Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    Szerintem nem kiskapukat használnak ki, hanem egyszerűen csalnak több tekintetben. Rengeteg törvényt áthágnak azzal amit csinálnak. Egy taxisnak gondolom teljesíteni kell több feltételt is, mind személyileg, mind az autót tekintve, mind jogilag és persze számlát is kell adnia és adóznia is kell a bevétele után. Persze lehetne mondani, hogy én is elvihetem a haveromat bárhova ingyen, sőt be is szállhat a benzinbe, de itt ugye egyrészt nem haverokról van szó, hanem vadidegenekről, másrészt nem a benzinbe száll be, hanem fizet azért hogy elvigyék valahova, illetve a sofőr meg ezt úgy végzi, mintha ez lenne az állása. Persze gondolom ha baleset történik, mert történetesen a sofőr rossz, akkor az UBER mossa kezét, hiszen mi köze van neki az egészhez?

    A másik oldalról nézve már régen szét kellett volna csapni a taxisok között és kíméletlenül kiirtani a csalókat, akik nem adnak számlát, akik a hosszabb úton viszik az embereket, akik nem ismerik a várost, akik egyszerűen csalnak, túlszámláznak, akik mondjuk Ferihegyen dolgoznak, de egy árva szót se beszélnek a legfontosabb idegen nyelveken. Ha jól tudom sokkal több taxiengedély van kiadva pl. Budapesten, mint amennyire szükség lenne. Valami olyan rendszer kellene, mint ami Londonban van. Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Meridian #13 üzenetére

    Ott olyan a taxis vizsga, hogy a behívnak, leültetnek, mondanak egy indulási és egy célállomás címet és sorold fel fejből térkép nélkül, hogy az elindulás után milyen irányba mész, az összes utcát, tételesen és sorrendben, hol mire kell vigyázni, még azt is tudni kell, hogy hol vannak nagyobb ismert aktuális lezárások, útfelújítások (persze a legrövidebb útvonalat választva). Emellett ismerni kell rengeteg PoI-t, múzeumokat, templomokat, parkokat, kórházakat, éttermeket, hoteleket (árszínvonal szerint rendezve) stb. Vele találkozik a turista így sok múlik rajta, hogy mit gondol majd a városról.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Sofian #17 üzenetére

    A verseny jó, de ahhoz az sem árt, ha egyenlőek a feltételek. Egy taxisnak pl. emelt szintű orvosi alkalmassági és PÁV II.-es alkalmassági vizsgálaton kell átmennie, az autóra is külön szabályok vonatkoznak, az autó és a vezetője lekövethető, számlát kell adniuk, adózniuk kell a tevékenységük után. Az UBER-nél meg semmi ilyen nincs. Nem tudod ki vesz fel, milyen az ő és az autója állapota. Olyan az egész, mintha holnap valaki kitalálná, hogy céget nyit, felvesz embereket és hogy olcsó legyen nem tartja be a munkavédelmi szabályokat, meg úgyszólván semmit, amit előírnak ahhoz a tevékenységhez. Mintha fapados repülőjáratot indítanál és repülőgépszerelők helyett valami helyi ezermesterrel végeztetnéd a karbantartást, meg persze nem olyan sűrűn ahogy kellene, mert minek betartani a szabályokat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák