-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Aláírom, ez teljesen így van, ahogy mondod. Nekem sem volt pénzem újra, hát megvettem ami most van. Ennek mondjuk kopp-kopp hála istennek nagy baja nincs, 1-2 apró esztétikai hibája van, de engem minden apró szar zavar, ezért megcsináltatom apránként. De pl. ez is 12 éves, így eljött az idő a fékfelújításnak stb. tehát locsolom rá én is a pénzt. Ez viszont valóban kevésbé megterhelő, mintha a különbözetet kellett volna akkor becsengetni.
Jelen esetben viszont az a helyzet, hogy belpiacos motorral akkor sem feltétlenül érdemes vesződni, ha az nagyon jó áron van, mert arra már tényleg nem éri meg locsolni. Tehát itt is van, amikor már nem gazdaságos egy ilyen dolog. Feltéve, hogy nem kókányolás lesz a vége..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
ALI_G
veterán
Akkor inkább a hitel (fúj!) és egy jobb/újabb motor amire van egy fix (!) törlesztőd, de csak benzin kell bele meg olajcsere.
Daywalker: ha 12 év után fel kell újítani ezt+azt, akkor ez egy várható költség. De a blokkban ide-oda vergődő dugattyú és az elhanyagolt blokk rendeltetés szerű használat, karbantartás mellett pont hogy nem elvárható.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Én is voltam érzelmi alapon vásárló, ezen a legtöbben átesnek szerintem, csak meguntam, hogy akkora áldozatokkal jár az az ésszerűtlen döntés, ami nem hozza vissza azt az energiát, amit belefeccölsz. Főleg amikor olcsóbban ott megy el melletted egy ugyanolyan motor, aminek az idomzata még jobb állapotban is van, na az milyen már?
Gyárthatunk önigazolást, esetleg veregethetjük a saját vállunkat, de a tény akkor is az marad, hogy ez hülyeség. Most jobb a romot a garázsban bámulni, meg kulcsolni hónapokig, és nem motorozni, amikor ezt motor nélkül is meg lehet tenni?
Én nekem ezzel lett nagyon tele a f..szom. Rém idegesítő dologNem menekülsz a csendőrség elől.
-
shiNIN
tag
Motornál persze bejönnek a magasabb fenntartási költségek, igencsak attól függ, hogy mennyit mennek vele, hogyan, hol s meg is kell venni... De remélhetőleg ez a többségnek eszébe jut. Nem tudhatom, az emberek annyi baromságot csinálnak ész nélkül.
Persze vannak bizonytalansági tényezők s lesznek még sokkal magasabb benzinárak. Akkor majd elgondolkodunk, hogy vegyünk-e egy kis cbr-t arra a kis időre, ami még hátravan.Úgy néz ki, mégis lesz garázs a motoroknak A pincére kell egy rendes ajtót vágni, máshová, mint ahol a mostani alacsony kis lyuk van, beáldozni 1-2 tuját és máris be lehet tolni a kislányokat. Ez feldobott.
Szép időnk van, Alvaro visszatért a motoros munkába járáshoz. Ha még a nap is sütne, az remek lenne, de csak ígérik. Az elmúlt két hétben 3 perc napot láttam, tegnap.
-
alvaro
senior tag
Ez bizony így van, rontja a motorfék hatását az alapjárati benzinmennyiség. És az a helyzet, hogy az injektoros is csak bizonyos körülmények között kapcsolja ki a befecskendezést (a firmware írója a megmondhatója, mik azok...), elég sokszor ott is megkapja ezt az adagot motorfék közben. Többek között ezért nem is használok motorféket, csak ha nagyon muszáj. Meg azért, mert sokkal messzebb el lehet jutni a már meglévő lendületből, ha egyáltalán (se motor, se üzemi) nem fékezünk. Ezt istentelen nehéz laikusoknak elmagyarázni, pedig a sok motorfék állatira nem a legkisebb fogyasztást adja hosszabb távra vetítve.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
..nem tudom ez h kapcsolódok a hsz.-omhoz, én nem vagyok Honda-boozy, de azért faxa.
Bár, ilyen robotok kapcsán már már apokaliptikus kép is elém tárul. Remélem azt nem élem meg, h helyettem egy ilyen fog vezetni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
.mf
veterán
Most biztos nem találnám meg, de juhtyúkon láttam már olyan videót, hogy két motoros egymás mögött, hátsó kameráz, elsőnél valami mint puskagolyó kirepül hátsó felé és elkezd lassulni, majd félreáll. A hátsó szerencséje, hogy nem pont mögötte ment, mert különben eltalálta volna a lánc.
Párezer km. volt még csak benne, de a tulaj sosem fújta még....... áááVakondvok: grat! Két személyre viszont a 125-öst gyorsan kinövöd, ugyan kategória szerint avval már lehetséges a személyszállítás, de gyakorlatban még kevés az ereje hozzá.
Alvaro: mi? azért a nyamvadt szíjért a teljes hátsó lengőkart? Elmebeteg, hogy lehetett ilyen szar konstrukciót utcára engedélyezni...
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Prof01
veterán
Igen azt a fránya bérszínvonalat mindig...
Meg mindenre ráteszik a mocskos kezüket!
Autónál jó volt, amikor bejött az etanol, mondom, felesbe tankolok, most spórolok kicsit, erre nem felemelték a jövedéki adóját? Most már azt se éri meg tankolni... köszönjük...Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Daywalker
addikt
Mi is vasárnap mentünk arra (kifelé) és szerencsére csak 15 mp-ig esett a pályán, az is pont Gyöngyös előtt. De előtte láttuk, hogy (azt hiszem) Hatvan környékén eléggé nagy eső lehetett, mert ugyan már száradt, de voltak foltok.
Ma is motorral jöttem, hiába szemerkélt reggel, de nem érdekelt."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
doc
nagyúr
vannak errefele is jo utak, de altalaban eleg rovid szakaszok
ami nagyon jo az a Varoslod es Papa kozotti szakasz (Farkasgyepun at), illetve egy hosszabb, NAGYON fasza szerpentin Zirctol eszakra, Csesznek fele, ott az aszfalt is tokeletes
Tapolca/Sumeg kozott is vannak jo kanyarok -
shiNIN
tag
Az elég pici túra lehet, én számoltam egy rendes egynaposat, a mi tempónkkal és fogyasztásunkkal, ideális körülmények között (szélcsendes meleg idő és kanyargós hegyi utak, ilyen magyarországi méretűek), az lenne vagy 16k fejenként. Fele benzin, fele karbantartás, kiátlagolva nálunk a kettő igen hasonló, az adó és biztosítás elhanyagolható, a vételár része pedig egyre csökken, azt bele se vettem.
Szerencsére nálunk nincs gond esésnél az idommal, Teresán egyszerűen nem sérül (igaz, nem is esett nagyot soha), Cilin pedig a legnagyobb esésnél megkarcolódott a tank, majd kap újat, ha kedvem lesz hozzá.
-
Topiccsendőr
addikt
most nem azé, de egy TRX futóművön olyan haláli sokat nem lehet állítani.
Utcai motor, megnézed neten hogy melyik sag nek mik az értékei, leméred egy haveroddal, a csillapítást meg kb gyárin hagyni, sztm az előfeszítés a legfontosabb első körben, hogy ne essen be az eleje, meg ne legyen túlterhelve vagy a segge vagy az eleje. A csillapítást meg ha szét van törve az olaj - szóval hátul gyári olaj van benne - azt amúgy is tekergetheted, semmi nem fog változni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
hiába tekergeted egyszerűen utcai motornál szinte semmi nem fog változni. (nekem legalábbis semmi nem változott semelyik motoromnál eddig) ha csutkára betekered még akkor sem jóformán. alig érezhető. nem lehet eltekergetni. az előfeszítéssel sokkal többet lehet változtatni a motor viselkedésén. Szerintem utcán megcsúsztatni úgy, hogy nem tudod hogy csúszik, vagy csak bizonytalan, az kis mértékű döntésnél befele nem létezik. Kifele poros úton nagygázzal. de azt egyértelműen érzed.
déczihez érdemes elvinni, olajcserére stb, utána van értelme tekergetni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
Nekem ugyanez a motorom van, de ennel sokkal durvabban lehet visszavaltaskor radobalni a kuplungot anelkul hogy baj lenne. Hadd csusszon az a hatso gumi, legalabb nem kell a hatso fekkel bajlodni. Ugyhogy en nem gazfroccsolok A szopo az amikor elpattog a hatso kerek, de ezzel ritkan szivtam. Persze kiralysag a csuszokuplung, azzal tenyleg nagyokat lehet vadulni
-
yodamastah
őstag
Kelletenel gyorsabban a kanyarhoz erkezve le kell donteni a motort es bekanyarodni. Nem valtogatni lefele a bekormanyzas utan hatha elesunk a hirtelen terheles valtastol.
Elhiszem hogy a TL1000 vehemens visszavaltaskor, en csak a gsxr750 videora reagaltam. Ahol az instruktor uriember halal lazan lightos gurulaszos tempoba kozepes fordulaton korozget, oda aztan marhara nem kell gazfroccsel visszavaltani.
Ez a gazfroccs olyan mint a hatsofek. Van aki hasznalja van aki nem. Ismerek olyat aki a csuszokuplungos motorral is gazfroccsol fektavon, mert ezt szokta meg. Mas meg szepen kezzel csusztatja a kuplungot es kesz. EN mindig visszadobaltam, persze valamennyire csusztatva, de erre nem figyelek tudatosan.
Utcan en mar kanyarba befele stabil gazon megyek a megfelelo fokozatban. Ha beneztem a fokozatot akkor megyek abban.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
TL el mentem hungaroringen is, és ez a legendás motorfék nekem nem jött át. Egy ezres sornégyet kiforgatsz, és segghülyén visszaváltasz, ugyanúgy megáll a hátsó kerék. TL ben amúgy is van egy olyan elbaltázott csúszókuplung, ami miatt el se lehet indulni emberesen egy rajtnál. Semelyik motor nem tolerálja, ha hülyén vezetik, v2 sem, meg sornégy sem. Nincs alapja ennek a baszottnagy motorféknek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
Hetvegen ingyenes lesz a belepo a tribun reszre. Persze a paddock jegy az nem ingyenes. Hely se lesz a boxok kornyeken annyi sok verseny lesz most a 3 nap alatt...
Rendezveny van amugy rengeteg, de valamiyen indokbol semmi reklamja sincs ezeknek. Multkor elegge kiakadtam amikor megtudtam hogy 2010ben volt radical european masters futam a hringen. [link] Eloben lathattam volna radicalokat, es persze az egvilagon sehol nincs ez reklamozva. Sajna iden nem jonnek
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Bükk... A 48 óráson voltam először azokon a szerpentineken, azóta visszavágyom Nekem az úthibák néha nem esnek le először, arról a környékről nekem a Kékestető környéki viharban leszakadt ágak a csuromvizes úton a ködben (gyönyörű volt hajnalban, eső után), valamint a Szentlélek-Mályinka szakasz maradt meg
De utána is voltak szép, ha nem is szerpentines részek, vissza kell majd mennünk.A tegnapi motorozásnak a vége volt kellemes, amikor már nem volt oly meleg. A Teveli-tó, ha a strand maga nem is bűvölt el, ideális célpont, kicsit sem unom magam oda és vissza, a táj szép, az út kanyarog. Az autósok pedig, hát igen. Visszafelé kijutott belőlük. Az előttünk faluban 40-nel tötymörgő (ez érzékenyen érinti a hypermilert, ha épp kikapcsolt motorral gurul) s az a típus is, aki elviseli, hogy faluban még 60-nal se megyek, de amint elérjük a táblát s én kezdek kigyorsítani harmadikban, akkor hirtelen jelzés nélkül elkezd előzni. Megelőzni nem tud, mert annyira nem penge a kocsi, de ott lohol mellettem, amíg észre nem veszem és le nem maradok (mert a huszonkevés Nm se képes csodákra és különben is előttem van Alvaro, no meg nem akarok 120 fölött menni). Alvarót már meg se tudta előzni, mert jöttek szembe. Nem tudom, miért gondolta, hogy falu után lassabban fogok menni, mint ő, vagy miért nem adott egy esélyt, vagy ha előzni akar, miért nem akkor, amikor megy is neki.
De volt dögös sportautó is, azokkal nincs bajom, bármikor, bárhol megjelennek és eltűnnek, bár ez türelmes volt, amíg 80-nal mentem faluban (kivételes eset, Csetény nem látszik elég hamar, mert/és erős lejtővel kezdődik).A motorom végsebessége valahol 130 után van, de kit érdekel, 120-ra még egész normálisan felgyorsul, de onnan már iszonyú lomha. Többel úgyse akarnék menni (csak mennék, ha lehetne, többé-kevésbé véletlenül és nem örülnék neki), s csak a legnagyobb szembeszél lassít le olyan szintre, ami már zavar. Nem érdekel, ki mit mond vagy gondol, a fő, hogy én elvagyok vele Egyébként van, aki ahol lehet, 140-nel közlekedik a sajátjával. Valamit állítottak rajta és ő se nehéz. Én nem szeretném szétpörgetni az enyémet, a 120-at is csak rövid távon használom, főleg előzéskor.
Versenyezni nem szoktam (max. falu után iramodok el, de sose elég hamar, mert kivárom a tábla közelségét, az autósok pedig gyakran nem. de ez nem az én problémám), azt pedig Alvaro mögött megtanulja az ember, hogy semmi nincs abban, hogy kamionok, buszok vagy robogók előznek minket. Bár én személy szerint preferálom a kamion otthagyását, viszont Alvaro átlagsebességével ez nem célravezető a gyorsabbak esetében. Nálam hangulatfüggő, hogy milyen gyorsan szeretek menni, sokat tud változni egyetlen út esetén is.
-
doc
nagyúr
en a multkor azert gurultam be a kutra, mert nagyon "kuszos", bizonytalan volt a hatulja, ott ki is derult az ok: hatul a nyomas 2.9 helyett csak 2.5 volt
szoval nalam az eros fogyasztasnovekedes mellett meg veszelyesen bizonytalanna is teszi a motort a hatso 2.5 bar ...
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
nekem meg egy 20 éve pályamotorozó, aktívan évekig versenyző szakújságíró mondta, hogy manapság a pályateszteken csak gyári nyomással engedik fel őket az új vasakkal (tehát 2,5 elől, 2,9 hátul) csapatni, és nem hagyják hogy leengedd a kereket..
olyat kijelenteni hogy a gyári által kisebb nyomás _kell_ a gumiba elég nagy merészség, mert mire egy ilyen gumi legördül a gyárból nem 1-2 okos ember adja hozzá a tudását és a technikát, amit aztán egy gumiszerelő felülbírál.. itt szabadalmakról, űrtechnikáról meg tudósokról, kutatás fejlesztés eredményeiről és dollármilliárdokról van szó..
nekem ez úgy hangzik, mint amikor odajött a kutas és elkezdte magyarázni miért tankoljak 100-as benzint a motoromba.. az összes marketingrizsát és személyes "tapasztalatát" ellökte fél percben, még a végén én voltam a hülye hogy a sima 95-ös pisztolyhoz nyúltam, "pedig ő szólt"..
egyébként én is alacsonyabb nyomással járok, pályára engedtem belőle egy keveset, 2,2 és 2,5 most, aztán úgymaradt utcára.. kényelmesebb is, mert érezhetően rugalmasabb a gumi, áthuppanok az úthibákon ezét szerintem így is hagyom.. de olyat kijelenteni hogy mindenbe 2.5 kell, a hajam tépem komolyan...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
nem azt mondom, hogy nem jobb, még talán érezni is lehet.
arra céloztam, hogy literenként 50 Ft a felára, és a kutas láthatóan tudatlan, ostoba fajankó volt és életében nem ült még motoron, de már mondta a betanult szöveget hogy "ezek a motorkerékpárok a magas 13000-res fordulaton üzemelnek ezért szükségük van a magas oktánszámú blablabla"
próbálta elmagyarázni, hogy tulajdonképpen a 95-össel ártok a motornak, és illene megadnom a módját a drágább üzemanyaggal a motorozásnak és a motornak...runner: ha egyáltalán odajönnek, nekem mindig tukmálnak, utálom is őket érte.. volt olyan kút ahonnan inkább eljöttem, mert levettem a kesztyűmet, a sisakomat erre odajött a srác és köszönés helyett azt találta odaböfögni hogy jó lenne ha leszállnék a tankoláshoz..
hát a kurva anyádat azt, vissza is öltöztem a picsába és átmentem másik kúthoz.. értem én hogy biztos van aki lop meg bukóban nem illik tankolni/fizetni, de én ezeket levettem és odaálltam az oszlophoz közel, erre szálljak le, tologassam odébb és tankoljak kevesebbet sztenderen az ő fassága miatt?kijelenthetjük, hogy a kutasokat a taxisokkal tartom egy szinten. persze van 1-2 üdítő kivétel, de amúgy utálom őket
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
ezt inkább első körben a gumigyártótól kell megtudni. hogy ők a gumit milyen nyomással ajánlják utcára és pályára. megfogják mondani, hogy utcára is meg pályára is mi a melegen ajánlott nyomás (ált. psi-ben).
én utcán most 2.3-2.4 elöl hidegen, hátul 2.4 hidegen nyomással megyek a gyári 2.5 és 2.9 helyett. pályán melegen 1.8 elöl és 1.7 hátul. de a psi pontosabb. nagyjából már be tudtuk lőni pár nap tesztelés után, hogy az én gumim pontosan melyik nyomáson jó pályára. nem megy két perc alatt
szóval kár általánosságban ilyeneket mondani, mert úgyis mindig motor és gumi típus függő. és elsőnek a gyártó fogja megmondani a saját ajánlását, érdemes abból tovább menni....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
Altalanosan nem lehet kijelenteni hogy 2 bar kell palyara. Esetleg a te gumidra igaz lehet. De ez teljesen gumi marka, aszfalt es levego homerseklet, valamint palya fuggo. Pl a d211gp hatso 1.5 bar kornyeken mukodik hatul. Melegen. Ez hidegen 1.1 korul van. A pirelli/metzeler melegen 1.9 korul mukodik jol hatul (ez ugy 1.5 hidegen). De 1-1 tizedet kellehet finomhangolni. Van olyan gumi ami 0.5-1 tized bar nyomas kulonbsegre is nagyon erzekeny (Michelin korabbi modellje, europaban kevesen hasznaltak). De altalaban 2 tized kulonbseg mar problemakat is okozhat . Pl nincs eleg tapadasod, vagy kicsit bizonytalanabbul viselkedik, esetleg szetszakad a gumi a nem megfelelo uzemi homerseklettol.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen