- eBay
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
- Microsoft Excel topic
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
válasz VegyesTamás #106199 üzenetére
Erről beszélek Hogy át lehet nézni egy autót alaposan, de vannak buktatók ezen felül is.
-
Declare
őstag
válasz zolikaDB #106201 üzenetére
De ez a korral jar.Ha veszel egy zsir uj autot, karbantartod, vigyazol ra mint az alom, akkor is 6-7-8 evesen kieg az izzo, bedöglik az akku, az önindito, vagy nekem most szorakozik a trafo...azt akarom csak ezzel mondani, hogy egy resze a hibaknak tulajtol független dolgok. En ezeket nem sorolnam a buktato kategoriaba. Ha a tulaj pl olyan, volt, hogy hidegen padloval indult a dizellel minden nap, na ott pl buktato lehet sok minden.
Nem veletlenül csereli, aki megteheti 5-6 evente ujra az autojat. Addig jo esellyel minden gond nelkül elvagy, utanna jöhetnek a kellemetlensegek folyamatosan (egök, kipufogo, trafo, klima, koszolodas.....millio)
-
-v-
addikt
válasz Tsebacsi #106203 üzenetére
Hát jól ja, ha azt számolod veszel most 6 milláért egy autót, 6 évesen eladod mondjuk 2.5 milláért ... akkor hogy 6 év alatt meglegyen a különbözet kb. havi ~48 ezret kell elrakni autóra, 2 normális fizetésből mondjuk azért ez nem akkora cucc. Persze elég hozzávetőleges számolás ez .. na meg arra az autóra amit újonnan vettél jó eséllyel nem kell nyári gumit venni (ha azzal kaptad), megúszod az összes nagy költséges szervizt stb. Szóval az lejön ebből a havi összegből, amennyivel többet költesz egy régebbi használt autóra, ha olyanod van, és beüt ez-az .. (általában beüt). Mondok valamit havi 30k-ból van mindig új autód, meg jó - legalábbis sokkal jobb - eséllyel problémamentes autózás.
Persze mivel az autó a legszarabb befektetés, amíg van hitel vagy lakásra kell stb. addig fontosabb másra elrakni azt a havi pár tízezret, gyerekre költeni... Igazából nem a bevétel kell hogy óriási legyen, hanem feltételez egy bizonyos szintet ami fölött játszik ez.
-
nagyúr
Volt talán a TC-n egy hasonló témáról körüljárás, és arra jutottak, hogy ha mindig hitelt kell felvenni az új autóra, akkor egyáltalán nem éri meg, sokkal inkább a 2-3 éves használt. Persze akinek az kell, hogy elsőnek fingjon bele az ülésbe
Amúgy igazad van, de ez csak a legoptimálisabb eset.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
Declare
őstag
Total +1
A baj ugye ott jön, ha többre vagysz, mint egy 6 millas uj auto, de 6 millad van ra
Ha en pl most ezt az astramat összekonfiguralom ujonan akkor 7 milla fölött van. 6-7 millabol viszont veszek egy 3 eves jol felszerelt BMW t erösebb motorral. Azert egy opel vs bmw....haat
Meg ugye ki mire költ, kinek mi a fontos. Nekem van olyan ismerösöm, aki baromi jol keres, sajat vallalkozasa van es ilyen lefingott peugeotokkal nyomja. Mellette viszont van egy vitorlasa az adrian, minden evbe minimum 1 de inkabb 2 eleg komoly nyaralas (Azsia vagy karib tenger vagy hasonlo) a csaladdal, illetve minimum egy komolyabb sieles svajcban, franciorszagban, szinten csaladdal. 3-4 evente az utazasra költött összegböl kigurithatna egy zsir uj nem akarmilyen bmwt....de baromira nem erdekli az auto.
Napi okoskodas:
#1 nincs olyan szo, hogy legoptimalisabb
#2 az auto nem befektetes, ahogy egy nyaralas, vagy uj telo sem. Hobby, penzköltes, menözes, akarmi, de nem befektetesleültem
-
trassher
addikt
válasz Tsebacsi #106203 üzenetére
Ne irigyeld. Nagybátyám 2-3 évente vesz új autót (nem hitel), az aktuálisban pedig mindig van 180-200K km. Semmi pénzért nem cserélnék vele. És nem swift kategóriában utazik hanem passat és társai. Bár most ix35-re cserélte tavaly a passatját mert tökre megéri, csak 10 misi volt felextrázva.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Snoop-y
veterán
válasz Tsebacsi #106209 üzenetére
3,5 ev alatt mi mentunk 25k merfoldet osszesen. Ebbol 22K-t diesel 3K-t benzines kocsival.
Igazabol a diesel verdanak sincs nagy letjogosultsaga az en esetemben de szerencsere nem volt nagyon draga illetve nem jottek elo a diesel problemak.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
parandroid
nagyúr
válasz Declare #106207 üzenetére
"Ha en pl most ezt az astramat összekonfiguralom ujonan akkor 7 milla fölött van. 6-7 millabol viszont veszek egy 3 eves jol felszerelt BMW t erösebb motorral. Azert egy opel vs bmw....haat"
A kérdés az, hogy hol tudja ellátni a piac az igényeket, ha mindenki két-három éves autót akar, az újhoz képest féláron, de lehetőleg kevés km-rel, sok garanciával, olyan tulajtól, aki vigyázott rá.
A gond ott kezdődik, hogy 2-3 évesen azok a kocsik fognak megjelenni a piacon, amikbe ennyi idő alatt belement már minimum 200k km, ha szerencséd volt, autópályán, de óhatatlanul van benne egy rakás városi közlekedés is. Turbódízelekre ez különösen igaz, azokat eleve meg sem veszik, ha úgyis keveset fogják hazsnálni.
Aki évi 10-20k km-t vesz, az nem fogja az újan vett autóját 2-3 évente cserélgetni, ennyire azért a németek sem hülyék. A négyéves már egy másik kérdés, általában akkor ajánlják fel nekik a hitel kiváltását az autó maradványértékével, aki nagyon megbánta, hogy azt vette, amit, az ilyenkor hajlamos visszaadni, általában itt lehet belőle kvázi nullán kiszállni. Persze ez még mindig 50-80k km-es futás, ami akár jó vétel is lehet, a kérdés az, hogy tényleg csak azért adja el, mert nem tetszett neki, vagy mert extrém sokat fogyaszt, sok vele a probléma, alulmotorizált, szar az úttartása/vezethetősége, vagy egyéb nyűgje van.
Szóval biztos ki lehet fogni keveset futott, garázsban tartott, páréves használtautót jól felszerelten, sok extrával, erős motorral nyugdíjas, nem dohányzó, női svájci orvos tulajtól, de én lehet, hogy inkább mennék unikornisra vadászni, mint hogy egy ilyenre várjak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Declare
őstag
válasz parandroid #106211 üzenetére
A gond ott kezdődik, hogy 2-3 évesen azok a kocsik fognak megjelenni a piacon, amikbe ennyi idő alatt belement már minimum 200k km
Ezzel nem ertek egyet. Van ilyen is igen, de azert a Nemeteknel sem megy 5000-6000 km t havonta az atlag mert annyi kell ha 2-3 ev alatt 200k teszel a kocsiba.
mobile.de:
több mint 1,4 millio kinalat. Ha raszürök arra, hogy 2012 vagy ujabb legyen a kocsi van 698 000 talalat. Ha tovabb szükitem, hogy max 150k km legyen a kocsiba kicsit kevesebb, mint 694 700 talalat (durvan az autok 0,5% a!!), ha atallitom, hogy max 100k legyen benne, akkor 686 000 talalat (ez nincs 2%).
Azert azt ne mondd, hogy Nemetorszagban, ahol a feketegazdasag azert nem ott tart mint otthon (azaz ha bemesz egy autoszerelö mühelybe nem az a kerdes, hogy szamla kell rola?), a hasznaltauto piac 98-99% a csalas Ez meg az otthonira is erös talan
Nekem a kocsimba 5 evesen volt 165k km. Dizel. A papirjai között a legutobbi adasveteli, a betelt TEIL papir, a regi TÜV papirok, de meg amikor elhasalt a kettöstömegü es trailerrel szervizbe vittek, meg annak a papirja, szamlaja is benne volt. Szerelö is azt mondta, szep rajta minden, semmi gyanus. 20k km ota amiota nalam van, olyan hibak voltak, ami a korral jar...xenon trafo, koszolodas). Persze ettöl meg lehet benne több km, de szvsz nem sok ra az esely. Raadasul azert 2-3 eves autoknal eleg könnyü utanna menni az eredetnek. Pont a szamlak miatt, amit kb mindenhol, mindenki ad.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Declare #106213 üzenetére
Az a baj a 100/150k+ km-rel, ogy ott már tényleg bármi megtörténhet. Nyilván az esetek nagy részében nem lesz még különösebb gond, de akkor is lutri. Szóval inkább maradjunk annyiban, hogy az átlag német olyan 5-6 évesen, és/vagy valahol 150k km körül cserél, és ez nem véletlen. Persze ezeknek az autóknak a jó része komolyabb gond nélkül elmehet még egyszer ennyit, de ahogy te is írod, itt kezdődnek azok a problémák, amik rendszeres odafigyelést, karbantartást igényelnek. Ha pedig ezt nem kapja meg az autó (ebben a korban már hatványozottan), akkor exponenciálisan nőni fog a komolyabb meghibásodás esélye.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ivan15
senior tag
válasz parandroid #106214 üzenetére
nagyon sok auto van 140-150 közötti km allassal elado, de nagy reszenel csak oda allitjak vissza az orat kb 180- 190 ezerröl
-
parandroid
nagyúr
válasz Ivan15 #106215 üzenetére
A német piacról beszéltünk, itt ez szerencsére még annyira nem divat. Legalábbis komoly kereskedőknél. A Hassan Auto GmbH-nál persze már más lesz a helyzet, mire odakerülnek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Mit szoltok ehhez?
Eddig benzinesben gondolkodtam, kisebb riziko es olcsobb alkatreszek miatt, de ezen megakadt a szemem.
Van valakinek velemenye, tapasztalata errol?
Azt irja a tulaj, hogy nincs benne gyarilag reszecske szuro...., azok szoktak gondot okozni, ha nincs rendesen porgetve a motor, ugy tudom...
Ford Focus 1. 8 TDCI 115 LE
Koszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Declare #106213 üzenetére
"Van ilyen is igen, de azert a Nemeteknel sem megy 5000-6000 km t havonta az atlag"
Nem de az ilyen 99%a nem adja el 2-4év után az autóját ennyire ott se szórják a pénzt. Ha igen megveszi család vagy lecsap rá a helyi nepper... még kint is nehéz ilyet kifogni.
Én azt látom saját merítésemből, hogy ami "fiatal" 2-5éves MOra bejön annak ~95%+a
csúnyán meg van pörgetve hihetőre kiglancolva vagy
kettőből van összerakva vagy
vmi olyan hibája van amit 1-4hónapra össze tudnak foltozni aztán lerohad.Ezekre utaznak és nem nagyon nehéz kitalálni mért: a legnagyobb kaszálást ezekkel lehet összehozni.
Utoljára amikor ilyeneket reális eséllyel ki lehetett fogni az 2009-2010 volt mert rengetegen nem tudták fizetni a részletet az 1-4éves autójukra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Zewa
senior tag
válasz Csaby25 #106218 üzenetére
Ebben a cikkben viszonylag sok szó esik az 1.8 TDCi-től, érdemes átfutnod.
Én a helyesben inkább maradnék egy benzines Fókánál vagy ha saját zsebre megy a tankolás egy 1.9 TDI-nél ami sok buznyákot hagyhat a zsebedben az évek során."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Integrale
veterán
"Bad reklám is reklám too"
-
batai15
félisten
Helló. Golf 1.4 tsi highline-ert jó állapotú szervizelt milyen árba megy? Itt egy srác árulja dotz fék nikkel 3.2 m.be kíváncsi vagyok hogy ez jó ár e érte. 80 k km van benne óra szerint.
-
Tv
senior tag
-
Declare
őstag
válasz parandroid #106214 üzenetére
Ezzel maximalisan egyetertek.
(#106219) Dare2Live v Neked is irom. Ugyan erre reagaltam. Tehat akkor Te is azt mondod, hogy az a majd 700 000 hasznalt auto ami csak a mobile.de -n van fönt, annak a 99% a (idezet Töled), hamis? Mert szvsz nem. Sokan eladhatjak, millio egy okkal. Nem kerdes, van ezek között megpörgetett, megtört, gyarihibas...na de azert nem 99% Azert itt sokkal több penzt felre tudnak tenni az emberek, nem olyan nagy durranas egy autot kicserelni mint otthon. Ez is benne van azert.
A papirok es szamlak alapjan meg szepen le lehet nyomoni egy pl elsö tulajos auto elöeletet. Ha meg valaki "bomba aron" vesz egy török neppertöl egy autot 60k km el 2 evesen, aminek nincsenek papirjai, az megerdemli a sorsat.
-
Declare
őstag
válasz !Overdose! #106217 üzenetére
Hibrid
Xenon trafo. Kb 1,5 honapja kialudt a jobb izzom. Otthon szerviz, csere, utanna 2 het folyamatos hasznalatig tökeletes volt. Majd megint kialudt egyik reggel. Aztan kb 3-4 napig ugy is volt, az ideg majdnem szetvetett...többen irtak, hogy trafo valoszinüleg.... aztan egy szebb reggel kb 1,5 hete megint elkezdett vilagitani es vilagit is folyamatosan.....fogalmam sincs mi van....
Jo esellyel a trafo. Na de mitöl gyogyult meg? Csak ugy poenbol kicserelni ha nem annak van baja, az azert draga mulatsag. Mas tippem, viszont nincs.
-
nagyúr
Igen a kombi az a caravan Elso sorban azert irtam az 1.4-et, mert irtad hogy legtobbet varosban lesz hasznalva, oda pedig boven eleg, kevesebbet is fog enni mint az 1.6. Masreszt a G astra elegge nyeli az olajat, foleg az 1.6. Van akinel kevesbe, van akinel jobban. A Te felhasznalasi modod szerintem nem indokolja a dizel autot, de ha "dizeles" vagy akkor veheted az 1.7 isuzut is, az se rossz motor. Viszont azzal ugye erdemes szamolni, hogy az elozo tulajok akik a dizelt vettek sokat akartak vele menni, nyilvan azert a dizel... Igy ezekben az autokban sokkal nagyobb futasra kell szamitani, meg akkor is, ha az ora nem ezt mutatja. Illetve ugye a dizel mindig bonyolultabb, becsuszhat egy turbo, porlasztocsucs stb csere ami siman lehet 100k-s tetel. Merlegelni kell, mesz-e annyit hogy megerje a dizel uzemanyagelonye ha szethullik valami. Ja es ugye a dizli nem igen szereti a sok rovidtavot, hideginditast, lassabban melegszik be, tobb odafigyelest kovetel mint egy szivobenzin.
-
roberto211
őstag
Sziasztok. Van a családban egy rönóó scenic 1.6benzin csak már eljárt felette az idő és arra a döntésre jutott anyám ,hogy le akarja cserélni minimum 2004es autóra.
Lényeg az ,hogy nem kell ,hogy ekkora legyen mint a Renault de ne is legyen kicsi és ami nagyon fontos neki ,hogy magas legyen tehát magason üljön.
Legfőképpen japan de mást se zárunk ki.
Eddig néztünk egy Yaris versot ez nagyon bejött neki csak ez dízel volt nekünk meg benzines kell.
Ahogy nézem az országba meg nagyon kevés 2003-4 Yaris verso van.Ha nem találunk Yaris verson kívül meg mit ajánlotok olyan 1-1,2m ig ami megfelel elvárásoknak ? (Magas,ne legyen kicsi de ne is túl nagy , jól fogyasszon,stb neki ezek a szempontok ).
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Dorien
veterán
válasz belaazallat #105829 üzenetére
Nem biztos, hogy gázos, de azért jó eséllyel az. Meg kell nézni, ha ilyesmit akarsz. Alánézni, próbaút, stb. A 101 lovas 1.6 benzines motor nem elromlós fajta. Én mondjuk inkább egy ráncfelvarrott Mk1-re szavazok 2003-2004 gyártással.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 89.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #106231 üzenetére
Golf plus esetleg? 1.6 szivo benzinnel? Arban necces, de beleferhet. Az is olyan magasabb felepitesünek tünik.
-
tresh
addikt
válasz roberto211 #106240 üzenetére
307
-
nagyúr
Ha jól láttam, TaaT most legszívesebben egy M4S-be ülne bele
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Ma megneztem egy Audi A4 1.8T(B6) 2002-es autot.
2300 euro az utolso ara.
Hibak amit talaltam, 2 hatulso lengescsillapito rossz, jobb hatso sarvedo oldalrol meg volt utve, de ugy latom nem annyira, hogy ki kellene cserelni, viz hofok manus maximumon volt, de allitolag nem melegszik a motor, hanem rossz vmi szenzor, benzin tank manus maximumon le van ragadva, vag-com az elektromos ablakokra irt ki vmi hibat de azok mukodtek, valamint ha jol emlekszem meg egy ilyet hogy "fuel system too rich (Bank1)". Ezen kivul a motor jol porog, jol huz, semmi fura hang, auto nem zakatol godros utban sem.
Szerintetek megeri ezt a penzt, valamint a fogyasztas az kb 9l korul van? En naponta kb 80 km-t teszek varoson kivul (faluk kozott). Nem tudom a fonokom mennyire orulne ha 6 literes fogyasztasrol 9 literre ugranek[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
szőröscica
addikt
válasz Csaby25 #106245 üzenetére
Szerintem ne vedd meg. Egy lelakott szar, már így látatlanban is. Ha el akarom adni, akkor az a minimum, ha csak egy filléres szenzor/termosztát/akármi rossz, akkor kijavíttatom. Olyan mint mikor a klímát ,,csak fel kell tölteni" - akkor töltsd fel b+.
Jobban jársz egy egyszerűbb autóval, maradj inkább a Focus/Golf vonalon, vagy ha Audi kell, akkor ne 2 ezer eurós bontószökevényeket keress.
-
lenox
veterán
válasz szőröscica #106246 üzenetére
Miert, amugy mennyi egy szenzor? En csak land cruiserbe tudom, hogy pl. a magassagszenzorok darabja olyan 100k, ilyesmibol ha kell 3, az mar az ar 50%-a...
-
szőröscica
addikt
-
Csaby25
senior tag
válasz szőröscica #106248 üzenetére
Csak feltetelezte, hogy szenzor hiba, mivelhogy neha beall a manus normalis pozicioba, es a motor mukodeset nem befolyasolja. Gondolom ha tenyleg maxon lenne a vizhomerseklet, az eszrevevodne a motor mukodesen is...
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
lenox
veterán
válasz szőröscica #106248 üzenetére
De nem a magasságszenzoroktól mutat rossz hőmérsékletet.
Nyilvan. Bar amugy az is csak egy valtoztathato ellenallas, nem tudom, mi 100k rajta azon kivul, hogy pofatlanul dragan adjak. Ezert is csereltem rugora...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen