- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
edeleny
őstag
válasz senki68 #43286 üzenetére
2016 ban én is felültem a dizelbotrány vonatra, es benzines lett. 6,5 az átlag, de inkabb 7! Ha úgy megyek ahogy szeretek 10 l.
Előtte egy Megane 1,5 Dci volt 4 évig.
Ha csak átlagosan mentem, 4,2. Széttaposva 4,5 - 4,7Az elektromos második autónak tökéletes. Gyerekeket hozni vinni, bevásárolni, melóba járni.
Csak sajnos második, játszós autónak drága!Az interneten előtt is ugyan ennyi hülye volt mint most, csak a világ nem tudta róluk, hogy azok.
-
süti5
őstag
válasz edeleny #43302 üzenetére
Érdekes ez az első-második autó kérdés és nagyon viszonylagos.
Nálunk egyértelműen első autó lett az elektromos, 98%-ban ezt használjuk. Munkába járni, gyerekeket oviba suliba vinni, bevásárolni, hétvégén elmenni megyén belül bárhová.
A 15 éves kis benzines swiftet azért tartom, ha évi párszor utazunk anyósomékhoz, egyhuzamban letudjuk. Igazából mehetnék elektromossal is, de tölteni kell, oda vissza.
Na most, így megyek évente kb. 25 ezret elektromossal, és max. pár ezret a benzinessel. A benzinest egyértelműen szerelem miatt tartom meg, mert kis sportmodell. -
-
Andras6800
senior tag
Ez az egész megint egy örök parttalan "vita".
Régen volt a Diesel vs Benzin harc, most lett a Diesel vs Benzin vs Elektromos.
Az elektromos kapcsán még mindig van rengeteg félelem az emberekben. Ki kell mozdulni a komfort zónából, meg bele kell vágni valami újba, ami még nincs 10000%-osan kijárva. Ezt széles rétegek nem szeretik, és megy a hitelbe aggódás.. pl: hatótávpara.
Amúgy meg le kell ülni a kockás füzet mellé, és kiszámolni, hogy az aktuális és a várható felhasználás mellett melyik passzol a legjobban a család életébe. Van vagy 30 szempont..
Diesel botrány egy hoax, de sajnos vannak rétegek akiknek igenis foglalkozni kell vele. Azon rétegekre gondolok, akik utaznak saját autóval olyan nagyvárosokba, ahonnan ki van tiltva a Diesel (Jelenleg jobbára csak Euro5, de Euro 6 is be fog következni több helyen nem olyan sokára).
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
313313
addikt
Nem olajat akarok a tűzre,csak a véleményem a témáról.
Link (Facebookra írányít egy videóra)[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
válasz senki68 #43307 üzenetére
Cégesnek is horpadt pénteken a tankja,autómata váltó ide-oda Sport módba 80-90km pálya, volt is 11,5-11,8 l/100 fogyasztása. Városban 50 speed limittel ugyanez 9,2l/100 km (Mercedes Vito 1,9 TD 4x4)
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Samott
addikt
válasz Andras6800 #43306 üzenetére
Lazan kapcsolodik: Benzines autó teszt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
PandaMonium
őstag
Lakásbiztosítás kapcsán nézegetem, hogy a panelokat hogy lehet biztosítani, de sok biztosítónál plusz díjas a panel üvegezésének biztosítása (és ahogy nézem nem is olcsó). Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy 1.) jégkár esetén ha törik az üveg akkor az egész panel cserés vagy ezek javíthatóak? 2.) mik a tapasztalatok részetekről, mennyire lenne gyakori itthon az a komolyságú jégeső ami már kárt tud tenni a panelban?
What I cannot create, I do not understand
-
senki68
senior tag
válasz PandaMonium #43315 üzenetére
Nem a panel üvegezését kell biztosítani hanem a panelt. A legtöbb biztosítónál évi pár ezer Ft.
Ha az üveg törik, akkor törik a termelő rész is, úgyhogy az egész kuka.Elég nagy jégesőt kibírnak.
Azt hiszem 2 éve volt Pesten az a nagy jégesű, szétverte az autókat, ismerősnek lapostetőn 15 fokos dőlés, és semmi bajuk nem lett a paneloknak. Udvaron autóban 1.7 milla kár lett. -
kardkovacsi
senior tag
válasz PandaMonium #43315 üzenetére
Nem javítható, panel csere.Működni fog egy ideig majd elhalálozik, de életveszély utána fennhagyni mert akár ki is gyulladhat.
Láttam már törött panelt de alapvetően a már közepes minőségű (értsd nem noname) panelek se nagyon törnek még a legnagyobb jégeső esetén sem. -
süti5
őstag
válasz senki68 #43316 üzenetére
Ez se így igaz, ahogy írod de mindegy
A hőszivattyús klíma/fűtés egyáltalán nem csökkenti radikálisan a hatótávot. Az enyémben hagyományos fűtőszálas fűtés van még, az nyilván lényegesen csökkenti a hatótávot, akár 20-30 százalékkal is. Én simán együtt tudok élni vele, mivel ennek tudatában vettem meg és belekalkuláltam. A mostani eautók kB. 90%a egyébként hőszivattyús fűtéssel rendelkezik. -
senki68
senior tag
Igazad van. Mindenki hülye akinek ilyen van, és beszámolnak róla, hogy radikálisan csökken a hatótáv, csak pont nálad nem.
Az autóstesztek is hazudnak nyilván.Semmi gondom az E autóval, nyilván megvan az a szűk felhasználási terület, ahol van előnye, de messze nem alternatívája még a robbanómotoros társainak, És még nem lesz vagy 10-20 évig.
-
süti5
őstag
válasz senki68 #43320 üzenetére
Az enyémben hagyományos fűtőszálas fűtés van még, az nyilván lényegesen csökkenti a hatótávot, akár 20-30 százalékkal is.
Ezt írtam. Ebből hogy jön neked az, hogy nálam a fűtés nem csökkentette a hatótávot? Lol
Szuper embertípus vagy, mindenáron a saját igazát erőlteti. Budapesten vagy Pest megyében a 2 autóval rendelkező családoknál bőven jó egyik autónak az olcsóbb elektromos autó is. Ha ez neked szűk felhasználási szegmens, akkor nevezhetjük így is.
-
rsf
senior tag
Sziasztok
Egy 14 hónapos de sosem használt csak próbálgatott
Axpert Primo VM III (PF1) 5Kw 48V-os sziget üzemű invertert
mennyiért lehetne eladni?Köszi.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
süti5
őstag
Akkor viszont kimondhatjuk, hogy a nagyobb benzines/dízel sem használható városba, mert nem praktikus, sokat fogyaszt, a kis autó meg pályára. Lehet ezt még bővíteni...
Ennyi erővel ha viszont a nagyobb dízel jó a városba, én is lemegyek egy töltéssel a leaffel a balcsira, szóval arra is jó.... -
Frankie50
tag
válasz Frankie50 #43252 üzenetére
Szép napot Mindenkinek!
Tegnapi aggodalmam oka az volt, hogy hozzácsatoltuk a meglévő rendszerhez a bővítést, és utána nem indult újra az inverter, és a wifi adó sem jelzett. Kicsit megijedtem, hogy hiába volt a sok munka, meg kidobott pénz, és nem jött össze. Szerencsére nem ez történt
Ma reggel szépen elindult a rendszer, és hozza egyenlőre a a várt eredményt. A déli falra felszerelt 2,3 kWp majdnem hozza a névleges értéket A tegnapi gyenge nap termelése már meg van ma.
Most így a 4 Kwp inverter 6430 Wp panellel van összekapcsolva, 1/3 rész dél, 60°, 2/3 rész nyugat 40°.A déli kép már későn készült azért árnyékos.
[ Szerkesztve ]
-
süti5
őstag
válasz senki68 #43328 üzenetére
Az emberek jó részének simán van 5-6 milliója használt autóra... Csak előbb vesz egy használt bmw/Mercedest minthogy ő ilyenbe üljön. Utána jön a rinya a fenntartásáról.
Nézegettem múltkor az autókat, amikkel a szülők hordják a gyerekeket, hát hogy is mondjam, a kis 4 milliós autóval nem felfelé lógtunk ki a sorból... Nyilván ebben voltak céges autók is. -
leslieke
Jómunkásember
válasz senki68 #43327 üzenetére
Én meg simán elmegyek Pest vármegyéből Békésbe vagy Veszprémbe oda-vissza, tölteni sem kell. Ennyit erről.
Az e-autó simán használható első autónak is, ha tudod mit tud télen vagy akàr nyáron. Fenntartani meg nevetséges áron van, ha napelemed is van hozzá. Nekem évi 1,5 milla üzemanyag ára marad zsebben.A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
nimfas
addikt
válasz senki68 #43328 üzenetére
Bocs, hogy beledumálok, holott még se napelemem, se elektromos autóm. A napelem végre elkészült, készre jelentés megtörtént, most az EON-nál pattog a labda.
Jelenleg 1,6-os benzines kombival dolgozom, igen jól jönne egy Nissan nv200 méretű elektromos autó, kicsit kevesebb fapaddal... Az év 95%-ában itthon megoldható lenne a töltés. Az éves futás 85-90%-a a városban (Siófok) vagy a környéken történik. Évente körülbelül 5 Fehérvár, Kaposvár a "táv" ami ezen kívül van.
Egyéni vállalkozó, átalányadós vagyok áfa nélkül, tehát a lízing nem annyira kifizetődő. Nyilván 20 millió Ft sok lenne egy műhelyautóra, ennyit nem is szánok rá. Nagy választék sajnos kisteherautó méretben nem igazán van, pedig szerviz és fenntartás költségei töredéke lenne egy benzineshez képest. Ellenben a futásom évi 10-12eKm ahol még az ev előnye nem igazán jön ki. -
PandaMonium
őstag
válasz senki68 #43317 üzenetére
Ahogy írtam sok biztosítónál nincs olyan, hogy csak a panelt biztosítod. Vagyis van, de akkor ha az üveg törik akkor azt nem fedezi a biztosító, márpedig ha jól gondolom akkor ez a legnagyobb veszélyforrás (azon kívül hogy esetleg lelopják a tetőről ). És köszi a választ.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
gabor9991
őstag
válasz PandaMonium #43335 üzenetére
Nem olyan biztosítást kell kötni a panelekre ami a különleges üveg törésére vonatkozik mert az tényleg drága (nálam a polikarbonát tetőre sokszorosa az éves díj mint a komplett napelemes rendszerre) hanem a megújuló energiát hasznosító berendezésekre vonatkozót abban benne van a komplett napelemes rendszer.
-
süti5
őstag
Példának írtam nem fixnek a Budapestet és Pest megyét szerinted ha Kaposváron lakik valaki akkor nem mozdulhat ki egy leaffel Somogy megyébe? Tényleg nem értem... A megyeszékhely és környéke 50km sugarú körben meg van töltés nélkül oda vissza. Ha ennél több, akkor be kell iktatni egy töltést.
-
gorbep
senior tag
válasz senki68 #43298 üzenetére
ez sem feltétlenül igaz, ha vannak optik a rendszerben lehet nagyobb a zárlati áram...
Eon területen most kezdenek ezen rugózni... kollégámnak majdnem nem vették át a rendszerét, mert nincs olvadó biztosíték a DC ágon...
Annyit tudok róla, hogy speciális olvadó betét kell a Solar rendszerekbe, amelyek a ráírt névleges áramérték +10%-nál már garantáltan kiolvadnak... normál biztosítékok még bírnak 130-160%-ot is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
attila199207
tag
Sziasztok!
4. Emeleti panelről van (legfelső emelet). Elektromos bővítés miatt mérőóra csere megtörtént (EON) oda visszamérős óra került fel, a mérőhely szabványos.
Felmerült, hogy az erkélyre 1db 500W napelem tábla elférne, nyáron napközben mennek a klímák, különben este nem lehet aludni. Elgondolás, hogy a nappal működő klímák fogysztásának 1 részét megtudnánk termelni. Klímák Wifiről mennek, ha látnám a termelést, kis oda figyeléssel tudnám optimalizálni a fogyasztásomat.
Kérdés létezik ilyen kismeretű napelemes rendszer? Visszwatt védelemmel kiépíthető? Nyílván most nem értelmezhező a megtérülés, de felfogják oldani egyszer a betáplálás tiltását.
Valaki belevágott e már hasonlóba?
Köszönöm a segítséget!
-
senki68
senior tag
válasz PandaMonium #43335 üzenetére
Nem üvegbiztosítás kell. Lakásbiztosításhoz van kiegészítő biztosítás napelemre, napkollektorra.
-
-
rolltrade tm
kezdő
válasz senki68 #43342 üzenetére
Ez biztos. Nincs kompromisszum nélkül e-autó. De másodlagos megoldásnak, napelemmel túltesz bőven a belsőégésűn. Viszont ha baj van........... Sosem engedhetjük el a benzinest ,dieselt. Amíg van üzemanyag. Ha elfogy akkor át kell majd alakítani a berögződött szokásokat. Tehát jobb láb könnyebb lesz. 😆Szóval aki manapság próbál a napenergia felé menni akkor hatalmas előnyben lesz ha ez bekövetketik.
Ergo. Felkészül a jövőre. A háborúból kiindulva sajnos van rá esély.[ Szerkesztve ]
Majd ha fagy. + Escape From The Lost World Pinball Games.
-
Bandiahegyro
tag
Üdv,
Mi most a helyzet éves/havi szaldó ügyben?
Picit lemaradtam.
Továbbra sem lehet biztosat tudni?
Köszönöm -
cOxeR
Ármester
válasz Bandiahegyro #43346 üzenetére
Nem semmit, változás lesz, tele lesz vele minden.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz attila199207 #43339 üzenetére
"Nemsoká" fogják engedni az erkélynapelemet, ráadásul egyszerűsített ügyintézéssel, várj még egy kicsit. Mellékvágány, hogy az erkélyre csak úgy nem rakhatsz ki egy napelemet, a homlokzat közös tulajdon, de a bevezetéssel együtt lehet, hogy erre is lesz valami iránymutatás, könnyítés.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz senki68 #43342 üzenetére
Nem a lemez ragadt be, csak ugye nem tudsz eletromosban olyan alternatívát mondani, ahol nem kell kompromisszumot kötni.
A mondat kimaradt része/vége: az én felhasználási körülményeim között.
Én pl. észre sem venném, ha kirántanák a seggem alól a mostanit és villanyautó lenne belőle, napi 120-130 km-nél nem megyek többet.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs