Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    Az elektromos töltőhálózat fejlesztésén túl, ahol meg kell követelni, hogy mindenki azonos feltételekkel töltsön mint a hagyományos kúton tankol (ezzel csökkentve a távolság parát; mindenki kötelezően ugyanannyiért kapja a kW-okat ugyanabban az időszakban) maximalizálni kellene a motorteljesítményt is EV (meg a nem EV) személyautónál többek között. Mindjárt kevesebb akku is elég lenne.
    Arra, hogy bárki A-ból B-be eljusson esetleg szállítva valami személyes cuccot teljesen feleslegesek a több tonnás monstrumok meg 10 másodperc alatt százra gyorsuló autók.
    Nagyobb meg nehezebb dolgokra meg lehet bérelni erre alkalmas autót arra a néhány alkalomra.

    Az, hogy a szabályozást nem ez mozgatja ma tökéletesen mutatja, hogy az egész elektromos átállás kamu zöldítés, nagyon komoly profit és lobbiérdek mozgatja.
    Ha az akkuk egyenletesebben lennének elosztva az autók között és nem esnének túlzásba a teljesítménnyel mindjárt több autóba jutna.

    #11 -=MrLF=-
    A hidrogén nem személyautóba való (azaz itt nem témába vágó), de jobb híján megújuló energia tárolásra esélyes.

    [ Szerkesztve ]

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz zizidor #17 üzenetére

    A napelemek nagy volumenű használata megfelelő tárolási módszerek hiján eléggé véleményes, de remélhetőleg mire ahhoz a volumenhez eljutunk ez is megoldódik.

    Amíg az áramszolgáltató a rendszerében a-nélkül, hogy ez veszélyezteti a rendszer üzembiztonságát el tudja nyelni a napelemből származó energiát amikor sok van és vissza tudja adni később amikor kevés van ez még gazdaságos is lehet, de egy volumen felett komoly kiegyenlítések nélkül ez nem működhet.

    Ugye már esetleg te is hallottál olyan esetről (esetleg tapasztaltad is) amikor hiába termel a napelem az inverter le kell kapcsoljon mert annyira megnőtt a hálózat feszültsége (frekvenciája), hogy az inverter a szabályozás miatt le kell kapcsoljon. Ez ahogy egyre jobban nő az egymás közeli telepítések száma egyre nagyobb probléma lehet (egy tehetősebb helyen a szomszéd is telepített és miután mindenkinek elmesélte ez milyen jó üzlet mindenki más is és innentől kezdve a legjobban termelő időszak lehet nem lesz az...)

    A napelem akkor jó, ha a megtermelt energia direktben hasznosítva van. Ha ez nem lehetséges a hatékony tárolás kulcskérdés.

    #14 -=MrLF=-
    Az elektromos autó a hajtást tekintve nagyon egyszerű és e-miatt gazdaságos lehet akár kis méretben is ami a fenntarthatóság alapköve. Az elektromos tankolás megint már létező dolog a hidrogénes meg újabb, de lényegében nem létező fragmentáció (többé kevésbé ugyanarra a piacra).

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz jocobacsi30 #46 üzenetére

    Az európai CO2 kibocsátási szabályokkal -- pontosabban azzal, hogy megengedték a gyártóknak, hogy a tömeghez arányosítsák a kibocsátást, így kedvezve a nagyobb SUV-oknak (és a plug-in hibridek fogyasztását elismerték 2 liter alattinak) -- megölték az olcsón gyártható, egyszerű hajtásrendszeerű, könnyű autókat.

    Ez (is) mutatja, hogy mennyire lobbiérdekeknek van alárendelve ez az egész nem a racionalitásnak.

    #48 nihill
    Hogy tudna egy rendszer a semmibe termelni, nyáron is el van fogyasztva az utolsó kilowattóra is, csak mások által. Napelem nélkül ezt is termelhetnék a szénerőművek (is)

    Már lehet, hogy a hálózatba sem tudja betolni az inverter ami lejöhetne a napelemről mert ha elég sok ilyen rendszer van a környéken kívül kerülhet(ne) a hálózat a normális paramétereknek...
    Jelenleg ez még nem probléma (legalábbis nálunk), de most még eléggé a kezdetén vagyunk ennek a történetnek...
    Viszont ennek tárolására lehetne valami sokkal költséghatékonyabb akku (mint a Li), mert pl. itt (otthoni/kiskörzetes) a súly/méret stb. nem igazán tényező.
    Persze hosszabb idők áthidalására ez sem alkalmas és annyi napelem ami nyáron az egész országot ellátná télen a töredékére se lenne elég.

    #51 zizidor
    Bár szerintem kicsit túltolta a Gelencsér, de van abben a riportban bőven gondolkodni való és jól kompenzálja a lobbik hallgatását meg csúsztatását.

    #71 Gargouille
    Értsd úgy mintha törvénybe foglalnám, hogy 2035-től minden légitársaságnak kötelező menetrend szerinti járatot indítania a Marsra.
    :D
    De csakis megújulóból termelt hidrogén alapú hajtóművet használva, hogy eléggé zöldek legyünk. ;)

    Egyébként nem lehetne on topic maradni, a vízes téma eléggé messze van már az akkus/EV témától?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák