Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kobe

    veterán

    válasz dabadab #39 üzenetére

    "Ha szerinted az kiegyensulyozott allapot, hogy a nepesseg 90%-a az ehhalal hataran manoverezik"

    Van, ahol ez a szám mit sem változott, csak romlott, de ha teszem azt amerikai átlagos színvonalon, vagy az alatt élők számát hasonlítom a milliárdos vagyonnal rendelkezőkéhez, gyanítom, hogy akkor 1% alatt lenne az ilyen irdatlan vagyonnal rendelkezők aránya, Világviszonylatban meg még rosszabb - teszem azt Forbes 500as lista versus majd 7 milliárd ember...... Igaz, hogy a középkorban senkinek nem volt semmije, de az legalább mindenkinek :)

    Ha a h1n1-et nem is tartod meggyőző példának, van nekünk évtizedek óta tomboló aidsünk, amire még mindig csak ígéretes lehetőségek vannak, gyógymód nincs.

    Amennyiben a világtörténelem folyamát tekintem, még mindig a kapitalizmus kora a legválságosabb. Háborúk voltak, csak éppen világháborúnak, keresztes hadjáratnak, vagy másnak hívták, ettől tekintsünk el, van, volt, lesz. Környezeti válságok nem igazán voltak (a globális felmelegedést szintén nem a gőzgép váltotta ki), max természeti csapások, aszály, stb, ami ma is létező dolog. Szóval a korábbi koroknak mind megvolt ugyanaz a sajátossága, mint a mainak. De ezenkívül a világtörténelemben felbukkanó összes társadalmi-gazdasági berendezkedések egyikére sem lehet azt mondani, hogy olyan beépített, beágyazott, rendszerszintű hibaforrásai vannak, mint a kapitalizmusnak (energiafüggőség, egy lebegtetett, mesterségesen kreált időzített bomba - a tőzsde) ezek korábban nem voltak, és valahogy a nagy depressziót, az olajválságot, és a subprime krízist sem az okozta, hogy elverte az aratnivalót a jég texasban, hanem ezek a dolgok.....a legpoénosabb pedig, hogy azok a milliárdosok, akikről beszélgetünk, rendre megakadályozzák a "service packok telepítését". A minimálbér emelése ellen a multik milliókat kaszáló vezérigazgatói lobbiznak idehaza, az üvegházhatást fokozó gázokért nagyban felelős autóiparban készítenek egy tanulmányautót, ami harmad annyit fogyaszt, mint a mai átlagos kocsik, harmad annyi a károsanyag kibocsátása (létező autó, bmw mutatta be a frankfurti kiállításon idén), de persze rögtön kijelentették, hogy kereskedelmi forgalomba nem kerül a már létező technológia, mert hát minek.

    "A kozepkor addig szep, amig azt gondolod rola, hogy akkor fenyes pancelu lovagok vivtak meg a gyonyoruseges hercegnok kegyeiert. A rogvalosag mar messze nem nezett ki ilyen jol."

    erre analóg módon:

    A kapitalizmus addig szep, amig a kárpátoktól nyugatra születsz. A rogvalosag mar messze nem nez ki ilyen jol.

    Van egy mondás : akinek van, annak adatik. Szerintem ez egész jól leírja a jelenlegi viszonyokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Kobe

    veterán

    válasz dabadab #42 üzenetére

    BMW Vision Efficient Dynamics [link]

    356 lóerős dízel-elektromos, 800 Nm-es sportkocsi, 3,76 literes átlagfogyasztással, 99 g/km es CO2 kibocsátással, 250 km/h végsebességgel és 4,8as gyorsulással. Ha ezt elérték egy sportkocsinál, vajh mire lehetnének képesek egy átlagos, 100 lóerős kocsinál ? esetleg fele ekkora szennyezésre, fogyasztásra ? :) nem, mert az nem trendi, jó nekünk a 7-8-10 literes suzuki :)

    [ Szerkesztve ]

  • Kobe

    veterán

    válasz dabadab #45 üzenetére

    te ilyen univerzális megmondóemberke vagy, vagy mi ?

    leírtam kb 5-6 adatot, ha azoknak a felét veszem igaznak, még akkor is a jelenlegi technológiai eredmények tükrében már rég ilyen autóknak kellene furikázniuk. Mert hogy könnyűre építették, meg áramvonalasra, és iylen tanulmányautókból évente 5-6 is akad.....ja kéremszépen, ez 2009ben még mindig kihívásnak számít? Valószínűleg elgondolkozna az ember a sebesség megválasztásán, ha tudja, hogy ugyan kevesebbet fogyaszt, környezetbarátabb, ellenben ütközés ellen nem véd annyit. De szerintem ez beáldozható, max oka is volna körültekintőnek lenni, ha egy ütközésnél a sofőr tudja, hogy ő is veszélyeztetett. De ez cska az érem egyik oldala.

    Látom nem érted, ezért leírom érthetőbben. Adott egy kocsi, ami megvalósított, létező darab, amiben egyszerre jelenik meg a könnyű vázszerkezet, az áramvonalas test, az alacsony fogyasztás és relatíve mégis magas teljesítmény, de egy ilyen egészet még véletlenül sincs kedvük kiadni, csak évtizedekig elcsámcsognak rajta, lesz egy széria ami megkapja a hibrid meghajtást, lesz egy külön széria ami az áramvonalas testet, egy harmadik meg véletlenül a könnyebb szerkezettel fogja kelletni magát. csak annyi a problem, hogy külön-külön nem érnek semmit, lehet pár százalékos környezeti tehercsökkenés realizálható, ellenben bűn, ha módjuk és lehetőségük van rá és nem rakják egybe ezeket a dolgokat amivel 20-30% javulás is elérhető.

    A gyártók költségeiről, meg a folyamatos rinyálásukról, hogy csak akkor gazdaságos a gyártás ha milliós tételben kerül le a futószalagról, meg nem akarok elmélkedni, maradjunk annyiban, hogy az általuk elképzeltek felénél is már bőven van olyan milliárdos nyereség amit zsebre lehet rakni. Azért ma már egy autó összerakása nem olyan rohadt drága dolog, ellenben jó példa a hatékonyságra, hogy az 1 db autó legyártásához szükséges energiamennyiség exponenciális nőtt a 60-70-es évektől kezdve. Olyan fene nagy hatékonyság van ebben az ágazatban.

    [ Szerkesztve ]

  • Vladi

    nagyúr

    válasz dabadab #57 üzenetére

    "mindennapos elet-halalharcot vivni, ehezni, betegeskedni meg haboruzni."
    Nem mintha ez most nem fordulna elő, vagy egy fejlett technológia nélküli társadalom ne lehetett volna ezek nélküli. De mit is értünk fejlett technológián?

    De amúgy BG vagyonából hogy lett ilyen vita? :DDD

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • Kobe

    veterán

    válasz dabadab #57 üzenetére

    figy, lehet, te olyan ********** nagy gondolkodó vagy, hogy neked egy rousseaui Társadalmi szerződés kismiska és kisujjból rácáfolsz, ellenben emberek millióit késztette gondolkodásra az, amit leírt. Én inkább nekik hiszek.

    "mindennapos elet-halalharcot vivni, ehezni, betegeskedni meg haboruzni."

    Welcome to the reality. Nézz szét Szomália, India, és egyéb harmadik világbeli országok környékén. Megnézem ezeknek az embereknek hogy magyarázod el, hogy a kapitalizmus végülis jól működik, csak éppen nekik nem profitál (hiába bányásznak gyémántot 24/7-ben, vagy farmoltatják a kis lusta nyugati gyerek wow-karakterét bagóért, stb stb stb)

    Nagyon elmentünk egy másik irányba. Én csak azt kérdőjelezem meg, hogyha a kapitalizmus ilyen *********** jó, vagy annak feltételezzük, akkor nem tűnt fel senkinek, hogy valójában kb csak a népesség 1/3ának jó, azon belül is egy fél milliárdos elit rétegnek meg nagyon jó, a többi meg le van szarva? (Lásd Prahalad - Esélyek a piramis alján) Vagy ez oylan, mint az otto motorok, amik hatásfoka a 30%-ot sem éri el, mégis hanyatt vagyunk esve, mert az a legjobb alternatíva jelenleg ? És akkor ebből kifolyólag miért is kellene sajnálnom oylan embert, aki gyakorlatilag úgy bukta egy kisebb ország GDP-jét, hogy mellette maradt még másik 5 államéval azonos megtakarítása ?

    [ Módosította: tiv83us ]

  • Kobe

    veterán

    válasz dabadab #73 üzenetére

    harmadszor kell leírnom, hogy az említett harmadik világbeli országokat negatív példának hoztam épp olyan indokkal amiket te mondtál, nem tom, remélem ha ötödszörre leírom, hogy annak szántam, a nagy többség talán meg is érti :U

Új hozzászólás Aktív témák