Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Gave #7 üzenetére

    Ha egy termék túlárazott, az azt jelenti hogy nem veszik meg annyíért, azaz a cég raktárra termel. Az Apple el tudja adni a termékeit, vagyis nem lehet túlárazott.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #31 üzenetére

    Mivel milliónyi konteó van egy időben, amelyek nagy része nem kompatibilis egymással, ezért utólag mindig lesz egy-kettő ami igazolható lesz, de a legtöbbre ez nem igaz.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #42 üzenetére

    A nem egy dologról kiderült az annyit jelent, hogy nagyon kis töredéke azoknak, amely konteókat nagyon nagy határozottsággal hirdettek emberek, és azok nagy része sem úgy.

    És nyilván amiknek van valóságalapja, azok többsége valóban max. hónapok vagy évek múlva derül ki, mert a konteók többsége olyan, hogy sokkal több embernek kellene benne lennie, mint hogy a titok tartható legyen.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #50 üzenetére

    Na de hát épp ez az, hogy a brand építéshez nem ilyen egyszerű, már önmagában a PR sem lesz attól a legjobb, ha a legjobb PR-osokat szeded össze, de ez csak egy nagyon kis szelete az egésznek, ahhoz hogy a termékeidről elhiggye a fogyasztó, hogy valami pluszt ad, egy rakás csapatnak kell hatékonyan együtt dolgoznia, fejlesztőknek, formatervezőknek, PR-osoknak, marketingeseknek és persze a menedzsmentnek is. És mindezt nem egyik pillanatról a másikra, hanem sok-sok év munkája kell hozzá.

    Amit a legtöbben úgy tekintenek, hogy az Apple túlárazott, az valójában annyit jelent, hogy sikeresebbek, hiszen többet tudnak elkérni a termékeikért. De semmiképpen sem túlárazottak, mert ezeken az árakon megveszik a termékeiket, ha túlárazott lenne, az annyit jelentene, hogy nem veszik, raktárra termelnek, és hamarosan csődbe jutnak. Nem ezt látjuk.

    A részvényei meg pont azért érnek sokat, mert sikeresek abban amit csinálnak. Nyilván a tőzsde túl is szokta tolni a dolgokat, amikor egy cég sikeres, hatalmasra nőtt és köztudatban van, akkor még ehhez képest is magas árazás tud kialakulni, meg ugye a passzív befektetési módszerek is öngerjesztően hatnak, hiszen az eleve felülsúlyozott részvényből többet vesznek.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #54 üzenetére

    A reális ára egy készüléknek az, amennyiért megveszik. A személyes preferenciáink persze eltérhetnek ettől, én sem veszek iPhone-t, nem csak az ára miatt nem, de egy profitorientált vállalat pont akkor sikeres, ha el tudja adni a termékeit úgy, hogy minél többet keressen rajta. Ez meg sok tényező együttes hatása, többek között a marketingé is, de önmagában a marketing kevés lenne.

    Amit írsz, ott gondolom prototípusok voltak, és az volt a cél, hogy a funkciókat bemutassák amik majd a véglegesben benne lesznek. A véglegesben meg gondolom már tudtak váltani a funkciók között.

    Megjegyzem az iPhone azért tudott anno nagyot menni, mert a konkurens okostelefonok akkoriban rohadtul nem tudták eltalálni a tömeges fogyasztói igényeket, inkább csak a geekeknek szánt kütyük voltak. Emlékszek, én is röhögtem azon, hogy mennyi mindent nem tud az első majd a második iPhone, az alma fanok meg bizonygatták, hogy minek ez meg az (pl. copy-paste sem volt egy ideig). Csak nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy kaptak egy akkor nagyon egyszerűnek és letisztultnak számító, mobil eszközre szánt felületet, egyszerű megoldásokat, és nem az érdekelte a fogyasztót, hogy mit nem tud, amit a konkurencia meg igen.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #56 üzenetére

    Ha nem veszi senki, akkor majd lejjebb vesznek az árakból, de mivel ezt nem teszik, ezért feltételezhető, hogy megveszik ennyiért, aki meg nem, az megveszi más gyártók termékeit.

    Na de az is a siker része, hogy van egy fanatikus vásárló rétegük is. Szerintem más cégnél is örülnének, ha sikerül elérniük, hogy minél több márkahű fogyasztójuk legyen.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #58 üzenetére

    A piaci ár a reális ár, nem az ami szerinted korrekt lenne. Az extraprofit marxista kifejezés, valójában ha fentről határoznád meg mi a tisztességes profit ráta, akkor azzal totálisan megölnél minden fejlesztést, innovációt, kreativitást a piacon.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #59 üzenetére

    Az én személyes preferenciám sem az Apple, de érdemes szembeállítani, hogy mit csinált az Apple-el szemben a Microsoft a mobil piacon akkor, amikor eldőlt ki lesz a befutó, mert hibát hibára halmoztak, előbb a mobilra nagyon nem optimális felületű Windows Mobile, majd a Windows Phone verziónkénti inkompatibilitása, a Nokia-val kézenfogva balfaszkodtak, miközben otthagyta őket a világ. Vagy mondhatnám a TabletPC-t, az sem véletlenül bukott meg.

    Az Apple ott és akkor azért futott be az okostelefon piacon, mert a többivel szemben rá tudott érezni a fogyasztói igényekre, egy egyszerű, letisztult, kis érintőképernyőre optimalizált rendszerrel, amibe nem akartak egyből minden funkcionalitást beleerőszakolni, illetve szintén egyszerű, letisztult formatervezéssel. Aztán később a funkcionalitás is bővült persze.

    @Boond
    Igazából nyugati bérek mellett nem jelentős tényező, hogy 300 dollárért vagy 1500 dollárért veszel telefont, amit egyébként a többség naponta több órán át nyomkod, meg ugye azonos kategóriában nem ekkora a különbség, hanem sokkal kisebb. Ugyanez igaz laptopra is, ha intenzíven használod, főleg ha munkaeszköz. Nem az fogja eldönteni, hogy egy Macbook Pro-t vagy egy Dell Latitude-ot veszel munkára, hogy esetleg az előbbiből a kiválasztott modell 20%-al drágább, hanem a preferenciád, hogy melyikkel szeretnél dolgozni. Mondom úgy, hogy ha nekem kell választani, akkor egyértelműen utóbbi, akkor is ha az lenne a drágább.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #64 üzenetére

    Ez nem igaz, a gazdaság nem zéró összegű játék. És az előbb pont túlárazásról beszéltél, holott az olcsó telefonok, laptopok végig utaztatásának sincs kisebb környezeti terhelése.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Boond #67 üzenetére

    Mivel valahogy el kell ide hozni, és a legtöbb telefont Kínában gyártják, amit nem, azt is valamely ázsiai vagy óceániai országban, ezért de, a többit is hurcolásszák. Az adóparadicsomos módszert meg minden más cég is csinálja, pl. a globális minimumadó ez ellen lett kitalálva.

    Magadnak mondasz ellen, mivel ha a növekedést hajszolják, akkor pont hogy nem mindenki más kárára gazdagodnak, mivel nem zéró összegű a gazdaság, hanem növekedésre képes. Ha meg megnézed a mai átlagember jobban él mint 100 éve, pedig sokkal többen vagyunk, még a harmadik világban is nőtt az életszínvonal. A terméket meg olyanra csinálják meg, hogy megvegyék az emberek.

    A kapitalizmus nem valami fentről ránk kényszerített rendszer szemben az autokrata izmusokkal, bizonyos formákban már a mai modern kapitalizmus előtt is léteztek ezek a piaci mechanizmusok, amik működésben tartják. Szóval olyan nem lesz, mint ahogy a mai szélsőjobbosok és szélsőbalosok gondolják, hogy egyszer csak megdöntik a kapitalizmust a tömegek, mert nincs rajta mit megdönteni, csak az lehetséges, hogy az állam ráteszi a kezét a magántulajdonra, és diktatúrát vezet be, elég sok ilyen volt a 20. században nálunk is...

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #72 üzenetére

    Egyébként Európában valószínűleg sokkal nagyobb aránya lehet a Mac usereknek fanatikus, mint az iPhone usereknek, mert az iPhone sokkal mainstreamebb mint a Mac. Az USA azért más tészta, ott több a Mac.

    Amúgy érdekesség, hogy valaki emlegette a filmek hatását, az amerikai filmekben sorozatokban én is felülreprezentálva látom az Apple eszközöket, tök érdekes volt mikor egy spanyol Netflixes sorozatot néztem, és ott meg Microsoft termékelhelyezés volt, egy csomószor Surface-eket használtak, és nagyon feltűnően.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #76 üzenetére

    De senki sem azt feltételezi, hogy több marketing kötlség = siker, hanem azt, hogy baromi jól csinálják a marketinget, a kettő nagyon nem ugyanaz.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #78 üzenetére

    Ezt néhány szóval nehéz leírni, de nagyon röviden a brandépítést milliószor jobban csinálják, illetve ami még fontos, hogy a fejlesztésük és a marketing összhangban van, ami a konkurenciáról nem mondható el, különösen nem pl. a Microsoftról.

    De a jó marketing stratégia a közhiedelemmel ellentétben nem azt jelenti, hogy szart adsz el magas áron, a marketing része az is, hogy jól fel tudod mérni mi is kell a fogyasztóknak. Első kettő iPhone-nál írtam is, hogy úgy tudtak befutni, hogy amit csináltak marketing és termékfejlesztés szempontjából is zseniális volt, mert ugyan minden szempontból külön-külön voltak jobb konkurens termékek, viszont ők egy egyszerű, letisztult terméket hoztak létre, amelyekkel a konkurenciával elllentétben nem a gadget geekek, hanem az átlag user igényeit vették figyelembe.

    Egyébként a Tesla-t mondod, hogy nem költ marketingre, ami amúgy nem igaz, legfeljebb nem annak nevezik, de a legjobb példa arra, hogy a marketing stratégia nem a marketingre költés mértékétől függ. A korábbi elektromos autó próbálkozásol, amelyek nyilván a kis mérethatékonyság miatt drágák voltak, de kicsik és a kis hatótávjuk miatt csak városban használhatóak, valamint rondák is voltak, így a drágaságukkal ellentétben semennyire sem voltak menők, akinek praktikus lett volna, annak pénze nem volt rá, akinek pénze volt rá, annak esze ágában sem volt ilyet venni. Ezzel szemben a Tesla fentre pozícionálta az első autóját, így már összeért a potenciális fogyasztóréteg anyagi és igény szempontból, ami marketing szempontból (is) zseniális, márpedig a termék helyes pozícionálása mi lenne ha nem marketing.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #80 üzenetére

    Az is tudatos marketing stratégia eredménye, hogy kitermelték a fan és a hater réteget, előbbi egy stabil fogyasztói keménymagot, utóbbi ingyenreklámot csinál nekik.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #83 üzenetére

    De, nyugaton is jellemző, csak nem a fehérgallérosoknál, meg úgy egyáltalán az áruhitel sem kelet-európai sajátosság. És nem csak, nem is elsősorban az ár a jelenség legfőbb része, a legfontosabb része, hogy a fogyasztó azonosulni akar a branddel, aminek a termékeit veszi, vagy épp vele szemben határozza meg magát, ez az Apple mellett egy rakás más márkánál is megvan. Vagy pl. két konkurens márkánál, lásd pl. Intel vs. AMD hitvita is van, de vannak teljesen más szektorokban is ilyenek. Pl. sportmárkáknál épp USA-ból hallottam először, hogy létezik Nike és Saucony fanok ellentéte.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #89 üzenetére

    Amit leírsz, a célcsoport kiválasztása, a termékek pozícionálása, a modellek száma az mind-mind nagyrészt marketing stratégia, nem csak az marketing, hogy milyen logót gyártanak, és a márkát hogyan reklámozzák az elérhető reklámfelületeken. Ebben egyedül a logisztika nem közvetlenül marketing, viszont az részben a marketing stratégiából következik.

    A hasonlóan erős márkák meg messze nem annyira erős márkák, többek között azért nem, amit írsz, lásd a Samsung gyengébb márka, pont azért, mert a budget kategóriában is jelen van, így a márka = minőség imázs ott például nem működik. A márka erősségéhez meg mindaz hozzátartozik amit leírtál, nem csak a logó, valószínűleg nem is működne, ha holnaptól tök más stratégiával használnák ugyanazt a logót, pl. egy budget telefon kiadása veszélyeztetné a márkanév értékét.

    A Samsunggal való összevetésben azért szerintem vannak más tényezők is. A szőnyegbombázásnak ott nem is az a legfontosabb eleme, hogy vannak sikeresebb és kevésbé sikeres termékek, hanem hogy ha szélesebb skálán gyártasz, akkor fentről lefelé csorgathatod a fejlesztéseket, kifizettetve a K+F költségeket a felső kategória vásárlóival, és így versenyképes tudsz lenni a budget kategóriában is, miközben a mikrochip gyártás eleve skálázza a termékeket, azaz fel tudod használni az olcsóbb vagy épp a kifutó chipeket az alsó kategóriába. A Samsung stratégiája is sikeres, csak nyilván nem annyira, mint az Apple stratégiája, főleg azért nem, mert a Samsung stratégiájával több a konkurens, és ahogy írtad is, az Apple stratégiájához magasabb a belépési szint.

    Ami még fontos tényező, hogy az Apple ebbe a pozícióba az iPhone sikere miatt tudott eljutni, illetve benne maradni, mert azelőtt egyébként nem muzsikált jól a cég, hiába volt menő akkor is a Mac, akkoriban voltak gondjaik. Szóval ebben benne van az is, hogy ők voltak az elsők, akik széles körben piacképes okostelefont tudtak fejleszteni. Ne feledd, akkor még nem is létezett budget kategória, csak a többi gyártó inkább zsebszámítógépet akart eladni a kornak megfelelő számítógép fogalomra építve, ami aztán nem jött be telefonoknál.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #96 üzenetére

    Pedig de, változtatja, érdemes megnézni egyes témákról mit gondoltak a választók, es mit gondolnak egy-egy sikeres kampány során (lásd pl. oroszbarátság). Nem a pártpreferenciákról beszélek, mert pont hogy egyes témákról alkotott véleményben mérhető politikában az a jelenség, hogy a marketing az igényeket is képes lehet változtatni, ami persze a vállalati szférában is megvan.

    Ráadásul ugye poitikában sok olyan téma van, amiről nem tud semmit a választó, és először a politikusaitól hall róla, akik így teljesen torz képet is adhatnak róla. Megjegyzem, az iPhone-nál is tényező volt ez, mert a legtöbb potenciális fogyasztó nem is hallott mas gyártók okostelefonjairól előtte, amiben mint írtam a többi gyártó bénasága volt benne mind termékfejlesztés, mind marketing terén, így az Apple definiálhatta az okostelefon fogalmát, utána őket igyekezett utánozni a többi.

Új hozzászólás Aktív témák