- Synology routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- XPEnology
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DIGI internet
- VPN topic
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #23299 üzenetére
Szerintem ebben az a gaz, hogy egyik fel se tudna biztosra a sajat igazat bebizonyitani. Ha egy vadi uj kipufogo lett volna, vagy motor, akkor egyertelmu(talan).
Itt ugy tunik, hogy a felfogato lemez gyakorlatilag a ket csavar kozott egyenesen eltort, igy mind a rogzito lemezt, mind a kipufogot elhagyta.
Na most lehet hogy teljesen veletenul mar ott meg volt gyengulve es epp annyi eleg volt hozza, hogy levettek, visszaraktak, esetleg picit maskepp feszult/maskepp erte a terheles.
Kb hasonloan jarhattam volna en is, vicces igy utolag belegondolva.
A motoromon nyaron a dob nyakanal nagyon picit kifujt a kipuff, latszodott egy kb 2-3mm-es korrozio, de korben tobbi helyen annyira nem volt veszes szemre kulsoleg. Mikor megjott az uj dobom, akkor gondoltam lecserelem es elrakom a regit. Ahogy a dob rogzito csavarjat kiszedtem, gyakorlatilag a kezemben maradt a dob, a csovon meg ott maradt a kipufogo csatlakozasa Kb a szentlelek tartotta, vagy legalabbis ugy fixen a helyen lerogzitve minden tokeletesen tehermentesitette.
Azon filoztam, hogy ha ezt szerelo csinalja ugy hogy nem vagyok ott, akkor nagyon nehezem hiszem el neki, hogy nem ok tortek el. Ha pedig meg eppen annyira tart, hogy vissza is tudja rakni, akkor tuti hogy hiaba visszakerul minden a helyere fixen, de tized mm-re pontosan soha nem fog ugyanoda kerulni. Igy maskepp fogja a rezonacio "megdolgozni" es tuti hogy nagyon rovid idon belul leszakad a dob ugyanugy
-
Reaper
őstag
válasz csongi #23295 üzenetére
és @bajnokpityu:
Köszi, akkor holnap felkeresem őket, hogy csinálják meg rendesen, mert ez így nagyon nem az igazi.Ebből a nano cuccból mi a bevált? Látom, hogy van az emagon is, meg van egy Nanoprom nevű. De az se baj, ha be tudok érte menni pesten napközben.
A motor plexi, hát nem új állapotú, de nem vészesen karcos, a sisaké az karcmentes.
Ezt a FUSU-t nem találom, [FUSSO] talán? -
rstwingo
tag
válasz csongi #23303 üzenetére
Nincs az 4 mm vastag elég az 2mm-nek is
ha jól volt felszerelve , akkor a távtartó rezgéscsillapító részének a csavarokon kellet maradnia, ha ott van akkor sajna a kipuf elvolt rohadva és mondjuk nem a szerelők hibáztakha viszont csak a csavarok vannak a konzolon, akkor oda a kipufogó nem volt felszerelve, akkor ott a szerelő hibázott
-
csongi
Topikgazda
:).
Jah.
rstwingo: Barmi lehetseges. Csak elkepzelni nem tudom :) az egeszet.
Egyik pillanatrol a masikra.
Ennek azert hangja volt, maganak a folyamatnak. A kipufogo cso, amennyire a kepen latszik, mintha nem egy idoben tort volna el. Annyira keptelen a szitu :).
Az sokat elalurlna valoban, ha latszana, hogy a tavtartok ott vannak e csavarokon. -
rstwingo
tag
válasz csongi #23307 üzenetére
Letöltöttem a képet és belenagyítottam , hát ha többet látni
Az biztos érdekes az eset
az első(felső)csavarnál és a leghátsó(alsó)csavarnál nem látszik hogy lenne bármi nemű távtartó maradvány, ott simán a becsavart csavar látszik
a középső(alsó)csavarnál mintha látszana valami, de nem fénylik mint egy friss törés, mint a csonkvégén látszik
viszont az is érdekes, hogy a dob közvetlen a csőtalálkozásánál (hegesztésnél)szinte egyenes(függőleges)vonalba szakadt el, mintha elvágták volna fűrésszel, semmi lehajló elszakadó rész nem látszik
aki vágott már el vékony csövet és az utolsó mm-t csak ugy letörte az tudja miről beszélek, nincs olyan lehajló csőr szerűségmindegy fura az eset
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #23308 üzenetére
Latszik azon a tores. Amugy pont ott tort el neki is, ahol nekem: ott van finoma gyarilag osszehegesztve a dob csonkja a csovel. Ott konkretan korben a varrat mellett vekonyodik el ugy a cso anyaga, hogy ahogy letorik, szinte egy eles, el nem deformalodott szabalyos “vagasnak” latszodik.
A legrosszabb ebben, hogy kivulrol maximum a szokasos kipufogon megjeleno krateres/godros feluleti rozsda latszodik csak. -
Burt1793
veterán
Ma jártam DigitXT-nél (köszönöm még egyszer!), megejtettük az 54 ezer km-es inspekciót az SH300-on. A 18 ezret futott szíj már tényleg elég kopott volt, lett helyette mitsuboshi, kicseréltük a véghajtás és a motor olaját és kapott [dr. Pulley] FR2318/6-17 görgőket. A gyári görgők még nem voltak vészesen szarok 18 ezer km után.
A görgőcsere előtt gyorsultunk egyet, 0ról nagyjából 100ig. Ott már nagyjából 15 métert vert a madison az sh300-ra. Görgőcsere után ez a távolság nem volt több egy motorhossznál, ráadásul gurulórajt esetén elég sokáig szinte fej-fej mellett ment a két robesz. Szóval a görgők tényleg javítottak a gyorsuláson, simábban vált a varió. Fordulatszámmérő híján nem tudom megmondani, hogy sima gurulásnál alacsonyabban jár-e vagy sem (talán nem) és a végsebesség se javult, pont ugyanannyi, amennyit ezzel a nagy plexivel tudott. 30-80 közötti rugalmasság sokat javult, ezt most sokszor ki is élveztem, szóval félő, hogy a fogyasztás felugrik, a hideg miatt még a 4-gyel kezdődő értékektől se lepődnék meg...
A tesztszakaszomon, ahol 0-ról gyorsulok egy tábláig, ott idáig 95-öt értem el óra szerint. Most ugyaneddig 105-ig gyorsul a kicsike, ami nem kis javulás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23310 üzenetére
Én annyit tennék még hozzá, hogy nem lehet nem nyelezgetni, olyan szépen húz. Nyoma sincs annak a fura érzésnek, akkor tavasszal éreztem, hogy seggbe rúg, aztán torpan. Sima, egyenletes, kiszámítható: nekem abszolúte bejött! Szerk: lehet, hogy az elején felugrik a fogyi, de hát valamit valamiért, nagyon buli! Idővel megszokja az ember, és megint normálisan közeledik. Szerk: holnap berakom a Madisonba is, aztán hadd szóljon. Szerk: a 95 vs. 105 elég komoly!
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23312 üzenetére
Ez nem a vége A kijelölt szakaszon eddig gyorsult fel.
Pulley-n én is gondolkodom, de még garis a motor, nem esek neki. Ezen a techpulley görgőn van borulás gátló. Ez jobb mint a dr pulley?
-
Vismajor01
addikt
válasz yodamastah #23313 üzenetére
Gorgokkel kell próbálkozniha kicsit tobb vegsebesseget szeretnek? M0ason szoktam kozlekedni es jol lenne ha 120at tudna menni.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23314 üzenetére
Jól eltalált csúszógörgő forma és súly a nyélgázas gyorsulásnál nyomatékcsúcs közelében tartja már az elejétől a fordulatot. Emiatt 0-100 gyorsulás sokat tud javulni. Mondjuk lesz 10 sec helyett 9 egy 30 lóerős robogón. Ez a legolcsóbb tuning, és ennyi javulást meg is ér a befektetett pénz és meló. Ha mázlid van akkor a végsebesség is nő kicsit, de ez nem garantált.
Ezen felül azt tudom javasolni, hogy ha sokkal jobb gyorsulás és végsebesség kell akkor vegyél erősebb motort.
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #23312 üzenetére
Annak sosem lesz számottevően több a vége. Amit neten olvas az, ember itt-ott, az hazugság, vagy drága tuning eredménye.
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23314 üzenetére
Rendszeres M0-ázásra 20+ Le. Mondjuk egy 250es xmax már oké. 110-120-hoz nem kell nyélgáz. Ilyet találsz is relatív olcsón.
Még inkább ajánlanám a mostani 300asokat (xmax, forza, sh, J300, downtown). Ezek 25Le felett vannak, autópályás tempót is tudják tartani. Bejárni melóba agglomerációból nem gond nekik egy 10-20km autópálya szakasz.
-
Mawyx
senior tag
Egy használt kipufogó úton van hozzám, elvileg vasárnap este valaki segít felrakni. Mármint ő felrakja, én meg próbálok nem nagyon útban lenni
Motorolajat hol kell öntözgessek a gépbe? Azt tudom hol van a nívó pálca, ahol azt kell nézegetni, ott kell beleborítani is az olajat?
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23313 üzenetére
Ez a techpulley (Flying Roll) elvileg a borulás ellen és a még nagyobb áttétel módosítás miatt jött létre, a simát a hivatalos oldalon már nem is árulják ehhez a mérethez. Nagyon remélem, hogy nem fog felborulni, mert ahhoz sokat használom a robit, szükség van a megbízhatóságára (bár DigitXT azt mondta, ha felborul, akkor csak nem vált rendesen a varió, de még használható).
Amúgy őszintén szólva nekem semmi bajom nem volt a gyári, 19 grammos kerek görgőkkel, sőt, ugye a szűk 40k km alatt meg is szoktam. Ezzel a csúszógörgővel eddig mentem 30 km-t, jó móka, meg minden, de nem feltétlen hiányzik (főleg országúton, autópályán). Azt tudom mondani (de majd még lesz tapasztalat ), hogy városban sokat dob az élvezeten (de tényleg, ahogy az sh tesztekben írják, ezzel alapból is jó móka a város).
Fordulatszámmérő híján csak a fülemre tudok támaszkodni, 30-nál is kipörög annyira a motor, mint 120nál, sima görgővel messze nem pörgött fel ennyire, max annyira, mint 90-nél.
Olyan, mintha mondjuk egy automata váltót (hagyományos vagy dsg) S fokozatba raknál, érezhetően jobban veszi a lapot, ezért is jó városban, országúton meg autópályán sima görgővel is van annyi fordulat, hogy eltűnjön a különbség.
A fogyasztási adatokkal majd még jövök.[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Le a kalappal a Rider 13 csapatáért, miután láttam facen, hogy nyitva vannak ma is, rájuk írtam, hogy párásodik a Nolan, mit lehet vele kezdeni. Menjek be, megnézik. Mondom, nem tudom hol a számla, semmi gond, majd megoldják jött a válasz.
Bementem, kiderült, amit ti is mondtatok, hogy kb lötyögött a pinlock, mert az egyik feszítő csavar majdhogynem ki volt esve. Oké, rendelnek nekem új plexit, belerakják ezt és jónapot. Mire végeztünk már kezembe nyomtak egy példányt a számlából, mert a csaj a Facebook alapján kikereste a nevemet és megtalálták.
Tudom, így kéne működnie mindenhol, de vannak nagyobb cégek, amik kb csak akkor intéznek bármit garanciálisan, ha vért is vesznek előtte.
Mindenesetre örülök, most 1-2 hétig pinlock nélkül leszek ugyan, de utána remélhetőleg jó lesz.
Újra próbálom közben a Tucano kézmelegítőt, de most nem csavarozgatok, hanem van egy tépőzár a visszapillantó szárhoz, meg valami gumi gyűrű a kormány súlyra, amit rá tudtam valamennyire ütögetni, mert alig ment rá. Viszont így igaz nincs annyira rögzítve, de pont ezért kicsit kényelmesebb is már. -
rstwingo
tag
Srácok egy video az alapjáratról , érdekesek mond a szerelő
https://www.facebook.com/299706513435124/videos/1223964967801582/
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #23324 üzenetére
3 perc alatt, ameddig néztem eléggé összevissza beszél.
Az alapjárati csavarnak semmi köze az alapjárathoz? Aham.
Az az apróság, hogy a keverék minősége közvetlenül elviszi
az alapjáratot, az smafu. (Sőt, ugye épp ezt a tulajdonságát
szokták felhasználni az ideális keverék "fülre" belövéséhez.)Egy ilyen videó mellé kéne az előzetes koncepció, hogy mit
is akar elmondani, meg valami kamerakezelés, hogy ne egy
összevissza rángatózó pixelhalmon* akarja bemutatni, hogy
az átmeneti rendszer furatai hol vannak a torokban, mivel az
így nem megy. Azért megnézem a végéig, hova fog kifutni...Szerk: szóval oda futott ki, hogy ez vmi válaszféle akar lenni
vkinek azon okoskodására, hogy ő majd az alapjárati csavar
eltekerésével fogja bedúsítani a keveréket, és ezt ne tegye...
Ebben egyet tudunk érteni, főleg többhengeres motoron LOL.Kicsit olyan Besenyő Pista bácsi szerel c. videónak tűnik.
De legalább őszinte, hogy a legtöbb szerelő nem ért a karbik
mélylélektanához, ő se, így nem jött ki a 200 LE a Gixxerből.*: ennek mondjuk lehet köze a FB videó f*s minőségéhez is...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23325 üzenetére
Taschnert dicsérik a motorosok, egyre ritkább az ilyen szerelő. Ebben a videóban tényleg kicsit zavaros lehet annak, aki nem érti a karbi működését. Nem választotta el egyértelműen, hogy meddig beszél az alapjárati keverék beállításáról és mikortól a többi tartomány beállításáról.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az árát szerényen elhallgatták, de biztos 3-4 misi lesz, főleg a Tech Max.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23330 üzenetére
Mégsem írhattam 4-5-öt... De akkor már legyen 5-6, velem lehet alkudni.
-
DigitXT
félisten
Na, akkor már úgyis régen volt gyorsulás: 9.7/3.6/10.5 az első egyenesben, és
9.9/3.6/10.5 a másodikban. Viszonylag konzisztens, és viszonylag jó értékek...
Még nem volt időm berakni a Pulit, de majd szombaton talán lesz... 220 km van
a vasban "a" tankolás óta, ami rekordgyanús... lenne, ha nem töltöttem volna rá
sutyiban kerek 5L-t a tavasszal teszt céljára vásárolt VPower Racing-ből.
Szerk: mondanom sem kell, a teszt azóta sem került megvalósításra. Ez van.De probléma nélkül nincs HSZ: reggel az indítózás nem akart menni... Gyorsan
kiderült, hogy a hátsó fék kapcsolója meghalhatta magát, arra nincs féklámpa...
Para, mert sokat használom a városban, csak nagyféknél húzom mellé az elsőt.
Mihamarabb meg kell csinálni. (Lehet, hogy sima kontakthiba, és pucolás elég.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23335 üzenetére
Mondasz valamit, a cégnél a mélygarázsban kiszáradt, és meggyógyult...
Pulitól én el tudok képzelni mondjuk egy 9.2/3.4/10.3-at, de jobbat (most) nem.Ui: abszolút rekordom 0-60-on 3.2, de most egy régi gyári kuplung van bent.
A "rajt" alapvetően a kuplungon múlik, hogyan tapad be... (Amit persze erősen
befolyásol, hogy engedi-e a varió felpörögni a motort, esetleg belevált idő előtt.)Amúgy érdekességként, amikor gyorsultunk egyet az SH-val, egy olyan úton*,
ami egyébként elég szar, foltozott, szögre ugyanez az eredmény jött ki...*: ahol amúgy sose mentem még 60-70 fölött, hivatalosan egy 50-es szakasz.
Mondjuk az útminőség miatt sem igen lesz tesztelő hely, hiába van közel...[ Szerkesztve ]
-
GasBang
csendes tag
Üdv
Ma felöntöttem a Suzuki Burgman 125 robogómban a hűtővíz kiegyenlítő tartályát tiszta desztillált vízzel. Mentem vele a szint ugyanott van és nem keveredett össze a hütőrendszerben lévő fagyállóval. Kérdésem az lenne, hogy a robogóknál máshogyan működik mint az autók esetében?"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23336 üzenetére
Ja, hát tényleg elég gatya az az útszakasz. 😃
Engem nem győzött meg teljesen a doktorék pulija.
Azért azt alá kell írni, hogy a gyári beállítás nagyon jó, de persze annyira nem lehetett nehéz dolguk, van erő, nem 125ös a gép. Most viszont úgy felbőg egy kicsit nagyobb gyorsításra (amit gyári gögőkkel is tudott abszolválni), mint egy 125ös. Nekem ez már túlzás és még nem sikerült megszokni. 😃
0tól 50ig minden szempontból jobb a doktori görgő, finomabb a működés, jobban megy, nem is bőg fix sebességen se, de kb. 60tól 90ig nagyobb a fordulatszám és a motorhang tartott sebességnél, ráadásul nagyrészt itt használom (kivéve az autópályát).
Ami érdekes, hogy érzésre 100 felett ugyanúgy viselkedik, mint a gyári görgő (így legalább nem bőg jobban és nem vesztett a vmaxból).
Örülök, hogy nem a 16g-ost vettem meg... kicsit olyan érzésem van, hogy ez most nem a mindennapi, kényelmes igásló szett, hanem a néha elővevős, "élvezkedős", viszont ma hoztam el a tdm-et a lánccseréről. A köbcentit és a rendes váltót nem lehet helyettesíteni, jó volt vele menni a robogó után, na... 😃
De persze nem rossz a robi,egyszer tankoltam azóta, 3,9liter/100km lett (ennyi még sose volt 😃), nem vészes kolönbség, csak így 220nál nem megy el többet egy tankkal, eddig meg tudott simán 240eket (persze most hideg van, ilyenkor 3,7eket fogyasztana a gyári görgővel is).
Összességében ki kellett próbálni, érdekelt a dolog és nem is bántam meg (teljesen ). -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23338 üzenetére
Na igen, a felhasználás... Városban nagyon jó, ha az a 0-50 tartomány penge, nem csak az állandó gyorsulási versenyzés (nincs is kivel) miatt, hanem pont a rugalmasság, biztonság, és mellette egy csipet élvezet. Ha jellemzően gyorsabban mész, és ott már nem érzed jobbnak, az sajnálatos. Azért a nagyobb fordulat nem hátrány, abból lesz az erő. Ha végsebességen mész, és ott ugyanaz, akkor legalább nem ott sem hátrány. Azért vélelmezem, hogy a 60-100 is jobb, nagyon kapaszkodni kellett a Madisonnak, amikor próbáltuk a fej-fej küzdelmet. Nekem, ha választanom kéne, hogy gyári SH, vagy Puli, gondolkodás nélkül utóbbit vinném.
Ui: éjjel olvasgattam, milyen szofisztikált GPS mércék vannak. A telefonos persze szart se ér, olyanokat szór, de ezek a spéci vevők állítólag baromi pontos sebesség mérők (doppler-effektus alapon). Ha nem sajnálnék rá 150 dodót, tuti kipróbálnám egyszer. Addig marad ez a kerék-jeladó alapú bohóckodás, akár 25 cm roll-outtal. Az a vicc, amikor leméri, hogy túlléptem a 60-at, aztán kicsit meggondolja magát, hogy mégsem. És ennek tudom az okát, szimuláltam pár éve. Ez ilyen. Majd a saját szoftver...
Szerk: mai tankolás: 10.98L@256 km (4.3L) Hatásszünet... +5L, azaz 6.2L/100 km
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23339 üzenetére
Ja, nem azt mondom, hogy 60-90 között rosszabbul megy, mert tuti, hogy gyorsabb, csaj fix sebességen nem olyan nyugodt.
Városban tényleg sokkal élvezetesebb és némileg gyorsabb, de őszintén szólva eddig se kellett hosszabb ideig nyélgázt húzni neki.
Még egy hátrány, hogy gyengébb lett a motorfék, jobban visszaejti a fordulatot gurulás közben (mondjuk ezt tudtam, valszeg ezért merik ráírni, hogy képes csökkenteni a fogyasztást, ha az ember lassan gyorsít és sokat vitorlázik még igaz is lehet). -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23340 üzenetére
Elvileg, ha megszokod, akkor simábbnak fogod érezni mindenhol. Elvileg.
Hosszabb ideig nyilván nem lehet nyelezni (főleg városban!), de másképp
kell(ene!) viselkednie részterhelésen is. Simábban. Sportosabban. Aztán,
ha úgy tetszik, lehet, hogy pont ez, amit zavarónak érzel, ami idegesebb
viselkedésként jelenik meg egyelőre számodra: valóban "hegyesebb" így,
ha lehet ilyet mondani egy alapból nyúlós CVT-re, de nekem tetszik.Én ilyennek szeretem, szerintem tök jó lett: az más kérdés, hogy esetleg
neked jobban bejön a gyári... (Nyilván vissza lehet cserélni, ha így van.)Szerintem adj neki egy kis időt. Szokd. Használd. Fogyasztás is még be
fog állni valahova. Vagy lejjebb, vagy feljebb... (Egy mérés nem mérés.)Szerk: ha az ember lassan gyorsít és sokat vitorlázik még igaz is lehet
Soha, de soha nem voltam azelőtt 4L/100 km alatt, amíg egyszer valami
ilyesmit csináltam. Azaz simán betartottam a KRESZ-t, és úgy mentem
le a Balatonra, hogy nem tekergettem a szarvát: 3.7 L/100 km egy 14-es
Pulival. Ha 5x nem hivatkoztam be, akkor egyszer se. Én ezt mértem.
Meglepett? Némileg. Ideges a váltó? Attól függ. Ha gázt adsz, visszavált,
ha visszaveszed, felvált, a betartott sebességhatárok csíkozták a tárcsát:
Ugyanazt a tempót lehet menni ilyen fordulaton és olyan fordulaton is.
Tisztára, mint a hivatkozott váltós vason, ha odébbrúgod a váltót.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23342 üzenetére
Városban sokkal jobb a doki, ezt aláírom, ma este is élvezetes volt vele a félig üres városban. Bár kicsit ijesztő, amikor egy nagyobb gyorsításnál egy rovátkával lejjebb ugrik a tankszintmérő. 😃
A fokozatberagadás, amiről meséltem (120nál) az teljesen megszűnt, szóval valszeg csak a kopott szíj miatt volt. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23344 üzenetére
Az biztos, hogy így jobban hasonlít a tiédre, nem csoda, hogy neked ez jobban tetszik, ilyen viselkedést vársz el tőle.
Minden sebességtartományban finomabb a működése, selymesebb, ez jó. A gyorsulás is komolyabb mindenhol (kivéve a vmax környékét, de hát csodák nincsenek).
Ez az egyetlen furcsa érzés. Teszem azt, a 70km/h tartásához kell 5 kW. Ezt érzésre alacsonyabb fordulaton és így nagyobb nyomatékleadással (ha úgy tetszik terheléssel) préselte ki magából eddig. A belső égésű motoroknak viszonylag nagy terhelésen jó a hatásfoka. Na érzésre most a nagy terhelés helyett feljebb vált a varió. Az elvárt és leadott teljesítmény így nagyobb fordulaton és kisebb motorterheléssel jön ki. Ez adja a nagyobb fogyasztást.
A széngyűrűket meg ki kell cserélnem, mert nagyon rezonálnak pörgetve a kipufogócsövek. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23345 üzenetére
A példát nézve: 70 km/h tartása sík úton, ahol csak gördülési/légellenállás van?
Váltós motornál berakod mondjuk legnagyobb fokozatba, s alacsony fordulaton
"nyekteted", egy adott gázállással, amivel kijön belőle adott teljesítmény, avagy
visszarúgsz kettőt? Magasabb fordulaton kevésbé erőlködve, nem nyomatékból
mész. Amennyire tudom vannak ideális tartományok, és tuti, hogy gyárilag arra
volt behangolva. (A nagyon alacsony fordulat nyilván nem jó, sár nehéz görgővel
lehetne elérni, de semmi előnye nem lenne.) Szóval a könnyebb görgő annyit
tesz, hogy hamarabb rúg vissza kettőt. Legjobb tudomásom szerint. Ahogy azt
írtad, ha elveszed a gázt, alig van motorfék, mivel akkor felvált max. áttételre.A kettő között mi szabályoz? A gázkar. Szvsz! Praktikusan tudsz olyan (kicsi!)
gázt adni, ami felvált, és alacsonyabb fordulaton tartasz sebességet... Mihelyst
nagyobb gázt adsz, meg is történik egy visszaváltás, így nem a korábban beállt
magas áttétel kezd gyorsítani, hanem a kisebb. Ezért indul meg jobban.(Hiszen
felpörög, és ott adja le a nagyobb teljesítményt. Persze javítsd ki, ha hülyeséget
beszélek, néha el szoktam veszni a részletekben. Valami ilyesmi rémlik, arról
a balatoni túráról. Ugye konkrétan ott van az orrom előtt a fordulatszámmérő, és
pontosan látom, hogy mit csinál a motor, amikor esetleg nem is hallom azokat a
pici változásokat (főleg nagyobb szélzajnál, kis motorterhelésen nem "üvöltetve").Szerk: az viszont biztos, hogy nem tudsz annyira ráterhelni, mint azt nehezebb
görgővel tudtál, hiszen arra vissza fog váltani, tiszta sor... De ha csak a haladás
a tét, akkor csak lehet vele krúzolgatni viszonylag alacsony fordulaton, nem?Szerk2: hypermilerek szoktak valami olyat játszani, hogy csutka gázzal gyorsít,
aztán hogyismondtad... ezaz! Vitorlázik. Na abban szerintem partner a Puli...[ Szerkesztve ]
-
AMILO1510
csendes tag
Sziasztok 2018yamha tmax dx vásárlása elött állok ha valakinek van és tudna segiteni szivesen venném!
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23346 üzenetére
Amit szürkével írtál, arra gondoltam. Tehát 70-80 tartásához kicsit mindenképpen feljebb vált, mint a gyári görgővel. A gyáfival se haldoklott itt, volt már fordulat és egészséges terhelés, de fülre valamennyivel kevesebbet pörgött. Mindegy, ez belefér.
Még szokom, de amúgy se rossz itt se, csak más. -
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #23348 üzenetére
Igen, egy picit feljebb emeli a fordulatot. Megszokod.:).
Nincs agyatlan tartomanyba.
Nalam 4500 kb ahol dolgozott. Itt elmentem 50-60 kozott, de lenduletben haladaskor picit visszabb engedett gazzal lejebb esett a fordulat. Kb 6500ig forgott el.
7200 ha jol emlekszem a nyomatek csucsa a foresightnak.Megis jobban ment mint a gyari gorgovel
Megszokod az elindulast a vitorlazast...stb. Alkalmazkodni fog a csuklod ehhez.
Illetve ez is onkenos anyag. Kell egy kis ido, amig szetkeni magat a futamon.
Jo lesz az. :).
Injektorosnal nem lesz drasztikus uzemanyag fogyasztas novekmeny.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Fotók, videók mobillal
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Xbox 360
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen