- Windows 11
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Synology NAS
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Linux - haladóknak
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- Kriptovaluták és az adózás
- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Milyen program, ami...?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
Miiii? Hogy tudta? A mikromenedzserek istencsászára?
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Döglött Róka #1 üzenetére
Csak hagyta Darwint dolgozni.
Úgyis túlnépesedés van.SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
vicze
félisten
.
[ Szerkesztve ]
-
gabor7th
addikt
Ez pár éve már téma, de senkit se érdekelt a döntéshozók közül... Most valamiért igen.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
"hiszen korábban két tárgyalás során is felmentették a felelősség alól az Autopilot kapcsán."
Van 1000 marketing anyag ami azt sugallja, hogy mindenre képes már, aztán amikor megveszed a sok információ között ott van, hogy nem is; így fel vannak mentve.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ezért kell mindig elolvasni az apró betűt, és nem az autópályára időzíteni a délutáni szundit.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Teasüti
nagyúr
Megdöbbentett amúgy, mikor megnéztem egy autó konfigurátort mennyiért is adja a Tesla az Autopilot funkciót. Azt hittem eddig, hogy ez jár minden kocsijuk mellé. A nagy fenéket!
Szóval kíváncsi lennék ki a célközönség. Ha leszámítjuk a tartalomgyártókat és a civil középosztálybeli felhasználókat vesszük alapul, ahol használati tárgyként tekintenek a kint álló Teslára, akkor mennyire reális az, hogy több ezer dolláros felárat fizetnek egy béta verziós funkcióért, aminek valós haszna nincs, de legalább megölheti az utasait? -
Kinder
senior tag
Kissé sarkalatosan fogalmazol, ugyanis bármelyik ( nem csak a Tesláé, hanem bármelyik gyáré ) önvezető szoftver sokkal kevesebbet hibázik, mint az ember.
A gond ott van, hogy mindegyik gyáré csak úgy használható, ha a sofőr is figyel.
Na ezt egyáltalán nem szokták betartani, aztán hiába sípol a rendszer, mire odanéz az ember, már nem tud reagálni, és kész a baleset.
Hogy miért a Teslát veszik elő állandóan? Mert Ők ( Musk ) az AUTOPILOT nevet adták neki. Ha más lenne a neve, és nem Musk lenne a tulaj, zérő hírértéke lenne bármi balesetnek. -
arnyekxxx
veterán
önvezető szoftver sokkal kevesebbet hibázik, mint az ember.
A gond ott van, hogy mindegyik gyáré csak úgy használható, ha a sofőr is figyel.
elég vicces önvezetésnek nevezni azt a funkciót aminél a soför felügyeletére van szükség, hogy biztonságos legyen.Ha a soför mindig korrigálja az önvezető rendszer hibáját akkor az önvezető rendszer soha nem fog balesetet okozni, viszont nem is önvezető.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
Kinder
senior tag
"Vezetést segítő szoftver", nem önvezető, csak azt írtam, mert erről van szó a Teslánál, ahogy lentebb is írtam a hozzászólásban.
Látod, te is azt szeretnéd, hogy ne kelljen figyelni. Itt a gond az elnevezés miatt.
És ez jogos, elég lett volna odabiggyszteni pl, hogy "Önvezető segéd", csak azt Muisk egója nem engedte. -
Teasüti
nagyúr
Sok videót láttam az Autopilot-ról főként. Kiváló rendszernek tartom, már ami a vészhelyzeti beavatkozásokat illeti. Kiszúrja a veszélyt több másodperccel korábban, mint az ember. Sokszor már előre jelez, amikor a videón még semmi nem látszik.
Meg kiváló reakciói is vannak, mikor elkerülő manővert kell csinálni.De! Bár nem ismerem a használati feltételeket, hogy az Autopilot előfizetés része-e a vészhelyzeti beavatkozás, vagy ez alapfelszereltség. Viszont a teljes autonóm vezetés az valóban olyan bakikat követ el, hogy az ember hátán a szőr égnek áll. Nem tudom elképzelni, hogy egy felelősségteljes családapa önszántából letesz az asztalra több ezer dollárt az önvezető funkcióért, amikor néha vissza kell rántania a kormányt, mert kiszámíthatatlan a kocsi. Ezzel a kiszámíthatatlansággal van a probléma. Fantom fékezés pl egy ilyen probléma. Már csupán ezért nem értem ki az, aki önszántából kifizet egy valag pénzt a funkcióért és valós szándékkal használni is óhajtja a hétköznapokban felelőssége teljes tudatában.
A fékezés meg éppen egy olyan manőver, amit nem tudsz felülírni.
Autós oktatásban is azt tanítják, hogy a tanuló bármilyen reakcióját lehet korrigálni a kormányon vagy a kuplunggal, fékkel, gázzal. Kivéve az indokolatlan fékezést nem tudod felülírni az anyós ülésről. Nem tudod elvenni a lábát a fékről, amikor ki kéne kerülni a veszélyhelyzetből, mert mondjuk hátulról épp telibe akarnak verni. Ez valós probléma.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ahogy nézem a Full Self-Driving funkció az, amiért ki kell nyitni a pénztárcát. Ütközés elkerülés az alapfelszereltség.
Szóval én konkrétan az FSD célközönségére volnék kíváncsi, hogy ki veszi azt meg, aki nem webre készít belőle tartalmat? Hétköznapi ember nem hiszem, vagy tévednék?
Kiváncsi lennék hány Teslában aktív az FSD és milyen demográfiai jellemzők illetik a tulajdonosokat.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Megdöbbentett amúgy, mikor megnéztem egy autó konfigurátort mennyiért is adja a Tesla az Autopilot funkciót. Azt hittem eddig, hogy ez jár minden kocsijuk mellé.
Valamit elnéztél, mert tényleg alapból jár, ami fizetős, az az Enhanced Autopilot illetve a Full Self-Driving Capability (ami egyébként nem az).
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azért tök jó lenne, ha néha lennének olyan cikkek is, amikor az u.n. újságíró saját maga utánanéz a dolognak és utána ír cikket, nem pedig kopipésztel részleteket olyan cikkekből, amiknek a szerzője szintén nem nagyon járt utána, hogy mi is a helyzet.
Kontextus: ez volt a legelső autopilotos halálos baleset. Ekkoriban bár a teslás marketing (már magával a névvel is) azt a benyomást keltette, hogy itt valamiféle önvezető dologról van szó, a konkrét feature egyértelműen vezetéssegítő rendszer volt, ezt elég érthetően a user tudomására is hozta meg figyelte is azt, hogy a sofőr tényleg fogja a kormányt.
Szóval az tényleg jogos, hogy a marketing megtévesztő volt, de ez csak addig játszott szerepet, amíg valaki be nem ült egy Teslába, mert ott meg kb. azonnal szembesült a valósággal.
Ezek után kérdéses, hogy mi is az, amiről kiderült, hogy "Musk tudott", mert arról, hogy ez nem egy önvezető cucc, az köztudomású volt, fel se merült, hogy Musk ne tudott volna erről.DRM is theft
-
ddekany
veterán
Nem azzal a logikával hívták Full Self Driving-nek eredtileg, hogy mindjárt kész lesz (mint ez általában jellemző az AI-t tartalmazó dolgokra ), és akkor megkapod frissítésben. Azaz, megvetted az FSD-t, jár neked, csak még nincs... addig van helyette ilyen vezetést segítő funkció. Aztán mire lesz, addigra sajnos már rég a szeméttelepen van az autód, de akkor is jogosult voltál.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Valószínűleg teljesen mindegy hogyan hívnák a rendszert. Más gyártók más rendszereivel is történik baleset és biztosan vannak vizsgálatok és perek. De van egy általános lejáratókampány már évtizedekre visszamenőleg musk cégeivel szemben.
Talán azért, mert nem költ milliárdokat a médiában, míg más cégek igen és ezért nem mernek nagyon kekeckedni azokkal. -
vicze
félisten
Neked is meg kéne csináld a házi feladatot, ha már kritizálsz(még ha jogos is).
A vádirat az Autopilotról szól és 0 köze van az FSD-hez, semmi önvezetés nincs benne.
A vádirat pontjai, hogy Autopilotot aktiválni lehetett olyan úton, ahol nem lehetett volna, és hogy az Autopilot semmilyen figyelmeztetést nem adott a vezetőnek, hogy vegye át az irányítást, mert a rendszerek észre se vették a veszélyt, azaz hibássan működtek alapból és erröl tudtak Teslánál a korábbi eset óta. -
Teasüti
nagyúr
Érdemes lenne tisztázni a cikkben, hogy mi is az az Autopilot és hogyan kapcsolódik az FSD funkcióhoz az "Autopilot" és az "Enhanced Autopilot".
A linkelt dokumentum introjából derült ki számomra, hogy több önvezető csomag vásárolható meg a kocsihoz (a weboldalukat már régen láttam, erre nem is emlékeztem).
Meg felvázolja azt is mi történt pontosan: egy kihajtó traktor keresztbeálló vontatmánya alá hajtott be a kocsi teljes sebességgel. Ez nem az első eset, amikor telibe ver egy Tesla egy akadályt fékezés nélkül. Történt egy hasonló eset régebben is, miután kivették a lidar-t a kocsikból és kizárólag kamerás vezetésre álltak át.Nekem az volna a kérdésem mindkét esetben, hogy mit csinált a sofőr? Hogy nem vettek észre egy kikanyarodó járművet az egyik, illetve egy felborult teherautót a másik esetben?
Szóval ha vki elalszik a kormány mögött, az könnyen belátható, hogy bármilyen autóban meg fog halni.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
A vádirat az Autopilotról szól és 0 köze van az FSD-hez, semmi önvezetés nincs benne.
Igen, és? Mondtam bármi mást?
az Autopilot semmilyen figyelmeztetést nem adott a vezetőnek, hogy vegye át az irányítást
Ez nyilván hülyeség, hiszen az Autopilotnál (meg mondjuk az FSD-nél is) végig a sofőr vezet.
mert a rendszerek észre se vették a veszélyt, azaz hibássan működtek alapból és erröl tudtak Teslánál a korábbi eset óta.
Erről meg szintén mindenki tudott, hogy a phantom breaking probléma, amit egy szűrővel oldalanak meg, ami viszont néha azt is fantomfékezésnek gondolja, ami nem lenne az.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
"elég érthetően a user tudomására is hozta meg figyelte is azt, hogy a sofőr tényleg fogja a kormányt."
Továbbra is te az FSD-ről beszélsz és nem az Autopilotról.
A sofőr figyelés elég "gyenge" és nem minden kiszerelésben van, túlnyomó többségben nem figyel. Ahogyan még egyszer az Autopilot nem használható mindenhol. Pl. ebben a videóban egyértelműen illegálisan van használva és a jármű gond nélkül engedi. A városi önkormányzás elve FSD funkció lenne.Az utolsó mondatsodat nem tudom, hogyan kéne értelmezzem, mert azt írod le, hogy hibásan működött az Autopilot. Tehát egyetértesz a perrel.
Csak hogy értse mindenki mi történt.
A baleset előtti kép a kocsi kamarájából.Ezt nem sikerült az Autopilotnak észére venni. Mármint még csak nem is lassított, semmit az ég világon nem csinált... Persze fantom fékezés szűrés nyilván.
Az eredmény:
A sofőr a itt a gyenge látási körülmények miatt nem láthatta időben, illetve nyilván az Autopilotra hagyatkozott túlságosan, a 2016-os esetben szembe sütött a nap, ami gátolta a sofőrt, hogy időben meglássa.
-
kolja58
aktív tag
Ne haragudjatok érte, hogy egy júzer beleszól.
Azért teszem mert egy átlagos kevés kms nyugdíjas vagyok. A történetem:
Mentem az állomásra, magamhoz képest sietve. Nem km/órában mérve hanem az ideg államot szerint, azaz le ne késsem a vonat indulást. Fékeztem, de felengedtem mert úgy véltem a másik autó elindul. De nem indult el. Satu. Kb. 2cm hiányzott a megállásból. Hát megböktem. Neki semmi kár, az én első spojlerem a vékony helyem megrepedt. Kiugrottam és már majd nem az összes felmenőjét csak csípőből amikor egy kb. 5 évvel idősebb úr száll ki a kocsiból
Amiért leírtam: Milyen jó lett volna ha Teslám van. És no para. Aztán csak annyit tudtam volna mondani: Köszönöm Musk, Elon Musk.
Ezt szerettem volna közkincsé tenniNem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.
-
wolfman
veterán
Itt nem is a koccanásos balesetekkel van a baj, vagy a gépjárművek biztonsági fékezéseivel, hanem úgy ámblokk, hogy úgy van eladva, hogy ez az autó szinte magától megy. Ez be is jön olyan 90%-ban, a maradékban meg orbitális balesetek keletkeznek. Ez a cucc vagy 99.9%-os vagy semmilyen ne legyen.
Egyelőre minden rendszer csak és kifejezetten arra használható, hogy az emberi tényezőnek segítsen. Ne aludjon el, jobban besegítsen manőverekbe, eseményekbe, de önállóan még (vagy sosem) szabad hagyni furikázni. Márpedig a marketing bullshit erről szólt.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Lionel
csendes tag
A harci repülőgépek terepkövető üzemmódját először teljesen automatikusra tervezték. A pilóta csak aktiválta és nem volt semmi tennivalója. A robotpilóta vezetett helyette. A probléma rendszeresen ott adódott, mikor visszavette az irányítást a géptől. Hirtelen túl sok információ zúdult rá és nem tudott elég gyorsan reagálni. Lanyhult a figyelme, lelassult a reakcióideje és idő kellett ahhoz, hogy újra felvegye a ritmust.
Ezért a későbbiekben félautomata rendszert alkalmaztak. A HUD kijelzőn megjelenített ideális útvonal alapján a pilóta manuálisan irányította a gépet. Így nem esett ki a vezetési ritmusból.
Szerintem, naivitás azt gondolni, hogy a gépkocsivezető majd időben felismeri, döntést hoz és korrigálni is tudja egy automatikus rendszer által vétett hibát.
-
dabadab
titán
Továbbra is te az FSD-ről beszélsz és nem az Autopilotról.
Nem.
De oszd már meg velem is, hogy miért gondolod azt, hogy arról beszélekAz utolsó mondatsodat nem tudom, hogyan kéne értelmezzem, mert azt írod le, hogy hibásan működött az Autopilot. Tehát egyetértesz a perrel.
Nem működött hibásan, vannak problémái, ami miatt level 2 és nem level 4. Ez pl. egy ilyen.
Ezt nem sikerült az Autopilotnak észére venni. Mármint még csak nem is lassított, semmit az ég világon nem csinált... Persze fantom fékezés szűrés nyilván.
Tényleg elég nyilvánvaló, egyébként.
Pl. ebben a videóban egyértelműen illegálisan van használva
Ez egy fél órás videó. Konkrétan melyik részében van "illegálisan használva" és konkrétan melyik törvényt szegi meg és ki?
DRM is theft
-
veterán
Azt tudja valaki, hogy a már gyártásban lévő Tesla modellek EPAS-át ki szállította eddig...? Bosch, gondolom?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Shadowbull
addikt
"Kiszúrja a veszélyt több másodperccel korábban, mint az ember. Sokszor már előre jelez, amikor a videón még semmi nem látszik."
Ez hülyeség, nem tud ilyet. Az összes ilyen video utólag manipulált, rákeverik a figyelmeztető csipogást. Korrigálni sem nagyon tud semmit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Kontextus: ez volt a legelső autopilotos halálos baleset"
Dehogy ez volt, ez a sokadik volt. Évekkel korábban már volt egy pont ugyanilyen lefejezős teherautó alá futós baleset egy Model S-szel.
Musk abszolút felelős. A sok kamu, hazudozás bizony előbb utóbb visszaüt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Döglött Róka
veterán
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Ikertornyos be quiet! léghűtések érkeznek a high-end szegmensbe
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E548 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L470 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen