- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
...akkor trabant: a papír nem rozsdásodik 195+ szomszéd srác is elvolt a sajátjukban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Ha kicsi a büdzsé, akkor ne akarjon az ember big blockot
Jelenleg egy 2004-es 1.4-es Honda Civicet nyúzok, ami 5,5l-ből megáll. Menni nem megy, nem lehet vele duhajkodni, de A-ból B-be ez is elvisz, és a jövőben várható üzemanyag árak mellett inkább tötymörgök.Kérdezőnek:
Típus majdnem mindegy, 2000-es évek eleji kompakt legyen egyszerű, kicsi benzin motorral. Aztán hogy az most Golf, Stilo, Astra, Civic, 307, Megane stb. majd mindegy. Az a lényeg, hogy ne rohadjon, meg úgy kb. legyen egyben. -
bambano
titán
az f astrák még rohadtak, a g már galvanizált, és minden opel is az már vagy 22 éve. azok egyáltalán nem rohadnak.
akik szerint a g astra kényelmes, azok üljenek már be egy rendes autóba, mondjuk egy vectrába
a poszthoz: ahhoz, hogy heti kétszer átfurikázz a városon, én ikarust ajánlanék. erre teljesen felesleges saját autót tartani. felállni is lehet benne, van benne lábtér bőven, nem te fizeted a fenntartását, stb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
Aha, és ezért kéne elkerülni? Ezek mind kis pénzből javítható hibák. A küszöb sarka meg a sárvédőív ahol kapja a kavicsot meg a vizet megindul? Felháborító! És melyik 20+ éves autón nem? Nézz már meg egy 2001 előtti négyes golfot, egy mk1 focust, ezredfordulós civicet pláne random mazdát abból a korszakból. Na azoktól kell félni nem a g astrától.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Igen. Kis pénzből. Ha csak felületi korrózió van egy autón szerintem hülyeség fejvesztve lakatoshoz meg fényezőhöz rohanni egy eldobható félmillió forint alatti autóval. Az ember egy kicsit utánaolvas mit hogyan csináljon összevásárolja a cuccokat kikeverteti a festéket és megcsinálja saját magának otthon. Nézd meg az árakat. [link] Néhány tízezer forintból otthon lejavítható négy felületi rozsdás kerékív és két küszöb. Ha nem bénázik az ember még csak látszani sem fog, hogy diy javítás.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
zuhi_
senior tag
válasz Geller72 #113 üzenetére
ezért mondom, hogy ritka.
@szabonagyur igen, abban nem lesz r.szűrő valószínűleg.
vw konszern autóknál van a régi jól bevált 1.9-es gázolajos (90 és 110le változatban). a világból is kimennek kb. ha jól tudom olasz autókban is nagyon jó az 1.9-es kormolós.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #116 üzenetére
Ismerős asszonyának asszem c corsa-t kerített, ami automata... azért, mert a csajnak abszolút nincs érzéke a váltáshoz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #121 üzenetére
Eddig kb fél percig használtam automatát, amikor arrébb kellett állni az egyik céges kocsival, de megértem... főleg ha péntek délután 4kor kell átmenni a városon, ez jobb lenne automatával... kuplung1-2-fék-ismétlés... fél óra felér egy "lábnappal" céges kocsikból is egyik főnök 10 éve váltott automatára, majd 5 éve meggyőzte a másikat is... azóta ő is azzal jár: kb 30év vezetési rutin után gyorsan megszerette
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bambano
titán
válasz Geller72 #121 üzenetére
a kamionok meg a sportkocsik azért automatásak, mert akkora nyomatékot nem lehet egy falábú sofőrre rábízni.
nincs olyan, hogy melyik a jobb. mire? ha vezetni akarsz vagy huligánkodni, a kézi a jobb. ha közlekedni, az automata. egyik nap ez, másik nap az. ha nincs lehetőséged hobbiautót is tartani, akkor kompromisszumot fogsz kötni valamelyik irányban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #130 üzenetére
Kb 20 éve vittek 500as amg mercivel... azon nem éreztem mikor vált, csak azt hogy 100 fölött vagyunk egy pillanat alatt, még mindig présel az ülésbe, de kezd lassan kimenni a görcs a nyakamból céges superb-nél meg a dsg beállítás függvényében lépett, vagy magas fokozatban kb alapjáraton araszolt a városban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #130 üzenetére
Érdekes, hogy írod, hogy az automatának nincs párja, miközben az utána lévő mondatban írod a bringát. Elég komoly autóbuzériában szenvedek, de fel nem fogom ésszel, mennyire kell elborultnak lenni ahhoz, hogy egy egészséges ember autóba üljön egy városban.
De mások vagyunk, mások az igényeink.
A múlt hétre egy új Leon FR-t kaptunk társnak. Pont ugyanolyan hulladék volt, mint az összes hasonló, amit az elmúlt években próbáltam. Utazni lehet benne és hagyni, hogy csináljon, amit akar. Ha vezetni próbálod, akkor kellemetlen lesz és kiszámíthatatlan. A célközönségnek, aki folyton a középső sávban halad, mert 2 percre nem tud leszakadni az instáról biztos jó ez (is).
Ezen az említett nyomaték sem segít, az A7 ugyanilyen mihasznának tűnt számomra. -
bambano
titán
válasz Geller72 #130 üzenetére
régen kevés teherautó volt, nem volt ekkora közúti szállítás, ezért azt a kevés sofőrt ki tudták választani úgy, hogy értett hozzá. ha csak néhány sofőrre volt szükség, azoknak meg lehetett magyarázni, hogy kéziváltó, nincs szinkronizálva, duplakuplung, stb. stb. ma sokkal több teherautó fut, ezért több sofőr kell, ezért olyan embereket is volán mögé ültetnek, akik egy régi teherautóval az udvarról nem tudnának kimenni. ezért teszik bele az automatát, mert a felhígult sofőrállomány szétszakítaná a régi váltókat. a sportkocsikkal ugyanez: a sofőr vagy tudjon vezetni, vagy legyen elég pénze arra, hogy cseréljék a váltót, mint a fékbetétet.
Az átlagos személyautó sem volt erős régen. Most meg az enyém 400nm-t tud. Nem is árulták kéziváltóval, mert attól a célközönségtől, akinek szánták, nem várható el, hogy ezt kezelni tudja. Persze, egy mustang v8 5.0 gt-t lehet kéziváltóval adni, mert azt nem veszi meg átlagjózsi, aki megveszi, az meg legyen képes kezelni. De egy 1.9 cdti opel az átlagjózsinak való, első generációjában 300nm-től indult. Sokat erősödtek az autók.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Geller72 #130 üzenetére
"Nem mellesleg manapság már olyan automata váltók vannak, amik semmivel nem váltanak lassabban, mint te, sőt..": nem az a kérdés, hogy képes-e gyorsabban váltani, mint én, mert képes. az a kérdés, mikortól mérjük azt a gyorsabbant.
ha az automatával beszorulok egy kamion mögé, akkor az fel fog kapcsolni magasabb fokozatba, leejti a motorfordulatot és gurul mögötte. Majd amikor látom, hogy lehet előzni és nyomok egy kövér gázt, akkor kezd el azzal foglalkozni, hogy a csiga gurulásból sietésbe kapcsoljon és ez a sok idő.ugyanez egy kéziváltóssal úgy néz ki, hogy beállok a kamion mögé, visszateszem háromba, és elkezdem nyomni a gázt, hogy tartsam a tempót. amikor megnyílik az előzési lehetőség, a motor már régen magas fordulaton pörög, a váltó régen mechanikusan össze van zárva, nyomok egy kövér gázt és az autó azonnal kilő. persze ebben a véleményben van annyi csalás, hogy a kéziváltós autóm euro -2. kategóriás, az automata meg euro 6dtemp, tehát az egyiket nem lassítja a bébifóka, a másikat igen. de a vége az, hogy nagyjából másodpercnyi különbség van a két autó között.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #174 üzenetére
Mint mondottam, ilyet magamnak nem veszek. Ellenben volt szerencsém a sima automatától duplakupplunguson át a fokozatmentesig, 4-6-8 hengerrel pár tízezret vezetni néhány kontinensen. Van amelyik környezethez és felhasználáshoz illik és kétségtelen előnye, hogy az állóra fékező követős tempomat csak ezzekkel működik. Ettől még nem szerettem meg egyiket sem. Ízlés dolga.
A kuplung nélküli elindulással kiváncsivá tettél, mert a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak, de ez a manőver >1000km-en elég érdekesnek hangzik. Lehet én maradtam ki valami trükkből. -
freeapro
senior tag
válasz Geller72 #175 üzenetére
Nekem már volt 2.0 TDCI + hagyományos autómatával és 1.5 TSI + DSG autómatával. Egyikkel sem okozott problémát az előzés. (az első jobban szerettem)
A helyes módszer:
-Nem kell a kamion seggében menni.
-Hagyni kell egy kis helyet magadnak, utolsó autónál adni egy hangyafasznyi gázt, hogy oda váltson ahova kell. -
veterán
válasz Geller72 #260 üzenetére
ex családjában öröklődött egy ilyen, néhány hétig vezettem, utáltam tohonya nehézkes izé volt, mindenhol felakadt az orra vagy a küszöb. az 1.6 hdi-s 308-at sokkal jobban szerettem vezetni. viszont autópályán hirtelen helyére került minden, kényelmes, csendes, jól fogyaszt, tud menni
viszont vicces volt eladni: egy hónapig nulla érdeklődő, majd egyszercsak jött egy hívás, hogy ez neki tetszik, ma jönne érte. jött, kipróbálta, alkudott 50e forintot, elvitte
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
8th
addikt
válasz Geller72 #274 üzenetére
Pont akkor éri meg dízel autót vásárolni, hogy ha hosszútávon tervez vele az ember. Egy Bosch rendszerű 1.4 HDI vagy 1.4 PDTDI motortól egyáltalán nem kell félni ha sokat futott akkor sem. Nincs bennük semmi méregdrága sűrűn tönkremenő alkatrész és mindkettő elmegy vegyesben 5 literrel ami bőven 4 liter alatti városon kívüli fogyasztást jelent. Én csináltam 206 1.4 HDI-vel 4,3 literes városi fogyasztást vidéki kisvárosban szóval üljön benzinesbe az akinek sok felesleges pénze van. Nem mindegy, hogy a benzines többletfogyasztása okán apránként a kúton hagyja ott az ember vagy egyszerre utalja át a szerviznek a pénzt? A végén nagyjából ugyanoda jön ki a matek. Feltételezve persze, hogy a dízel biztosan összefossa majd magát és vastagon költeni kell majd rá ami ugye egyáltalán nem törvényszerű. A kettőstömegűs részecskeszűrős dízeleket magam is elkerülném a többit nyugodtan megveheti.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #282 üzenetére
Máshogy. A 800k-ból rendes benzináron 14,000km elég üzemanyagot tud venni. A fenntartási költség kb. felét szokta kitenni az üzemanyag, ergo annyit tud kocsira költeni, amiből 7,000km-t tud megtenni.
Ahogy írtam a jelen helyzetben ebben akkor látok bármi rációt, ha a. rá vagy szorulva (pl. mozgásszervi problémák); b. hobbi. -
dugo_
veterán
válasz Geller72 #284 üzenetére
"...remekül körvonalazódik, milyen a
budapestipécsi autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magával viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."Vizeteldobható műanyagpalackot pedig felesleges hazacipelni, jön a csapból fillérekért vagy ha mégis muszáj, kellően kiépült már a házhozszállítás. -
8th
addikt
válasz Geller72 #277 üzenetére
Erre kis pénzből az lpg az egyetlen megoldás. Kis ccm szívóbenzines már elgázosítva. Most is olcsóbb gázzal járni mint a hatósági áras benzinnel. Amikor majd piaci áron kell megtankolnia az embereknek azaz minimum 800 forintért literenként az nagyon sok embernek fog fájni. Az lpg akkor is csak fele annyi lesz mint a benzin. Én is viszem bácsgépkerékhez a központi injektoros munkásautómat még a nyáron, hogy dobják bele a gázt. Aki esetleg fázik a gáztól mert az jujjfelrobban annak ott vannak dízel fronton a VAG konszern "3L" motoros autói. Azok városban eco módban 4 liter alatt elgurulnak. No dpf, no dmf... szög egyszerű technika bontásból fillérekbe kerül hozzá minden + egy sima robotizált H sémás kézi váltó dolgozik benne amitől mindenki be van szarva pedig tök egyszerű az is ráadásul megvannak a bejáratott felújító helyek akik nem kúrják át az embert és normálisan szakszerűen felújítják, olcsón. Vagy átalakíttatja az ember kézi váltósra aztán annyi. A kézi váltó ugye adott, egy pedálsor + pár apróság kell és meg is van. Egy filléres lupóval ha 1000 forintra emelkedik a gázolaj akkor sem kell szögre akasztani a kulcsot. Városon kívül ~2.8 litert kér így kis túlzással buszjegy árából autózol.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Geller72 #292 üzenetére
Helyedben keresnék egy megbízható kereskedőt. Azért vannak olyanok is nyilván. Pl. a Becsületesnepper, aki nem ver át, mert nem éri meg neki. Ő konkrétan elmondja, hogy mit kaphatsz ennyi pénzért és mire számíthatsz. Nem biztos, hogy lesz olyan kocsija, ami neked megfelel, de képben leszel, jobban, mint itt kérdezősködve. Bele is ülhetsz kocsikba pl. Mi anno Dustert akartunk venni, de a Vitara után beleülve már rájöttünk, hogy nekünk nem az kell. Autóhirdetéseket nézegetni kocsik helyett, olyan szvsz. mint randi helyett pornót nézni...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tesla topik
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.