Aktív témák
-
norbi1992
tag
Motorosokhoz még annyit, hogy amikor azt hallom a szobámból (szinte bármikor) ,hogy a nagymotorok csutka gázon kapcsolnak fel 4-be akkor szerintem nem 50-el mennek
Igazából egyszer figyeltem, de nem láttam egyetlen sportmotort, ami kb 50-60 alatt ment volna.
pedig voltak rendesen -
kiborg
aktív tag
Szia!
Háát, optimális volna legalább 15-20 másopercenként hátranézni, való igaz én sem teszem meg. Ezért mondom optimálisnak, főleg akkor nem szoktam, amikor tudom, hogy nem jön mögöttem senki, de amikor felfedezem, hogy közeledik valaki, akkor egyre gyakrabban teszem meg ezt.
Igen, annak kellene sokkal jobban figyelnie, aki előz, de mivel már az előzése is szabálytalan, így még egy szabály, amit megszeg, így neki mindegy.
ui: ha hátulról jönnek beléd, az a követési távolság be nem tartása és abban nem te vagy hibás !!! Szinte bármit is csinálsz a mögötted levő a hibás.
Ésszel él az ember - mondá a kannibál!
-
bambano
titán
A kresz azt írja elő, hogy elinduláskor és/vagy napi első garázsból kiálláskor kell műszakilag szemrevételezni az autót.
Az álmodozás, hogy megy a motoros, mint barom és még pluszban figyeljenek is rá, mert ő hülye.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kiborg
aktív tag
őőőőőőőőőő, izé, hogy jön ide a műszaki szemrevételezés ?
Amit én írtam, az azt jelenti, hogy menet közben a műszerfalon levő visszajelzőkre ( úgymint oljanyomás, töltés, reflektor, kézifék, és ilyenek) kell pillantást vetni.
Nem a lámpákra, guminyomásra, visszapillantó beállításokra és hasonlókra gondoltam.
ui: egyéni jogod, hogy ne figyelj rá. De őszintén: megéri nemfigyelni ? hiába ő volt a vétkes, neked is összetörik a kocsid (jó esetben csak az). Ha neked ez elégtétel, akkor tudlak sajnálni és az össze többi hasonlóan gondolkodót.
Fogjátok fel nem azt mondom, hogy engedjük és bátorítsuk őket !!! CSAK figyeljünk rájuk, mert mi is megszívjuk, ha nem figyelünk (hiába vagyunk vétlenek).
Mellesleg ha ilyen a hozzáállás, akkor rögtön ahogy meglátsz egy motorost, általánosítasz és bunkó gyorshajtó motoros ez nem is baj, mert legalább ÉSZREVESZED !!! és tudod hogy ott van, direkt me úgse okozol balesetet, ha legalábbis ki tudod védeni. Gondolom ennyire van azért mindenki gerinces.
Üdv Kiborg
Ésszel él az ember - mondá a kannibál!
-
#06658560
törölt tag
Es akkro hogy figyeljun rajuk? Amikor fel perc alatt a semmibol kepesek hangtalanul elokerulni, s csak akkor latod meg, mikor mar nekedjon visszatereskor? Vagy neadjisten pont beer mar a holtteredbe?
Vagy folyamatosan figyeljuk a visszapillanto tukroket? minda harmat, szepen, felvaltva? Akkro az utat, a sebessegmerot, kontrolllampakat mikor nezzuk? Jartmam ar ugy, hogy mikor hatraneztem a tukron at senki nem votl mogottem kilometerekre, aztan alig par masodperc mulva, mx fel perc amikro elozni keszultem mar mogottem volt ket motoros is, es az egyik meg eppen belefert a tukrombe, mert mar lekezdett megelozni. Semmit nem hallottam az erkezesukbol, olyan modon erkeztek, nem gyorsan, nem szaguldozva, de hang feloluk nem jott. -
kiborg
aktív tag
válasz #06658560 #255 üzenetére
Szép sorjában, mindet, max fél másodpercig ( csak azt ne mondd, hogy minden egyes lámpát egyesével végignézel). Mennyi ideig tart rápillantani a műszerfalra ?
Végeztem egy kis számolást is.
Ha a sebességkülünbség közted és a motoros közt 120 km/h volt ( tehát te 90-el, ő 210-el met), akkor 30 sec alatt 1000 m-t hoz rajtad.
(Tehát ha kilóméterekre volt, akkor 30sec alatt több, mint 2000m-t kell megtenni, ami 240km/h minimum sebességkülönbséget feltételez, tehát ő 330al megy, ami már azért kicsit sok, nem ?)
És a legnagyobb időintervallum számoltam. (ha 15secról van szó 1000m-hez már 240Km/h sebességkülönbség kell). Szóval inkább te csak pár másodpercnek érezted, de valójában azért sokkal több volt.Azért 200 fölött már gondolom nem túl gyakran közlekednek, bár attól még lehetséges.
(Nincs ilyen irányú tapasztalatom)Holttér - több tükör, bár az sem 100%os megoldás.
Hát igen, egyszer arra panaszkodtok, hogy hangosak, máskor meg arra, hogy nem is halljuk a hangjukat.
Ez is fizika, de ettől függetlenül valóban így van, sokkal nehezebb a mögülünk érkező motorost észrevenni, mint azt amelyik megelőzött.[ Szerkesztve ]
Ésszel él az ember - mondá a kannibál!
-
#06658560
törölt tag
A zajra en soha nem panaszkodtam itt. sot, rendre leirtam, hogy hangtalanul kepesek megjelenni. Egyebkent ha az Akrapovic, Leo Vince es egyeb tuningdobokkal felszerelt sportgepeket nezem, azok varosban, kulonosen Bp-n igencsak hangosak. Furcsa, hogy lattam mar Murcielagot kozlekedni nagykoruton, es sokkal csendesebbvolt, mint jonehany motoros. Ha felpakolja a fokozatot a motros, es elkorical 50-nel, alapjaraton, akkor semmi gond nincs.
Pontos tavolsagot a hatam mogott levo motorosokra nem tudok mondani, azert eleg gyarkan nezek tukorbe, annyit tudok, hogy Hodmezovasarhely elott jartam igy, A 47-esen, meg a Feherjefeldolgozo elott. Ott van egy hoszabb utszakasz, egy rszen fasorral legalabb egyik odlalon, ha csak belepillantok a tukorbe, akkor megmondhato, hogy van-e ott valami, aminek be van kapcsolva az elso fenyszoroja. Ha egy motornak nicns, akkor egy feher, vagy modnjuk chopper eseteben tetszoleges szinu szinte eszrevehetetlen. De akar egy sportgep is. Azert a holokfelulete egy autonak szerintem majd otszorose van egy motornak, igy sokkal konyebb ksizurni, ha ott van.
Tobb tukor. Mind a harmat hasznalom, amelyik autopn van, amelyiken nicns, azon csak a kettot. Kontrollampakat csak addig szoktam figyelni, amig a muszerfalra pillantok sebessegellenorzes celjabol. De pl egy Ford Fiestanal mar komplett autot nem lattam a holtterben. Pedig lestem tobb masodpercig, kulonosen, mert ejszaka volt, es sdavot akartam valtani Becs elott az autopalyan. Mire elindultam befele, akkorra jelent meg a fenyszorojabol beszurodo keves feny a tukorben. Meg eppen nem mozdultam be ele.
-
edipqe
senior tag
-
virkir
veterán
Nem értelmezted eléggé a hozzászólásomat vagy nem olvastad el az előzményét.
Itt arról volt szó, hogy mi, kizárólag az autósok figyeljünk az idióta motorosokra.
Erre írtam kicsit sarkítva amit írtam és fenntartom ha a szabályok ésszerű betartásával közlekedek egy úton ahol elméletileg nem várható semmilyen normális közlekedési szituáció ne keljen a szememet folyamatosan a tükrön tartanom, hátha előzésbe kezd egy idióta.A kresz szerint a szabálytalankodókat még sokkal jobban kell figyelni
Ezt a marhaságot azért linkelhetnéd például egy paragrafussal, mivel elég régóta vezetek, (lassan már 30 éve balesetmentesen) leginkább rutinból de ez még halványa sem dereng.Akkor nincs mire figyelned.Mindig a szabálytalankodók hordozzák a legnagyobb veszélyt, ezért pont rájuk kell a legjobban figyelni, ezt tanuld meg, hidd el érdemes.
Ebben igazad van de tegyük hozzá nem előre kell gondolkodni, hogy mi lenne ha... akkor inkább be sem ülnék autóba, sőt még a lakásból sem tenném ki a lábamat.Ha jön egy egy kanyar, ahol záróvonal van, akkor olvass ujságot, egyél chipset, vagy amit akarsz, csak nem az utat nézd.
Valami hasonlót szoktam előadni mikor tolom az arcomba a szendvicseket és régebben míg nem volt headsetem néha még hívtak is."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
bambano
titán
De az. A közlekedés arról szól, hogy társak vagyunk az úton és közösen közlekedünk, nem arról, hogy egyes tahó létformák nem figyelnek másokra, ellenben elvárják, hogy a nem figyelésük okozta mulasztásokat mások korrigálják ki magasabb figyelemmel és előzékenységgel. Hát ez nem megy, kedves puhatestűek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Ha annyira jó, akkor gondolom teljesen ok nélkül és pusztán csak gonoszságból lelkendeznek nekik az erdészek és természevédők, természetjárók, s teljesen alaptalan inden olyan sérelem, ami olyan tettekre vetemedtet bizonyos embereket, hogy srótkötelet feszítsenek ki motorosnak megfleelő nyakmagasságban az erdőben, valamint kihegyezett karókat állítsanak a földbe.
-
Már csak azért is figyelni kell a hülye motorosokra mert ha ütköztök és nem te halsz meg akkor elég komoly meghurcoltatásnak leszel kitéve a yard meg a média által
A nem hülyék meg tudnak magukra vigyázni, de velük meg azért kell udvariasnak lenni mert van agyuk... Ez ritka.Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
Abban biztos lehetsz, hogyha ütközünk, a motoros az esélytelenebb. Másfél tonna vas az mégiscsak másfél tonna vas, rendes körkörös ütközésvédelemmel, sok-sok légzsákkal, stb. Ráadásul be szoktam kötni magam. Ő meg? Hiába legóember, mégiscsak puhatestű.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
raczger
őstag
válasz #06658560 #250 üzenetére
Ennyit mondok rá, teljesen értelmes dolgokat írtál, nagyrészt egyetértek, hisz én is valami hasonlót próbáltam leírni az első részében, a fékezésről.A suzukik nemigazán érdekelnek, tudom, hogy az újabbak egy normális szinten vannak, stb, de kialakult bennem ez a rögeszme, ez van, nem én vagyok az egyedüli aki így áll hozzá a suzukihoz. Azért amikor megjelent akkor is bőven rossz, gyenge autónak számított. Nézz meg egy kicsit normálisabb autómárkát ( pl Ford, Renault) ők inkább arra mennek rá minél biztonságosabbak legyenek az autóik, de egy régebbi volkswagennek is bőven erősebb kasztnija van mint egy régi suzukinak, pl egy kettes golf biztonságosabb (tudom, osztálytársam apja tapasztalta mindkettőt).
Megnéztem a környéket, látom, gondolom lakott terület, tehát 50-el szabad menni, bizony, tuti nem ennyivel ment, most nem a motorost akarom védeni, mert engem is sokszor felb*sznak biciklizés közben, csak probálom reálisan látni a dolgot. De mikor egy 66 éves öregúr odaér a mellékutcából egy főúthoz, az az első, hogy megáll (STOP tábla ott szokott lenni), ezek után körülnéz, és ha szabad a pálya akkor kikanyarodik /áthajt. Ha csak egyik is betartotta volna a kresszt, figyelt volna, akkor nem történik meg, vagy nem lesz ennyire súlyos. Így nem csak a motorost lehet hibáztatni, csak ugye a médiának el kell adni valamivel az újságot, meg kell valahogy szerezniük az olvasókat.
Igazság... Egyetemes, vagy relatív? Mi az, amiben hazudtam, vagy félrebeszéltem?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
edipqe
senior tag
azzal, hogy ezzel lehet eladni azt az ujságot, nem értek 1et.
ha ez lett volna a cím:
XY-t megölte egy nyugdíjas a suzukijával.
akkor ugyanennyire el lehetett volna adni az adott számot!
én kitapétáztam volna vele a lakástI aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
csibor
őstag
Nem olvastam 1 hsz-sem,így lehet már más is leírta.Húzok 1 vonalat,onnan kimérek 20 métert,és várom azt a motorost aki 50 Km/h-ról produkál 20 méter féknyomot,valamint félbe hajtja a suzit.
-
csibor
őstag
-
-
gerii
addikt
az tuti hogy nem 50-nel, de még csak nem is 100-zal ment a motoros. ÉN nem vennék észre egy száguldozó motorost, főleg lakott területen ahol nemigen számít rá az ember(legalábbis idáig nem), szóval a fater hogy vette volna észre, főleg ha szemüveg se volt rajta például. VAGY a motoros bácsi olyan szép sebességgel haladt hogy miután a fater szétnézett, talán betette egyesbe a gépet, elindult öregurasan, ahogy szoktak odaért az a mocsok 100 fölötti tempóval...
és azt a féknyomot se 20m -nek vegyük, mert ugye nem állt meg. iszonyatosan mehetett a motoros ha ilyet művelt a Suzukival, és még fel is borította.
motoroskám meg gondolom repült egyet a kocsi felett be az árokba és várta a mentőket... -
#06658560
törölt tag
Nem tudjuk vajon az autos allo helyzetbol mozdult-e ki. Ahogy azt sem, hogy egyaltalan eszrevette-e a motorost. Ami utobbi kerdes rendkivul fontos. Illetve ha eszrevette meg kovetkezo kerdes: felmerte-e helyesen a sebesseget, egyaltalan felmerhette-e?
Egyebkent emlekeim szerint annyira nem szoktak stoptablazni a foutakat, csak macisajtot raknak ki.
nagyon keszpenznek veszed, hogy az autos nem adta meg az elsobbseget. Mar joparszor leirtam, mennyire nehez lehet egy motort eszreveni, vagy a sebesseget felmerni. Marpedig nem kell elengedni a ketszaz meterre levot, ha ki akarsz kanyarodni, csak veszhelzetet nek okozhatsz, es nem kenyszeritheted veszfekezesre, hirtelen iranyvaltasra azt, aki ele kikanyarodsz. De fekezesre kenyszeritheted. Szoval szerintem az oreg akar meg szabalyos is lehetett, amennyiben a KRESZ legelso pontjat is figyelembe vesszuk- kolcsonos bizalom, azaz elvarhato, hogy a kozlekedesben resztvevo valamennyi ember betartja a KRESZt.
-
edipqe
senior tag
legyunk szélsőségesek, ki kell zárni a motorosokat, a nagypapákat (mamikat), és a régi swifteseket.
[OFF]
apropó swift, pont ma reggel láttam egy balesetet, 2 piros swift ment auchan parkolójában, nem volt elsőbségadás, és bammm. kb 30 gurultak de a suzukik igy is törtek rendesen.viszont volt busz baleset amit (belülről) láttam, saab 95 be ment bele 60nal fullra megrakott suklós ikarus. a saabban meglepően kevés kár keletkezett.[/OFF]
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
mat-
csendes tag
az irás igencsak öngól. ez egyértelműen a motoros hibája, mivel nem tartotta be a sebességhatárt.
-
TazLeacher
nagyúr
Látszik, hogy nem ismered a KRESZT. ohadtul nem érdekel senkit, hogy mennyivel jössz, mert neked van elsőbbséged. Az egy másik kédés, hogy utána feljelentenek gyorshajtásért, ha kiderül, de a balesetben akkor is neki volt elsőbbsége.
Az, hogy ki volt a hibás, és hogy ki volt a barom, az 2 külön dolog.
-
#64791808
törölt tag
válasz TazLeacher #284 üzenetére
Igen, erről van szó.
Nem csípem a motorosokat, de itt nem ő volt a hibás. Nem adtak neki elsőbbséget. Ugye a KRESZ úgy indul, hogy mindenki feltételezheti a másikról a szabályos magatartást.
És a dolog kvintesszenciája: erre is rá lehet fogni, hogy a gyorshajtás okozta a halált. Holott nem igaz, mert az elsőbbségadás elmulasztása. Erre jó példa idióta nagyapám szövege, hogy fordulj ki nyugodtan, onnan csak ötvennel jöhetnek...
Az index cikkeihez meg inkább ne fűzzünk kommentárt, gyenge bulvárújság.
Arról az előítéletemről meg pláne ne beszéljünk, hogy a szuzukis külön állatfaj. Egyszer előttem ütött el egy bringást, és elment a helyszínről, én hívtam mentőt...
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #64791808 #285 üzenetére
Azert az is igen konnyen bebizonyithato, hogy ha mondjuk a megengedett otvennel jon a motoros, akkor nem lett volna baleset.
De tenyle,g lattad mar a jegyzokonyvet, hogy ennyire biztos vagy abban, a suzukis nem adta meg az elsobbseget? Mert egy esetlegesen elofordulhat, hogy az autos felmerte a tavoslagot, es azt modnta, rendben, ez elott meg biztonsagosan atmegyek. A tavoslagot latta, es otvenes tempora biztonsagosnak modnta. De a motoros nem otvennel jott, hanem lenyegesen tobbel. akkor a KRESZ szerint az autos nem biztos, hogy hibas. Azzal, hogy valaki elkezdi megszegni a jogszabalyokat, ezzel egyertelmuve teve, hogy ra nem vonatkoznak, az elonyei sem vonatkoznak mar ra.
-
#06658560
törölt tag
válasz TazLeacher #284 üzenetére
olyanrol meg nem hallottal, hogy a gyorshajtot hozzak ki ilyen esetben bunosnek, mert az osebessegtullepese nelkul nem lett volna baleset?
-
raczger
őstag
válasz #64791808 #285 üzenetére
mikor főuton biciklizek, megfigyeltem CSAK a suzukisok dudálnak ránk, általában a semmiért
Kopi31415:
hidd el, ha a motoros jött 150-el, azt is fel lehet métni, hogy annyival megy, és fel lehet mérni, hogy biztonságosan ki tud-e hajtani, de amint a fékcsíkból meg lehet állítani 20m fékezés, reakcióidőre számoljunk 10m-ert annál a sebességnél, najó legyen 20, tehát 40m-re volt a suzukistól a motoros amikor valszeg úgy döntött, ő kihajt, a valaki valóban 50-el megy (aza senki) akkor nincs gond, de mivel láthatta a suzukis azt a sebességet amivel a motor jön, épp ésszel megvárja
hopp, ez az autós nem nézett körbe, sok felelőtlen embert látok aki nem néz körbe, nem indexel, de amit nem tűrök, hogy leszarják a zebrátwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
TazLeacher
nagyúr
válasz #06658560 #287 üzenetére
Nem, nem hallottam, mert ilyen nincs. A KRESZ nem így rendelkezik, és pont. Az, hogy a bácsi úgy itélte meg, rohadtul senki nem érdekel. Ez kb. olyan, hogy elöttem nyomnak egy satut, én meg úgy ítéltem meg, hogy meg tudok állni, de mégsem, ezért Ő a hibás.
Mert egy esetlegesen elofordulhat, hogy az autos felmerte a tavoslagot, es azt modnta, rendben, ez elott meg biztonsagosan atmegyek.
Ez a mondat azt jelent,hogy nem adta meg az elsőbbséget. Az elsőbbség nem megadása azt jelenti, hogy Én úgy gondolom, hogy beférek, aztán mégsem...és megint itt jön, hogy a KRESZ nem szerintemeken alapul. Pont ebből vannak a balesetek. Szerintem még átférek, szerintem nem jönnek jobbról, és ami a legviccesebb SZERINTEM TUDOM A KRESZT!
Hozzáteszem, hogy szívből utálom az összes motorost (mármint nem mint embert, hanem az utakon), és remélem a csávó is megdöglik, aki a balesetet okozta. Mert úgy gondolom, hogy Ő a baleset okozója, de nem az Ő hibája.
Tipikus ilyen eset, ha zebrán elütsz egy gyalogost! Soha senkinek nem fogod tudni megmagyarázni, hogy a csávó körülnézés nélkül lelépett, és besétált az autó elé. Te leszel a hibás, bár Ő a baleset okozója.
-
Kephamos
addikt
Biztosan jó, csak engem ne zavarjon, meg az erdőket se vágják szét és akkor majd semmi bajom nem lesz vele. Füldugó? Nheeem. Vadászpuska és nem kell füldugó.
Persze, hogy függ az út felületétől is, de ha jól láttam a képeken nem vol 20 centis sár, sem jég. Gyorsan ment a srác.
------------------
medium84: WTF? Hogy jön ez ide? Mivan? Egy darab érvet nem látok a hozzászólásodban. Szeretem az ilyet. Ezentúl mellőzd az "azért, mert hülye vagy és különben is" jellegű érveléseket. Azért mert még nem ültem motoron azért nem ment gyorsan és a felhajtott rendszám sem jellemző. Igen, most már mindent értek.
Mod.: Nézd meg az adatlapomat és rájössz, hogy a BKV-s hülyeséged is egy baromság. Meg felsőbbrendű is vagy ám, mert te nem tömegközlekedsz. Mekkora király vagy már. Megyek le is köpöm magam, mert én busszal járok.[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
Látom a 20m féknyom mindenkinek "tetszik". Nem tudom, hogy valaki valamikor leírta-e már, illetve valahol valamelyik cikkben szó esett-e arról, hogy melyik kerék is húzta a fékcsíkot...ugyanis, nagy a valószínüsége, hogy a hátsó kerék volt az, ami annyira befogott, hogy odakozmáljon az aszfaltra. Ebben az esetben viszont azt is figyelembe kell venni, hogy a motor hátsó kerekének a terhelése jóvalta kissebb, mint az elsőé, főleg úgy, hogy közben az első fék is húzva van. Ekkor viszont veszít a kerék a tapadásából, állóra blokkol, és megnő a fékút. Igaz mindez nem jelenti azt, hogy nem ment gyorsan....
Ezt volt szerencsém tapasztalni, részben a saját hülyeségemből majdnem benéztem egy kamion platójába egy hirtelen fékezésés szituációba.
A leszorítás is szóba került. Érdekes dolog. Elsöbbségem van, mennék egyenesen, erre hirtelen kikanyarodik egy autó ballról, hogy ő is megy ballra. Duda, fék, plexi felhajt, ordít, erre mutogat, hogy ő hagyott nekem 1m helyet, el kell, hogy ott férjek. Persze! Ippen. Ezek után, még megpróbált elémfurakodni a körforgalomba.
Én motoron mindig úgy közlekedek, mintha vadásznának rám. Annak már örülhetek, ha egy napot úgy végig tudok közlekedni a városba, hogy nem néznek levegőnek és mindenhol megadják az elsöbbséget.Suzuki - egy régi swift-el tartottunk hazafelé, amikor is egy IFA ránkhúzta a kormányt. Egyedül a fellépő vassal találkoztunk, semmi stabil fém része nem ért a kocsinkhoz. Szétgyürte a sárvédő lemezt, kitépte a tükröt, a jobb első ajtót meggyürte és megtekerte, a hátsó ajtó szerencsére már csak horpadt. Az IFÁn csak a fellép vason látszott egy kis festék a kocsiról, még csak meg sem görbült. Papírautó az összes.
Nem kell egyáltalán odafigyelni a motorosra, a normálisabbja ugyis számol minden helyzetben azzal, hogy nem kapja meg az elsöbbséget.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
#64791808
törölt tag
válasz #06658560 #286 üzenetére
Nem láttam a jegyzőkönyvet, itt írták a fórumban, a cikkben. Az hadd ne az én hibám legyen már, hogy ha a cikk pontatlan...
Más meg: OLDALRÓL ütközött neki, jobbról. Képzeld csak magad elé a kereszteződést, hogyan mehetnek jobb OLDALRÓL a motoros? Hogyhogy ne ferdén vagy hátulról jött neki? Két eset van, az egyik, hogy a motoros 200 környékén jött (nem túlzok), annyira gyorsan, hogy a szuzukis nem is láthatta. Ha ez így lenne, akkor a motoros halott lenne. A másik eset, hogy a motoros jött, és a szuzukis nem adott neki elsőbbséget. Ha úgy gondolta volna, hogy "ez elé még kifordulok", akkor HÁTULRÓL történt volna ütközés.
Szóval a jegyzőkönyvet nem láttam, de amennyiben a cikk adatai legalább megközelítőleg pontosak, úgy egyértelműen a szuzukis hibája volt az eset. Ha szabad teóriákba bocsátkozni, akkor vezetési tapasztalataim alapján arra gondolok, hogy a szuzukis először jobbra nézett el (ha egyáltalán elnézett...), majd balra, és ment.
Az értelmezésed szerint tehát aki a megengedett legnagyobb sebességnél gyorsabban megy, annak nincs elsőbbsége? Hát barátom te rollert meg áramot vezessél, kocsit ne, ha kérhetem, még szeretnék élni.
-
#06658560
törölt tag
Szamolgattam korabban en is, most nem keresem meg. Azert ne feledd el, egy motor lathatosaga kozel sem olyan jo, mint egy autoe. sokkal kisebb. A fenyviszonyok a kepek alapjan sem biztos, hogy segitettek az eszlelhetoseget. altalaban elore hangjuk sincs az ilyen motoroknak, plane, ha nagy sebesseggel jonnek. Majdu tolag aztan veszett hangos lesz, de akkro mar keso. Temeszetesen rengeteg autos is nagyivben elszarja a szabalyokat, ezt tudom. Szoval abban sem vagyok biztos, hogy az autos mindent helyesen tett meg, de abban teljesen, hogy a motoros jocskan tullepte a megengedett sebesseget.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #64791808 #294 üzenetére
Akkor megegy kerdes, ha ennyire ez a kihajtas ele a tema: mit keresett a motoros a menetirany szerinti bal savban? A feknyom ugyxanis a felezo bal oldalan van, nem a jobbon. Es eleve, ha a felezo kornyeken votl barmilyen okbol, akkor a jobbratartassal mi van? Tuzi leirta, valoszinu a Suzuki a vasuti atjaron keresztul akart volna menni, ami meg egyenesen vot neki. A keresztezodest nem kell magam ele kepzelni, mert megneztrem a langlovagokon a kepeket, tudom mirol beszelek. Ajanlom elobb neked is, majd utana mondd el megegyszer a helyzetet.
Az aramot inkabb neked ajanloim, plane, ha csak egyiranyba vagy hajlando elfogadni a torvenyek hatalyat. miert varsz el barmit is, ha te szarod le legnagyobb ivben az egeszet?
-
edipqe
senior tag
dettó ugyan ezt éreztem mikor gyalogos voltam a hollandoknál
nem motoroztam még sosem, de mostmár tudom mit érezhetnek a motorosok, az elmondásodból kiindúlva.
ritka xar érzés, és nem jó a folyamatos félelem, és stressz.I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
#06658560
törölt tag
válasz TazLeacher #291 üzenetére
Akkor ajanlanam szamodra a kulonbozo Camuion Truck and bus magazinok baleseti szakertoi cikkeit, sok tanulsagot hordoznak magukban. Eleve nalunk is amikor ilyeneket oktattak ( BME kozlekkar, Autogepesz szakirany), akkor is jottek elo olyan peldak, ahol iyleneket modntak. Vagy egy szemleletes masik eset. Harmas baleset, ami harom auto egymasra futasabol adodott. Ekkro midnenki szerint hibas a harmadik auto, holott mar jopar esetben kihoztak, hogy akar a legelso is viselkedhet ugy, hogy o legyen a baleset okozoja. Tenyleg, olvasgass utana.
-
#06658560
törölt tag
Oda kell figyelni a motorosra, meg kell adni neki, ami megilleti. De forditva is el kell varni, hogy ok is adjak meg a minimalis tiszteletet, figyelmet. Tudod, amilyen az aggyonisten, olyan lesz a foaggyisten. Bar jelen konfliktusnal mar nem lehet megmondani, ki utott vissza eloszor...
Aktív témák
- lenovo DU9033S1 Onelink Pro Dock TÖBB DARAB Töltő nincs benne az árban
- Új Gyári Lenovo 65W Notebook adapter USB-C csatlakozóval
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs