Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    félisten

    Játszva a PC-s változattal nem tudom képzelni, hogy jelen komplexitásával hogyan tudna működni konzolon. Halo Wars is azért okés, mert a mikromenedzsment egy jelentős részét kiveszi a játékos kezéből a játék, ráadásul sokkal kevesebb egységet kell irányítani.
    Mindenesetre tuti kipróbálnám, ha megjelenne tényleg, anno a Tiberium Wars is tök jól volt butítva. :D

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Norb79 #3 üzenetére

    Hát ha tényleg ez lesz a koncepciójuk, akkor jó nagy hülyeséget csinálnak ezzel a porttal.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Norb79 #5 üzenetére

    Támogatja pár játék, de nem arra vannak optimalizálva.
    Konzolra nem adunk ki egér+billre optimalizált játékot, a játékosok elenyésző részének van kontrolleren kívül más eszköze. Opcióként megmaradhat persze.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #8 üzenetére

    Ez nem röghöz kötöttség, szimpla tény: a konzoljátékosok jelentős többsége a géphez kapott kontrollerrel játszik tv-n, ahhoz meg a PC-n játszható AoE 4 minimum érdekes, de inkább használhatatlan lenne. A Tiberium Wars Halo Wars 1-2 is komoly kompromisszumok árán működött és működik Xboxon és ez is a legnagyobb probléma velük.

    Nem azt mondtam amúgy, hogy baj, ha így adják ki, a Microsoft biztos tudja, mit csinál, csak hülyeség lenne portolni egy játékot egy platformra azzal a kikötéssel, hogy kell hozzá egy olyan input eszköz, ami csak a platformot használók töredékének van, miközben egy totál másikat csomagolnak minden konzol dobozába.

    Tök őszintén, ha lenne piaca a ma ismert kontrollereken kívül bármi másnak egy konzolhoz, akkor már felfutott volna több százmilliós használói bázisok mellett, de nem véletlen bukott meg a Kinect, nem véletlen marginális gimmick a Playstation VR üzletága és nem véletlen elenyésző a bill+egér használók tábora Xboxon.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #10 üzenetére

    Egyik gyártó sem merte bevállalni, mert nincs rá elég kereslet és a konzoloktól idegen. Szerinted nem monitorozzák orrba-szájba a kiegészítők meg minden eszköz eladásait? Ha azt látnák, hogy érdemes feltérképezni ezt a lehetőséget akkor már rég lenne saját dedikált megoldásuk, nem csak Razer, Roccat meg HyperX eszközöket reklámoznának.

    A kiindulási alap még mindig az, hogy a konzolok oroszlánrésze tv-re van kötve, ahhoz meg nehézkes a bill+egér, hiába erőltetné a Microsoft ezt a nagy PC-Xbox összeborulást.

    De mondom, meglátjuk, az az egy biztos, hogy ha csak egér+billel működne az AoE konzolon akkor egy nem létező piacra (konzolt egérrel és billentyűzettel használó rts játékos) lőne a Microsoft, annyira meg csak nem hülyék. :D Kontrollerrel viszont tuti kipróbálnám, még ha szerintem nem is lenne nagy élmény elsőre.

    Az rts egy halott zsáner amúgy, nem igazán lenne adu manapság sehol sajna.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz lolller #16 üzenetére

    Ezért írtam, hogy nincs piaca más eszköznek, mert a játékok kis hányada támogat csak kontrolleren kívül mást és még azok között is sokszor kérdéses a támogatás minősége, van játék, ahol szinte semmit nem lehet állítani egér+bill perifériánál.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz lolller #18 üzenetére

    Nem piaca nincs, a portolás az ami sok pénzt felemésztene.

    Az egyik a másikból következik: mivel nincs elég játékos, aki kihasználná a lehetőséget, ezért nem éri meg portolni. De akkor legyünk akkurátusak, olyan elenyésző a bill+egeret használók piaca Xboxon, hogy erre alapozni egy játék teljes interfészét baklövés lenne. Tipikusan a crossplay játékokban van lehetőség amúgy bill+egeret használni, de ez sem jelenti azt, hogy hirtelen mindenki rohanna a kontroller mellé venni más input eszközöket.
    Azért azt érdemes látni, hogy a Microsoft élen jár accessibility téren, szóval igyekeznek minden igényt lefedni, de mindezzel együtt a kommunikációjuk, termékstratégiájuk, minden arra mutat, hogy a bill+egeret használók tábora abszolút nincsenek a szemük előtt, nem tényező Xboxon. A third party gyártók sem vetették rá magukat a lehetőségre, ez is elég beszédes.
    Mozgássérültek által használható, first party kontrollert is fejlesztettek és reklámoztak, szóval még ebben is nagyobb marketing és bevételi potenciált láttak, mint a bill+egérben.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz lolller #20 üzenetére

    Nyilván monitorozzák házon belül, ki mit használ. Szerintem a Valve az egyetlen, aki kiadott adatokat erre vonatkozóan.

    A szimpla tények ezek:
    - hiába elérhető a lehetőség, a játékok kis százaléka támgoatja a bill+egeret;
    - a Microsoft maga nem reklámozza a lehetőséget, nincs saját dedikált eszköze, third party gyártók lehetőségeit listázza csak a hivatalos boltban is;
    - a third party gyártók sem repültek rá a piacra, nincsenek nagyon árban, minőségben különböző szintek, nem is akarták megcélozni pl. a foteljátékosokat, gyakorlatilag a PC-s eszközöket árulják itt is (v.ö.: fej- és fülhallgatók vagy a kontrollerek piaca);
    - A Sony-nál még pletykaszinten sincs bill+egér támogatásról szó.

    Crossplay címeknél szemmel láthatóan pedig virágzik konzolon is az egér+bill...

    Ezt mire alapozod? Komolyan nem értem, miből indultok ki, gyakorlatilag bárhova nézek, akár magyar, akár nemzetközi viszonylatban, azt látom, hogy az Xboxon egér+billel játszók egy szinte nem létező réteg.

    Arra még mindig nem válaszoltál, hogy, ha anyagilag annyira nem érné meg ( leszámtva a portolási költségeket kissebb címeknél...) akkor ezekben a milliárd dolláros címekben miért van.

    Mert a fejlesztők úgy ítélték meg, hogy megéri a befektetett energiát, ami egészen minimális, tekintve, hogy a PC-s és Xboxos változatok ezeknél a játékoknál szinte teljesen megegyeznek.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Bad Pritt #21 üzenetére

    Nem teljesen értem amúgy, mi ennek az egész elméletnek az alapja, hogy konzolon megéri bill+egérre fejleszteni, mikor nem ez lenne az első stratégia, ami megjelent a platformra és mit ad isten, a Stellaristól kezdve a Halo Warson át a Jurassic Worldig mindegyik kontrollerre volt optimalizálva. :F
    Nyilván nem hasraütésszerűen fejlesztik ezeket a játékokat, figyelik a trendeket, konzultálnak a Microsofttal és úgy rakják össze a szoftvert, hogy az a lehető legtöbb játékost elérje.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Norb79 #22 üzenetére

    Tudom és nem is azt mondom, hogy elképzelhetetlen amúgy. :) Lehet, hogy lesz majd egy boom mondjuk egy nagysikerű játék miatt, vagy beleáll egy gigacég, de jelenleg nem ez a valóság és nem hiszem, hogy az AoE 4 lenne ez az úttörő. :D

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

  • Bad Pritt

    félisten

    válasz Hopkins95 #26 üzenetére

    De miért álljanak bele? Nyilván játékosok egyéni preferenciájától meg tanulásra való hajlandóságától is függ, de jelenleg nincs olyan népszerű zsáner, ami igényelné a bill+egeret, mindent meg lehet tanulni kontrollerrel irányítani és még az olyan komplexebb játékokat is sikerrel adaptálták konzolokra, mint a Stellaris, Civilization, XCOM vagy akár a FF XIV PS-en.

    Továbbra is azt felejtitek el, hogy itt nem csak a beviteli eszköz váltásáról lenne szó, hanem komplett, a teljes Xbox rendszert érintő irányváltásról. Az alapvetés a következő: konzolt tv-re kötve, kontrollerrel irányítasz a kanapéról. Na most egy bill+egér nyitással ebből az egyenletből a konzol az egyetlen maradó és ezt kéne erőltetniük?

    A MS az accessibility és Play Anywhere filozófiájuk jegyében lehetővé tette a bill+egér optimalizálást, az azóta megjelenő XGS játékok ha jól tudom egytől-egyig támogatják platformtól függetlenül és innentől kezdve a piaci szereplőkre van bízva ennek a lehetőségnek az alakítása. Az eredmények szabad szemmel láthatóak, jelenleg az Xboxon megjelent játékok ~2,5%-a támogatja.

    Most tök őszintén: amiről itt beszélünk, az lezajlott, csak a másik irányba, a PC-s piac nyitott a kontroller felé és a korábban linkelt cikkből látszik, hogy a Steamet ma már több tízmilliós nagyságrendben használják kontrollerekkel és a Valve is lát ebben potenciált, előbb a Steam Controller majd most a Deck piacra dobásával.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák