Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • E770

    senior tag

    válasz Stauffenberg #36 üzenetére

    Ezeknek minőségbiztosítási, közlekedésbiztonsági és fogyasztóvédelmi okai vannak. Az Uber sofőröket nem köti semmiféle szabály és ami nagyon fontos:

    láttatok már hiéna taxisokat dolgozni?
    fiatal külföldieket zsarolni?
    döbbenet ám, amit a budapesti éjszakában képesek művelni

    sosem értettem, hogy minden hatóság eltűri, gyakorlatilag semmit hathatósat nem tettek soha

    ha minden más egyéb hatás mellett az Uberrel ki tudják a hiénákat kerülni (most már észre sem veszi egy külföldi vagy rutintalan ember) akár Uberhez hasonló akármi mással, már nagyon komoly lépés lenne Végre!

    [ Szerkesztve ]

  • nubreed

    veterán

    válasz Stauffenberg #36 üzenetére

    Én is azt gondolom egyébként, hogy ezek csak beetető árak az uber részéről jelenleg. Előbb utóbb valahogy rájuk fogják kényszeríteni, hogy minden szabálynak feleljenek meg, ha életben akarnak maradni és más miatt nem, emiatt biztos, hogy emelik az áraikat, hosszútávon kizárt, hogy sokkal olcsóbb legyen a szolgáltatásuk mint pl a jelenlegi budapesti taxis árak. De inkább tudatos üzleti stratégia van emögött szerintem és nem a törvény ereje miatt fognak emelkedni az árak.

    Senki nem tartott semmelyik jelenlegi taxis fejéhez pisztolyt, hogy márpedig mostantól dolgozzon az ubernek, egyéni döntés. Nem hiszem, hogy valakinek csak fél vagy egy év múlva fog leesni a tantusz, hogy jéé, ilyen tarifák mellett nem tudom a kocsimat is fenn tartani és még keresni is belőle. Ezt előre ki lehet számolni.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • dabadab

    titán

    válasz Stauffenberg #62 üzenetére

    "És az Uber nem a csaló taxisoktól, legfeljebb a bunkóktól véd meg az értékelési rendszerével. Attól még továbbra is előfordulhat, hogy a reptérről a M0-án és a Megyeri hídon át viszi be a turistát a belvárosba, hogy kilométereket nyerjen."

    De, véd, legalábbis bizonyos mértékben.
    A csalás nem olyan szolídan megy, ahogy gondolod, hanem úgy, hogy simán beviszi a reptérről a belvárosba, majd elkér 20-30 eFt-ot. Vagy úgy, hogy kijelenti, hogy a Keletitől elvisz a Nyugatiig ötezerért, ha meg felemlegeted a hivatalos tarifát, elküld a búsba. Ezt Uberrel nem csinálhatja meg. (Ráadásul Ubernél láttam, hogy egy csomó városban pl. a reptéri utak fixárasak)

    "Ráadásul az Uberre gyorsan rátelepedhetnek azok a hiénák akik a romkocsmák bermuda háromszögében tántorgó részeg turistákra specializálódtak, amúgy is az elején a külföldiek lesznek a legfőbb felhasználók."

    Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az Uber értékelési rendszere sokkal alkalmasabb ezek kiszűrésére, mint az, amit a magyar állam vagy a budapesti önkormányzat(ok) produkálni tudnak - elég csak a lehúzós vendéglátóhelyekre gondolni, amikről komplett lista volt az USA nagykövetségének honlapján, aztán mégis zavartalanul működtek, pedig ott nem csak egyszerűen túlszámláztak, hanem más bűncselekémyek (személyes szabadság megsértése, kényszerítés) is történtek.

    (#61) adrian360: külföldi cégeknek nem kell megfelelniük a magyar jogszabályoknak, az EU területén belül meg ott a szolgáltatások szabad áramlása. Egyébként szerintem simán személyszállításról adnak számlát, nem gondolom, ezen a téren bármi meglepetésre kellene számítani.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Stanley-B.

    őstag

    válasz Stauffenberg #79 üzenetére

    "Ha felveszel egy utast és elfelezitek a benzinköltséget, az abból nyert bevételed is adóköteles."

    nem, csak ha direkt haszonszerzési szándékkal, és üzletszerűen csinálod.
    Ha minden héten megteszel egy nagyobb távot, pl. munka miatt (amit megtennél akkor is ha nem lenne utastársad aki beszáll), az nem üzletszerű, mert nem a haszonszerzésért csinálod, hanem azért hogy munkába menj. Ez a bevétel nem adóköteles, akkor sem ha mondjuk egy hónapban minden héten viszel utasokat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák