-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #3 üzenetére
Milyen verdád van? Esetleg ha többen összegyűlnénk (és ők is úgy gondolják) akkor mehetne a #1-be egy kép a saját verdákról -
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #5 üzenetére
Akkor látom bevált a márka
Én most egy (egyelőre) családi E Kadettet vezetek, nemsokára (remélhetőleg nyáron) az enyim lesz, és akkor majd szeretnék 1-2 dolgát rá/bele Idős a kicike (kereken 20 éves) de nagyon egybenvan, mind motorikusan, mind karosszériásan
Remélem, betéved ide vki, aki tud segíteni -
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #7 üzenetére
Neked, B2 Omegában, tapasztalatok, stb
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #9 üzenetére
1.3S, asszem GL felszereltséggel
Igen, nálunk is gondok vannak lassan az elféréssel, én ütöm a 2 métert, apu súrolja alulról, szóval elvagyunk De azért még el tudunk utazgatni, csakhát ha hátul is ül anyu+tesóm, akkor már kicsit szűkös tud lenni
Viszont több, mint 4 éve van nálunk, egyszer nem hagyott ott sehol Egyszer volt, hogy (amikor már szinte üres a tank, kb 4 percre voltunk otthontól) akkor leállt dadogni. Olyan, mintha kevés benyát kapott volna Ha nem tartottál rá gázt, leállt.. Akkor kb 2 percig játszottunk a ''kisgáz'' és ''nagygáz'' között üresben, és valszeg ''kidugult'', mert gyönyörűen hazajöttünk Azóta semmi baja (kopp-kopp)
Volt egyszer vmi kicsi dolog miatt egy ismerős szervízében, volt neki új, eredeti GM dugattyúk, meg szelepek, azokat kicserélte benne, szóval kb 1 éve egy fél motorgenerál is volt benne
mod: hááát megpróbálok ellépni nem ígérek semmit, de megpróbálok ottlenni
[Szerkesztve] -
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #17 üzenetére
-
GombócArtúr
senior tag
válasz Foglalt név #18 üzenetére
Annyira nem vagyok otthon a témában. Azt tudom hogy e legelső Omega után, nem tettszett neki a Vectrája mert túl kicsi volt
A 94'-es nagyon frankó volt, kényelmes, tágas, jó benne utazni. Autómataváltós volt sport fokozattal, meg hegymenet fokozattal, frankón húzott (azért megnéztem volna mit csinál egy 3000-es motorral.). Ez nem ette az olajat, de a benzint annál inkább.
A legújabb, kivül-belül a legszebb autó az Omegák közt. Belga import, tele extrával, digitális légkondi - a két ülésen külön beállitásokkal, cd-tár, gps (bár ez használhatatlan magyarországon) és beépített fedélzeti computerrel irányítható nokia telefon.
Azért pár dologért nem vagyok odáig.
- fedélzeti komputer: bármerre néztük sehol nem kaptunk nagy kijelézőset, csak a megfelezett méretűt (nem tudom miért volt jó ezzel terjeszteni)
- talán a frankó magyar utak miatt már keletkezet egy sor pixelhiba a kijelzőn
-az anyósülés előtti tartó kicsi (főleg hogy oda szerelték a nokia telefont) és a nyitószerkezete ugyanolyan gyenge mint az előző modellnek.
- Bulgáriában anyagfáradás miatt szétment egy vulkanizált gumi az egyik tárcsán amit az ékszíj hajt, jól megszívtuk miatta
Egyébként valamiért igen nehéz volt használtan szerezni, sokat kellett böngészni a neten hozzá. ígyis kompromisszumokat kellett kötni.
Valamiért a kombikat erőltették nagyon ebben a modellben, amik szerintem nem néznek ki jól, csak sedanban szépek.
[Szerkesztve]''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''
-
Vigneau
félisten
válasz Foglalt név #57 üzenetére
Furcsa, pedig 1.8-ra emlékeztem... Gyorsan utána is néztem.
[Szerkesztve]Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #83 üzenetére
Jahát igen Egyik álmom egy ilyet kipróbálni, de egyszer láttam eddig életemben MO-n
Az első videó nagyon bejön, nagyonállat -
Tacso
aktív tag
válasz Foglalt név #98 üzenetére
Igen, valóban az aerodinamika is fontos, de manapság a törésbiztonság dominánsabb a forma kialakításánál! Szvsz pl. a corsának a gyalogosvédelem miatt ilyen bumfordi, és magasra nyúló az orra (meg is látszik 4-ből 3 csilag!) Ami persze nem rossz, nekem nagyon tetszik!
Más: a belsőt tényleg nagyon eltalálták: engem az új kormány, és a kerek légbefúvók ''fogtak'' meg! Érdekes , hogy az Antarában is ugyanezek az elemek vannak, csak ott 3 kerek befúvó van középen... ez lenne az új, egységes márkaarculat?
[Szerkesztve]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
deicide
veterán
válasz Foglalt név #117 üzenetére
hát, még a jogsi előtt is mentem kecskemétre, azért az parázós, hogy hazafelé dunaföldvárig 3 helyen állnak a rendőrök igazoltatni, de szerencsére megúsztam...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Calogero
addikt
válasz Foglalt név #129 üzenetére
Nekem már az szokatlan volt 3 pedált volt benne.
5 éve csak automata váltós autót vezetek.
Igen a Pajerom is lekapcsolja a klimát ha taposom neki. Sőt észre is lehet venni amikor bekapcsol, mert megtorpan egy picit az autó. Előzésnél ez egy kicsit gáz, ezért előzésnél előszeretettel használom ''Turbo boost'' gombot (Knight Rider)
[Szerkesztve] -
Roxeus
tag
válasz Foglalt név #132 üzenetére
Thx, mostmár értem...
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #147 üzenetére
Jahát igen A Lotec ''birizgálta'' meg a Lotus Omegát is, amit asszem ki is adtak, ugye?
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #152 üzenetére
Akkor jól emlékeztem Ha minden igaz, akkor a gyorsulási és végsebességi adatai közel a Ferrari Testarossa adataival egyformák voltak?
-
Fisha
őstag
válasz Foglalt név #192 üzenetére
Meg lett nyomatva hengerfejesnel az uj (persze bontott) hengerfej, ha erre gondolsz. Termeszetesen jo volt meg beszereles elott.
-
Fisha
őstag
válasz Foglalt név #194 üzenetére
Viz nem kerult az olajba szerencsere, csak forditva, viszont az eleg durvan. Mindket esetben csak az volt a jelenseg, hogy csokipuding lett a hutovizbol.
De semelyik masik irany nem szakadt ossze. (kipufogo se dolgozott a vizbe).
Kompressziot nem tudom, hogy neztek-e. (szerintem nem ) -
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #323 üzenetére
Előre is grat hozzá
_seth_: Ilyen buzikat. pár ezer forintos cuccot lenyúlni, hogy dögölne meg -
HEMP
aktív tag
válasz Foglalt név #323 üzenetére
2db-ot találtam B2-est (hibásan C-nek mondják): mindkettő 2000 évi 2.0-16v, az egyik Ajka-Bakonygyepesen a másikra nem emlékszem, asszem Pest. De ott a használtauto.hu azon nézz körül...
''Azért jó a mazochistának, mert ha rossz, akkor jó. Ha meg jó, akkor az rossz, tehát jó!''
-
Rover623
félisten
válasz Foglalt név #346 üzenetére
Twinport annyit tesz, hogy dupla befecsekendezős.
Juhé...!!!
És ezt már az Opelnél is tudják...?
Tisztára versenymotor...
Én hülye...én meg azt hittem hogy ők így hívják a saját változtatható szivócsőhossz megoldásukat...primus inter pares
-
nemcso
senior tag
válasz Foglalt név #428 üzenetére
A saját 95-ös évjáratu Daewoo Racer (alias Opel Kadett) kocsimban egy gyújtáskábel megfordításával lehet váltani 91 ás 95 között.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Rover623
félisten
válasz Foglalt név #437 üzenetére
Nagyon profin hangzik...
De azért remélem nem ez (autószerelés) a szakmád...
[link]...primus inter pares
-
kolnay
senior tag
válasz Foglalt név #442 üzenetére
A levegőkeringtető az az a gomb amin az autó van.
Most akkor a havasgombot az autósgommbal együtt nyomjam vagy a ventivel?Tyűű, de meleg van!
-
Calogero
addikt
válasz Foglalt név #486 üzenetére
Hát igen
De városban elég az 1,4-is. Hosszabb távra meg ott van az én gyöngyszemem egy Pajero L200-s személyében -
Vigneau
félisten
válasz Foglalt név #568 üzenetére
Ahogy tetszik mondani.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #598 üzenetére
Hmm, az király És most, h nincs benne fordulatszámmérő, azt utólag lehet bele eszkábálni valahogyan?
-
Foglalt név
addikt
válasz Foglalt név #598 üzenetére
[link]
vagy
[link] ezzel [link]
Amit elfelejtettem, hogy a nem fordulatszámmérős órához más az olajgomba. Az csak jelez, ha alacsony a szint, de nem mér folyamatosan, ehhez mérős 3 pólusú gomba kell, azt viszont elég nehéz összevadászni(nekem kb. fél év alatt sikerült). Ez annyit jelent, hogy az egyik műszer nem fog mutatni, de enélkül is egész jól megy a dolog. A fordulatszámmérőhőz pedig a trafóról tudsz lehúzni, ha nincs eredetileg(zöld szokott lenni).
[Szerkesztve] -
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #600 üzenetére
Köszi Megpróbálok majd vmit összealkotni, ha lesz kess
-
KrAt
veterán
válasz Foglalt név #634 üzenetére
Nagyobb vagyok nála 5 cm-vel Egyébként sose bántott
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #643 üzenetére
Ja persze mert egy nagy jószágról van szó, de annyira azért versenyautónak nem nevezném.
Időközben meg kiment a helyzetjelzőm.
Most veszek a verdába egy autórádiót: [link]
vélemény?extra - SEXRay
-
_seth_
veterán
válasz Foglalt név #676 üzenetére
Állapottól függően Egy jó állapotú még mindig 300e (az enyém sem az még... rozsdás kaszni + kicsit furcsa hangú moci... na de már csak pár hónap és készen lesz nagyjából )
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #674 üzenetére
én nyomaték-teljesítmény görbét láttam a fordulatszám függvényében, de az inkább harang alakú, mint ''u''.
teljesítmény/fogyasztás fajlagos görbét erről pedig dobj már egy linket
kezd érdekelni a téma
teljesítmény = nyomaték * fordulatszám
de a teljesítménygörbe max pontja nem azon a fordulaton van, mint a nyomatékgörbéjé
tehát akkor csak egy bizonyos pontig hatásos az erő a nyomtékból?extra - SEXRay
-
bambano
titán
válasz Foglalt név #674 üzenetére
Ezeknek a gondolatoknak hasznára válna a bizonyítás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #682 üzenetére
csekkold meg ezt a linket: [link]
még nem olvastam végig, de nagyon érdekesnek tűnikextra - SEXRay
-
bambano
titán
válasz Foglalt név #684 üzenetére
Például kezdd azzal, hogy megmutatod, hol van a kreszben az, hogy 2/3 fordulatig kell gyorsítani.
Majd folytasd azzal, hogy ha az egyik hsz-edben a nyomatékot egyenletesnek tekinted, a másikban meg nem, és olyan grafikont raksz be példának, (ami elvileg egy dízel traktor, szóval kevés köze van a benzines autókhoz), ahol meredeken csökken a nyomaték a fordulatszám függvényében, akkor bemutatod, hogyan is van ez valójában. Mert szerintem a képleteid rosszak.
Pl. ha nem egyenletes a nyomaték, akkor hogy lehet olyan képletet megadni, hogy teljesítmény=konstans*nyomaték*fordulatszám. Mert ez konkrétan nem igaz. Az sem igaz, hogy kigyorsításkor a fogyasztás arányos a fordulatszámmal.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #688 üzenetére
'97-es Opel Astra F, X14XE motor: 1398cm3, 125Nm, 66kW, 90LE, 6500RPM
5-sebességes váltó van benne (állítólag sportváltó), de most honnan tudjam meg, hogy ''f'' micsoda?
ja és ugyanehhez a motorhoz gyári nyomaték görbe kéne részletesen (a teljesítmény görbét úgyis ki tudom ez alapján kalkulálni).
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #688 üzenetére
állítólag ezt a típust 1997-ben ''AF 13-II/20/22/30''-as váltóval szerelték.
na szóval ebből hogy tudom meg az arányokat?
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
bambano
titán
válasz Foglalt név #694 üzenetére
Ok, akkor pontosítok. Letöltöd az orfk webjéről a hatályos kreszt és abban mutasd meg nekem ezt a 2/3-ad dolgot.
A teljesítmény képlettel pedig az a baj, hogy az adott fordulatszámon leadott nyomatéknak kellene ott szerepelnie. A fogyasztással meg az a baj, hogy a befecskendező a lambda szonda és egyéb jelek alapján dönti el a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, ami nem csak a fordulattól függ.
Ha fordulatszám szerint integrálsz, nem lehet konstansnak venni egy fordulatszámtól függő függvényt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #695 üzenetére
na ez milyen?
Gear 1 2 3 4 5 Final
Ratios: 3.727 2.136 1.414 1.121 0.890 3.940
RPM Limit: 6500
RPM @Peak Power: 6000
Tyre Size: 175/70 x 13
Tyre Diameter: 575.20 mm
Tyre Circumference: 1807.04 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @6000 RPM Km/h @6500 RPM
--------------------------------------------------------
1 7.38 44 48
2 12.88 77 84
3 19.46 117 126
4 24.55 147 160
5 30.92 186 201
Km/h RPM (in Gears)
mod: ejj, összecsúsznak az oszlopok
-------------------------------------------------
1 2 3 4 5
-------------------------------------------------
10 1354 776 514 407 323
20 2709 1552 1028 815 647
30 4063 2329 1542 1222 970
40 5417 3105 2055 1629 1294
50 3881 2569 2037 1617
60 4657 3083 2444 1941
70 5433 3597 2852 2264
80 6210 4111 3259 2587
90 4625 3666 2911
100 5138 4074 3234
110 5652 4481 3558
120 6166 4888 3881
130 5296 4204
140 5703 4528
150 6110 4851
160 5175
170 5498
180 5822
190 6145
200 6468
Gear Change RPM drop (change @6000) RPM drop (change @6500)
-------------------------------------------------------------
1 -> 2 -2561 (to 3439) -2775 (to 3725)
2 -> 3 -2028 (to 3972) -2197 (to 4303)
3 -> 4 -1243 (to 4757) -1347 (to 5153)
4 -> 5 -1236 (to 4764) -1339 (to 5161)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #700 üzenetére
Már csak egy jó nyomaték görbe kéne az X14XE motorról és akkor tudnék csinálni elektronikát, mely jelezne, hogy mikor váltsak fel-le ha pl nagyon gazdaságosan akarok vezetni, vagy pedig ha a lehető leggyorsabban akarok kigyorsítani... stb.
Szal nagyon kéne ez a nyomaték görbe, légyszi nézzél utána a neten, hátha te rábukkansz.
Ja és fogyasztási görbe sem ártani.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #702 üzenetére
2000-es? drága a kötelező + többet eszik + megy mint az állat
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
-
dokar
addikt
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #725 üzenetére
és hogy lássam adott sebességben milyen messze ill. közel van a redline
5-ösben 3000RPM@115km/hextra - SEXRay
-
cirmero
csendes tag
válasz Foglalt név #739 üzenetére
Látom nagyon vágod az opelokat
Szóval valóban a 136le-s változat érdekel, mert hát ha már ekkora a kasztni, akkor legyen erő is benne, egyébként jól megy? Én sajnos még csak utasként ültem egy omegában és azóta azt akarok venni, de majd most talán sikerül
Vectra nekem olyan fapadnak tűnik és árban is mintha drágább lenne egy fokkal. 1996-tól felfele nézelődtem, mert ettől az évjárattól galvanizált az alváz ha jól tudom ?
Amúgy mi a baj a motorral? -
dokar
addikt
válasz Foglalt név #794 üzenetére
ja tudom, megnéztem:
valós/óra
44/50
60/64
102/100
de jó lenne szerezni egy GPS-t, aztán tudnám pontosítaniextra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #807 üzenetére
jó a ring, de előtte egy jó kis Opel-es találkozót meg kéne ejteni, nem gondolod?
extra - SEXRay
-
deicide
veterán
válasz Foglalt név #809 üzenetére
miért, jön dragonfx?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #825 üzenetére
nekem se kéne dízel soha
van a cégnél pár Passat 1.9 TDI, sokan dícsérik, de én nem szeretem őket. nem kényelmes vezetni. a benzines autók nyomaték görbéje sokkal testhez állóbb számomra.
meg amúgyis, az autó benzinnel megy.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #832 üzenetére
mekkora állat, még az ablaktörlő is be van kapcsolva
extra - SEXRay
-
degu
senior tag
válasz Foglalt név #831 üzenetére
Ez nem dili nalam,vagy forsiftossag ,hanem tartok attol,hogy amikor esetleg bejon egy *tenyleges* motorhiba,akkor a hamis jelzes elfedi a hibat!Es akkor ottmaradok,ahol vagyok,mert ebbe a szuper kompjuteres verdaba nem lehet belenyulni kezi szerszamokkal!
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen