- eBay
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
- Microsoft Excel topic
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #28670 üzenetére
rohangáló gyerek még a fázis alapú AF-t is megizzasztja! Az kb a sportfotó kategória, főképp hogy sokszor ez szobában kevés fénynél történik, csodák pedig nincsenek. Ha ez a cél akkor inkább dslr. Nekem milcem van fényerős fixekkel, de ezzel is szobában ki kell várni a pillanatot mikor megáll a gyerek egy pillanatra addig kell fókuszt fogni. Fényről még nem is beszélve. Bemozdulás mentes képhez egy mozgó rohanó gyereknél kis helyen 1/500 is kevés...
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #29961 üzenetére
Mi tetszett a képekben? Makróztál? Vagy simán élvezted a játékot a háttérmosással?
Váz: e-pl5, e-pl6, e-m10
Objektív ha makrózni akarsz: olympus 60mm F2.8, esetleg ha olcsóbb kell, várd meg a panasonic 30mm F2.8-at.
Objektív, ha mosodát akarsz olcsóért: Olympus 45mm F1.8, sigma 60mm F2.8... ezekkel is lehet makrózni is közgyűrűk vagy előtétlencse segítségével (raynox)[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #30037 üzenetére
Előtétlencse vagy közgyűrűk nélkül csak a makró obikkal lehet normálisan makrózni . Sonyra is van sigma 60mm, meg az 50mm F1.8 sem rossz... Fujira ott a 60mm F2.4, ez picit drága, de nem kell közgyűrűzni vagy előtétlencsézni, mivel ez egy makró optika.
Sony fronton az a6000 kukucskás, fuji fronton x-t10, x-t1, x-e2. Esetleg ha használt is jöhet, a panasonic g3, fuji x-e1 nagyon olcsón mennek manapság.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30120 üzenetére
A fókusz rendszer más. Van fázis és kontraszt alapú. Milcek általában kontraszt ami hangyányit lasabb, de jóval pontosabb, viszont mozgáskövetésben gyengébb, viszont van/lehet arc és egyéb felismerés ami elsőre gagyinak tűnik de sokkal célravezetőbb tud lenni. Az A6000 hibridként vannak fázis alapú szenzorok az érzékelőn így ötvözi a gyorsaságot egyéb kontraszt ficsőrökkel. Hogy ez mennyivel jobb a gyakorlatban keress teszteket. De azért a 'csak' kontraszt alapú G6-ommal is le tudom fotózni a gyerekem sokkal több nehézséget jelent a kevés fény, főképp télen/lámpafényben...
-
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #30151 üzenetére
A Canon APS-C mellé bátran oda lehet tenni a m43 szenzorokat, nem lesznek hátrányban. A Sony alapú APS-C szenzorokkal szemben nagyjából akkora a hátránya, mint ami a méretkülönbségből adódik, kb 2/3 FÉ. Természetesen azonos generációs szenzorokat feltételezve.
A videó más világ, ritkán veszek fel pár másodperces dolgokat, szigorúan otthoni célra, jellemzően egyszer-kétszer megnézzük. utána van ami megy is a kukába. Erre a célra nekem megfelel az Oly videója, de laikus szemmel is látom korlátait, ha komolyabban érdekelne a dolog Panasonic irányba gondolkodnék, esetleg Sony.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #30154 üzenetére
1Fé (fényérték, angolul exposure value/EV) 2/3-át
1Fé hátrány azt jelentené, - ha már a magas érzékenység érdekel, - hogy pl. az iso1600 lenne kb. pariban az iso3200-zal, 2/3Fé értelemszerűen -> iso2000 vs iso3200.
Ez persze csak elmélet, azonos technológiai fejlettségű de különböző méretű szenzorokat feltételezve. A valóság ettől kicsit bonyolultabb, a gyártók egyedi hardveres és szoftveres megoldásai megbolygatják a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz muranyig #30156 üzenetére
Ez az utolsó mondat így erős. Jó persze te tudod mit akarsz majd a géppel és kell rá előre készülni, de azt ne felejtsük, hogy te állsz majd a gép mögött nem egy adathalmat. Te komponálod és alakítod. Nincs szerintem olyan hogy ez csinal jobb képeket. Bizonyos hekyzetekben ennek jön elő az előnye máskor annak. Sokszor egy kihajtható kijelző nekem rengeteget segít, pedig az csak egy darab műanyag. Akármit veszel tudsz majd vele jó képet csinálni.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30156 üzenetére
Nem kioktatni akarlak, de míg nincs tapasztalatod ezért nem érted ezt az ev, fé, fényérték, iso dolgot. Tesztekkel propagálható a különbség, de valóságban használva emiatt nem fogsz lemaradni egy Oly em10-el. Ha ez ilyen egyszerűen működne mint a faék alig adnának el 4/3-os szenzoros vázat.
-
Lassú Víz
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #30171 üzenetére
Árnyaltabb a dolog... függ, hogy milyen vázat használsz, milyen obit, milyen témára stb. Ha pl. statikus témára om-d-t 45/1.8-al, akkor nem biztos, hogy érzékelni fogod egy aps-c szenzor előnyét, mert az oly stabija sokat megfog, ráadásul nem minden rendszerre van olyan fix olcsóért, amit nem muszáj rekeszelni, mivel nyitva is éles... De persze ha csak a szenzort hasonlítjuk össze ugyanazzal az objektívvel raw-ban, akkor egy ugyanolyan technológiájú aps-c szenzorral ugyanolyan iso értéken tisztább képet kapsz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30172 üzenetére
Hát te jelentetted ki úgy hogy az előbb még azt se tudtad van e olyan hogy fé. Akik meg gyakorolják a dolgot jelzik, hogy nem ilyen egyértelmű mert rendszert veszel.
Szerintem érdemes benevezned az Olympus tedd próbára akciójába! És akkor lesz tapasztalatod, hogy tudnád e használni a m4/3 rendszert, ez nem kerül pénzbe, 1 hétig használhatod.
Sajnos a sonynál nincs ilyen, pedig ez a futkosó gyerkőc elég határterület, fényerős obu sem árt a fókuszrendszernek is jót tesz. -
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30172 üzenetére
Hát te jelentetted ki úgy hogy az előbb még azt se tudtad van e olyan hogy fé. Akik meg gyakorolják a dolgot jelzik, hogy nem ilyen egyértelmű mert rendszert veszel.
Szerintem érdemes benevezned az Olympus tedd próbára akciójába! És akkor lesz tapasztalatod, hogy tudnád e használni a m4/3 rendszert, ez nem kerül pénzbe, 1 hétig használhatod.
Sajnos a sonynál nincs ilyen, pedig ez a futkosó gyerkőc elég határterület, fényerős obu sem árt a fókuszrendszernek is jót tesz. -
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30187 üzenetére
Picivel gyengébb optikailag a tesztekben a motoros EZ14-42, csak akkor válaszd ha kell ez a videós ficsőr egy videóban nem minőségi géphez. Ettől még jó a képminősége, csak mivel lehet közvetlen hasonlítani a 14-42/II-höz... innen ered a gyengébsége. Szerintem a 14-42/II-vel hozd el.
-
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #30298 üzenetére
Jó gépnek tűnik, főképp ha valakinek megéri a sok pénzt a 4k, mert ez a fő erössége a g6 hoz képest. Meg picivel jobb a szenzor. Kifelejtette, nagyobb felbontású evf ami élvezetesebb és MF esetén előnyös. Nagyjából amit az oldal is megemlít mint tulajdonság.
[ Szerkesztve ]
-
pandur99
aktív tag
válasz muranyig #30855 üzenetére
Olympusra az m.Zuiko 14-150 használtan nem horribilis árú, 80e körül lehet kapni, és a minősége nagyon jó. A háttérmosás a gyengus fényerő miatt nem jellemző, de azért előcsalogatható, mert nyitva is elég éles, megfelelő távolságtartással kihozható belőle jó eredmény is. Mindenesetre nem egy portréobjektív. Arra fixet használj, pl. m.Zuiko 45/1,8, Sigma 60/2,8, vagy valamilyen régi manuálist adapterrel.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #30855 üzenetére
(#30855) muranyig
"A6000-re, illetve m10-re milyen utazó zoomot ajánlanátok, ami nem horribilis árkategóriájú, de legalább jó képminöséget, jó háttérmosást ad?"
Az említett 18-200-on kívül bátran ajánlható a 18-105mm F4 (SONY SEL-P18105G), kellemes darab és videóra is jól használható.
(#30856) HagaNRG
"A Sony A6000 fázis, az E-M10 kontrasztalapú AF-fel rendelkezik.
Csak maga ez a tény durván az A6000 javára billenti a mérleget, vagy két olyan gépről beszélünk, amik átlagon felül megállják a helyüket az AF terén, így nem kell emiatt aggódnom?"Mozgó témáknál nyilván jóval használhatóbb a Sony, lőhetsz vele olyan képeket is, amiket az Olyval nem tudsz. Nem tudom, az Olynál van-e ilyen, de az A6000-nél van lehetőség az arcok regisztrálására is, igy amikor több ember van a képen, a számodra kedves személyeket felismeri.
-
#40935168
törölt tag
válasz muranyig #31093 üzenetére
A kép ISO100, 45 mili 1.8, f/5.6, 1/125, stúdióvakuk. A rekeszelés a lényeg és a gyutáv, a6000 crop váz, sztem egy FE 55 1.8 ZA-val kb. szintén így 5.6 körülre rekeszelve gyönyörűt lőhetsz, ha ügyelsz a fényekre. Én a fullframe 50 ekvivalenset nem szeretem már portréra, pedig sokan használják, anno 90-es Tamron 2.8 makróval lőttem, aztán teszt 105 Sigma macro, most 45 mili Oly (90 ekv.) szóval én ebbe nőttem bele valahogy, de a6000-en egy ötvenes kiváló.
Az a6000 esetében az AA filterről nem tudok, az E-M10-ben nincs hálistennek. Meg nem árt, ha az a6000 kompatibilis a kioldókkal, amit használnál, de ezt majd vki más megmondja Neked. Ha standard, CaNikon által is használt vakupapucs (vagy ilyen üzemmódot tud), nyert ügy. Tudom, hogy Sony most tette rendbe a saját hülye vakupapucsait és közelít a "standardhoz", de ismeretem itt kb. ennyiben ki is merül.
-
#40935168
törölt tag
válasz muranyig #31104 üzenetére
Az 50-esüket mindig keverem az 55-ösükkel. Eredetileg a sima, olcsóbb 50-esre gondoltam, nem a 300-ezres 55-ösre. Szóval a natúr 50-esüket, amit 80hun említett, veheted és rekeszelve klassz lesz.
Az Oly 45-ös sem a világ vége, kb. f/4-5.6 körülre rekeszelve tudja azt élességben, amit az Oly 75mm 1.8-as töktágon, 1.8-on De utóbbi egy legenda kb és mellesleg nemigen férsz be vele sok stúdióba egy egészalakoshoz, szóval használata inkább kültérre limitált, már ha egyáltalán. És ott is már kiabálni kell a modellnek, ha félalak-egészalak a cél.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz muranyig #31174 üzenetére
Mindkettő jó obi. Igen a fényerő miatt a Sony és van benne optikai stabilizátor is.
Csak kicsit drágább mint a sigma.A makrózáshoz makró objektív kell sajna , ezek nem azok.
Van a sonynak a Sel 30mm f3.5 makrója.
Nekem volt , sajnos nagyon közel kell menni a tárgyhoz makrózáskór 3-6cm-r, nekem ez volt nagy hátrány.
Azóta manuális makróm van Vivitar 90mm f2.8 Macro és Minolta Md 100mm f4 Macro Rokkor.Focus peekingel és belenagyítással jól használhatók a manuális objektívek..
Vegyél egy Nex-M42 adaptert kb 3500ft és egy gyakrorlóobit .Mondjuk egy Helios 44-2-t 4-5e ft.
És ha bejön a manuálozás akkor léphetsz felfelé a manuál obik közt , ha nem akkor el tudod adni és nem buksz nagyot. -
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #31200 üzenetére
A képstabi statikus témákhoz inkább jó, gyerekek fotózásában nem sokat fog segíteni. Beltérben a vaku nélküli fotózás nem megoldhatatlan, minél fényerősebb objektív kell hozzá, és akkora érzékenység, hogy kijöjjön legalább az 1/60s környéke, de inkább rövidebb záridő. A Sony APS-C szenzorok ISO emelhetőségével nincs gond, akinek kevés amit tud, az gyűjthet fullfrémre. Az objektívből E bajonettre f1.8-asok a legfényerősebbek, célszerű ezek valamelyikét megcélozni, az f2.8 néha kevés lehet. Az 50 f1.8 jó, de sokszor lesz szűk beltérben, a 35 f1.8 univerzálisabb látószög szerintem (van még a Zeiss 24 f1.8 is, csak hát az ára...). Szuper vázstabi ide vagy oda, a fényerős objektív az E-M10-nél is megkerülhetetlen, annyival könnyebb (vagy nehezebb ) a dolgod, hogy sokkal nagyobb a választék...
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #31200 üzenetére
Egyáltalán nem lesz macerás, hiszen jóval rövidebb záridővel kell a gyerekeket fotózni, mint 1/45 másodperc (amit a 30mm-es obi megkívánna). Különben nem gyerek lesz a képen, csak egy folt.
Gyereket fotózni erősen jelenetfüggő, de ha kicsit is mozog, akkor 1/200 másodperc körüli, de ennél inkább gyorsabb záridő kell hozzá. A 30mm-es Sigma újan 51 ezer, használtan 30-35, rendszeresen van is ennyiért. A Sony 35mm f1.8 (egyébként nagyon jó!) obi ritkább (itthon) használtan, akkor 90-100 ezer körül kerül hirdetésbe. Ezt nem csak az ára miatt veszik kevesebben, hanem azért is, mert ilyen rövid objektívnél ritkán kell a legtöbb embernek a stabi, vagy a komolyabb fényerő. Pl. akkor jöhet jól, ha az éjszakai városról látképet akarsz készíteni és nincs nálad a váz rögzítésére szolgáló eszköz. De ebben az esetben is van lehetőséged a "Kézben tartott" opcióval fotózni, ekkor három képet készít a gép és ezeket fűzi össze egyetlen képpé, így csökkentve a zajt. Vaku meg van a gépben, de ha az ember picit is igényesebb, érdemes kioldót és külső vakut alkalmazni, hogy az egyebekről ne is beszéljek... :-) Viszont megéri, már egy vázra csatlakoztatott, plafonra villantó vaku is sokkal szebb képet ad, mint a beépített.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #31720 üzenetére
Az E-PL6-ban gyakorlatilag ugyanaz a szenzor van az E-M10-ban csak AA szűrővel (a gyakorlatban ez marginális különbség, szvsz). A képstabilizátor, kezelhetőség, EVF stb. van jónéhány dolog amiben többet tud az E-M10, nem véletlenül drágább, szerencsére a képminőség nem tartozik ezek közé, az egyformán jó. Az a6000-ben jobb a szenzor, a video, és a követő AF mint az Olympusokban.
De a legfontosabb bármelyik gépet is választod: fényszegény környezetben a kitobjektív kevés lesz, valami fényerősebb cuccra (beltérre tipikusan enyhe nagylátószög, esetleg normál látószög), és lehet még rendszervakura is szükséged lesz. Ezek sehol sem olcsók, nézz utána, kalkuláld ezt is bele, és úgy válassz gépet (rendszert).[ Szerkesztve ]
-
jaktib
tag
válasz muranyig #31720 üzenetére
Szerintem teljesen jó lehet! Van hozzá vaku is.
Itt az elvárt igények a döntőek. Van aki egy negyvenezres kompakt géppel nagyon jól el van és boldog vele. Nem tudom elképzelni, hogy egy belépő MILC ne lenne elég egy kezdő amatőr számára. Mindennapi családi fotók készítésére. Nem hiszeb hogy egy gyereket ne lehetne egy ilyen géppel lefotózni. Nyilván jobb az említett két modell, de nem véletlen az árcédula rajta szolgáltatásban is többet nyújtanak. Megnéztem mindkettőt nagyon jók még kézbe fogni is. DE! Önmagában drágábbak mint az E-PL6 duplakittel. Ez szerintem olyan kérdés, hogy például: Egerbe akarok utazni Corsa jó lesz vagy inkább egy Audi? Mindkettő jó a célra csak valahogy mégis más de az már pénztárca függő és ugye az igények... -
MrChris
nagyúr
válasz muranyig #31927 üzenetére
Mechanikai részeket, kártya/akku ajtó zsanér és retesz. Gombok, tárcsák nyomása, érzékenysége. Minden használati fáradás alku tárgya. Érzékelő mint a patyolat legyen, mattüveg már elbírhat pár porszemet. Egy hotpixel átnézés sem árt, ezt előzetesen egy raw kéréssel el lehet intézni.
A szoftverhez kötött működési rendellenesség csak szerencsével deríthető ki. Pl kikapcsolva is szívja az akksit, sorozatnál kifagy, néha hibásan írja ki a képet a kártyára...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #31970 üzenetére
Ez az örökös dilemma... vagy videó vagy eye candy színek, a kettőt együtt egy vázban nem kapod meg Ha nagyon kell a videó vedd meg a sanyit sztem és raw-ozásról fog szólni az életed, ez van Esetleg a sony mellé túrj egy régi 12mp olympust ha nagyon kellenek a szép színek, 20k körül mennek manapság...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #31970 üzenetére
Persze, a menüben van egy Egyéni gomb, itt 12 képmódból választhatsz és 7-7 fokozatban állíthatod ezeknél az élességet, a kontrasztot és a szaturációt. Néhány példa itt: https://flic.kr/s/aHsk9WBZMK
Ezekhez hasonló eredményekre lehet számítani. Ha azt akarod, az Olyéhoz hasonló meleg és túlszaturált színekkel dolgozhatsz.
Megváltoztató a fehéregyensúly is, akár ilyen módon is elérhető a meleg színvilág.
[ Szerkesztve ]
-
ati3x
senior tag
válasz muranyig #31980 üzenetére
Vegyé egy olyt, meg egy sonyt. ;-) Nekem egy em5 van, meg egy gm1. Az oly as oly, a pana, meg kicsi, könnyü, jobb videó. Bizonyos szempontból fejlettebb mint az em5: wifi,elektronyos zàr, time lapse, peaking. Màs dologban visszalépés: nincs keresö, vaku papucs, vakuszinkron, max 60sec zàridö. De a két gép tök jól kiegészítí egymàst. Màsrészt a milc vàzak elözö generàciós vàzait olcsóbban meg lehet kapni mint szinte alàrmelyik obit. Majdnem ki lehet küszöbölbi as obicserét, ha így nézzük. :-)
-
-
#31733248
törölt tag
válasz muranyig #31987 üzenetére
(#31987) muranyig
Ezen én csodálkozom, de ha így van és ennyivel jobban tetszik, akkor azt kell megvenni.
(#31988) Ear001
"amit a feldolgozó elektronika, a JPEG motor csinál, azt ezzel nem kevered ki"
"Ugyanazt a színvilágot nyilván nem fogod megkapni (mivel gyártóként eltér a JPG-motor), de melegebbé és erősebb szaturációjúvá teheted a képeidet és így jobban hasonlíthat az Olyhoz."
Számodra ebben mi nem volt érthető?
-
jjeahh
nagyúr
válasz muranyig #31985 üzenetére
Sehogy ... nincs olyan nagy gond a többi gép színeivel sem szerintem, de az oly meg fuji ebben verhetetlen. Szerintem nem csak jpeg-ben jók, hanem raw-ban is jobban néznek ki alapból a fujioly képek, a panasoncanikontax anyagokkal jóval többet kell utómunkázni. Persze ízlés kérdése is, meg vannak akik egyáltalán különbséget sem igazán látnak, nem mindenki lehet "vájtszemű"
Én oly-ról váltottam panára, az elején sokat nyafogtam mft topikban a színek miatt, de idővel meg(kényszer)szoktam a pana színeket is, mert cserébe olyan dolgokat nyújt, amiket hasonló árban egyik oly sem[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs