt nem érné meg. Kár, hogy (most már) igazából egy 7 személyes egyterű kellene nekünk. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #190 üzenetére

    Na ja... és ha a fogyasztás 6-7 litertől nem több, az EV meg nem napelemről van töltve, urambocsá' eleve nem (csak) otthon tölti az ember, akkor az árkülönbözet valahol -10 és +35 Ft/km között van. Még ha egy EV szempontból ideális, bár inkább túlzó 35 Ft-tal számolnánk, csak a Casco különbözetből lehetne menni bő 15 ezer km-t (de akár 25-30-at is). Én meg annyit összesen megyek egy évben. Tudom, olaj meg fékcsere nincs az EV-nél.

    #189: A könnyű szerintem leginkább a dinamika meg a vezethetőség miatt (lenne/volt) szempont. De ha van alattad 1000+ lóerő, akkor a tömeg már szinte csak egy szám. A Rimac Nevera nürburgringi körideje pedig egyáltalán nem rossz, sőt. Sokkal több Porsche/McLaren/Ferrari/Mercedes van mögötte, mint előtte. De pl. Königsegg, Pagani, Bugatti, Chevrolet, Audi vagy BMW egyáltalán nincs előtte, de még az S Plaid előtt sincs túl sok.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #193 üzenetére

    Nyilván van jelentősége a tömegnek is. Nagyobb autóhoz nagyobb, jobb fékek kellenek, de nagyságrendi eltérés nem lesz egy 1500 és egy 2000 kg-os autó fékezhetősége között (egy 6-800 és egy 2000 kg-os között persze lesz), és azért elég sok sportautó tömege 1300-1500 kg közötti (folyadékokkal). A kanyarsebesség az nyilván más, ott nagy előny a kisebb tömeg. De az is fontos, hogy hogy tudsz kigyorsítani a kanyarból. És nem biztos, hogy a valamivel nagyobb kanyarsebesség, de lassabb gyorsulás fogja a sportosabb érzetet adni (nekem legalábbis szerintem nem az adná).

    Amúgy szerintem elég kevés sportautós pályázik, közutakon, autópályákon meg sokkal meghatározóbb lesz a gyorsulás, mint a kanyarsebesség. Máshogy: lehet, hogy egy kis, könnyű sportautó egy hosszabb kanyart bevesz 190-nel is, míg egy Bugatti csak 170-nel, de ha eleve nem mész ott többel 160-nál (mert pl. fixen nem akarsz kisodródni, meg ugye eleve nem mehetnél 130-nál többel...), akkor pont nincs semmi jelentősége.

    Amúgy meg elég sokféle versenypálya van; egy Monaco jellegű pályán nyilván nagy előnye lenne egy kisebb tömegű autónak, Monzában viszont már, ahol a nyers erő fölénye jobban kijönne, egyáltalán nem biztos.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz brumi1024 #195 üzenetére

    "Nem veletlen imadjak az MX5-ot annyian, az egy jo szerpentinen kiautozhato ugy, hogy nem veszelyeztetsz senkit, es meg a sebessegkorlatot sem leped tul"

    Szerintem ez elég sok sportautóra elmondható. De egyébként jó, szemléletes példa. Kinek mi számít, mi a fontos. Valakinek az, hogy jól lehessen a kanyarokban csapatni, urambocsá' driftelni, másnak meg az, hogy letépje a fejed, ha nyomsz egy kövéret, és pár másodperc alatt 250 fölött legyél, és még ott is jobban húzzon, mint az MX5 60-70 körül.

    "Masik oldalrol nezve: egy Model S Plaid kifejezetten olcso ahhoz kepest amit nyujt teljesitmenyben, aztan megsem latni belole tobbet, mint 911-bol palyanapokon."

    Térjünk vissza erre a kérdésre 10-15 év múlva. Fognak változni az arányok. Porsche kicsit régebb óta van, mint Tesla/Model S. ;) Aki meg pályázik, az inkább az élményt hajszolja, amihez hozzátartozik a belsőégésű motorok ordítása meg a benzingőz is. Ezeket egyetlen EV-től se fogod megkapni. Másmilyen, "steril" lesz, akármennyivel is gyorsabb, vagy akár egyszerűbb is vezetni.

    #196: "szerinted mi a nagyobb sport?"

    Nagyon sok szempontból pont tök mindegy, hogy mit gondolok erről. :) Nyilván az "ügyeskedés", a technikás vezetés nagyobb (sport)teljesítmény annál, mint hogy egy egyenesben tökig nyomod a gázt, de - személytől, hozzáállástól függően - az utóbbi simán lehet nagyobb élmény. Mondjuk annak a tudata, hogy már 320-szal mész, de még mindig jobban gyorsulsz, mint egy közepes személyautó 80-nál. A kanyarsebességre meg annyit, hogy amatőröknek valószínűleg bőven elég az, amit egy EV-vel (akár csak egy sima gagyi S-sel) el tudsz érni, már úgy is elég nagy terhelést fogsz kapni. Egy átlag ember aligha fog/tud 3-3,5G-t elviselni.

    "a versenyautó gyártás *MINDIG* úgy kezdődik"

    Ez is igaz, de itt nem verseny, hanem sportautókról volt szó. A 90-es években pl. tök nagy szám volt a McLaren F1 (618 LE, és talán 1,8 LE/kg - nagyon morci volt akkoriban), ami ma már kb. mindenféle szempontból egy nevetséges hiper/szupersportkocsi. ABS fixen nem volt benne (ami alapvetően nyilván nem egy versenyautós dolog), meg nyilván semmilyen vezetéstámogatás vagy indítás kontroll. Ma már ezek mind alapok egy burzsujabb sportautónál, akár csak a jó hifi meg a bluetoothos infotainment. Amik egyike sem található meg pl. egy forma 1-es autóban.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz stellaz #205 üzenetére

    Erről van szó. Talán már csak ezért se akar több Teslát a Hertz.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz mepet #209 üzenetére

    Egyébként (teljesen) érthető a hozzáállásod. Pláne, ha amúgy (részben elfogadható módon) sokkal drágább lenne a bérlése. Nyilván ennek oka van.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz dabadab #216 üzenetére

    "Ezzel együtt is hidegebb van ott, mint kb. bárhol máshol, ahol reálisan villanyautókat használnak."

    Kanadától nem lesz ott hidegebb. Angol Wiki: "The climate of Norway is more temperate than could be expected for such high latitudes. This is mainly due to the North Atlantic Current with its extension, the Norwegian Current, raising the air temperature; the prevailing southwesterlies bringing mild air onshore; and the general southwest–northeast orientation of the coast, which allows the westerlies to penetrate into the Arctic. The January average in Brønnøysund is 15.8C (28.6F) higher than the January average in Nome, Alaska, even though both towns are situated on the west coast of the continents at 65°N. In July the difference is reduced to 3.2C (5.8F). The January average of Yakutsk, in Siberia but slightly further south, is 42.3C (76.1F) lower than in Brønnøysund."

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák