- Linux - haladóknak
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- JavaScript topic
- Linux kezdőknek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
Ez is csak olyan általános szakmai hír, amit a folyóiratból vagy a marketinganyagból egy átlagos oktatónak is illene követnie. Nagyon jó, ha ilyen érdekességeket meg tud említeni egy-egy mondat erejéig, jól bekötve a tananyag megfelelő pontjába, mert ezzel érdekesebbé teszi az oktatást.
A beszélgetésünk onnan indult, hogy nem érted hogyan lehet rossz hatással az oktatás minőségére, ha az oktató az iparban is dolgozik vagy kutat. Megpróbálom a lehető legegyszerűbben megfogalmazni néhány példa formájában:
A napi sok óra kutatás mellett nem állít össze normális jegyzetet, mert mindig van valami sürgősebb és fontosabb dolga. Öt éve nem sikerült rendesen összeállítani a tananyagot. Késik az óráról. Nem megy be órára. Mást küld be maga helyett, aki ledarálja a jegyzetet vagy annak hiányában valami olyasmit, amiről azt hiszi, hogy az amit kellene. Gyakorlaton a helyettes felolvassa a példát, de nem nem tud válaszolni a kérdésekre, mert ő nem jártas ebben. Anekdotál, ami érdekes, de nem magyarázza el a tananyagot, de legközelebb épít a kimaradt ismeretre. A számonkérés feladatsorait nem dolgozza ki, nem készít több félét, nem javítja ki időre. A tananyagot össze-vissza sorrendben adja le, a kapcsolódó gyakorlatok vezetői emiatt nem építhetnek az előadáson elhangzottakra. Az utóbbinál a gyakorlat nagy része arra megy el, hogy ők ismertessék az előadásból kimaradt részeket.
Lényegében a tantermen kívül nem tölt oktatási tevékenységgel kapcsolatosan időt. Nem készül fel. Ezt nem pótolja az, hogy egészen más tudásszinten komoly ismeretei vannak. Az elsőévest sem boldogítja, ha utolsóéves tananyagot ismertet az oktató az alapozás helyett - kb ilyen lenne, ha a szakmai munkájáról beszélne az oktató a tananyag helyett. Az óra véges, nem fér bele minden.
Ez arról szól, hogyan mehet a tanítás rovására a valós tapasztalat. Nem azt jelenti, hogy általánosságban rossz, ha tapasztalt az oktató. Az a rossz, ha úgy vállalja az oktatást, hogy nincs ideje rá.
Remélem így már átment, hogy mire gondoltam és nem beszélünk el egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T Pro / Alpine Blue / 12 GB RAM / 512 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- iPhone 13 / Midnight / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- iPhone 15 Pro Max / Bontott doboz / 0 perces / Black Titanium / 256 GB / Kártyafüggetlen
- ASUS RX 470 4GB MINING
- Samsung Galaxy S24 Ultra / Titanium Black / 256 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest