- Router gondok
- Linux kezdőknek
- Mozilla Thunderbird
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Synology NAS
- HBO Max & OD topic
- Hálózati / IP kamera
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Coccolino_O #79800 üzenetére
Vagy kevered a szezont a fazonnal vagy nem tudom miről van szó.
Az izzító gyertya nem rendelkezik hézaggal.
A gyújtógyertya meg más tészta. De sejtésem szerint az érdekel és ott gyártói korlátozások vannak.
Én a boschtól hányok, nagyon sok renault tulajt tett már tönkre bosch gyertya anyagilag.
Mire eljutott hozzám kidobáltam a francba őket kapott denso gyertyákat és onnantól minden oké volt.A denso az 0.85 és 0.9 között kell hogy legyen.
A boscht ki kell keresni a katalógusból, de sose lesz olyan mint egy belevaló gyertyával.
NGK (ezt se szeretem) , Beru, Equiem, Denso ezek az ajánlható gyertyák. Briskel is vannak jó tapasztalatok, de ezt én szvsz nem ismerem.Renault power
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79801 üzenetére
Gyújtógyertát akartam írni, az a spark plug. Izzítógyerta glow plug és dízel. Angolul tanulok autószerelést.
Aha. Ezt nem tudtam. Mármint, hogy a Bosch nem jó.
Bocs előre is a regényért.
A jelenlegi NGK, de mivel van problémám az autóval, és nem tudja senki sem megjavítani, vagy nem akarja, kénytelen vagyok én megcsinálni v. megpróbálni megcsinálni. Volt már pár helyen, rákötöttek mindenféle diagnosztikát (renault specifikus is), de semmi. Viszont a motor meg egyenetlenül jár szerintem, és a kipufogónál lehet leginkább hallani. Az alapjárat 500 körül van, ami szintén túl alacsony. Szerintem gyújtás v. befecskendezés problémája van és az olcsóbb a kettő közül a gyújtás, szóval megmértem az elektromos ellenállást a gyújtótekercs/gyújtókábel/gyújtógyerta esetében és mindegyik szar. Tehát ezeket cserélném ki első körben.
Szerintem nem éget olajat v. fagyállót a motor, feltételezem, hogy az előbbit látnám a fagyállóban, utóbbit pedig az olajmérő pálcán. Javíts ki, ha tévedek. Viszont biztos, hogy valami el van baszódva, mert a fogyasztáson is látszik, hogy valami nem okés.
Bármi ötlet?
-
Jimmy8
senior tag
válasz Coccolino_O #79795 üzenetére
1.3-as benzines E kadettban váltólevétel nélkül cseréltem kuplungtárcsát.
-
rob210
Topikgazda
válasz Coccolino_O #79802 üzenetére
Az, hogy szarok az ellenállások egyértelműen gyújtáshibára utal. Mekkora értékeket mértél?
Illetve a gyertyákat kivéve látszik az állapotukon, hogy mi a bibi.
Pont 2 napja csináltam a párom bersoját mert durrogott a kipufogó. Hibakód nem volt, de én már tudom, hogy ez nem azt jelenti , hogy jó az autó.
Na szóval élőadatos ellenőrzés során egyből meg is lett a bűnös. 4 es henger 12%os gyújtáskimaradás. Felcseréltem az egyes négyes trafót. Szépen átvándorolt a hiba az 1 es hengerre na mondom megvan a bűnös.
Trafó csere párban, szépen szalad a szekér.
Nem a rádugom megnézem a hibakódot című diagnosztika a diagnosztikaRenault power
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79804 üzenetére
Hm. Kb. az egyharmadát/felét mértem annak, aminek kellene lennie. Pontos számokat nem tudok mondani, de kicsit ledöbbentem, mert még az elvárt minimumtól is nagyon messze vagyok.
Azt is olvastam máshol, hogyha a trafó tönkremegy, viheti magával a gyújtógyertyákat is. Nem tudom, hogy van-e alapja, mindegy, úgyis cserélem az egész szettet. Nekem is durrog a kipufogó, ezért irritál, meg látom, hogy 500-at fordul percenként alapjáraton. Abnormális. Ha nem javul meg így sem, csinálok videót a zakatoló motorról meg a durrogó kipufogóról, talán megmondod, mi más lehet.
Amit még kérdezni szerettem volna, hogy melyik ELF olajat kellene megvennem? Bármelyik 5W-30 megteszi? És sebváltó olaj terén mit javasolsz? Nem tudtam, hogy a Renault ennyire "kényes" izzógyerta terén, szóval gondolom, motorolaj/sebváltó terén sem mindegy, hogy mi megy bele.
Tudsz bármilyen weboldalról, ahol fel vannak sorolva a technikai adatok, mekkora nyomatékkal kell meghúzni xy csavart? Volt ilyenem [link] az előhöz, ehhez viszont nem csináltak.
Köszönöm.
Szerk: "Nem a rádugom megnézem a hibakódot című diagnosztika a diagnosztika"
Amennyi pénzzel le lettem húzva, abból már talán én is megcsináltam volna. Valami oknál fogva vagy el vagyok átkozva v. ezek az angol autószerelők teljesen haszontalanok és csak a pénzre mennek...
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79804 üzenetére
Nem említettem, mert angol fórum alapján "normális" a cliok, twingok esetében, de van puding az olajsapka alatt. Azt olvastam és láttam youtube-n is, hogy kondenzáció is okozhatja a rövidebb megtett távolságok miatt. Megkérdeztem mindegyik autószerelőt, hogy biztos, hogy nem-e hengerfej tömítés, és azt mondták, hogy az lenne az utolsó, amire gondolnának. Az utolsó csinált kompresszió/sürítés tesztet is, és jónak tünik szerinte.
-
rob210
Topikgazda
válasz Coccolino_O #79806 üzenetére
Ez nem hab nyugodj meg télen ilyen lesz.
Angol nyelven van ilyen a clióhoz is, nekem magyarul is van.
Meg úgy minden renaulthoz isVáltóolaj 75w80 elf nfj
Motorolaj Evolution 900 SXR 5W-40 mivel a tied turbós, abba nem szabad 5w30 at tenni, mert megég.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79807 üzenetére
Akkor jó. Kicseréltem a gyújtótekercset, gyújtókábelt, gyújtógyerta 0.85mm-re van hézagolva, többre nem mertem, így is tönkretettem egyet, mert feszegetnem kell az alját csavarhúzóval, hogy be tudjam állítani. Ez a bosch, denso-t nem fogok tudni kapni belátható időn belül. A jó hír, hogy az alapjárat 800 fordulat/perc a korábbi 500 helyett. A rossz hír, hogy a probléma még mindig fent áll. Az első videón lévő nyikorgást nem említettem korábban, mert nem mindig jön elő.
Bármi ötlet? 4321 a sorrendem, szóval csak nem kötöttem be rosszul a gyújtókábelt?
Búék.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #79247 üzenetére
Megnéztem az első ködlámpát a biztosíték rendben van,
a műszerfalon a visszajelző szintén jó.
Az izzók kiszedése mennyire nehézkes ?
Létezik hogy egyszerre kiégett mindkettő?Más:
Két oldalt az első ajtók térkép zsebében találtam némi vízet.
Az jöhet az esőelvezetőből ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
MC Pite
veterán
válasz Somatom #79815 üzenetére
Semmin nem jó hűvösben, vagy hóban a nyári gumi. Csak kamionnal nagyobb szívás elakadni, mert a tulajok fillér...k, olcsóbbak tűnik pár elakadás mint gumiztatni.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
polonic
félisten
válasz Somatom #79815 üzenetére
Azért bebaszna egy kicsit, ha itt télen 25 fok lenne. Egész Európa egy Szahara lenne, semmi nem teremne, nyáron 50 fok feletti hőmérséklettel.
Én a nyarat utálom, amikor olyan meleg van, hogy megrohad az ember.
És csak azt szeretném, hogy normális évszaknak megfelelő idő llegyen. Télen hideg, hóval. Normális tavasz, nyár kb 30 fokokkal és normális ősz.
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #79817 üzenetére
Így van. Tavaszi gyerek vagyok. Meggyőződésem, hogy a gólya Afrikából idefelé
szájzáratcsőrzárat kapott és ezért nem tudott a megfelelő helyen lerakni. Mindent imádok, ami mediterrán tengerpart. Totál szívás, hogy tovább hozott.MC Pite:
Egy tengely visz négy koloncot. Nem sokat számít ott a téligumi. Főleg üresen. A legkisebb emelkedőn vége a dalnak. Lánc, vagy függöny.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Assh0le
csendes tag
Sziasztok! Adott egy 2/1 Clio, aminek a központiját nem nyitja a kulcs. A visszajelző led a kulcson világít ha megnyomom, de a zárat nem nyitja. Esetleg volt valakinek hasonló problémája? Biztosíték rendben van.
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #79822 üzenetére
Akkorát nem.
De már több napnyit várakoztam egy egy 2-4%-os emelkedőn elakadt jellemzően magyar kamion miatt, ellenben lengyel, szlovák és osztrák hegyvidékesebb útjain meg a helyi kamionok téli gumival meg vidáman közlekednek (busz dettó).
Plusz Zalában már kétszer majdnem megdöglöttem szemből, dombról ferdén csúszó kamion (Nyerges vontató+pót) miatt, nem kívánom senkinek az élményt/látványt sem.Somaton: Nem magyarosan csak a hajtott tengelyen illene téli/4A/AS gumi.
Amúgy most először nejem 1t kisatójára közép nyárias 4S gumi került, egész évre. Mert ugye télre, azaz az esős fél évre régóta télies négyévszakost használok (igen, Alapokban és hóban is jártunk vele sokat, ott is jó volt, itthon meg én és föld egy télihez képest mikor 20-25⁰ok vannak).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #79833 üzenetére
Ha szembe állsz a kocsival akkor lenyúlsz a hűtő és a váltó között, és egy műanyag pillangó csavar lesz a váltó oldalsó részén.
Az a betöltő és szintjelző egyben.
Azaz ha sík terepen állsz addig kell tölteni a váltóolajat, hogy ott elkezdjen kicsorogni.
Renault power
-
dik
őstag
válasz 75kokoko75 #79833 üzenetére
Szerintem ez nem nekem akartad címezni...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Anyám 2es 2006os 1.2es cliojaban ki akarom cserélni a termosztátot, mekkora szopás ez?
[link] valami ilyesmi munka lesz? (nem tudom ez mikori évjárt, csak hogy 1.4es)
köszi! -
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #79838 üzenetére
talán még egyszerűbb, csak a fagyálót kell leengedni 20 perc alatt megvagy ha tudod mit csinálsz.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Srácok szavazást hirdetek.
1 hét múlva átveszem az alufelniket a kocsihoz.
Kérdés 4 évszakosból, ez nem kérdés az lesz!
Melyik legyen?
Apollo (most is ez van bevállt, csak sokat drágult)
Nexen
Goodride kínai de nagyon jókat ír róla mindenki.
Kormoran
Fulda
Renault power
-
Assh0le
csendes tag
válasz kisgyerek85 #79830 üzenetére
Köszi, úgy néz ki szerencsésebb esetem volt, sikerült megoldanom. A belső központi gombot folyamatosan nyomva tartva sikerült társítanom a kulcsot és most újra tökéletesen teszi a dolgát!
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #79840 üzenetére
Odaát válaszoltam.Goodride, Kormorán skippelős, a Fulda se 4, inkább 3 évszakos, és relatív gyorsan öregszik. Apollo se egy erős abroncs, fura felhozatal. Van hasraütött keret, vagy érdekel kb mennyi a jó? 17k-ért van már 4S².
Javaslom hogy 1r felhasználók véleménye nagyobb súllyal azért nézz fel a tyrereview.co.uk oldalra, kb minden gumiról össze vannak gyűjtve a tesztek.
Ha szezonálisból vész is az ember alsóközepes gumikat, elmegy. De egész évben használt guminál ez túl sok kompromisszummal jár
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz gixxergabi #79844 üzenetére
Csak az aktuális év tesztjeivel érdemes foglalkozni, mert a gyártók szoktak szórakozni, hogy a név marad, de a keveréken változtatnak.
(#79843) Somatom : végre egy szakértő vélemény, nem próbál úgy okosat mondani, hogy valójában azt sem tudja, merre van az előre!
Nekem Nexen van, de már 3 éves, nekem eddig tetszik, jövő tél előtt 4 évesen tervezem lecserélni. Fater is Nexent vett és kollégák is vettek ilyet, senki sem panaszkodott rá.
Aki egy gumi esetén ennél többet ír, az csak túltolt, vedd azt, ami nekem van.
Az emlékek, hogy ez meg az akkor és ott milyen volt, elhalványulnak annyira. Nincs két ugyanannyira csúszó kanyar ív, kanyarbevétel évek elteltével, hogy de ott a XY gumival lerepültem, ez meg magára fagyasztotta a jeget .http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gabor9991
őstag
Nexen 4 évszakos van nálunk a thalián, 14-es méretben, 2 helyen is volt futóműve állítva nem lóg benne semmi, de mindkettő után húzott jobbra.
A megoldás az lett, hogy a jobb oldali gumikat bal oldalra kellett tenni így most gurul egyenesen.
Úgyhogy én tudok a nexenről negatív dolgot mondani sajnos.
Volt már néhány gumihoz szerencsém ilyen probléma nem volt még korábban más márkával. -
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #79842 üzenetére
Az apollo nagyon jó, ár érték bajnok, ezt két autón két méretben igazolta nálunk.
185/60/r15
205/55/r16
Csak azért gondolkozom erősen, mert ezt a nexent sokan dicsérik.
Azért én mégis az apollo felé húzok, nem akarok belenyúlni 4 év utálatba.
Mert ez a mostani apollo 4 éves azért akarom cserélni, 4 évszakossa nem merek többet menni.
Mintára jó még most is nincs kirepedezve nincs komolyabban baj vele, csak félek, hogy 4 év elteltével elkezd rohamosan öregedni majd.
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #79845 üzenetére
Azért a normálisabb tesztek sem kutyák (sajna autonavigátor, főleg a téli tesztjei el, khm ... nem az szokott kijönni mint másutt). Erre tök jó a tr oldala, méretre, gumira, 4s-ek magukban,ill téli vs 4s illetve 4s nyárival, és akár többféle súlyú autón is találni teszteket. Plusz a csávó amiket készít, azok az egyik legjobb tesztek, főleg ha van pár perce az embernek a videót is megnézni hozzá.
De azért vannak olyanok is, akik nem tipikus mentalitással csak dícsérik amijük van, hanem tudatosan keresgélnek, részeredményeket figyelnek nem végeredményt, és évi 25-40e km-t vezetnek, akár szélsőségesebb útviszonyok között mint itthon, több autóval. Vagy olyan hülyék is vannak, akik évente mennek veztech tréningre. Így a saját, még pár céges autóval relatív sok tapasztalatom van nekem is (még a világítás mellett a gumi a másik fétisem, miben járművön ). A frankót nem tudom, de több tapasztalatom van benne mint pár ismerősnek, aki tizenéves olcsó gumik után vesznek kínai vagy egyéb olcsó vackot, és mondják milyen jó, fölösleges jobbat venni. Persze az évi párezer nyugis melóba járás alatt valóban kevesebb dolog szokott történni, még ha se gyorsan, se kánikulában, se hegyen, se hóban nem megy, valóban kevésbé számít; de nem szeretném hogy télen kanyarba szembe, vagy bármikor mögöttem jöjjenek.rob210: Utas voltam 2 éves Apollo 4Snél, nem éreztem jónak.
De itt 2019 205/55R16 autonavigator tesztben 18 gumiból:
Dry Braking17th+3.8 M 79.57%
Dry Handling15th-2.8 Km/H 93.56%
Wet Braking17th+4.3 M 76.88%
Wet Handling16th-4.6 Km/H 90.57%
Noise5th+2 dB 96.77%
2020 Autobild selejtezőjében 32ből 28. (így értelemszerűen a rendes tesztbe nem került be)
Dry Braking25th+5.1 M 88.62%
Wet Braking26th+11 M 80.36%[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz rob210 #79840 üzenetére
A Nexenrôl tudok nyilatkozni, 225/45r17, nehéz OFF autón (Volvo), DOT4818:
- vízen OK,
- havon 1x mentem vele, összkerékhajtással egyáltalán nem volt gond, hátsókerék-hajtással viszont nagyon dobta a fenekét letaposott havon,
- kánikulában 2 napot használtam, maszatolt,
- magyar télen, ősszel, tavasszal teljesen vállalható, hóval óvatosan.
Ami nagy probléma volt nálam, hogy nem lehetett normálisan kiegyensúlyozni, az első közös tél előtt (2019. októberben) 3x vittem gumishoz, ugyanezen a felnin a nyári Michelin nem rázott (utána jött a felni felújítás és görgőzés, a Michelin továbbra is szuper volt). A következő télre vettem másik felnit, arra ment a Nexen, azzal is rázott, itt elengedtem a kérdést.
Aztán az autót is eladtam, mellé adtam "grátisz" a Nexent úgy, hogy nem vállalok érte felelősséget, városba jó lesz, autópályára óvatosan.Én Michelinbuzi vagyok, abban sosem csalódtam.
A Kormorant mindenképp kizárnám, érzésre a kínaiak alá lehet pozícionálva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Router gondok
- PlayStation 5
- Politika
- Linux kezdőknek
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs