Új hozzászólás Aktív témák

  • polonic

    félisten

    Kollégák!
    Start-stopról és használatáról elmélkednék egy kicsit.

    A dízelmotorokat beindítás után nem ajánlott leállítani míg be nem melegszenek, de utána sem nagyon. Aztán pl autópálya tempó után sem ajánlott a felforrósodott turbó miatt leállítani, mert az olaj kenése megszűnik és odakozmál a turbó csapágyára, kokszosodik. Ez mondjuk a turbós benzinesekre is igaz.

    Itt jön képbe a start-stop. A rendszer simán leállítja beindítás után a motort, most melegebb időben. Télen volt az, hogy hagyta egy kicsit melegedni. Az autópálya tempó utáni leállítást én nem mertem kipróbálni, hogy akkor vajon leállítja-e vagy esetleg valamennyire intelligens.

    Az a jó a motornál, ha az olajnyomás fent áll, nem elég az, hogy ott marad az alkatrészeken az olaj. Tehát ha leáll a motor, akkor a nyomás megszűnik, mert vele együtt leáll az olajpumpa is, hiába van ott még az alkatrészeken az olaj, nincs olajnyomás. És ekkor, amikor újraindul a motor, akkor nem lesz egyből olajnyomás. Főleg azért gondolom ezt problémának, mert ilyenkor a start-stopnál, beindulás után ugye egyből terhelődik a motor. (erről volt szó egyébként a legújabb totalcar égéstérben is)

    Én ezek miatt nem igazán használom. Nagyon néha volt, hogy dugóba visszakapcsoltam, de lehet ezt sem kéne.

    Viszont van egy kollégám, akinek ugyanilyen járgánya van (grand scénic 3, 1,6 dci), mint nekünk és ő pedig használja a start-stopot és azt mondja semmi baja az autónak. 180 ezer km van neki benne most. Mondjuk annyi, hogy előző tulajnál garanciában kapott új turbót, meg egy kuplungcsere volt. Pl kettőstömegű még bírja. Olajat nem fogyasztja.

    Szóval ez a turbócsere a fentebbieket támaszthatja alá? Bár nem tudni az ottani előző tulaj, pl tiporta-e hidegen, hogy használta.

    Azon gondolkodom, hogy szervizben ezt teljesen kikapcsoltatom inkább, hogy még véletlenül se maradjon az opció benne. :)
    Szerintetek?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák