- Netflix
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Linux kezdőknek
- YouTube
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
félisten
Játszva a PC-s változattal nem tudom képzelni, hogy jelen komplexitásával hogyan tudna működni konzolon. Halo Wars is azért okés, mert a mikromenedzsment egy jelentős részét kiveszi a játékos kezéből a játék, ráadásul sokkal kevesebb egységet kell irányítani.
Mindenesetre tuti kipróbálnám, ha megjelenne tényleg, anno a Tiberium Wars is tök jól volt butítva.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
-
Bad Pritt
félisten
Ez nem röghöz kötöttség, szimpla tény: a konzoljátékosok jelentős többsége a géphez kapott kontrollerrel játszik tv-n, ahhoz meg a PC-n játszható AoE 4 minimum érdekes, de inkább használhatatlan lenne. A Tiberium Wars Halo Wars 1-2 is komoly kompromisszumok árán működött és működik Xboxon és ez is a legnagyobb probléma velük.
Nem azt mondtam amúgy, hogy baj, ha így adják ki, a Microsoft biztos tudja, mit csinál, csak hülyeség lenne portolni egy játékot egy platformra azzal a kikötéssel, hogy kell hozzá egy olyan input eszköz, ami csak a platformot használók töredékének van, miközben egy totál másikat csomagolnak minden konzol dobozába.
Tök őszintén, ha lenne piaca a ma ismert kontrollereken kívül bármi másnak egy konzolhoz, akkor már felfutott volna több százmilliós használói bázisok mellett, de nem véletlen bukott meg a Kinect, nem véletlen marginális gimmick a Playstation VR üzletága és nem véletlen elenyésző a bill+egér használók tábora Xboxon.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Hopkins95 #10 üzenetére
Egyik gyártó sem merte bevállalni, mert nincs rá elég kereslet és a konzoloktól idegen. Szerinted nem monitorozzák orrba-szájba a kiegészítők meg minden eszköz eladásait? Ha azt látnák, hogy érdemes feltérképezni ezt a lehetőséget akkor már rég lenne saját dedikált megoldásuk, nem csak Razer, Roccat meg HyperX eszközöket reklámoznának.
A kiindulási alap még mindig az, hogy a konzolok oroszlánrésze tv-re van kötve, ahhoz meg nehézkes a bill+egér, hiába erőltetné a Microsoft ezt a nagy PC-Xbox összeborulást.
De mondom, meglátjuk, az az egy biztos, hogy ha csak egér+billel működne az AoE konzolon akkor egy nem létező piacra (konzolt egérrel és billentyűzettel használó rts játékos) lőne a Microsoft, annyira meg csak nem hülyék. Kontrollerrel viszont tuti kipróbálnám, még ha szerintem nem is lenne nagy élmény elsőre.
Az rts egy halott zsáner amúgy, nem igazán lenne adu manapság sehol sajna.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Ezért írtam, hogy nincs piaca más eszköznek, mert a játékok kis hányada támogat csak kontrolleren kívül mást és még azok között is sokszor kérdéses a támogatás minősége, van játék, ahol szinte semmit nem lehet állítani egér+bill perifériánál.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Nem piaca nincs, a portolás az ami sok pénzt felemésztene.
Az egyik a másikból következik: mivel nincs elég játékos, aki kihasználná a lehetőséget, ezért nem éri meg portolni. De akkor legyünk akkurátusak, olyan elenyésző a bill+egeret használók piaca Xboxon, hogy erre alapozni egy játék teljes interfészét baklövés lenne. Tipikusan a crossplay játékokban van lehetőség amúgy bill+egeret használni, de ez sem jelenti azt, hogy hirtelen mindenki rohanna a kontroller mellé venni más input eszközöket.
Azért azt érdemes látni, hogy a Microsoft élen jár accessibility téren, szóval igyekeznek minden igényt lefedni, de mindezzel együtt a kommunikációjuk, termékstratégiájuk, minden arra mutat, hogy a bill+egeret használók tábora abszolút nincsenek a szemük előtt, nem tényező Xboxon. A third party gyártók sem vetették rá magukat a lehetőségre, ez is elég beszédes.
Mozgássérültek által használható, first party kontrollert is fejlesztettek és reklámoztak, szóval még ebben is nagyobb marketing és bevételi potenciált láttak, mint a bill+egérben.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Nyilván monitorozzák házon belül, ki mit használ. Szerintem a Valve az egyetlen, aki kiadott adatokat erre vonatkozóan.
A szimpla tények ezek:
- hiába elérhető a lehetőség, a játékok kis százaléka támgoatja a bill+egeret;
- a Microsoft maga nem reklámozza a lehetőséget, nincs saját dedikált eszköze, third party gyártók lehetőségeit listázza csak a hivatalos boltban is;
- a third party gyártók sem repültek rá a piacra, nincsenek nagyon árban, minőségben különböző szintek, nem is akarták megcélozni pl. a foteljátékosokat, gyakorlatilag a PC-s eszközöket árulják itt is (v.ö.: fej- és fülhallgatók vagy a kontrollerek piaca);
- A Sony-nál még pletykaszinten sincs bill+egér támogatásról szó.Crossplay címeknél szemmel láthatóan pedig virágzik konzolon is az egér+bill...
Ezt mire alapozod? Komolyan nem értem, miből indultok ki, gyakorlatilag bárhova nézek, akár magyar, akár nemzetközi viszonylatban, azt látom, hogy az Xboxon egér+billel játszók egy szinte nem létező réteg.
Arra még mindig nem válaszoltál, hogy, ha anyagilag annyira nem érné meg ( leszámtva a portolási költségeket kissebb címeknél...) akkor ezekben a milliárd dolláros címekben miért van.
Mert a fejlesztők úgy ítélték meg, hogy megéri a befektetett energiát, ami egészen minimális, tekintve, hogy a PC-s és Xboxos változatok ezeknél a játékoknál szinte teljesen megegyeznek.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Bad Pritt #21 üzenetére
Nem teljesen értem amúgy, mi ennek az egész elméletnek az alapja, hogy konzolon megéri bill+egérre fejleszteni, mikor nem ez lenne az első stratégia, ami megjelent a platformra és mit ad isten, a Stellaristól kezdve a Halo Warson át a Jurassic Worldig mindegyik kontrollerre volt optimalizálva.
Nyilván nem hasraütésszerűen fejlesztik ezeket a játékokat, figyelik a trendeket, konzultálnak a Microsofttal és úgy rakják össze a szoftvert, hogy az a lehető legtöbb játékost elérje.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Tudom és nem is azt mondom, hogy elképzelhetetlen amúgy. Lehet, hogy lesz majd egy boom mondjuk egy nagysikerű játék miatt, vagy beleáll egy gigacég, de jelenleg nem ez a valóság és nem hiszem, hogy az AoE 4 lenne ez az úttörő.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Hopkins95 #26 üzenetére
De miért álljanak bele? Nyilván játékosok egyéni preferenciájától meg tanulásra való hajlandóságától is függ, de jelenleg nincs olyan népszerű zsáner, ami igényelné a bill+egeret, mindent meg lehet tanulni kontrollerrel irányítani és még az olyan komplexebb játékokat is sikerrel adaptálták konzolokra, mint a Stellaris, Civilization, XCOM vagy akár a FF XIV PS-en.
Továbbra is azt felejtitek el, hogy itt nem csak a beviteli eszköz váltásáról lenne szó, hanem komplett, a teljes Xbox rendszert érintő irányváltásról. Az alapvetés a következő: konzolt tv-re kötve, kontrollerrel irányítasz a kanapéról. Na most egy bill+egér nyitással ebből az egyenletből a konzol az egyetlen maradó és ezt kéne erőltetniük?
A MS az accessibility és Play Anywhere filozófiájuk jegyében lehetővé tette a bill+egér optimalizálást, az azóta megjelenő XGS játékok ha jól tudom egytől-egyig támogatják platformtól függetlenül és innentől kezdve a piaci szereplőkre van bízva ennek a lehetőségnek az alakítása. Az eredmények szabad szemmel láthatóak, jelenleg az Xboxon megjelent játékok ~2,5%-a támogatja.
Most tök őszintén: amiről itt beszélünk, az lezajlott, csak a másik irányba, a PC-s piac nyitott a kontroller felé és a korábban linkelt cikkből látszik, hogy a Steamet ma már több tízmilliós nagyságrendben használják kontrollerekkel és a Valve is lát ebben potenciált, előbb a Steam Controller majd most a Deck piacra dobásával.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen