Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Tüzi #549 üzenetére

    Tuzi, a sebessegnel azt is vegyuk mar figyelembe, hogy volt tobb, mint 20 metere, amig fekezett. A 20 meter biztos, es a hatso gummmi sem azonnal kezdett el csuszni. Kerdes, amit mar feszegettem, hogy vajon mekkora lassulast tudott igy elerni. Ha 6 m/s2-t szamolunk, akkor asszem valami 70km/h korul van az ertek. Nem tudom volt-e ket masodperc az egesz megmozdulas, de ha igen, akkor az autos meglehetosen lassan ment kifele, hogy ket masodperc kelljen neki az ut feleig eljutni. A kepeket neztem, pont azt is, amit te is linkeltel, korabban en is klinkeltem egy alkalommal. :) Szoval en latok ott egy fat, kerdes, a helyszin ismereteben az merre van: az ut elott, vagy mogotte.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz edipqe #537 üzenetére

    Szamoltam egyet valahol, olyan 6750N eronek kell hatnia asszem kb 50°-on keresztul, hogy felboritsa a Suzukit. A motoros kompletten maximum a fele volt a tomegerot tekintve. De nem az hatott. szoval azert igy sem olyan egyszeru mutatvany ez.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz edipqe #535 üzenetére

    Vagy hogy a motorosok nem figyelnek elegge. A statisztika semmit nem mutat ezekrol. De amire reagaltam, azert mar ki lettem javitva...

  • _seth_

    veterán

    Szokásos vita... a motorosok állítják, hogy ők szabályosak az autósok is azok természetesen, mindenki úgy közlekedik, hogy a kreszből még az oldalszámot is tudja mi hol van benne csak azt nem értem, hogy akkor az utakon miért előz motoros jobbról, miért csinál előttem megfordulást főúton filmbeillően, hogy húzhassa a városba vissza is 250-nel a mocijat, ha ilyen szabályosak miért hajtják fel a rendszámot (vagy olyat is láttam akinek nincs is!), ha sportmocira volt pénze egy bőrszerkóra miért nem telik mellé? És még sorolhatnám és még mielőtt bárki megszólna elmondhatom, hogy az autósok sem jobbak... sávváltásnál már az is luxus, hogy oldalra nézzen még akkor is ha a lökhárítónk egy vonalban van tehát látható vagyok és dudaszó ellenére is csak jön-jön... előttem kamion mögöttem valami kis autó szal hova menni sem tudok... semmi gond 4 sávos úton kicsit áthúzom a szemközti sávba hátha meglát egy rendőr akinek utána magyarázkodhatok... (észrevett végül de csak akkor amikor a kamionra ráhúztam, hogy ugyan lásson már meg és a dudám majdnem leégett... (70km/h-nál... (megengedett még mielőtt valaki szólna :) )). Akkor a másik meg sorbanállásnál kapu előtt fogja beteszi hátremenetbe az autóját és se szó se beszéd már nyomja is a gázt és rámtolat de úgy tényleg nekem jött és még ő háborodik fel amikor leordítom a fejét ezért és még ő akar kiszedni az én autómból miután rámtolatott mert észre sem vett, hogy ott vagyok meg, hogy ha nem telefonáltam volna az álló autómban akkor biztos hátra tudok tolatni mert észreveszem, hogy az az őrült nem is lát engem hiába van 3 tükör is az autóján... persze... hátra tudtam volna tolatni a másik autóra ami mögöttem állt... (mellesleg amint felvillant a tolatólámpája már én is hátramenetben voltam csak ugye nem volt hova menni... dudát meg nem hallja a baromja hát ez van...) és még lehetne sorolni... nah a lényeg: csak azért írtam mert a motorosok közül mindenki állítja, hogy ő ugyan nem az a fajta aki elhúz mellettünk 200-as tempóval de akkor gonoljon mindenki egy főútra és arra, hogy hány motorost lát pl a tükrében és nem mellette elsuhanni mint egy golyó... nem igazán állnak be 90-es tempóra bár igaz ami igaz van aki megteszi de én nem többségről hanem csak a töredékükről beszélnék... A robogósok a betegek komolyan mondom... 14 éves kap egy robogót amit nem kell lebecsülni megy az 70-80-at is és 50-es tempóval is lehet végzeteset esni és nem elég, hogy még lámpát sem kapcsol este (nagy motoros és autós is van ilyen bőven....) még egykerekezik... Most meg lehet menni a városunkban és nézni az emlékművet amit egy fiatal motorosnak állítottak, pontosan nem tudom mi volt én csak az útlezárást és a nyomokat láttam valamint neten, hogy egy skodába épült be oldalról, a szülők és ismerősök pedig járnak mécsest gyújtani, rossz látni is és főleg azt amikor a kis emlékmű mellett 100-as tempóval azt észre sem véve húz el egy másik motoros... (állítólag ő sem 50-el ment ott de ez ugye a szülők fájdalmán nem enyhít, ők adták neki a motort, ennél nem tudom mi lehet rosszabb egy szülőnek mint temetni a saját gyermekét főleg ilyen fiatalon).

    Na de be is fejezem, megyek vissza tanulni...

    Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

  • glutamin

    őstag

    válasz _seth_ #554 üzenetére

    Nem véletlenül hajtogatják annyit a szülők az éretlen gyerekeknek, hogy nem kapsz motort kisfijjam :D

    Azért látni sok értelmes motorost is. Ők már jellemzően nem speed motort hajtanak, hanem inkább valami chopper, túra, vagy egyéb változatot. Én amúgy örülökm amotorosknak. Úgy fogom fel, hogy egy autó állna előttem helyette. A motor meg mégiscsak kevesebb helyet foglal, jobb ritmusban halad a dugóban kevesebbet szennyez stb.

    Sok év kell még itt nálunk a vezetési kultúra fejlődéséhez. Mind motoros mind autós vonalon.

    Annak aszülőnek meg csak gratulálni tudok, aki a tizenéves gyereke segge alá nagy taljesítményű motort vesz. Sztem az a korrekt, ha az ember önerőböl vesz magának motort, verdát. Másképp is becsüli és másképp is közlekedik vele.

    „When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

  • Sanyix

    őstag

    Nekem is volt már egy majdnem balesetem motorossal. Pár éve május közepén, pilismarótról megyünk szentendre felé autóval, a pilisen keresztül Tehát sűrű erdő, kanyargós utak, és mindezt este 8 után. Ez azt jelenti, hogy reflektor megvilágítása nélkül szinte semmit nem látni. És mi jön egy bal visszafordító, emelkedő kanyar belső ívébe is átszédelegve? Egy full kivilágítatlan versenymotor (nem volt rajta egyáltalán világítás, csak a rajtszám), elég közel volt, kicsit közel is mentem a szalagkorláthoz, hogy ne csattanjon belém, ő is hirtelen egyenesbe rántotta a kormányt. Elég ilyesztő volt. Meg persze vannak a 80-al a 70-es korlátozás mellett guruló autók között 120-al cikázó "rossik", de ők szinte mindennaposak. Tehát az a bizonyos 90% az kevesebb szerintem.
    És nem vagyok elfogult, szeretnék motorozni(csak pénz ugye), biciklizni is sokat szoktam, ami azért hasonlít a motorozáshoz, mert én biciklivel is száguldozom hegyről lefele, meg amikor tudok. Biciklivel is már csúsztam el elsőbbséget leszaró autós miatt. (lefelémenet kb 80-al, majd balról alsóbbrendű útról be elém egy lada, és nem vagyok pánikos nem nyomtam satuféket, ment a manuális abs :D , csak volt ott egy kis sóder az út közepén pár méterrel később... blokk mind2 kerék, keresztbe is álltam, és becsúszó szerelés, szerencsére akkor már 30-ra lassulhattam, és csak kevésbé húzta le a bőrömet a térdemről meg a könyökömről a beton). Meg hasonló megtörtént egy bmwssel is, de ott inkább balra húzódva a záróvonalon kerültem ki. Kb így szarhatnak a motorosra is (biciklisre meg főleg "áá hát az nem mehet gyorsan, olyan nincsen" pedig van simán), de azért nem annyira egyoldalú ez sem.

    szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

  • Lacusch69

    tag

    Kicsit belevauznék...

    Először is: Szia Khelben, itt is jót fogunk vitatkozni? (Sch.Lacika vagyok egy hasonló témájú Index fórumról)

    Mivel itt nem vagyok ismerős, elöljáróban: 1981 óta motorozok. 1991-ben már GSRX1100-asom volt. Aztán volt még egy-két hasonló kategóriájú gépem, amelyekkel (eredményesen) gyorsulási versenyeztem, OB szinten is.
    Most egy 2001-es GSXR-750-esem van, gyakorlatilag újonnan került hozzám.
    Megjegyzem, nagyteljesítményű autókat is vezetek (Audi S4, Saab NG 900 Turbo).
    Szóval ismerem mindkét oldal problémáit...

    Az utóbbi egy-két évig habozás nélkül a motorosnak adtam igazat, az esetek döntő hányadában. Ennek egyik oka az, hogy több, mint egy tucat barátom halt meg motorbalesetben, és kb. 2/3-ad részük lehetett vétlen a balesetben.
    Ami nagyon elszomorít (természetesen a haláleseteken kívül) az az, hogy rettenetesen "felhígultak" a motorosok.
    Egyre több ember vesz magának kezdőmotornak GSXRYZFRCBRRRZX 1000-est, 150-180Le teljesítménnyel és vezetővel együtt kb.300kg-os tömeggel.
    Belegondolt-e már az ilyen hülye (elnézést, nincs jobb szó rá), hogy ez olyan, mintha az 1200kg-os Astrájában (stb...) egy bő 700 lovas motor lenne? És itt egy falatnyi területen kell 180Le-t átvinni biztonságosan a talajra.
    Meg igazából meg is kellene tanulni fékezni, mert itt nem arról van szó, mint a töklámpa autósoknál, hogy nyomom a féket, mint süket a csengőt, az ABS meg megoldja a pánikreakcióm hátrányait...
    Itt bizony nagyon el kell találni a fékkar nyomáspontját egy szempillantás alatt, aztán megfelelően adagolt fékerővel (esetleg a hátsó kerék finoman a levegőben), és a hátsó féket szinte csak az oldalra kitörés megakadályozására használni.
    Ezt a technikát nem adják a motor vásárlásakor, ezt el kell(ene) sajátítani.
    Az egyik (olasz? francia?) autóversenyző-oktató szerint: az átlag(autós) életében 1x fékez igazából nagyot 120-ról. Közvetlenül a halála előtt... (By Dávid Sándor)

    Sajnos a közlekedési "kultúránk" nem teszi lehetővé a veszélyek nélküli "egymás mellet élést". Van sok hülye motoros, elismerem.
    De megkérem az autósokat, nézzenek önmagukba: ők nem? Nem feltétlenül gyorshajtásra gondolok, sőt inkább az ellenkezőjére... Bizony-bizony, indokolatlanul lassú hajtás...
    Vegyük például lakhelyem egyik kedvenc útját, a 43-ast. Paraszt bácsika tököl 50-nel, mögötte másfél km-es kocsisor. Amúgy 40fok meleg...
    Mindezt tetézi a román es bulgár EU csatlakozás utáni tömegnyomor az úton.
    Mindenki őrjöng, haladna, de nem tud, szemből folyamatos kamionsor... Ilyenkor kezdődnek el az autós kamikaze előzések. Nem motoros, hanem autós.
    Ugyanis egy normális motor normális vezetővel biztonságosan tud előzni olyan esetekben is, amikor az autóst tepsiben vinnék el.
    Na itt jön a másik probléma, a vadiúj PDTDIHDID4D csodák (manager)tulajdonosai, akik azt hiszik, hogy olajkályhájuk a legkirályabb verda az úton. (Az én szememben röhej tárgya, de ez mellékes)
    Mindezt bizonyítandó, olyan előzésekbe mennek bele, hogy motorral is meggondolnám... De ezt a megelőzött és a szembejövő az életösztönéből kifolyólag megoldja helyette. És büszkén száguld tovább, hogy milyen fasza gyerek...

    Mintha Churchill mondott volna egyszer egy érdekese: "Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam"
    Lehet itt statisztikákat előhozni, hogy ejj, a motoros zsiványok 3x annyi balesetet okoznak (fajlagosan) stb...
    De ezekben nincs benne, hogy a motorosok hányat védenek ki más hibájából.
    Én még egyet sem okoztam, de évente minimum 40-50-et kivédtem. Lehet számolni...
    Mielőtt valaki visszalőne: egy átlagautós elég jó eséllyel ledermed necces szituációban. Igen, láttam az arcukon. Hófehér arc, ajkak összeszorítása, kormány görcsös markolása, fékpedál eszeveszett taposása. Egy laza kormánymozdulat helyett...

    Viszont autós és motoros számára is van egy KRESZ-módosítás, ami meggondolás tárgyává teszi a száguldozást: az új bünti-tételek.
    Egy kövérebb gáz a motoromon, és oda 2-3havi fizum...

    Amit viszont rohadtul nem értek: felénk miért száguldozhatnak teljesen büntetlenül a külföldiek??? Én olyan még nem láttam, hogy a 43-ason külföldit megállítsanak gyorshajtásért...
    Na, ez elég hosszú lett...

    Esetleges www.motorland.hu tagok számára: Lacika vagyok.

    Egy Volvóval ütközni teljesen veszélytelen. Ha egy Saabban ülsz...

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Lacusch69 #558 üzenetére

    :R
    Teljesen jol irtal le jopar problemat. Amivel nem ertek veled egyet, az a lassu jarmuvek esete. Nekik is meg kell adni a lehetoseget, hogy kozlekedjenek. Pl ha robogoval kozlekednek, akkor utti behuzodnek annyir az uton, hogy meg veletlen se akarjon mellettem, savban elmeni autos egy oylan forgalmas uton, ahol folyamatos a szembeforgalom is. Miert? Mert a sajat biztonsagomat azzal tudnam garantalni, hogy menjenek at, keruljenek nagy ivben ki.

    Egyebkent mind motroos, midn autos oldalra kene mar egy nagy adag turelmet oltani mindenkibe, es tudatositani a kozlekedesben resztvevokkel, hogy mennyire veszelyes fegyver van a kezukben.

  • #06658560

    törölt tag

    Mar egy ideje eszemben van, de tuzi kepe vegkepp elohozta. Par honapja lattam egy balesetet. Lakott teruleten kivul, de gyakorlatilag telepulesen belul, ut mellett hazsornal egy nyilegyenes uton tortent baleset. Ket auto, meg egy motor volt erintett, es csak azt lattam, hogy all egy etteremnel egy osszetort auto, a felhoz tolt orral egy masik, es tart a levegoben egy motort. Szinte a blokktol hatra a motorhazteto felett volt a ketkereku. Nyilegyenes uton, oldalra kihullva. Ebben tuti mindharomnak kellett valami balfaxsagot csinalnia, kulonben igy nem johetett volna letre az eset.Sebesseg nem szokta itt elerni a megengedett 100-at, szoval nem errre tippelnek, mint kivalto okra.

  • -NOKIA-

    Ármester

    Ha végre egyszer mindenki betartaná a szabályokat, ilyen topicok nem jönnének létre...

  • iguana

    őstag

    válasz shev7 #546 üzenetére

    ilyen képek láttán mindig eszembe jut, hogy a tűzoltók/mentősök/rendőrök mennyi borzalmas sérülést, csonkolást, halott embereket látnak akár rendszeresen.
    el nem tudom képzelni milyen nehéz lehet :(

    14 pár márkás bokazokni. (fícsör:antistatic, 100% pamut, jól szellőző, húzva térdig ér)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz iguana #562 üzenetére

    NAGYONOFF ON: Mentok, nem mentopsok.
    NAGYONOFF OFF

  • virkir

    veterán

    válasz Tüzi #524 üzenetére

    Megint olyanról írsz véleményt amiről fogalmad nincs.
    Pár éve azt a gépjárművet amelyik nem rendelkezik érvényes kötelező biztosítással az önkormányzat kivonatja a forgalomból, ugyanis a forgalmi és biztosítási adatbázisokat összefésülik, sőt érvényes forgalmi engedélynek sem muszáj lennie elég ha nincs kivonva a forgalomból.

    "Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda

  • fokukac

    nagyúr

    válasz virkir #564 üzenetére

    tavaly olyan esett meg velem, hogy parkoltam a mexikói útnál, és megbüntettek.
    Nem is egyszer, hanem kétszer. Reggel 9-kor a közterület-felügyelet, délután 4-kor a rendőrök. (Ugyanazért - ami már önmagában is nonsense)

    A rendőrök meg még halmazati büntetést is szabtak ki rám, mert az ő adatbázisuk szerint le volt járva a forgalmim - ami persze nem volt igaz, mert hát akkor már egy hete levizsgáztattam a kocsit, de megbüntettek jól. Halmazatilag.

    nekem kellett papírokkal igazolni, hogy nem, már tényleg le volt vizsgáztatva, és még a 10 napon belül voltam, amikor okmányirodába kellett menni. hihetetlen, nem?

    Pleased to meet you - hope you guess my name

  • virkir

    veterán

    válasz fokukac #565 üzenetére

    Hehe...
    Igen jó lehetett az a nő ha annyit ott töltöttél
    ;]

    "Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda

  • fokukac

    nagyúr

    válasz virkir #566 üzenetére

    hülye. munkába menet hagytam ott a földalatti végállomásánál :P

    Pleased to meet you - hope you guess my name

  • Kephamos

    addikt

    válasz Lacusch69 #558 üzenetére

    Velem még csak egyszer volt, hogy messzebbre mentem és beállt a sor teljesen. Egy-két autót megelőztem, de úgy voltam vele nem éri meg az idegeskedést és a benzint az egész. Szépen beálltam egy kamion mögé 80-al. Kb. 15 percel értem oda később, de EGYBEN! :) Sokan hajlamosak elfelejteni azt, hogy az erőltetéssel legtöbbször csak keveset lehet nyerni.

  • Dr. Akula

    félisten

    válasz _seth_ #554 üzenetére

    csak azt nem értem, hogy akkor az utakon miért előz motoros jobbról
    És a taxis balról a (balra) kanyaródósávban?

    miért hajtják fel a rendszámot (vagy olyat is láttam akinek nincs is!)
    Én is láttam már jópár rendszám nélküli autót szembe jönni.

  • Dr. Akula

    félisten

    válasz Khelben #511 üzenetére

    Nem, ez azt jelenti hogy az autósok 3x annyi motorost gázolnak el mint fordítva.

    Télen csak a hétvégi motorosok rakják le a verdát. Ha nincs lefagyva az út, akkor lehet menni.

  • Dr. Akula

    félisten

    válasz Kephamos #493 üzenetére

    A magadfajtáknak jogsit se adnék, az ilyen autós gyilkosoktól meg kell tisztítani az utakat.

    Ha már itt tartunk, akkor tegyük hozzá, hogy szabálytalanul.
    Majd ha nem állnak be a magadfajták utolsó utániként a kereszteződésbe hogy a keresztirányú forgalmat feltartsa, meg nem mobiloznak vezetés közben, akkor lehet pampogni, addig nem.

    Kopi:
    De gondolom az is ismeretlen fogalom szamodra, hogy sulyozzak a bunoket, es eszerint lehet nagyobb felelossege a motorsonak.
    Az elsőbbségadás elmulasztását semmivel nem lehet kimagyarázkodni.

    Kephamos:
    Ezek a veszett nagy motorok nem valók a magyar utakra, mert nincs rendőr. Ha lenne bőven, akkor nem mernék azt csinálni, hogy a városban 100-al előznek meg a zebra előtt
    Az autók is tudnak 50+ menni, akkor azokat is tiltsuk ki! 100-zal előző autót ugye még sose láttál? Az miért nem zavar, csak a motoros?

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Dr. Akula #571 üzenetére

    Nem értelmezni nem tudtam, hanem egyszerűen baromság, és meglepett.:R

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Dr. Akula #470 üzenetére

    "Senkit nem érdekel hogy mennyivel kalkulál, kalkuláljon jobban!"
    Noshát én se kalkulálok jobban mint a népesség nagyja: Szemböl nem tudom felmérni, hogy a megengedett sebesség 2 esetleg 3* jön e felém egy motor. Ezért is hagyok nagyot rá de ha ennyivel jön az is bőven kevés.
    és ki fogok kanyarodni elé.

    És egy vmire jó volt ez a forum és a hozzáállásod. Köv kocsim egy 2-3T+os 5*os SUV lesz. Látható milyen a Magyar motoros mentalitás egy jó része és megkell védenem magam az ilyen hülye örültektől.
    és ha kimegyek egy kreszre durván szaró motoros elé mert 100-150el jött lakott területen és fröccsen egyet nem lesznek lelkismereti gondjaim.

    Köszönöm, hogy bemutattad, hogy is gondolkodik a Magyar motorosok egy nagy része!

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dr. Akula

    félisten

    válasz Dare2Live #577 üzenetére

    Nemcsak hogy nem kalkuláltok jobban (ti autósok), de a szabályokat se ismeritek jobban mint egy biciklis vagy gyalogos. Csak a kelet-balkáni leszorítós, kocsiból kiordibálós közlekedés megy. Meg a sírás amikor majd a kamionos is ugyanúgy le fogja szarni az elsőbbségeteket, mint ti a motorosét.

    Inkább te és "hozzáértő" barátaid mutattátok be hogy gondolkodik a tipikus magyar bunkó autós. Az autósnak minden lehet, akár balesetet is okozhat, az nem baj, majd ráfogjuk a motorosra, merthát hogy jön ő ahhoz hogy jogai is legyenek. Remélem egy csapat Gój motorossal szemben is ilyen nagy az arcotok a helyszínen.

    A SUV mellé bicepszet is vegyél, mert ha letolsz az útról, a következő lámpánál utolérlek és rendezzük a számlát. :D

  • bolondember

    MODERÁTOR

    válasz Dr. Akula #579 üzenetére

    épp elég rossz a véleménye a legtöbb embernek a motorosokról (igen, az esetek egy bizonyos százalékában TELJESEN JOGGAL), nem kéne még Neked is tetézni...

    Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

  • Lasy

    veterán

    válasz huygens #84 üzenetére

    Ezt azért teljesen megcáfolnám. A harlysok (de a motorosok 78%a. Ez az autosoknál csak 60%.) 95%a betartja a korlátokat.

    +36702778032

  • Khelben

    nagyúr

    válasz Lasy #581 üzenetére

    ezt csak úgy érzésre vagy adatokkal tudod alátámasztani?
    mert én elég sokat megyek, de szabályos motorost talán kettőt láttam az elmúlt ~12 évben.

  • Khelben

    nagyúr

    válasz Dr. Akula #572 üzenetére

    látom, a szövegértelmezés is csak annyira megy, mint a kresz :D

  • #25954560

    törölt tag

    sztem a husz meter feknyom nem mond semmit, ha a hatso kerek huzta. amikor fekezel motorral, az elso kerekre kerul a suly nagy resze es azzal lehet is igazan fekezni. ilyenkor a hatso kerek csak arra jo, hogy csikot huzzon :) jo uton es jo gumival nagyobb lassulast lehet elerni, mint atlagos autoval.
    egeszen biztosan nem szabalyos tempoval jott, de a nagysagrendjerol semmit sem tudunk, bar az ut ismereteben en is 150 korulre tippelnek.
    a kocsi felborulasat en sem ertem, olyan, mintha meg gyorsitassal/lassitassal es/vagy kanyarodassal rasegitettek volna.
    a balesetben resztvevo mindket fel hibazott, aminek a kovetkezmenyei igen sulyosak lettek. nem tudhatjuk h a bacsika latta/nem latta-e a motorost (jah, vilagitas: most mar egeszen keves motor van, aminel kulon kell kapcsolni a fenyeket es nem a gyujtassal egyutt kapcsolodik. de az fzr-ek nagy resze ilyen. viszont miutan motornak kotelezo a vilagitasa, igy nagyobb valoszinuseggel vilagitott), nem tudhatjuk h rosszul merte-e fel a helyzetet (befer meg kenyelmesen a motoros ele/nem fer be), jol merte fel, de a motoros ne szaguldozzon, majdcsak lelassit. a motoros meg miafrancert ment ennyivel, latta-e a bacsikat, gondolta/nem gondolta h kijon ele, miert nem kerulte ki (bar nem konnyu, ha keresztbe megy elotte az uton), stb.
    az meg, hogy egy motor mit muvel egy kocsival megdobbento, de azert logikus. ket auto utkozesekor eleg nagy feluletek talalkoznak altalaban. egy motor szembol nezve eleg keskeny, raadasul nincsenek gyurodozonai. tehat gyakorlatilag ekkent funkcional. szembol eleg merev a vaza es jon kozben a motorblokk is.

  • Khelben

    nagyúr

    válasz #25954560 #584 üzenetére

    jo uton es jo gumival nagyobb lassulast lehet elerni, mint atlagos autoval.

    a hayabusa az jó motor? mert az tudja egy átlagos alsóközepes autó lassulását
    és úgy tudom, motorral nem kevés gyakorlat kell a jó fékezéshez, egy autóban meg csak nyomni kell a fékpedált.

  • #25954560

    törölt tag

    válasz Khelben #585 üzenetére

    a hayabusha jo, de ebbol a szempontbol pont kilog, mert sokkal nehezebb, mint a tobbseg. altalanositottam, foleg sportmotorokra gondoltam a mostani eset kapcsan, de a mai csupasz motorok is jok ebben. viszont barmire teszel turagumit, gyengebb lesz a tapadasod, mint sportgumival. egy csopperrol sem feltetelezek nagy lassulast. igen, kell a gyakorlat a hatekony fekezeshez, bar mar motorok kozott is terjed az abs. csak taposni a fekeket veszhelyzetben es megdermedni motoron ugyanakkora hiba mint kocsiban.

  • Kephamos

    addikt

    válasz Dr. Akula #574 üzenetére

    Szerintem te nem vagy normális...

    Azért egy nagymotor más, mint egy átlag autó. Kb. 150-el megy olyan lazán, mint egy autó.
    Ez volt az utolsó válaszom, ebben a témában a hozzászólásodra. Hogy miért? Mert ugyanazt a szöveget nyomatod folyamatosa, szerintem el sem olvasod mit mond a másik. Illetve folyamatosan csúsztatsz. Undorító módon vitázol. Mit vitázol? Dühöngsz. Erre nem muszáj válaszolni, úgysem fogom elolvasni.

  • Khelben

    nagyúr

    válasz #25954560 #586 üzenetére

    ebbol a szempontbol pont kilog, mert sokkal nehezebb

    ööö... mintha a fizikakönyvben máshogy lenne ;) (súrlódás, felületeket összenyomó erő, stb)

    még ami érdekes, hogy a sportmotorok nem kevés versenytechnikát vonultatnak fel, az autók meg ugye tudjuk, milyen alkatrészekkel jönnek ki a gyárból.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz Dr. Akula #579 üzenetére

    egy motorosnak (illetve bar mely mas jarmunek is!) ugyanannyi joga van a megengedett sebesseg 2-3-szorosaval közlekedni, mint barkinek elmulasztani az elsöbbsegadast: ZERO

  • #25954560

    törölt tag

    válasz Khelben #588 üzenetére

    "mintha a fizikakönyvben máshogy lenne" nemtom, nincs mar fizikakonyvem :)
    viszont F=mu*m*g az meg azert remlik.

    figyelembe kell venned azt is, hogy a motoroknal fekezeskor nem annyi suly van az elso kereken, mint menet kozben (persze kocsiknal sem, csak itt aranyaiban sokkal tobb), valamint azt is, hogy a gumik sem kepesek akarmekkora erot atvinni, tehat ami jo egy 170kilos gepnek, nem feltetlenul jo egy 250 kg-osnak. ha tul kemeny gumid van, akkor koran elkezd csuszni, ha meg tul puha, akkor nagyon fogy (nagyobb a tapadasi ero, mint a guma reszecskeit osszetarto ero).

    igen, a sportmotorokban lako technologiak elegge magasszintuek, de kocsikban is van szep szammal. ebbol a szempontbol inkabb az autoallomany/motorallomany minoseget lehetne osszehasonlitani. miutan par eve ekkora divat csak a motorozas, ezert ugy gondolom h egyre tobb uj motort adnak el, szoval javult mondjuk az ot evvel ezelotti atlageletkora a motoroknak. (es igen, kocsiknal is megfigyelheto ez a 0%-os kezdohitelek es ezerhonapos torlesztesek miatt), de ez mar messzire mutat. mikori gyartmany, mikori konstrukcio (mert ugye ha ma legyartananak egy fiat 850-est az akkori megoldasokkal, lenne ugyan rajongotabora, de muszakilag akkor is elavult maradna :) )

    Kephamos: igen, ez egy hatalmas kulonbseg. palyan 160-at utazni kis forgalomban pl egyaltalan nem igenyel nagyobb odafigyelest es nem okoz izgalmat nagy (sport)motoron. jo a szelvedelem, jobb a kilatas (nincs a/b/c oszlop es magasabban is van a fejed, mint a legtobb szemelyautoban - tehat messzebbre latsz) es a motor kicsivel a max fordulatszam 1/2-e folott porog.

    [ Szerkesztve ]

  • #25954560

    törölt tag

    válasz Kephamos #591 üzenetére

    persze. csak azert irtam h ertheto legyen h az ember nagyomotoron a 160-nal nem hoskodik, nem extra teljesitmeny, hanem sima ugy. ha meg valaki varosban csinalja, arra nincsen semmi pozitiv jelzo. az egy felelotlen f@sz.

  • Khelben

    nagyúr

    válasz #25954560 #590 üzenetére

    a motor kicsivel a max fordulatszam 1/2-e folott porog.

    a normális autó is ;)

  • shev7

    veterán

    válasz Dr. Akula #579 üzenetére

    Miert? neked milyen a hozzaallasod? A motorosnak mindent szabad, ha akar 150nel szaguldozik a varosban, ha akar 100 egykererekezik, es mindenki takarodjon elole, mert neki elsobbsege van, nehogy fekezni kelljen, mert akkor oda az elmeny...

    Aki egy 1000es gepre felul rendes ruha nelkul, az nem teljesen normalis. Ha ezek utan meg 100+os sebesseggel szaguldozik a varosban, arra mar nincs jelzo...

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dekoninck

    aktív tag

    válasz Dr. Akula #579 üzenetére

    "Csak a kelet-balkáni leszorítós, kocsiból kiordibálós közlekedés megy. "

    Köszi, bazmeg, az összes óvatosan közlekedő (pl. gyerekét féltő; kezdő; nem sportoló csak vezető; tisztes családanya; istenfélő pap; stb) nevében. A sportmotorosok körében eléggé felülreprezentált az "agresszív" (akár jó, akár rossz értelemben véve, beleértve téged is*) alakok száma. A legtöbb autóssal nincs baj, csak az fel se tűnik, ugye. A sportmotorosok meg azért sportmotorosok, mert ők ilyen emberek amilyenek, és ezért célzotan vesznek ilyen motort. Az autósok nagyobb része meg egyszerűen csak közlekedeni akar, persze van, aki rosszul. Az általánosítgatásról ennyit.
    lacush69 itt mondta (#558), hogy 12 motoros barátja halt meg, 2/3 talán nem a saját hibájukból. Jelentkezzen már az, akinek 12 autós barátja halt meg! A 12 motoros persze lehet, hogy nem aktív és egyedüli okozója volt a balesetnek, de megnézném azokat a körülményeket, hogy az autós miért is ütötte el, stb őket. Csak nem olyasmi történt velük, mint a Suzukis esetén? Hogy mindkettő hibás volt, szinergista módon? Vagy, mint ami még egy jó indok, hogy "elémugrott egy fa", "túl görbe volt a kanyar" és társai?

    Az autósnak minden lehet, akár balesetet is okozhat, az nem baj, majd ráfogjuk a motorosra, merthát hogy jön ő ahhoz hogy jogai is legyenek
    Pl. arra, hogy lakott területen 150-nel furikázzon?
    Mikor veszed már észre magad?

    * Nincs kizárva, hogy egy elmegyógyintézetből írsz, persze.

    [ Szerkesztve ]

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Dr. Akula #579 üzenetére

    A szokásos. Általánosítgatsz.

    Rólam van szó. Nem másról.

    Azért mert autózok, még tökéletesen ismerem és mondhatni tökéletesen be is tartom a kreszt. Igen az 50 az 50. És megadom az elsöbséget 100%ban. Tudom elég ritka fajta vagyok. Persze én is tévedhetek, ember vagyok. És ha vki 100-150el jön amikor max 80al kalkulálok akkor sanszos az a csatt. Közeljövőt véve mondjuk inkább fröcs.

    És nem szorítok le direkt soha senkit. A feltételezés is sért.

    fenyegetőzésedröl meg annyit hogy:
    Nem tollak le direkt az útrol. Ha meg akarnálak ölni, kissebb nyilvánosságot választanék.
    Ha nagy nyilvánosság elött akarnám se ezt a formáját választanám.
    De ha igen akkor sanszosan nem jönnél utánam.
    De ha vmi véletlen folytán igen és nem készültem fel erre értsd lőfegyver akkor is van még 8év ThaiBox a hátam mögött. Ami mondhatni elég jó alap arra, hogy egy motorbaleset után még csúnyán össze is vernek. :P

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Szabesz

    őstag

    válasz #53246592 #544 üzenetére

    Kezdjük ott, hogy nem feltételezel semmit, hanem biztos vagy a dolgodban. Ha csak feltételezed, hogy kiférsz elé, s nem veszélyezteted egyikőtöket sem, akkor nem mész ki... ha mégis, akkor vagy jól feltételeztél, vagy nem. Ha pedig nem, és a másik nem tud idejében lefékezni/elbambul/a gázra lép a fék helyett akkor kész a baleset, ami esetleg végzetes is lehet... melyik éri meg jobban...?

    [ Szerkesztve ]

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Dany007

    veterán

    húha lemaradtam párszáz hsz-szel. Gondolom már jól kitárgyaltátok a témát, de nekem is lenne 1-2 dolog ezzel kapcsolatban.
    Tőlünk nemmessze történt ez az eset, olvastam én is a zindexen.
    Első pár hszt olvastam csak de annyi elég is "Kephamos"-szal értek egyet.
    És ennyi, itt le is lehetne zárni a vitát.
    Anyósülés felöli oldalról belerongyolt a suzukiba és a soffőr szörnyethalt. Ergo, nem a kórházban vagy a mentőben halt meg, nem is elvérzett , hanem olyan brutális ütést / sérülést kapott, hogy menten belehalt. Ebből, és a 20 méteres féknyomból is le lehet következtetni hogy nem 100-zal ment az illető motoros, de ezt a helyszinelők úgyis kiderítik nagyjából pontosan.
    És a kedves motoros fanok ha hiszik, ha nem de az útkereszteződések nagyrészében nem lehet észrevenni a 150-200-zal száguldó motorost, mivel amikor az ember körbenéz még nincs is a látótérben! Az a dúrva, hogy velem is megtörtént egy hasonló eset, és szintén még a motoros volt felháborodva....
    Egyik délután Veszprémből Herendre haladva kikanyarodtam a 8-as 2x2 sávos főútra.
    Gyorsító sávból soroltam a külsőbe, aztán a belsőbe, hogy az előrébb haladó kamiont majd megelőzöm... Már majdnem beértem a kamiont amikor zúty egy zúgás és egy motoros sűvített el mellettem. De akkor már 120-140 környékén jártam.
    Mint utóbb kiderült egyik havrom a volt a gsxr-jével. Aztán bevárt köszöntünk egymásnak és elhúzott.
    Másnap a melóhelyen azzal kezdte, hogy mért voltam olyan köcsög, és mért nem húzódtam le neki, mert ki kellett kerülnie!!!? Mondanom se kell felhúztam magam rendesen.
    Elmagyaráztam neki, hogy amikor kikanyarodtam és felgyorsítottam h megelőzöm azt a kamiont ő még sehol se volt! Attól függetlenül 4 sávos utakon rendszeresen nézem a visszapilantót. De ő olyan sebességgel jött, hogy időm nem volt észrevenni!
    Így nem csodálom, hogy rengeteg baleset van ilyenből, mivel elég egy enyhe kanyar, és amikor az ember kikanyarodik még nem lát senkit, de a motoros 200-250-nel (mert ők ott annyival szoktak bohóckodni) 70-80 métereket tesznek meg egy másodperc alatt!
    Ergo ha kinézek, és belátok mondjuk 4-500 métert (ami bőven elég, abban a kanyarban max 300 métert látni), nem jön semmi kikanyarodok, akkor egy ilyen idióta motorosnak elég 4-5 másodperc(!) és már ott van a seggemben!!! Ilyen helyzetben aztán tényleg baromisok időm van reagállni bármire is.
    Amúgymeg a 71-es nem autóút, durván 90km/h a sebességhatár. Egyértelmű, hogy az a motoros sokszorossan túllépte azt!
    Jön a nyár megint, járok a partra, megint megtelik az út ilyen barmokkal, akik azt hiszik h azért mert motoron ülnek mindenhol beférnek még...
    Majd aztán nagyot koppan ha mégsem! Nembaj, meg is érdemli, csak az a gond, hogy ártatlanokat is megölnek vele...

  • Dany007

    veterán

    Arról nem is beszélve, hogy az ilyen jellegű balesetek nagyrésze az idióta előzések miatt van!
    Mint fennt is említettem az illető idióta motoros azt hiszi, hogy bárhol befér és bármikor.
    A kanyarban előzés, domb előtti előzés, beláthatatlan útszakaszon történő előzés. Ez miatt vannak a balesetek, nem elsősorban a gyorshajtás miatt.
    És aztán mondhatja nekem bárki, de én minden nap látok legalább 2 ilyen esetet! Rendszeresen járok Veszprém-Herend, Veszprém-Balatonpart, Veszprém-Várpalota-Fehérvár vonalakon mindenfelé. Annyi baromt látni, hogy elborzadok...
    Miből gondolja az az istenverte motoros, ha nekiáll a domb alján előzni, akkor nem fog szembe jönni senki a tetjéről? Miből? Röntgen látása van? Vagy élő műholdképeket kap? Vagy honnan? Annyi ilyen böszme mázlistát láttam már, akik éppenhogy megúszták...
    Mert a baromagyú nekiáll előzni a kanyarban, ami ráadásul emelkedik is, aztán hoppá jön szembe a kamion! Na akkor satu fék, akit épp előzőtt, meg nem győz lehúzódni, meg fékezni hogy a szerencsétlen elmeroggyant barom még beférjen!
    Arról nem is beszélve, hogy én is nekiállok fékezni, mert ha összedurrannak abból én is kapok... Persze ugyan ez vonatkozik az autósokra is!
    Mindig kérdezem magamtól, ez most miben bítik? Hogy pont ő lesz az akinél nem jön szembe senki ? Akkor meg mért megy ki ? 500 méter és 2 sávosra szélesedik a pálya, akkor mért nem bírja már ki ? Mért kell mások életét is veszélyeztetni ?
    Márpedig ha nem teljesen elmeroggyant az illető, akkor nem megy bele előzésbe beláthatatlan útszakaszon! De mégis megteszik! Rendszeresen! Autós motoros egyaránt!

Aktív témák