- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Gondolkodok 14-17 év körüli japán benzines autón!
Tudom rozsdásodnak, de szerkezetileg agyonüthetetlenek!Nézegettem a Mazdákat, nekem a 323F tetszik eléggé, főleg oldalról.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Dare2Live
nagyúr
válasz runner 125 #106141 üzenetére
300-400.000kmig nem szoktak hozzájuk nyulni ha olajcserék be voltak tartva, nem tiposték szét.
300-500.000km közt ha elkezd csörgedezni illik láncot cserélni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
LógaGéza
addikt
válasz johnny82 #106166 üzenetére
Ismerősi környezetben már vásároltak pár autót tőlük, és egyik se volt hibátlan, mindnek volt valami nyűgje. Be szoktunk járni szétnézni, látjuk hogyan javítanak - pl mindegyik kocsihoz írják a rétegvastagságmérést, az kb annyi, hogy ránéz a kocsira, és mindenhova beír random értékeket...
ON:
Ide is bedobom, hátha tud valaki valami okosat."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Morris
veterán
válasz johnny82 #106166 üzenetére
Én sem ajánlom a helyet. Amikor autót néztem, megkérdeztem, hogy ki lehet e próbálni. Azt mondták kevés benne az üzemanyag. Így csak beindítja egy pillanatra. Na erről ennyit, mondom.
Egy másik autót (VW Passat 1.9PD) sikerült elvinni egy próbakörre, de úgy, hogy a kereskedő vezetett. Beindította, majd elindultunk. Kikanyarodtunk a szervíz útra és megküldte. Mondom, nem baj, hogy jéghideg a motor? Azt mondta ezek bírják.
Mondom, köszönöm, mehetünk vissza a telepre.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz runner 125 #106170 üzenetére
Semennyire. Ha igen, akkor az egy beteg motor. Ecoteceket szokták egyébként emlegetni, de a kétezres évek közepétől már szinte minden Opel motor 16 szelepes Twinport, azzal már alapvetően nem lehet gond. Persze ügyes használattal bármit ki lehet nyírni.
Pont azért ajánlottam a C Corsát, mert egyszerű és megbízható szívó benzinesek, évtizedek alatt csiszolt, kiforrott technológia, ráadásul annyira elterjedt, hogy ha mégis gond van, bármelyik magára valamit is adó sufniszervíz is ért már hozzá. Ráadásul 1,0 és 1,4 között biztos találsz magadnak motorerő/fogyasztásban megfelelőt is. Nem utolsó sorban alkatrészek, kerekek, gumik fillérekért vannak hozzá, rohadni meg nem rohad, mint szegény B Corsa (lásd még F és G Astra közötti különbség).
Arról nem is beszélve, hogy külső megjelenésben még mai szemmel is megállja a helyét, ha különösebben csinosnak már nem is számít (a beltér meg akkori mércével mérve elfogadható, de ezen az Opel utána már úgyis csak rontani tudott).
Cégnél vezettem eleget B, C és D Corsát is (no meg Combokat is), benzin és dízelmotorral is, ráadásul szinte mind több gazda után, renegeteg km-rel került alám (3-5 éves autóknál 200-250k km-nél szokott felmerülni a cégnél a csere gondolata, de némelyik ezen is túl volt már), de meglepően jól teljesítettek.
Olajevésről meg egyáltalán nem volt szó, igaz, a flotta nagy része dízel volt, a személyautókban viszont D Corsától kezdtek csak átállni benzinesről dízelre (a Corsa Van-ek már korábban is dízellel jöttek-mentek).
Szerk.: Ja, a Yaris is biztos jó autó, de azt nem ismerem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tv
senior tag
Sziasztok
Szeretnék venni egy használt személyautót kb. 700 ezer forint körülig. Előre leszögezném, hogy nem igazán értek az autókhoz (azon kívül hogy tudom vezetni ), így előre sem márka sem egyéb kitételem nincs.
Hétköznapi közlekedésre használnám városban főleg, illetve városon kívül kisebb távokra. Ami fontos lenne, hogy horgászni is járnék vele, ezért túl alacsony, túl kényes autót nem szeretnék. Továbbá olyat szeretnék, amiben az ülések vízszintbe hajtatók, tehát pl. egy nyári éjszakai peca során viszonylag "kényelmesen" lehet benne aludni is.
Vágom, hogy kevés az infó, de autó témában eléggé dilettáns vagyok .
Ilyen árkategóriában milyen korú, márkájú gépek közt érdemes nézelődni egyáltalán? -
veterán
válasz runner 125 #106170 üzenetére
Ha nem ölték meg szánt szándékkal, vagy "millió" km, akkor nem eszik. Műanyag váltókulissza kopik, ki kell cserélni a dízelhez készült fémre.
[ Szerkesztve ]
-
maglew
aktív tag
Na voltam egy kis VITARA vs Hyundai i20 Teszten, beírom ide is a tapasztalatokat, de továbbra is rohadt bizonytalan vagyok melyiket vegyem
Az I20-assal az M3-ason mentünk, jól húz, csendes, de picit zavar a kisméretű szélvédője. Amúgy egy jól összerakott kocsi, minőségi belső anyagokkal, letisztult formák, jó a rugózása, úttartása, viszont lényegesen kisebb a hely, mint a Suzukiban, de ha nem lenne Vitara ezt venném.
De:
Bár sokan lehúzzák a Suzukit, és sokan plázajáró gagyi-műanyag terepjárónak tartják a vitarát, tegnap ezt is kipróbáltam. Első látásra képeken sokkal rosszabbul néz ki, mint élőben. Ha az eleje króm díszléces lenne, mondjuk egy ezüst-fekete színnel máris nem lenne ez a műanyag érzet (szerintem túl kék lett az alapszíne, (A kereskedő mondta hogy szerinte megoldható az igényem, de nem sok tájékoztatást kapott a Suzukiéktól)
Beülve pár dolog amit nem értek:
- Műszerfal: Miért kellett az ilyen übergagyi külső szín hatásúra fújt műanyag elemeket belerakni? Ez tényleg műanyag gagyi összképet sugall, sokkal szebb lenne egy letisztult egyszínű, egy anyagból készült műszerfal, vagy normálisan krómozott dizájnelemmel feldobott műszerfal, mint az ilyen fakó-kék vagy sötét ezüstre fújt kopogós műanyag gagyi.
- Kesztyűtartó kicsi, miért nem hűthető, ha amúgy klímás a kocsi?
- Felül van egy kör alakú óra, aminek funkciója nincs, ellenben csak a felsőbb kategóriába kerül bele ez az óra (vagy tök drágán lehet belevenni az alsó kategóriásba) Miért?
Miért nem lehet akkor szellőzőrácsot berakni helyette, ha nem kell az óra, vagy egy szar analóg óra miért nincs már az alapfelszerelésben (állítólag 100 ezres nagyságrendű ez az óra)? Hülyén néz ki óra nélkül a műszerfal közepén egy suzuki logóval letakart keret.- B és C oszlopnál a felső fekete festés rendkívül hamar karcolódik, nem tudom milyen anyagból van, de ez így sz..r, szerintem elsőre fóliáztatni kellene, hogy ne sérüljün
- Kerekei lehetnének nagyobb méretűek a gyárinál, legalábbis úgy tűnik hogy egy rohadt nagy kasznin kis kerekek vannak.
- Haladás: Városban mentünk max 100-al, de nem gyorsult úgy a 120 LE-vel mint mondjuk az i20-as a 75 LE-vel. (pedig nagyjából egyforma a tömegük)
A Vitara kicsit jobban döccent a kátyúkon mint az i20-as, de ez egyáltalán nem zavaró, viszont pozitív, hogy ennél legalább látni a kocsi elejét, valamint tolatáskor kamera segíti a manővert. Az ülései is kényelmesebbek, tágasabbak mint a Hyundainak, így nagyon tetszik, bár a lomhaságával remélem lehet valamit csinálni.
- A kereskedésben viszont nagyon nincsenek képben a termékekkel. Nem tudják megmondani hogy mikortól lehet automata váltóval rendelni, illetve hogy milyen típusú automata váltó kerül bele (CVT, vagy hagyományos bolygóműves, vagy DSG stb - állítólag nem az a váltó lesz benne mint az Scrossban, mert az nem vált be)
Nem tudják megmondani azt sem, hogy automata váltót 4x4-es hajtással lehet-e majd kombinálni?
Továbbá mondták hogy lehet hogy kompromisszumot kell kötnöm szín-ügyileg mert nem biztos hogy olyan színűt fognak gyártani ami nekem kell Remek, hogy a gyár szabja meg hogy nekem mi tetsszen4X4-es hajtás szerintetek annyira jó? Megéri a felárat?
Mi a véleményetek ti melyiket választanátok (Vitara vagy új I20)? -
ludsimon
veterán
Mit találtam!
Melyik a jó?
Hosszú vagy rövid blokk?undefined
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Ismerősöm C-s Mercedes vásárlását tervezi olyan 2002-2006-os Disel sedán,
Mennyire drága ezeknek a fenntartása és mennyire megbízhatóak?
Esetleg biztositás díja? -
TaaT
veterán
válasz Intruder A 6 #106178 üzenetére
A biztosítás túlságosan összetett képlet, arra senki sem fog itt pontos összeget mondani.
Give them hell Ukraine!
-
parandroid
nagyúr
válasz maglew #106175 üzenetére
Ez már az új Vitara, vagy még a régi? Az összehasonlítást amúgy nemigen értem, az i20 egy kiskategóriás városi autó, a Vitara meg egy fene se tudja, hova tartozó 'terepjáró'. Különösen az új modell. MOndjuk a kereskedő hozzáállása legalábbis érdekes, ebből egyre inkább az jön le, hogy a válság által megtépázott iparágban nem azok maradtak meg, akik értenek hozzá, hanem valami egyéb feltételrendszer érvényesült.
Amúgy ha az i20-at kcisinek találod, de amúgy bevált, és egyébként is valami nagyobb, különlegesebb felé hajlasz, akkor nézd meg az ix20-at is. Vagy akár az ix35-öt, ha bejönnek a suvok.
A 4x4 az teljesen egyéni kérdés, senki nem fogja tudni megmondani, hogy neked megéri-e, ha sokat jársz sárban-latyakban (horgászni, vagy geotrackingelni, esetleg vadakat terelni, vagy ilyesmi), vagy dombtetőn laksz, ahol elfogadható az útminőség, de télen is kell közlekedni, akkor jól jöhet, ellenkező esetben szerintem nemigen lehet rá szükség. Viszont abból kiindulva, hogy a másik opció az i20, az az érzéssem, hogy neked erre nemigen lenne szükséged.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TaaT
veterán
válasz parandroid #106180 üzenetére
"nem azok maradtak meg, akik értenek hozzá"
Mondjuk ha az anyacég sem tudja hogy milyen váltóval fogja szállítani az autót az nem a kereskedő hibája.
Give them hell Ukraine!
-
Grafiqs
őstag
válasz Intruder A 6 #106178 üzenetére
Nekem egy kicsit korábbi kiadású C-m van W202-es.
Alkatrész ellátása szerencsére igen jó. Szinte mindenből van gyári-gyári minőségű utángyártott-futattak még kategória.
Én a barátod helyében inkább benzinest vennék. Egy 10+ éves dízel minimum 200-250e km-t futott. De inkább többet. Annyival drágább annak az amúgy sem túl jól sikerült cdi-nek a fenntartása, hogy szerintem sosem hozza vissza az alacsonyabb fogyasztás.G
Szerk.: A biztosítás díját alapvetően befolyásolja többek között a barátod kora, lakhelye, az autó teljesítménye, bónusz besorolása. Ezért így nem lehet megmondani mennyi lesz. Érdemes egy netes alkusz oldalán kalkuláltatni.
ludsimon: Egyértelműen a Yamaha/Minarelli hosszú! A rövid nagyon kevéssé elterjedt, így macerásabb az alkatrész ellátása. Biztosan ebbe a topikba szántad a kérdést?
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
runner 125
nagyúr
válasz parandroid #106171 üzenetére
Remek köszi.
Maradt akkor a Yaris, C Corsa, Micra hármas neki.TaaT
Ugye csak irónia?
Szerintem qrva randa. Aránytalanul hosszú az orra, rövid a feneke, a hűtőmaszk lámpa páros is mint valami kezdő indiai autógyártó.mod. Jóvan', már kezdtem megijedni.
Ha, már pajzs szerű hűtőmaszk, felhúzott lámpa, akkor Legend. Nah ez gyönyörű:
maglew
Szépen felsoroltad azon elemek jó részét, amiért gagyi consumer műanyag bódénak tartják sokan az új Vitara-t, köztük én is.
De én sem értem miért pont e két típus között vacilálsz, eleve nem azonos kategória a két autó.
Először te mérlegeld, h szükség van-e a picivel magasab hasmagasságra, magasabb üléspozícióra és a 4WD hajtásra. Egyébként most, h még teszt sem jelent meg róla, ki merem jelenteni, h sokkal butább, gyengébb 4WD rendszer került alá, mint ami az előző modellben volt.Újat szeretnél mindenképpen? Pár éves használt nem is jöhet szóba?
Grafiqs
Biztos, h nem ide szánta.
Egyébként semmi probléma nincs a rövd Mindarelli, Piaggio blokkokkal sem, pusztán azok sokkal egyszerűbb felépítésűek, gyakorlatilag 99%-uk levegőhűtésű.
A hosszú vizes Pigi blokkot sem zárnám ki, mindkettő vizes hosszú blokk kiforrott, évtizedes kontrukció.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TaaT
veterán
-
maglew
aktív tag
válasz runner 125 #106183 üzenetére
Automata váltós kellene mindenképpen, max 50 ezer km-ig.
De a használttal vannak előítéleteim, családban már volt aki megszívta, hiába nézette át.
Törött volt vagy széthajtott, szóval inkább az új felé menne el a mérleg nyelve.
Szóval elég lenne a 2WD, nem lesz lomhább?
Váltóilag mit tudni, milyen automata kerülhet bele? Tök új fejlesztés? -
Grafiqs
őstag
válasz maglew #106185 üzenetére
Ezt a max. 50e km dolgot nem értem. Állapotot veszünk és nem km óra állást. Szét lehet ütni egy autót 50e km alatt városi használattal és lehet egy ugyanolyan tipusú autó gyárias állapotban ha főleg autópályán toltak bele akár 150-200e km-t.
Ha jól rakom össze akkor egy alsó-közép kategóriás autót keresel ami autómata váltós? Mennyi lenne rá a keret?
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
zolikaDB
veterán
Használ valaki magasnyomású mosóba Lidl-s lötyit?
-
maglew
aktív tag
válasz !Overdose! #106189 üzenetére
köszi nem tudtam
-
runner 125
nagyúr
válasz maglew #106191 üzenetére
4-ért szerintem új 4WD-s S-Cross sincs, nem új Vitara.
3-3,5 korul nagyon jo Oulander-t, X-Trail-t kapni, én biztosan azokat neznem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gzbotii
veterán
válasz Grafiqs #106186 üzenetére
Tegnap este (kb -2/3fokban) a szomszéd indította a kocsiját..gyújtást rá majd egyből 4000ig pörgette. Biztos jót tesz neki.
...elvégre magas fordulaton hamarabb bemelegszik és lesz fűtés.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Grafiqs #106186 üzenetére
Nagy igazság ez az állapotot veszünk csak nem látsz bele a motorba, felfüggesztésbe, kormányszervóba, váltóba...
A vásárlók 99% ráadásul nem szakember. A nepperek meg ebből élnek. Az keres a legjobban az szorítja ki a másikat a piacról aki a legjobban alkalmazza a "neppertrükköket". Részletezni lehetne sok oldalon keresztül...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
VegyesTamás
senior tag
-
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen