Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    aktív tag

    válasz dabadab #16 üzenetére

    Ez a statisztika csak akkor ér valamit, ha tudjuk hogy azok akik nem kapcsolták be az autopilotot, azok pontosan ugyanazon az útvonalon és ugyanolyan körülmények között vezettek, mint akik bekapcsolták és csak azért nem kapcsolták be, mert hej de f@sza gyereknek gondolták magukat.

    De az is előfordulhat (helyi példát mondva), hogy tesla képes a már-már apokaliptikusan kihalt de kiváló minőségű M6-on elvezetni balesetmentesen Pécsig, ezért a sofőr bekapcsolja az autopilotot.
    Míg ugyanez a tesla 100 méterenként meg akarja csókolni a betonelválasztó falat az M0 autóúton ahol a 28 korábbi sávelterelés felfestésének a felfestését kellene követni (amit nem szedtek fel csak ráfestettek az előzőre) és sokszor még én magam sem tudom hogy akkor most hol a f@szomba is menne a sáv...
    Na ha nekem teslám lenne, lehet hogy az M0-án kikapcsolnám az autopilotot, mert lehet hogy néha én is karambolozók, de az autóm meg 10x többször, az M6-on meg bekapcsolnám.

    Ebből következik, hogyha te összehasonlítod az M6-on közlekedő tesla statisztikáit az M0-án közlekedő emberével, akkor egy fals eredményt fogsz kapni, mert neked az M0-án közlekedő tesláéval kéne összevetned.
    Csakhogy a (legtöbb) ember nem hülye, és ahol tudja hogy az önvezető autója nem tud közlekedni, ott kikapcsolja ezt a funkciót.
    Egy szó mint száz, a te statisztikád olyan mint amikor tavaly a kormány arra volt büszke hogy mennyivel alacsonyabb itthon a fertőzési arány mint a szomszédos Ausztriában, arról az aprócska tényről elfelejtkezve hogy a szomszédban amúgy naponta 10x annyi tesztet végeztek mint itthon.

  • forumpista

    aktív tag

    válasz azbest #32 üzenetére

    Ennek semmi köze a statisztikához.

    Az autopilotot csak ott kapcsolják be, ahol ennek feltételei megvannak (jó út, látható felfestések stb, jellemzően egyébként főleg autópálya és tsai ahogy ez le is van írva a használati útmutatóban).
    Minden máshol viszont ki van kapcsolva, mert a Tesla tulajdonosok (többsége) nem hülye, hogy bekapcsolja olyan úton az autopilotot, ahol 20 méterenként visszaadja a kocsi a kormányt és nem is szeretne ez miatt balesetezni.

    Tehát teljesen mindegy hogy hány autó hány millió kilométerét veszed be a statisztikába, biztos lehetsz benne, hogy bekapcsolt autopilotos Tesláról csak viszonylag jó útról kapsz adatot, ahol viszont fos az út ott az ember fog vezetni.
    Még egyszerűbben:
    * az emberi soförös statisztika tartalmazni fog jó minőségü utakat jó vezetési körülményekkel, meg fos utakat fos vezetési körülményekkel, mert az ember (egyelőre) nem tudja kinek átadni a volánt szar vezetési körülmények esetén
    * az autopilotos statisztika meg főleg csak jó minőségű jó vezetési körülményi utakat fog tartalmazni, mert ha ez nem áll fen, úgy is visszaadja a kocsi neked az irányítást és a 3. ilyen eseten után 30 méteren belül, inkább kikapcsolód az autopilotot és te vezetsz, mert az autód nem tud.

    "értelmesebb emberek a tesla sofőrök, míg a benzinesek "
    Bármilyen meglepő, ez még akár igaz lehet is, mert Teslát nem tud akárki venni.
    Sőt mondok jobbat, egy Tesla tulajnak (autopilot nélkül) alapból is jobbak lesznek a baleseti statisztikái, mint például egy átlag magyarnak sofőrnek.
    Hogy miért?
    Mert az átlag magyar 15 éves szar műszaki állapotú autót vezet a fos magyar utakon, míg az átlag tesla tulaj egy alig pár éves, jó műszaki állapotú autót vezet, mondjuk Németország tükörsima útjain.
    Jobban vezet a német sofőr mint a magyar? Nem. Csak jobb autót jobb utakon ->kevesebb baleset.

    Egy szó mint száz, az autopilotot és az emberi vezetésű teslát csak akkor lehet összevetni, ha a többi körülmény azonos. De ilyen statisztika per pillanat nincs, mert a tesla nem rögzíti hogy milyen vezetési körülmények között vezet az ember és milyenben az autopilot.
    Szívesen

  • forumpista

    aktív tag

    válasz nemlehet #33 üzenetére

    Lásd fentebbi kommentem.
    "jellemzően mindenki vegyesen használja"

    Mármint az emberi sofőr. De az autopilotot nem kapcsolják be mindenféle úton, mert nem tud mindenféle úton vezetni.

    Egyébként a valós helyzet nagyjából az, hogy autópályán az autopilot valószínüleg jobban vezet már most is mint az ember, míg ha lejössz az autópályáról és kimész mondjuk az átlag szar magyar utakra, akkor ott meg az ember vezet jobban.
    Ezért okos ember autópályán bekapcsolja az autopilotot, máshol meg ki.

    A lényeg, hogy én nem azt mondom hogy rossz az autopilot, csak azt hogy a kettő statisztikáit nem lehet összevetni jelenleg, mert fals lesz az eredmény.

Új hozzászólás Aktív témák