Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
A cikk forrásként hivatkozik a Wall Street Journalra és linkel egy Fortune cikket, ami forrásként hivatkozik a Wall Street Journalra és linkel egy Bloomberg cikket, ami paywall mögött van, így nem derült ki, hogy azok már az eredeti WSJ írást linkelik-e vagy egy további után közlőt.
Ami azért érdekes, mert a cikkek objektív tényként adják elő a vádakat minden bizonyíték nélkül és egyedül a WSJ anonim forrásaira hivatkoznak, miközben a WSJ többször lebukott már, hogy nyilvánvaló hazugságokat terjeszt Musk cégeiről vagy Muskról magáról, ennek ellenére a többiek ellenőrzés nélkül veszik át a híreiket. -
#54625216
törölt tag
válasz bytesizelife #113 üzenetére
Valami egészen extrém amúgy, amit a mainstream média művel ezzel az "üggyel".
Pl. CNBC-n előveszik a WSJ cikket, hogy az egész csak feltételezés mivel ellenőrizetlen anonim forrásokra alapul, ráadásul a NASA szerződések miatt Muskot folyamatosan drogtesztelik. Majd megszólaltatnak egy noname szakértőt, aki hosszan ecseteli, hogy a befektetők joggal aggódnak Musk drogozása miatt. Amikor a műsorvezető rákérdez, hogy ezek szerint ő biztos-e benne, hogy Musk drogozik, akkor bemondja, hogy ő személy szerint nem biztos semmiben, de ő megérti a befektetőket ha aggódnak amiatt, hogy Musk drogozik. Abszurd.
És az a legdurvább, hogy akármennyi légből kapott ordenáré hazugsággal is áll elő a WSJ, akármennyire is elvesztette mára már a minimális hitelességét is, ugyanúgy végigturnézza a hír a mainstream médiát anélkül, hogy bárki legalább alapszinten utána járt volna az állításaik igazságtartalmának.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
A szalmabáb érv jelen esetben az, hogy a Tesla egy tökéletes autó lenne.
Nyilván nem az, de ilyet senki sem állított.
Viszont lehet egy jó autó még akár annak ellenére is, hogy valakik N dolgot nem szeretnek benne, vagy létezik N szempont, aminek valaki szerint nem felel meg.Az egész Tesla jelenség eleve onnan indult, hogy korábban az volt az iparági konszenzus, hogy az ICE autókkal versenyképes tudású és árú tisztán elektromos autót készíteni lehetetlenség, de ha mégis, akkor tutira nem lehet rá hosszabb távon is működő üzleti modellt alapozni.
A Tesla ezekre a feltételezésekre fényesen rácáfolt.
Tehát a Tesla sosem arra pályázott, hogy megalkossák a világ legjobb autóját, hanem hogy bebizonyítsa a világnak, hogy lehetséges elég jó elektromos autókat gyártani, amelyek képesek mind technikai, mind gazdasági szempontból kiváltani az ICE járműveket. -
#54625216
törölt tag
Mit értesz "minél könnyebb" alatt? Mihez képest?
Egyébként meg N+1 egyéb dolgot is bele vehettek volna.
És?
A Tesla termékeket gyárt, ami vagy megfelel valaki igényeinek, vagy nem.
Ha számodra a könnyű karbantarthatóság az elsődleges prioritás, akkor nyilván találsz majd olyan autót a piacon, ami a leginkább megfelel az elvárásaidnak.
Az viszont jó eséllyel mások, más prioritásainak nem fog megfelelni.
Akkor onnantól jogos fikázni a Te választásodat arra fel, hogy az nem a "legjobb autó a világon"? -
#54625216
törölt tag
Én úgy értettem, hogy minden terméken lehet valamilyen tervezési hibát találni, főleg ha keresed.
Nézz meg egy akármilyen szoftvert. Szoftver fejlesztésnél ugyebár nincs anyagköltség, nem kell gyárakat átalakítani egy módosításhoz, stb. mégis ha javítanak egy bugot, akkor száz másik lép a helyébe.
Azaz a fejlesztés már csak ilyen, ezért nincs értelme valamiféle absztrakt tökéletességhez viszonyítani egy konkrét, létező terméket.
Ha problémád van egy adott elemével, akkor ne vedd meg, de semmi értelme azzal kampányolni ellene, hogy "nem tökéletes", mert semmi sem az és soha nem is lesz. -
#54625216
törölt tag
válasz Hieronymus #167 üzenetére
"Ebben nyilvánvalóan hátrányban vannak a hagyománnyal rendelkező gyártókkal szemben."
Ami egyben előny is, mert nem köti őket a már kiépült gyártási infrastruktúra.
Azaz a termékhez tudják igazítani a gyártést és nem a gyártáshoz a terméket.
A legtöbb autógyártó beszállítók ezreivel dolgozik, így egy paradigmaváltás az egész infrastruktúrájukat fenekestül felforgatná.
Így amolyan "tyúk vagy tojás" dilemmába kerülnek, mert amíg a bevételeik nagy részét az ICE autók adják, addig nem tudják a gyártást az EV-khez optimalizálni, mivel szükségük van a gyártókapacitásra olyan állapotban, amilyenben most van, amíg viszont a gyártás nem optimális az EV-khez, addig nem tudnak versenyképes minőségben és/vagy áron EV-ket piacra dobni, így viszont nem éri meg átállítani a gyárakat.
Tehát azt a tanulási folyamatot, amin a Tesla már nagyjából keresztül ment valójában nem 0-ról, hanem -10-ről kell kezdeniük.
"Ami aggasztó lehet az, hogy az árcsökkentés vonzata a takarékosság."Csak akkor, ha az árcsökkenésnek nincs mozgástere. A Tesla esetében viszont bőven van még tartalék.
"Korábban írta valaki. Musk személyes dolga a droghasználat.
Nagyon nem személyes ügy. Sok emberért felelős. Azokért, akik neki dolgoznak és azokért, akik a vásárolnak cégei termékeiből.
Egy hibás, tudat módosult állapotban hozott döntés, szó szerint embereket tehet tönkre."Pontosan ezért nem szabadna érdemi bizonyítékok nélkül, sőt a hiteles cáfolatok ellenére (pl. NASA által végzett rendszeres drogtesztek), ilyesmivel rágalmazni egy vállalatvezetőt.
-
#54625216
törölt tag
Ha nincs tökéletes termék, akkor a tökéletességre való törekvés sosem sikeres.
Hogy a fejlesztők ne valami elérhetetlen álmot hajszoljanak a végtelenségig, egy ponton minden terméknél kompromisszumot kell kötni.
Hogy ez a kompromisszum kinek felel meg, az szubjektív kérdés, ezért nincs értelme egy terméket valamiféle idealizált, kompromisszum mentes megoldáshoz viszonyítani. -
#54625216
törölt tag
Pontosan, mivel nem a mérnök dolga felmérni, hogy a termék célközönségének milyenek az igényei vagy hogy milyen vásárlóerővel rendelkezik.
Ha pl. a 80-as évek 8bites mikrogépeit nézzük, akkor azoknál kompromisszumosabb termékeket keresve sem találnánk: a kor informatikai lehetőségeinek a töredékét sem tudták, de - először a történelem során - a nagy tömegek számára megfizethetőek voltak. Ezeket a - főleg technikai - kompromisszumokat pedig nem mérnökök hozták, hanem cégvezetők és marketingesek: ők mérték fel a piacot, hogy mekkora játékteret szabad engedni a mérnökök számára.
Végeredményében a 80-as évek marketingeseinek köszönhetjük a consumer informatika exponenciális fejlődését, ami aztán az egész iparág jövőjét megváltoztatta.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Ki beszélt itt bonyolultságról? Egy termék tervezésekor N+1 tényező szerepet játszik, hogy éppen milyen kompromisszum mellett döntenek, abba eleve nehéz belelátni, mert marketing szempontoktól kezdve az anyagbeszerzésig bármi közbeszólhat.
Én mindössze azt próbálom elmagyarázni, hogy egyetlen terméktől sem várhatsz el tökéletességet, legfeljebb azt, hogy megfeleljen a Te igényeidnek.
Ha nem felel meg, nem kell megvenni, de semmi értelme valami idealizált megoldáshoz hasonlítani.
Mond azt, hogy a Tesla egy másik X autó brandhez képest nehezebben karbantartható és akkor mindenki össze tudja hasonlítani, hogy van-e a Tesla-nak olyan egyéb tulajdonsága, ami ahhoz a brandhez képest kompenzálja a karbantarthatóság beli hiányosságait, vagy sem.
Ha számodra csak a tökéletes az egyedül elfogadható, akkor vagy kettős mércét használsz, vagy sose veszel semmit.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- PlayStation 3
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- E-roller topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- hcl: Gúgli pikszel hat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest