- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Docker konténerizálás
- Aliexpress tapasztalatok
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisApám #109623 üzenetére
Első körben kihúznám a hátsó ablaktörlő motor kábelét a motorból. Ehhez le kell bontani az 5. ajtó kárpitját. Ha oda befolyt a víz, simán zárlatot okozhatott, ami miatt minden más áramot kap a karon keresztül. Ha ez nem hoz eredményt, jön az első motor vizsgálata, ha az is száraz, kar és relé csere. Más ott nincs. Kar-kábel-relé-kábel-villanymotor.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisApám #109626 üzenetére
Vagy ha nagyon szerencsésnek érzed magad, akkor kiveheted a relét. Az a legolcsóbb és legegyszerűbb. Az is be tud égni és utána a gyújtás ráadásával indul a törlés is. Ha esetleg a relé lenne, eredeti skodásat vegyél, mert az után gyártottak csak 2-3 hónapig jók. Relé box a pedálzat fölött. Takaróelemet leveszed és elulról felnézel. Nem lehet eltéveszteni, mert 3x akkora, mint a többi. Dupla helyet foglal és 2x olyan magas, mint a többi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisApám #124552 üzenetére
Rudazatos. Tedd rendbe a kis kutyacsontokat a motortérben. A váltónak elvileg nincs baja, csak ezeknek a kis összekötőknek lesz baja, vagy valami eltörött. A konzol elég vékony lemezből van a motortérben. Szerviz megmondja.
15-től fölfelé minden a motortérben van.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz KisApám #183501 üzenetére
Márkaszervizben nem lesz olcsó, szvsz nagyon nem gazdaságos. Azért kérdezd meg nyugodtan a Schillernél, ők nem az ügyfélek megkárosítására rendezkedtek be; amit kiszámláz azt megcsinálja. Esetleg a Szerviz4+ program keretében kaphatsz elfogadható árat.
Igény esetén, privátban tudunk ajánlani ebből a topikból valakit, aki tuti, hogy megoldja Neked a szervizmunkákat Budán.
(A lökhárítóhoz egy normál fényező kell, [én nem ismerek Bp-en]. A leszakadt koptatót is be lehet szerezni külön.)
-
macilaci78
nagyúr
válasz KisApám #183501 üzenetére
Én Budán a Kaposvár utcában csináltattam meg a kasznin a piperét. 3 sárvédőíven látszott, hogy az előző tulajnál szűk a garázsajtó, parkolási sérülések az első lökhárítón (a hátsót cseréltem bontottra) és kavicsfelverődések a motorháztető élén pöttyözve a javítófestékkel. Mondtam, nekem az első lökhárító nem ér pénzt, műanyag, nem rohad, leszarom. A jobb hátsó ajtón van horpadás, parkolási sérülés, rátolattak, lakk sem sérült, ablak is jár, szintén leszarom. A lököst is kiglettelték, lefestették, szép lett, így egy év elteltével hólyagos rajta a lakk, pedig nem kapott ütést, de csak az egyik oldalon, pedig mindkét oldalt foglalkoztak vele. A fémen a munka szép.
Színeltérést nem látok, csak a festék textúrájából lehet látni, hogy nem gyári, de a határát sem látni. Menet közben hívott a szaki, hogy a jobb hátsó küszöbvég rohad, kivágja, hegeszt másikat, +20k.
Budaiként Érdre hordom a kocsit szerelőhöz (vasútállomástól pár perc séta), fórumtárs, bízok benne, eddig csak jobb lett a kocsi, mikor elhoztam, kétszer ugyanazzal a hibával nem kellett visszavigyem. 99-es B5 Passat, szakmai véleménye, hogy hajtsuk, amíg megy, aztán toljuk az árokba, igaza is van. Szigorúan véve a motornak semmi baja, se turbónak, se PD elemnek, olajat, vizet nem eszi, nem is termeli , hidrotőke lesz cserés, de még gyerekcipőben jár az előjelző tünet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KisApám #185791 üzenetére
Ha már bekerülnek az új dugók, nem létszükséglet; ez pl korrekt, vagy ez is jó cucc (utóbbi alvázra is jó).
Aweriot: akkor 100-200k km között menetrend szerint EGR, kb ennyi váltóból jó a DSG és kézi is.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
L1ZRRR
senior tag
válasz KisApám #193692 üzenetére
Ez irreálisan sok, irány a szerviz. Ha mákod van csak folyat valahol, de worst case scenario egy motor felújítás befigyel.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KisApám #193698 üzenetére
Teteje és alja egyszerre - dugattyú gyűrű cseréhez alul kell szétcsavarozni először, aztán felfelé jön ki, plusz érdemes a hengerfejet is felújíttatni egy körben, ott is tud fogyni az olaj. Anyag költség nem vészes, fő kérdés az óradíj Vagy meg lehet próbálni csak szelepszár szimeringeket cserélni, nem tudom, ennél a motornál megoldható-e autóban (úgy a hengerfej maradna a helyén, és csak akkor kéne levenni, ha utána is marad számottevő olajfogyasztás). Szétszedve érdemes dugattyú, henger, és csapágybetétek kopását is ellenőrzni.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz KisApám #193698 üzenetére
Megkell gyűrűzni , szelepszár szimeringezni + ami ezekkel jár. Aztán közben kiderül, kellenek-e új szelepek, dugattyúk, hf felújítás stb. Ha a blokkhoz nem kell nyúlni, akkor nem kell kivenni. Igaz bse, de nemrég estem át ezen. Olyan helyen érdemes csináltatni, ahol tényleg mindent megnéznek, megmérnek, mert úgy lesz tökéletes csalódásmentes.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KisApám #193692 üzenetére
A motor alatt fém lemez van, nem tudom megnézni, hogy hol csöpög - Nálam 10k km-en (egy periódis) nincs, csak pár deci fogyás, de a kocsi alatt így is volt olajfolt. Az EGR szelep mellett jön ki.
Motorsmosás alul-felül, párszáz km és látszódni fog nálad is, honnan jön. Már ha nem az égéstérbe kerül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lsebestyen
addikt
válasz KisApám #193701 üzenetére
Hali. FB-on Octavia csoportban elég sokan felújították már a BFQ, BSE motorjukat, ott kérdeznék, keresnék a posztok között.
Sajnos ennél a motornál ez szinte törvényszerűen bekövetkezik egyszer.
Családban is van egy Octavia, az is meg lett csinálva (hengerfej is le lett szedve, dugattyúgyűrű csere, szelepszár szimmering stb) még 7-8 évvel ezelőtt, azóta minimális az olajfogyasztása.Viszont ami motorgenerálnál nem lett cserélve, az az olajpumpa, ami később elő is jött hibának, meg volt kopva. Én azt is cserélném, + csapágyakra ránézni.
-
KisApám
addikt
válasz KisApám #193692 üzenetére
Amiket oda írta, a megadott Facebook csoportban leginkább az jött ki, hogy szerencsés esetben megúszom egy gyűrűzéssel, rossz esetben a hengerek is már oválisra koptak, és akkor szívás...
No meg a jelenlegi 5W30 olaj helyett nyugodtan használhatnék 5W40-et, vagy akár 10W40-et is (Motul).E szerint is: Autokotua.
Octavia I 1.6 (75 kW), Kapacitás 4,5 liter, Kicserél 30000 km/24 hónap, 10W-60, 10W-40, 15W-40, 5W-40, 0W-40, 5W-30.
[ Szerkesztve ]
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
lsebestyen
addikt
válasz KisApám #193739 üzenetére
De ez a motor üzemi hőfokon, magas fordulaton eszi az olajat, tehat a 10w40-et ugyanannyira eszi (és ez is a tapasztalat), mint az 5w40-et. Cserébe hidegen jobban kopik a motor. Még rosszat is teszel vele. Aki a 10w40-et ajánlja azt el kell felejteni, es ez saját tapasztalat is sajnos.
-
Asbee
veterán
válasz KisApám #193739 üzenetére
Hülyeség a 10w-40 olaj. Melegen fordulaton ugyanúgy enni fogja, cserébe hidegen még jobban szétkoptat mindent. A 30 ezres olajcserét is szintén elkell felejteni. VW 504.00/507.00 5w-30 vagy VW 502.00 5w-40, 7-15ezrenként cserélni, attól függ mennyi a városozás. A rossz olaj és hosszú periódus + esetleg sok városozás hidegen használat, alacsony fordulaton kínzás ami halála. Szerencsére sok esetben ép és jó a hengerfal. Nekem amikor már biztos volt a felújítás, megpróbáltuk a motul 10w40-et. Pályán 150-es tempó körül 900 km alatt megevett 1,5 litert. Azóta 5w-30 semmi olajfogyi. Gyári hónolás látszott, nem kellett hozzá nyúlni.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz KisApám #193776 üzenetére
Olajcsere mennyi időnként? Sajnos a leginkább városnál érdemes felezni. 2-3 ezer km után szagold meg az olajat, milyen benzinszaga van. Majd szétszedés után derül ki. Sajnos igen 200 tól akár 700-800k ig. Kérdés mi a cél. Minél olcsóbban megúszni, vagy minden megmérni, átnézni és cserélni javítani amit kell.
-
őstag
válasz KisApám #193701 üzenetére
erről jut eszembe, most voltam márkaszervízben a Kodiaq-al, 299 ezret hagytam ott, olaj, szűrők, átvizsgálás, ablaktörlő lapátok és első fékbetétek cseréjére
a fékbetét 85 ezres ára kicsit szíven ütött (Unixnál kedvezmény nélkül 40 a TRW és 48 az ATE), de legalább az olaj nem 10 ezerbe került literenként, mint a Hyundai-nál annokérdés: ha nem márkaszervizben cseréltetem a fékbetétet, az a garanciára kihatással van?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KisApám
addikt
válasz KisApám #208733 üzenetére
Megnéztem, javítok, az a BOSCH SILVER S5 aksi 8 éve van bent az autóban, sosem volt kiszedve, csak az autó töltötte.
Asszem maradni kéne a BOSCHnál.
Egy 2 éves zárlatos EXIDE aksit cserélt 2015 májusában.̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
-
bul07
nagyúr
válasz KisApám #209878 üzenetére
Enyém is 2005-ös de én nem szoktam átnézetni vizsga előtt
Egyszerűen elviszem, és nem az alapot kérem hanem a próba vizsgával, igaz többe kerül vagy 6e Ft-al de ha bukós a kocsi akkor nem kell újra fizetni, hanem javítás után lehet vinni megint fizetés nélkülEgy két dolgot azért lehet tenni
Mondjuk a guminyomást kicsit a gyári értékek alá engedni vizsga előtt, pl nálam 2.4 a gyári érték olyan 2.2-2.3-ra szoktam beállítani
Ez azért kell hogy lengésscsílapító jobb értékeket kapjon, ha pont határon van akkor lehet pont ennyi kell
Minden lámpát néz át nehogy egy rendszámtábla világítás miatt bukjon megEz év januárjába volt az utolsó vizsga átment egyből
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen