Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz dik #73887 üzenetére

    A szervofolyadék és a fékfolyadék különböző. A fékfolyadék maróbb hatású és erősebben köti a vizet. A csere fő oka a vizesedés, 2 év után annyi víz kerül már bele a levegő páratartalmából (mivel a kupakja lyukas, hogy tudjon benne tágulni/süllyedni a folyadékszint), hogy erős fékezés sorozatok hatására már forrni kezdhet a víz benne, amitől levegős lesz és elkezd felpuhulni a pedál, csökkenni a fékerő. Ugyanez előfordulhat, ha valamelyik fék befog kicsit és nem veszi észre a sofőr, szétmelegszik.
    Ritkán van ilyen igénybevételnek kitéve egy átlagos autó + nagyon függ magának a féknek a felépítésétől is mennyi idő után adja át a hőt a folyadéknak, ezért ki lehet tolni 4 évre a cserét akinek úgy tetszik.
    4 évnél tovább azért nem ajánlott, mert ennyi idő után már félő, hogy a légtelenítő csavarok berohadnak, az ABS tömbben a szelepek megkophatnak, a fékcső falának belsejéről a réteg leválhat és eldugíthat mindent, a fékdugattyúk szimeringje is kikophat tőle (mármint a bekerült víz rozsdásító hatása miatt). Bár a tapasztalatok alapján ezek ritkán esnek meg és röhögve mennek az autók 6-8-10 éves folyadékokkal is (újak és régiek is, pár érzékeny típust leszámtva), de mivel elég drága egy fékfelújítás, olcsóbb kicseréltetni 4 évente, max 10ezer Ft az egész és fél óra (ha még nincs szétrohadva).
    Manapság már egyre kevesebben tartanak meg sok évre autót, így megvétel után csere, majd használni amíg gurul, aztán foglalkozzon vele a következő tulaj kategória is eljátszható.

    A régi autó ne tévesszen meg, mert azok a fékfolyadékok még olaj alapúak voltak amik nem kötik meg olyan könnyen a vizet, ezért nem látni rondának egy 27 éves Ladában a gyári fékfolyadékot és nem rohasztotta szét a féket sem pl. Ennyit a mai folyadék nem bírna ki, de azért 4-et simán.
    Szervot elég 8-10 évente kicserélni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák