-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #9170 üzenetére
Míg a13-ból a 11-ker.-be érek Deák,Múzeum krt,Bartok Béla út 8-10 bringás simán átmegy a piroson,néha úgy hogy a gyalogosokat kerülgetik a zebrán. Mikor az egyiknek odaszólók,hogy nektek nem piros a piros,akkor mi a f..x közöm van hozzá szöveggel tovább teker.. Köztük is vannak gy.kerek meg jó fejek is,ennyi.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #9170 üzenetére
Mint írtam, tisztelet a kivételnek. De sajnos 10-ből 9 átmegy a piroson, és ezek mind gyökerek a szememben.
Nem olyan rég mentem az Üllőin a két belső sáv között, fékezek, mert piros lett a lámpa. Erre a mögöttem jövő kerékpáros beszól, és kikerül, majd áthajt a piroson.
Nem tudom, hogy mi kellene ahhoz, hogy a bringások is tiszteljék a kreszt.
Emlékszem, milyen óbégatás volt pár éve, amikor a kerékpárosokra is kiterjesztették a zéró toleranciát. Aztán persze elintézte a kerékpáros lobby, hogy piásan is lehessen tekerni. Ezek után csodálkozunk, hogy nem tartják be a legalapvetőbb szabályokat sem?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9344 üzenetére
Nekem nincs autóm, nem "az autósok mellett vagyok": az ésszerűtlenség ellen!
6 éve robogózom: régen a körút simán zöldhullámos volt, jórészt, most robogóval
sem az. Vagy persze ki kell fogni, de egy piros-hullám azért feltűnik: az elég gáz.Mondjuk megoldottam: nem járok arra. Vagy ha dugó van, akkor a sínen.
Szerk: egyébként úgy utálom ezeket az általánosításokat, hogy arra nincs szó!
Autósok... 15 éve van B jogsim. Ha épp autóval vagyok, akkor szemét autós?
6 éve van A jogsim. Ha épp robogóval vagyok, akkor ügyeskedő robogós? (LOL)Alapvetően emberek vagyunk, és ha valaki gyökér mód viselkedik, az nem azért
van, mert ő autós és az autósok gyökerek: egyáltalán nem! Az gyökér. Autóban.
(Mondjuk a biciklistáknál már nem lennék ebben biztos. Lásd Tudjukki 2.0-t, aki
melldöngetve "kiharcolta", hogy a 10-es úton lehessen jókat edzeni az olimpiára
készülő sportolóknak (bár ő maga nem az, s sosem jár arra, csalánverés esete),
csak ezt véletlenül sem úgy csinálták, hogy vmi engedélyt kap az az 1-2 ember,
hanem úgy, hogy aláírásgyűjtés, meg lobbizás eredményeként bárki felmehet.
És nem érti, hogy ez miért baj. És akkor áll a dugó. És akkor áll a busz is yeah!Taps. Függöny.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #9344 üzenetére
Hadd legyek rosszmájú:
- A bicikli jó volna, ha nem tartozna hozzá egy (általában) - gyökér biciklis is, fene nagy öntudattal.
- A robogó sajnos Mo.-n legtöbbször az elhanyagolt, füstokádó 2T-ket jelenti. Nem igazán környezetbarát.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9476 üzenetére
Mondjuk az is hátba lenne vágva egy szeneslapáttal, aki betolja a márványra.
Egyébként használati tárgy minden az ezres Gixxer is, mi más lenne. Volt
egy ismerős, aki olyannal járt: nagyon szép gép! De nem tolnám a nappaliba.Szerk: lehet, hogy nem vagyok eléggé gépbuzi?
ludsimon: az ilyesmivel jó vigyázni. Aki komolyan azt vallja, hogy a robogó
nem motor, az akármekkora robogót veszel, le fog nézni. És nem is kicsit...
(Volt egy hölgyemény a Safety-n, aki nagyban fikázta a robogókat, hogy az
mennyire gáz már: a férje meg ott ült mellettem... és összenevettünk, hogy
pont robogóval jöttem. De nem sértődtem meg: nem vagyunk egyformák.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9482 üzenetére
Érdekes a véleményed: rengetegen közlekednek (!) motorkerékpárokkal.
Viszont annál kevesebben tolják be a nappaliba... Használati tárgy az is.
Ráadásul baromi sokan megveszik a sportmotort, és mennek vele A-ból
B-be, és csak nagy ritkán jutnak ki vele versenypályára - ha egyáltalán.A nagyrobogó CVT-s motorkerékpár - felfüggesztésbeli hiányoságokkal.
Hogy kell-e motoros élményt nyújtania: nem. De nyújthat...! Mindenképp
többet, mint egy nappaliban babusgatott kiállítási tárgy. Egy bálvány, lol.A robogó nem motor mondás csak úgy igaz, ha SMKP-ra értjük.
Más kontextusban minimum komolytalan. De egy SH-tulajtól röhejes is.
Ha neked nem jön be a "budinülős" póz (nekem sem), miért vettél SH-t?
Egy kényelmes robogón a kinyújtott(abb) lábadon támaszkodva sokkal
kontrolláltabban tudsz vezetni, biztonságosabban fékezni meg minden.Runner 125 is nagy robogó-guru volt, aztán most felült a VFR-re, és már
szarul is érzi magát a Runnerén. (Én meg eleve nem vettem volna meg.)Meg kell nézni, mit vesz az ember. Az a lényeg, hogy számára jó legyen:
csak azért venni egy "nagy" kerekű robogót, mert sokan arra esküsznek,
aztán utólag rájönni, hogy se csomagtartó, se "kényelem": ugyan már.Amúgy meg aki közúton akar hatalmas motoros élményt szerezve lapon
fordulni, akár "csak" túramotorral (robogóval?) túlvállalva magát = donor. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9484 üzenetére
Utóbbiban maximálisan egyetértünk. Előbbiben is lehet némi igazság, mert a
Safety azzal oktatta a robogósokat, de én köszöntem, de nem: 500-as váltós.
Amúgy az oktató pont az SH300-zal firkált egy hatalmasat. Már meséltem.Szerk: jó tudni, hogy konzisztens vagyok a 1,5 évvel ezelőtti önmagammal.
Szinte szóról-szóra ezt magyaráztam az érdeklődő palinak: ha GS500-at akar,
vegyen azt! Persze fél milla alatt nem ússza meg, fel kell öltözni, jogsi, szóval
sokára fog megtérülni benzinköltségből, hogy nem 8L-t fogyasztó autóval jár.
De a motor az motor. Gyors, kényelmes, és "nincs dugó"... Nekem BKV-val kb.
1 óra a céghez bejutni, ugyanennyi haza... Kocsival 30-40 perc lenne, parkolni
nem lehet, vagy csak rohadt drágán: motor. Ami a kényelem miatt=robogó.
Volt már nekem 150/180/400/250-es robogóm, és a következő is CVT lesz...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9486 üzenetére
Nem csak CVT-s robogó van: van kéziváltós, lábváltós, S-ECVT, félautomata.
És még biztos van egy rakás típus, amit kihagytam a példákból... Viszont:
így fogalmazok, mert több rossz emlékem van arról, hogy bizonyos emberek
fejében a "robogó" tényleg csak a segédmotoros kerékpárt jelenti... Van ami
inkább vicces emlék, van ami kicsit bántó, van ami meg a kettő elegye.Az szokott viszont kiakasztani (ezen kaptunk össze ludsimonnal!), amikor a
segédmotoros kerékpár tuningolásával egy "öszvért" kapunk, ami valóban fel
tudja venni a lépést ebben-abban a nagy(obb) robogókkal - de attól még nem
lesz "ugyanaz", valamint ha néha le is gyorsulja, az nem valószínű, hogy ezt
a "legyorsult" gépjármű vezetője úgy éli meg, hogy most jól "le lett alázva"...Ahogy nem kezdek "versenyezni" pl. GSXR600-zal sem, mert nincs értelme:
ha éppen megelőzöm (szükség volt a forgalmi helyzet miatt rá), tudom, hogy
nem kap vérszemet, hogy megmutassa a "robogósnak", hogyan kell "alázni".- főnök: mopedre sportkipufogót??? (180 ccm, 15LE, 120 km/h: moped?!)
- haver: de hát ez olyan, mint egy nagy robogó! (150 ccm, s valóban: robogó)
- oktató: a robogó NEM motor! (Sor4 600-ast akart eladni nekem kezdésnek,
és durván gyilkos szemekkel nézett, hogy én majd "robogót" szeretnék... Ja,
hát nem 50-est, hanem mondjuk 500-ast. De robogót, mert az a praktikus...)Milyen elektronika van az SH kuplungjában?
Nekem ez teljesen új.Ui: megjegyzem ugyanaz a főnök kérdezte ma, hogy az SR50 viszi a 90-et?
Mondtam neki, hogy kizárt. Esetleg nagyon megtuningolva, vagy óra szerint.
(Örült a hírnek, mert nem szeretné, ha a 14 éves kisfia 90-nel száguldozna.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9488 üzenetére
Az én SMKP életem egy gyerekkori DT50 (imádtam, persze "jogsi ohne", és
még sisakom sem volt: első fizetésemből vettem, addig fiatalság bolondság),
majd 8-10 évvel később egy 4T 50 bérlése, amivel jártam a "korlátlan jogsira".
Az kegyetlen gyenge volt, hidegen pláne, viszont 2L/100 km alatt fogyasztott.Természetesen fel sem merült bennem az SMKP végül mégis annak "látszót"
vettem, elvileg 125-ösnek gyakorlatilag meg 150-es volt: egy évig használtam.
Stresszes volt picit... még egyszer nem. De nem tudhattam, mit szeretnék...
Amíg nincs kipróbálva / megtapasztalva: "katalógusból" nem lehet választani!Beleugrottam a Majába, azt se kellett volna, de megszerettem. Beleugrottam
a Madisonba: ez is drága volt, de ezt is megszerettem... Majd a 250-es Maja
tartaléknak (milyen jól jött, most is azzal járok, pedig már terveztem hirdetni):
az is nagyon kényelmes, nagypapis motorka: már kb. tudom, mit "szeretnék"
és az biztos nem egy sportmotor, meg túramotor. Hanem egy korrekt robogó.
Lehetőleg ABS-szel és ne legyen túl nehéz, meg túl nagy: T-Max. (Talán 1x.)Addig meg Madison K400, mert szeretem, ahogy megy + kényelmes is.
Egyedül az ABS hiányzik róla. Uis nem estem volna el, ha lett volna rajta.
Persze akkor sem estem volna el, ha nem vagyok b.lf.sz, de ez más kérdés.Ui: a motorka kifejezést direkt használom, nem pejoratíve. A "Felvidéken" ez
teljesen normális kifejezés a motorkerékpárra, egyben vicces. Elsőre persze
megsértődtem rajta, de aki nem ismeri, azzal könnyű ironizálni. Belga szám.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9496 üzenetére
Ha kutyaközönséges CVT van benne (sanszos!), akkor csak a fizika dolgozik.
Persze ha valami nem kerek, akkor lehet hangolni rajta, hogy a te stílusodhoz
jobban menjen: görgő súlya, kuplungrugók erőssége, kuplung típusa, ilyesmi.
(Igen ez a finomhangolás a "tuning", ami nem feltétlen a gyorsulásról szól.)A piros lámpánál átnéző motorosok 90%-a nem akar semmit, max. köszönni.
Utána meg gyorsít, ahogy szokott. Ha nyélgázon, akkor úgy. De nem miattad:
ha mégis, akkor inkább mókázik, de nem gondolja komolyan. Aki igen: hülye!Vagy a móka része, hogy szeretne elgyorsulni a felvételen, és odapörköl.
Ez az az 10%-nyi eset szerintem. (A piros lámpa nem drag race alapjáratról.)
Amúgy biztos jól megy az SH, mert CVT, és pörög, de a Madison megenné.Ui: amikor autóval/megpakolva, padlón kormolva legyorsultál jobbról valakit,
nem csoda, hogy odapörkölt, és elhúzott, azt hihette, hogy rá fogod húzni.
Szoktam én is felvonni a szemöldököm, amikor valaki (szemmel láthatólag!)
erőlködik, amikor csak félgázon gurulok, s ha úgy látom, nagy gáz és viszlát:
nem azért, mert verseny van, hanem NE veszélyeztessen! Meg ha pl. kormol,
vagy 2T SMKP, akkor igyekszem megelőzni, mert nem bírom a szagát. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9506 üzenetére
Oké, így más: poénból is lehet gyorsulni, ha nem veszélyes a szitu.
A 3 másodpercet viszont optimistának érzem (ha a Madisonnak 4,5).Milyen az a szlalomozó robogó? Visszainteni nem kötelező, sőt.
Az integetés vagy igénye valakinek, vagy nem: sokan nem intenek.
Én is csak akkor, ha úgy érzem. 50-es, 1000-es, tökmindegy. Ha nem
adja a szitu, nem erőltetem. Néha csak biccentés lesz. Néha az sem. -
ludsimon
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9511 üzenetére
10.9-ről faragta le könnyű görgőkkel 8.7-re. Nekem is 1 grammal könnyebb
görgőim vannak a gyárinál, de ez semmit nem jelentett, nem futja ki magát.
Elméletileg annyi kg körül van a 400-as Madison, viszont 30LE... De a LE az
csak egy szám, semmit se jelent: csak a csúcsát a görbének. (Hogy milyen
úton jut el oda a gép, hol vált a varió, hol fog a kuplung - hangolás kérdése.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9518 üzenetére
Bocsi, nem akartam megmagyarázni a nyilvánvalót, ne értsd félre,
csak ha nálad 9000-et forog nyélen gyorsításkor, akkor valaki már
belepiszkált, mivel gyárilag nyomatékmaximura hangolják a variót.
Az meg inkább 6000 körül van: lehet (túl) könnyű görgőid vannak?ludsimon: nyomatékmax a takarékos, teljesítménymax a gyors.
Van azon az oldalon sokféle görbe. Össze is lehet hasonlítani. Ha
egymás után kattintasz a két linkemre, sanszos, hogy magától rá
is pakolta. (Tanulságos, hogy egy 500-as is gyenge kis fordulaton:
linkeltem anno egy GS500/Maja180 hasonlítást, de a link azt nem
tartalmazta, hogy milyen motorok vannak még rajta... Szerintem a
böngészőben tárolja, hogy miket nézegettél, aztán visszatölti, lol.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #9518 üzenetére
'A Honda meg mégiscsak Honda'
ludsimon,
És miért kellene átalakítani? Azért jellemzően nem szokott elromlani (azt nem tudom, hogy a Madisonoknál is valós probléma a feszültség szabályozó, az 500-as olasz gépeken a túlfeszültség nyírja ki a befecskendező fejet). Egy ismerős kezdett átalakítani egy befecskendezős YBR125-öt karburátorossá, de aztán a szopások miatt felhagyott a projekttel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9525 üzenetére
Fülre nem lehet ezt megmondani, mérni kell... (Mi nem aggódunk,
inkább Neked kellene, mert elkezdtél a szopóroller topikba írni.)Lehet, úgy jártál, mint kcsa a Kymcoval, hogy az előző tulaj valami
Polini variót hagyott benne bazikönnyű görgőkkel, amitől "üvöltött"
meg húzott mint a mérgezett egér, csak bevert 7-8 lityit 100-on és
a végsebessége óra 130 volt, ami valós 110-et se érte el.Mindenesetre ha gyanúsan jól megy, pörög, ránéznék a hajtásra...
Maja 250-es szétforgott anno 9000-ig, és vége volt 90-nél... Ezért:
Kitakarítottam a dzsuvát, erre 8200-on viszi a 100-at. Egész más! -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9559 üzenetére
Ha nem te toltad ki a szalonból, bármi lehet... Ez itt Magyarország!
Amúgy a fogyasztása alapján nem tűnik őrült tuningosnak, de amit a
menettulajdongairól + a 60-130 üvöltő hangjáról írsz, az már gyanús!Műszakija meddig érvényes? 4 év alatt 20000 km még éppen hihető,
de ha esetleg import motor, akkor oda tekerik az órát, ahova akarják.Le kell kapni a deklit (ha még garis + szervizkönyves, akkor ne), és
minden kiderül... Vagy fel kell fogatni egy fordulatszámmérőt vhova,
aztán kihúzatni 0-100-on + végsebességig, kamerával felvenni, majd
az eredményeket kiértékelni. Ha a gyári motornál 2 mp-cel gyorsabb
nem gyári. (Legvalószínűbb egy szimpla görgőcsere. De lehet benne
éppenséggel Multivar is. AndrewTdi is meglepődött, a Nexusban azt
talált annak idején szíjcserekor, addig nem is tudott róla... Vagy pl.
huszi.gyb is Multivarral gurul. De én adtam mellé a gyári variót is.)Ui: a Multivar a Maján 6500-ról 8000 fölé vitte fordulatszámot, ezzel
kb. 3 LE-t hozott. Sokat dobott az élményen, s csak fél lityit a fogyin.
2-3 év alatt pont megfordul az ember fejében egy kis tuning.
Attól még nem lesz szopóroller, hogy (esetleg!) nem teljesen gyári...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9565 üzenetére
A hangos az nem fordulatszám. Esetleg hangmagasság alapján lehetne vmit:
Madison 0-100 videóban a kopott varió miatti 6500-5500 ejtés hallatszik, de...Basszus, olyan szinten nem látom a videó linkjét ebben a HSZ-ben, hogy:
Ezt elcsesztem, hogy képként beszúrtam a YT "thumbnailt", aztán az nem jó.
De telefonról legalább kihozott egy kis kamu képet, rajta a linkkel, gépen meg
semmi, és úgy kellett az oldal forrásából elővadásznom a videó linkjét LOL.Szerk: volt róla szó, de a biztonság kedvéért: 6500="13000" és 5500="11000".
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Burt1793 #9621 üzenetére
Zsír újonnan vetted?
Nincs olyan, hogy elviszem a robogót egy motorszervizbe, ott lekapják a deknit, megnézik mennyire állja meg a helyét a kitűnő állapot?Azért szíjból lehet ítélni, hogy karban volt-e tartva vagy rohadtul nem, meg fékbetét, féktárcsa, teleszkópra is ránéznek ezekből már lehet következtetni, nem?
Ki kéne fognom majd egy kvaszép állapotú Madison 250-est piaggio blokkal, meg karbival.
Az még nem a pénznyelő kategória szerintem, ha nem egy roncsot veszek.undefined
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9670 üzenetére
fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni
Látod, egy olyan gépen, ahol előre TUDOD rakni a lábad, ilyenkor kinyújthatnád.
Természetesen nem kötelező ezeken a masinákon sem chopperesen ülni.
De ha nincs mozgástered, akkor meg kötelező budinülős pózban ülni, és annyi.Mindenki úgy ül, ahogy akar: nem lesz számodra rosszabb az SH, mert én azt
mondom, hogy nekem nem kéne. Nem próbáltam, és nem is fogom. Illetve egy
szalonban ültem egy ilyesmi motorkán - hát nagyon nem jött be az érzés, LOL.Ui: ja igen, a SYM Mio 50 hasonló kaliber volt. Kényelmesnek nem mondanám...
Ui2: nagy Maján is van egy pici lépcső. Elég idegesítő, mert pont a talpadnál van
a "pukli": ha felrakod fentre, akkor chopperes, de nekem az már sok... Pukli alatt
meg (behajtott térddel) nincs semmi támaszkodni fékezéskor. Nagymotoron ott a
tank - ezért is szidják a "motorosok" a robogókat, hogy nincs vele "kapcsolatod".
Miközben ha ki van nyújtva a lábad, és meg van támaszkodva, akkor ott még van.
(Nyilván más jellegű, mint comb között szorítva a lovat - de a semminél több...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9760 üzenetére
Jó, hát te tudod, de ha nekem mindig keresztbe állna a gép, akkor minimum
gumit cserélnék, vagy csiszolnám a fékezési technikát, mert így életveszély.
Elég ha csak egyszer nem "fogod meg", már fekszel is a szembejövő alá.Tudom, hogy a fehér aszfalt milyen, akkor viszont a vezetéstechnikával lesz
a gond, hogy nem tiszteled meg, és pont ott száguldozol. (Attól, hogy a sor
előzése közben vált a lámpa, nem kell pánikszerűen rámarkolni a fékre...)Sok évvel ezelőtt egy enyhébb téli reggelen ment el az eleje (fehér aszfalton):
meg tudtam fogni, mert reflexből felengedtem a féket (paraszt ABS!), viszont
a kanyart majdnem kiegyenesítettem (a padkánál álltam meg közvetlenül).Tanulságot levontam és több ilyen nem volt. Azok a LED indexek gyengék.
Kivéve, amikor meg elestem az esőben, de azt már írtam: elbalf.szkodtam.kcsa: De én is olvasom a motoros topikot
Én nem igazán, csak ha feljön + ráérek, benézek. Miről maradtam le?nem is értem hogy motorral hogy tudtam legurulni
Nem volt nedves a talpa...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9781 üzenetére
Márpedig a tréning a robogós fékkezelést/kanyarodást is tudná javítani...
Én ott égettem magam friss jogsival, és egy 125-ös kis robogóval a parkolóban...
Ahhoz nem kell "rendes motor", hogy a Safety bukócsöves motorjait terelgessed.Ha már NC700, akkor nekem inkább a "D" jön be. A másik nem ez a topik.
Szerk: de rákerestem, nézem, hogy milyen pofás kis rekesz van a tank helyén...
(Szinte már robogó...)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Yettel topik
- E-roller topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BMW topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen