Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Nem csak olyan jól vezet, a statisztika szerint arányaiban már most sokkal jobban. Egyébként, ha csak olyan jól vezetne egy autó, mint egy rutinosabb sofőr, akkor már rengeteg értelme lenne. A te állításod nekem azt sugallja, hogy már egy kész rendszert szapulsz, holott tudtommal level 5-ös kész rendszere még senkinek sincs, sőt level 4-ese se.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dabadab
titán
Igazság szerint itt egy konkrét rendszerről van szó, az Uberéről és amit arról tudni lehet, az alapján az nagyon-nagyon-nagyon nincs kész, nem lennék meglepve, ha arra jutna a vizsgálat, hogy ezt így nem szabadott volna utcára ereszteni.
Amiről van statisztika, az a Waymo, az tényleg jó.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
sugalmazás helyett: az alapján, amit a szoftveriparban jelenleg látok, extrapolálva azt, nem hiszem, hogy valaha is lesz megfelelő biztonságú önvezető szoftver. arról, hogy valaha is lesz olyan szoftver, ami krízismentes napon eldöcög, lehet, hogy hagyom meggyőzni magam.
arról, hogy lesz-e valaha olyan szoftver, ami komolyabb krízisekben is megállja a helyét, már nehezebben lehet meggyőzni. arról pedig, hogy lesz olyan szoftver, amiből szándékosan sem lehet fegyvert csinálni, soha nem fog meggyőzni senki.
fentiek nem jelentik azt, hogy specializált helyzetre megoldást jelentő szoftvert ne tudnék elképzelni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
emelhu
aktív tag
De nem arról volt szó, hogy a szenzorok több infót lesznek képesek észlelni, mint az emberi szem?
Mert csak videokamerás alapon valóban elkerülhetetlennek látszik.De ugye a szenzorok képesek lehetnek infravörös és radar "látásra" is... ha már új technologia, akkor ne spórolják ki az igazán előnyt adó lehetőségeket!
-
Ribi
nagyúr
Eleve az autó nem tud úgy vezetni mint egy ember, teljesen mások a paraméterei. Körtét almával..őő.. embert robottal nem lehet összehasonlítani. Eleve egy gép saját magát is ellenőrzi. Ha valami radar nem úgy működik ahogy kellene azt tudnia kell magáról, ha lassul a proci, azt tudnia kell magáról. Romolhat az autó képessége, de akkor annak is nyoma van. Ha ezt a romlást figyelmen kívül hagyták, az megint a program hibája. De ahogy írták a robot előnye, hogy nem fárad és konzisztens. Nincs jókedve, nem lesz depis. Emberi balesetek nagy százaléka figyelmetlenség és más emberi tényező (nem véletlen létezik ez) miatt történik. Ember képtelen folyamatosan 100%on figyelni vezetés közben. A gép igen.
-
csongi
veterán
Abban bizom, hogy nem csak a balesetet vizsgaljak.
A video is es a valosagban is jol lathato az uj lampa rendszerek gyengesege.
Illene a lampak felulvizsgalata, es ujra tervezese es gondolasa, mind a fennyerossegek es a kontrasztok brutalisak.
Olyan szinten vannak elbaszva, hogy az elkepeszto.
Illetve a muszerfalak vilagitasat is szabalyozni kellene, es a szelvedon tartott telefonok meg egyeb baromsagokat is.
Csillivili minden, csak eppen latni nem lehet.
Ezt a helyzetet egy normal halogen izzos lampaval ertelmesen beallitott muszerfalvilagitassal akar el is lehetett volna kerulni.
De ha a kerekparos hasznalt volna a kullok kozott fenyvissza verot....Mindettol eltekintve, mindenkinek remelem tanusagos lesz, es nem az okos autok elleni kampanyvideoja lesz.
Ejszeka szepen feketebe kell feloltozni, foleg kozvilagitas mentes helyen.Folyhat a vizsgalat evekig.
Minden egyidejuleg egy helyen volt jelen az esemeny bekovetkeztehez.
Sajnalok mindenkit aki kozvetlen es kozvetve aldozata az esemenynek.
Amig nem tanuljak meg az emberek, hogy a legnagyobb kozvetlen kapcsolati halo a kozlekedesben van, ez nem valtozik.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Egy önvezető autóba pont mindegy a műszerfalvilágítás. Előbb-utóbb műszerfal sem lesz bennük...
Meg a rendes világítás is max azért kell, hogy őt lássák (például ez a szerencsétlen gyalogos), nem a fényszórókkal lát, hanem különböző szenzorokkal.Aki él és nem boldog, az téved!
-
félisten
Csatlakozva Ribihez és Cactushoz:
Eleve azt definiálni, hogy mennyire vezet jó egy ember (ha már matek...) de facto lehetetlen. Egy ember egy fél órás út során is számtalan állapotba kerül, lehet, hogy az egyik sarkon benéz egy olyan helyzetet, amit két sarokkal előbb még hárított volna, mert közben mondjuk valaki bevágott elé és felidegesítette.
Brutálisan sztochasztikus az egész.A gép teljesítménye is változik -- de ez sokkal jobban kontrollált, mint az emberé. Öntesztek sora fut le egy vezetéstámogató rendszerben, az ember a vezetési képességét befolyásoló tényezők nagyobb részét nem érzékeli, ráadásul szubjektíven felülbírálja magát.
A statisztika szerint már most ott tartunk, hogy pl. a Tesla rendszere a vezetés érdemi részében biztonságosabban vezeti az autót, mint az ember.
Szerintem pedig már kisebb javulás is létjogosultságot ad az autonóm rendszereknek: ha százan belehalnak a gép hibájába, de száztíz embert (nyilván sarkított példa) a gép ment meg, akkor tíz ember a gépnek köszönheti az életét, tehát jó a rendszer.
Túl sok halálos balesetet láttam az elmúlt harminchárom évben, ráadásul azok az ügyek, amelyekben én jártam el és halálos áldozattal jártak, szerintem jó eséllyel mind megelőzhetőek lettek volna a mai technikai színvonalon egy működő rendszer esetén. Mindegyiket olyan emberi hiba okozta, amiben a gép vitathatatlanul sokkal jobb.
Arról nem is beszélve, hogy most egy sztrádás menet számomra mondjuk nem nagy élmény. Vezessen az, akinek ez nem gond -- a gép!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
Dühítő apróság: nem egy mai autón folyton megy a műszerfalvilágítás - akkor is, ha a sofőr elfelejtette fölkapcsolni a lámpákat... Ez is egy ok, amiért gyakran találkozni vmi jól megvilágított helyről (benzinkút, bevásárlóközpont parkoló) este lámpa nélkül kihajtó autókkal.
Ha lámpa nélkül sötét a műszerfal, jóval nagyobb az esély, h észleli, mit felejtett el (sokan persze úgy sem, ez tény)
-
félisten
Érdekes. Elég sok és sokféle mai autót van szerencsém vezetni, de külső világítás nélkül bekapcsolódó műszerfal-világítással még nem találkoztam.
Pedig a műszerfal kivilágítását mindig külön megfigyelem, ez amolyan gyengém.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
atike
nagyúr
Belegondolva mi értelme volt ennek a (vágott) videó közzétételének...? Nesze, csámcsogjatok rajta...? Ebből csak annyi látszik, hogy az egyik kamera mit látott az autó előtt, meg hogy a "sofőr" nem az utat nézte.
Lehet itt találgatni, hogy én meg tudtam volna állni / el tudtam volna rántani, sz*r az érzékelő,sz*r a szoftver, hibázott ez / hibázott az - de ez az adat ami rendelkezésre áll édeskevés bármilyen irányba megalapozott vagy alátámasztható döntés meghozatalához. Találgatni lehet csak.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Eleve azt definiálni, hogy mennyire vezet jó egy ember (ha már matek...) de facto lehetetlen.": nem lehetetlen, sima ügy. adott útvonalon veszed az összes elfogyasztott üzemanyagot, a gyorsulások abszolútértékének integrálját és az okozott baleseteket (ezt mondjuk btk szerint súlyozva), ebből ki lehet hozni egy súlyozott mutatószámot, ami pontosan megmondja, hogy hogy vezettél.
"A gép teljesítménye is változik -- de ez sokkal jobban kontrollált, mint az emberé. ": jól láthatóan nem kontrollált, hiszen halálos balesetet okozott. Ez a tény minden eddigi álmodozást zárójelbe tett.
"Szerintem pedig már kisebb javulás is létjogosultságot ad az autonóm rendszereknek": nem értek egyet. az alkalmazott technológia olyan előnyöket biztosíthatna a gépnek, amiből ha csak annyit hozol ki, mint egy ember, akkor egyrészt elpazaroltad a technológiai előnyt, másrészt indokolhatatlanná válnak a költségek.
A közlekedés az előrelátás tudománya. A fő kérdés az, hogy mennyivel hamarabb veszed észre, hogy helyzet lesz, a bekövetkezéséhez képest. Ebben a kérdésben az, hogy a gép sokmindent megláthat, amit az ember nem, illetve adatbázisokból dolgozhat realtime, amit az ember nem bír agyilag követni, olyan előnyt biztosíthatna a gépnek, ami behozhatatlan. Csak nem tudják leprogramozni. (egyébként az előrelátás képességét nagyon jól méri a fékezések nagysága és mennyisége. minél többször kell nagyot fékezned, annál pocsékabbul olvasod a forgalmat).
Én ismerek olyan sofőrt, aki volt már, hogy percekkel a baleseti helyzet előtt megmondta, hogy baj lesz. Vagy ha sokat nézel tecsőn orosz közlekedési videót, egy idő után rááll a te szemed is, és tudni fogod 5-10 másodperccel hamarabb, hogy melyik autó mibe fog keveredni. Ehhez masszívan párhuzamos feldolgozás kell szerintem, és ez nem lesz meg soha a gépekben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ribi
nagyúr
Szerintem ezt pont amiatt adták ki, hogy a köznép lássa mennyire nem látszódott ezen a felvételen a biciklis.
Tényleges haszna nincs. Ha minden kamera felvételét kiadják és hogy a gép mit hozott ki belőle, annak lenne értelme. Csak ugye ha kiadnak egy olyat, hogy a radar képen már látszódott a biciklis, azt a gép "bekarikázta" (ahogy azt csomó felvételen már láttuk), na akkor koncolás lenne belőle. De van 1 olyan érzésem, hogy ezt a felvételt soha nem adják ki. Ahogy a tesla vidiket sem adták ki. Ez csak köznép hangulat csillapításra jó. -
laszlohu
addikt
Elvárnék egy szenzorok által kreált képet videó formában a balesetről,
úgy , ahogy pl. a Google is ki szokta adni. -
félisten
A gép nem tökéletes, de a közlekedés legtöbb helyzetében már most jobb, mint az ember. A hangsúly a JOBB-on van, ami emberéletek megkímélését jelenti.
Az orosz videóknál ezért okos az ember, mert tudja, hogy baj lesz. És mégsem elég okos, mert számtalan esetben éppen pont máshonnét, teljesen váratlan helyről üt be a ménkű.
Ahhoz pedig, hogy valaki percekkel előre lásson egy közlekedési helyzetet, ahhoz vagy nagyon egyértelmű, tartós oknak kell fennállnia, vagy komoly jóstehetséggel kell rendelkezni.
A közlekedésben vannak jellemző kockázati tényezők, de rohadtul nem determinisztikus a rendszer, hiszen emberek vesznek részt benne -- és egy csomó, embertől független, de előre nem látható tényező.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
TheSpy
csendes tag
Nem tűnik úgy, mintha indexelne az autó? A jobboldali táblán látszik egy sárga villogás.
-
Degeczi
nagyúr
-
Tikakukac
titán
G Astra és A Zafira tulajoknak, akiknek imád a lámpa mattulni és lehalni a foncsor, valamint a lámpakapcsoló típushiba és grátisz egyes sorozatokban a tompított is előszeretettel ég ki a nappali menetfény körülbelül egy minimálbért spórol meg 2-3 évente. A kínai szarokról meg helytelenül felrakott cuccokról nem tudok nyilatkozni, 15k egy rendes 5 év garis szett is, felrakni is max 1 óra volt. Imádom, hogy nem rettegek attól mikor hív anyám, hogy megint kell lámpakapcsoló.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Ribi
nagyúr
Valószínű X-ik km után te sem figyelnél már annyira a vezetésre.
Főleg, hogy a pedálokhoz sem érhet, szóval maga alá húzza a lábát, és a kormányhoz sem, szóval a keze is igen távolt van. Mire a lábát vagy a kezét olyan helyzetbe hozza, hogy azzal kezdjen valamit, már rég késő.
Ha csak 20-30km-es etapokat megy is igen masszív válla lenne ha mindig a kormány felett tartja a kezét -
rii
nagyúr
hát én kva-ra be lennék szarva ha egy még tesztelés alatt levő önvezető autót kellene felügyelnem ...
én nem merném levenni a szemem az utról
a múltját figyelembevéve meg a hölgy régebben sem vonakodott a kockázatvállalástól ... szerintem itt is ez történt .... kockáztatott és baj lett ....
szerintem .....
kartámaszt meg lehetett volna még attól tenni ... hogy elkaphassa a kormányt ilyen esetben is mint ez ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dabadab
titán
"Szerintem ezt pont amiatt adták ki, hogy a köznép lássa mennyire nem látszódott ezen a felvételen a biciklis."
Ezt leginkább azért adták ki, mert ez megvolt. Ez nem az önvezető rendszerből van, csak tök sima dashcamfelvétel.
Az önvezető rendszer nyilván nem produkál videót, így onnan nincs mit kiadni, azt majd átnyálazzák a szakértők.
"Ahogy a tesla vidiket sem adták ki"
Viszont kiadtak egy nagyon alapos jelentést az esetről:[link]
Illetve egy másikat is: [link], ebből idéznék egy tanulságos grafikont:szerk: hopp, elsőre ugyanazt linkeltem be kétszer
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"hát én kva-ra be lennék szarva ha egy még tesztelés alatt levő önvezető autót kellene felügyelnem ..."
Mondjuk ha egy héten keresztül tudsz figyelni arra, hogy egyetlen felesleg ...-ot se írj le, akkor nekiállok megfontolni azt az elképzelést, hogy két-három hónap után is folyamatosan figyelnéd az utat.
DRM is theft
-
BE4GLE
aktív tag
Én minden kritikát elfogadok és megértek az Uber önvezető autóit illetően. Azt is látom a felvételen, hogy a "sofőr" egyáltalán nem az utat figyeli. De az is látszik a felvételen, hogy ez egy Darwin-díjas átkelés volt, és gyalogos/biciklis saját magát végezte ki.
Redmi Note 9 Pro
-
Ribi
nagyúr
Azért kiemelnék abból 1 WTF részt:
"The Tesla’s automated vehicle control system was not designed to, and did not, identify the truck crossing the car’s path or recognize the impending crash"
Őőőő. Mégis hogy a bubánatba engedik ki azt a szart az útra????
Egy kamion ami előtte áthalad az nincs beleírva, hogy hé köcsög fal van előtted fékezek ?!?!Ezek után nem csodálom, hogy ha a kamiont leszarja akkor egy gyalogossal majd kezd valamit.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Úgy, hogy azt pont úgy állítják be, hogy a szemedbe világítson, mert ugye azt csak látni kell, nem vele látni. Ha nem megy a tompított, akkor elég erős fénye van, ami nappal köszönöd, faca, látod, éjszaka meg csak azt látod.
Nem néztem még meg jobban, de szerintem leveszi az erejét az autó, mikor felkapcsolja a tompítottat.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
"Mégis hogy a bubánatba engedik ki azt a szart az útra????"
Ott van rá a válasz is: "AEB systems used in the automotive industry through MY 2016 [model year 2016] are rear-end collision avoidance technologies that are not designed to reliably perform in all crash modes, including crossing path collisions."
"Ezek után nem csodálom, hogy ha a kamiont leszarja akkor egy gyalogossal majd kezd valamit. "
Az azért megvan, hogy a Tesla rendszere NEM önvezető rendszer, igaz? Tök máshol vannak az autonomitásskálán.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Polllen
nagyúr
Index-n is lejött a cikk, van benne egy érdekes dolog:
"Az Uber tesztjárművének azonnal meg kellett volna állnia, ahogy ezt az állami szabályozás előírja a tesztüzemben közlekedő önvezető autók számára, ha ember keresztezi útvonalukat."
Ha jól értem, akkor már akkor fékeznie kellett volna az autónak, amikor a másik sávban jár a gyalogos.
(Ugye ezt firtattam korábban, hogy ezzel az autónak mit kellett volna kezdenie.)[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
noPublicFG
senior tag
Beszarás! Begyalogol az autó elé!
Viszont ilyen Uber-es autót soha ne is vegyen senki!plus ça change, plus c'est la même chose
-
csongi
veterán
Szurkuletbe, nappal kodbe, szakado esobe.
Osszefglalva, megvaltozott latasi viszonyok mellett is csak a nappali menetfeny megy, mart az quul.
Igaz hatul semi nem vilagit a fekete sotetszurke csodakon.
Mindehez tarsul az oktoberben stabilan felkapcsolt kodfenyszorok, amiket aprilisba kapcsolnak le. -
dabadab
titán
válasz noPublicFG #191 üzenetére
"Viszont ilyen Uber-es autót soha ne is vegyen senki!"
Oké, feladom, hol a kandi kamera?
DRM is theft
-
-=RelakS=-
veterán
Ezt el fogom felejteni, de majd megpróbálom megnézni.
Ami biztos: Ha nappal van, akkor az Opel Astra K csak nappali menetfényt használ, az infotainment kijelzőn világos téma van, és mind az infotainment, mind a központi információs kijelző fényereje magas. Ha szerinte sötét van, felkapcsolja a tompítottat, közben lecsökkenti a kijelzők fényerejét.
Szerintem eközben a mutatós műszerek fényereje vele együtt változik pillanatszerűen.
Kapkodom is a fejem, mikor közeledő szürkületben átmegyek egy felüljáró alatt, a dilis meg kapcsolgatja a fényerőt[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
arnyekxxx
veterán
válasz #65537792 #45 üzenetére
Mit keresett ott egy biciklis?
Lényegtelen. Lehetett volna ott egy teherautóról leesett betonkocka vagy egy Szent Tehén is ami a közeli indiai kolóniából szökött el.
Vagy ha éppen beszakad az aszfalt egy csőtörés miatt akkor is lassítás nélkül beletép a robot, hiszen mit keres ott egy gödör?
-
titán
válasz noPublicFG #191 üzenetére
Nem is fog, mert nem eladó. Ez egy tesztjármű, ha esetleg a cikk nem említette volna. És ugye, nem is mtesz eladó, az Uber magának csinálná.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ribi
nagyúr
És honnan tudjam, hogy mikor mondja egy előtte lévő tárgyról, hogy akkor én ezt most itten leszarom és telibe verem?
Elvárnám, hogy ha egy cseszett méretű tárgy van előtte, akkor ne kifogásokat keressenek, hogy ezt azért hagyta totálisan figyelmen kívül, mert épp nem úgy mozgott hogy az ideális legyen. Én azt hinném, hogy ilyen esetben akármi is van, nyom 1 satu féket. Legközelebb majd telibe veri a fékező sort, mert azt hitte ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs