Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fecow

    aktív tag

    válasz ntomka #22 üzenetére

    Az, hogy jelen pillanatban nem ellenfelei egymásnak, nem jelenti azt, hogy későbbi terjeszkedés vagy piac átalakulás folyamán nem is lesznek. Például reklámok/marketing eszközök terén már most is konkurálnak, mégha perpillanat itt sem túl kiélezett a verseny. Vagy például 2000-ben ki gondolta volna, hogy a Google valaha is ellenfele lesz a Microsoftnak, aztán most a Microsoft nem győzi pumpálni a pénzt a Bingbe, hogy egy kicsit is felvegye a versenyt a Google-lel. Nagyon nagy üzleti potenciál lehet, 500+ millió egymáshoz szorosan kapcsolódó(!) felhasználóban. Könnyen fordulhat a kocka. Ezt a Google is érzi nem hiába próbálkoznak ezzel a közösségi dologgal, egyelőre rendre sikertelenül.[link]
    Ja és közösségi szinten Indiában, és Brazíliában nagyon menő az orkut, szóval akár még rá is foghatjuk, hogy közösségi szinten is konkurálnak. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nyergeld meg a nagyot

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ntomka #24 üzenetére

    Nem a felület mérete a kérdés, hanem az irányított, testreszabott reklámozás lehetősége, ahol ráaásul a felhasználó saját maga, önerőből mondja meg, hogy mi és hogyan kell neki. A Facebook "játékosan", közösségi szinten meg tudja ezt oldani, miközben a Google-nek brute force-al kell adatbányásznia. Éppen ezért nem véletlen, hogy egyre több piacon próbálnak jelentőssé válni, növelni és szofisztikálni kell az inputot.

    Ergo igazad van, puszta méretben nem ellenfelek, viszont a szofisztikált módszerek felhasználásában, magának a modellnek a kihasználásában viszont igen, és ez az előny (ha jól játssza ki az FB a lapjait) tovább növekedhet.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • leviske

    veterán

    válasz ntomka #22 üzenetére

    Azt hiszem, hogy a többiek lényegében mindent leírtak. Annyit tennék hozzá, hogy a facebook már most jóval több, mint egy szimpla online felület. Nézz csak körül, akár a PH!-n.

    Ne tévesszen meg, hogy nincs még olyan kiterjedt hirdetési hálózatuk, mint a Google-nek. Eleve ezen egy esetleges Bing-el kötött stratégiai megállapodás pillanatok alatt változtathat.

    Ne feledjük, hogy anno a Google is egy egyszerű keresőként kezdte, amiben eleinte max annyi pénzbevételi lehetőség volt, hogy bizonyos összegekért cserébe előre lehet lépdelni a találati listán. Ma meg már ott tartanak, hogy épp a TV/Rádió(?) hirdetések piacára készülnek betörni.

    Szóval a valódi különbség a két cég között annyi, amit már leírtak előttem: A facebooknak jelentősen több adat van a kezében és igazándiból játszi könnyedséggel facsarhat ki belőlük még többet, 1-1 új funkció segítségével.

  • julius666

    addikt

    válasz ntomka #22 üzenetére

    A klasszikus értelemben véve a google valóban elég hangsúlytalan a "közösségi siteok" piacán, ellenben ha azt nézed, a Facebook a privát üzeneteivel illetve beépített chatjével egyre nagyobb forgalmat eszik el a google elől. Szóval a ha tágabban nézzük, igenis elég durva kezd lenni a Facebook terjeszkedésével a 2 cég közti súrlódás.
    A reklámokhoz meg még annyit: tessék megnézni az átlagember netezési szokásait, milyen oldalakat és meddig látogatnak. Gyakorlatilag az egyszerű userek az idejük túlnyomó többségében pár oldalon böngésznek, ebből is a legtöbb időt Facebookon töltik. Hiába vannak ott a fél interneten a google hirdetései, ha alig jár oda valaki.
    A keresőpiac is még pár évig biztos bővülni fog, de az internetezési szokások változásával egyre kevésbé.

    1-2 év múlva (hacsak nem máris) a nagy cégtriumvirátus kénytelen lesz befogadni maga közé egy negyedik tagot is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák