- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Disney+
- eBay
- Windows 10
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Max
- ASUS routerek
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Opel?
Kár, hogy úgy rohad, mintha rohadási versenyen lenne.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
99.99%-a nepperszökevény. Plusz a magyar tulajok kispórolják cserekor a gyári, vagy ahhoz közeli minőségű alkatrészeket, így a leendő tulaj szarabb esetben úgy kezdi, hogy rálocsol fél millát, mert akkora szar.
A 6 kilós kateg szvsz. pont egy szar kateg. Én felmennék inkább 8 kilóig.
-
Geller72
veterán
A hátsó futóműve egy pénznyelő. Tele van típushibákkal.
-
Geller72
veterán
Én is ezt mondtam. Ebben a kategóriában, vagy ez alatt csak hulladékok vannak lassan, azok is drágán. Én személy szerint elmennék az egy millás kategig, ott már lehet találni tűrhető autókat. Az idősebb, olcsó kocsikkal a legnagyobb baj, hogy már rohadnak és mint említettem, a karosszéria meló arany árban mozog. Venni kell egy jó állapotú, kasztnira egyben lévő kocsit. A vasaló swiftek elég jók, 800-tól felfele már lehet találni jókat. Annak is vannak típushibái, amire figyelni kell, de alapvetően megbízható és olcsón fenntartható. A Honda Jazz még nagyon faja kocsi, de árban felette van a suzukinak.
Fusionból én benzinesben csak az 1.6-os verziót venném meg, alatta gyenge.
Toyota még ebben az árkategban is drágább. Vagy gyűjts egy 2000-es szívó Honda Accordra és felejtsd el a problémákat. . És helyed is lesz. -
Geller72
veterán
Kis pénzből .. ne röhögtess már. Amikor elemenként 45-ért fújnak és ebben nincs benne a lakatos meló. Persze ha neked a sarki ricsike ecsettel megoldja okosba egy ötösért, akkor hajrá. Ha kicsit jobban figyeltél volna vagy elolvastad volna a többi kommentemet akkor láthattad volna hogy mit írtam. Azt írtam ne vegyél semmilyen öreg szart ami rohad mert a gatyád rámegy. Tök mindegy hogy gés asztra, vagy fostaliga golf.
-
Geller72
veterán
Nagyon jók voltak. Mostanra ezek is öregek, ami nekem volt, akkor volt ~10-15 éves. Anno volt Carina 2-m, E-m is, mindkettőt imádtam, hatalmas hely volt mindegyikben. Az avensis szerintem egy kicsit kisebb, de még mindig "nagy autónak" számít. Az enyémet 274 ezer km-el vettem, a szerelőm szerint legalább be van járatva. Akkor ezt mondta. . Az első évben 74k km-t raktam bele, csak a kötelező dolgokat kellett cserélni. Nekem lengéscsillapítókat hátul, fékek, olajak, szűrők és kb ennyi.Ha kifogsz egy jó állapotban lévőt, még mindig jó vételnek tartom.
-
Geller72
veterán
Annyira azért szerintem nem az. 3 autónkból kettő automata. A másikban mindjárt 300k lesz, ahhoz sem lett nyúlva. Külföldre - de tulajdonképpen otthon sem - tudok nagyon mást elképzelni az én esetemben egy automatánál. Stauban (~dugó) városban, M0-ás ( ) annyit kell kuplungolni, hogy leszakad a lábad. De kis költségvetésű autónál annyira nem igazán lesz jelen automata váltós verzió. Elég ritka az alsó kategóriákban, régebbi autók esetén. Így ezzel nem hiszem, hogy nagyon kellene foglalkozni. Kár, hogy a régebbi autók már lassan eltűnnek "alólunk". Az egyes puntóban akkora hely volt, hogy kényelemsen elfértél, akármekkora vagy. Ok, tudom, biztonság, elnyelőzónák, de akkor is. Van egy autód, ami kívülről egy hegyomlás, belül meg ha ültök a kocsiban négyen, veri a térded a műszerfalat. Lassan egy méterre lesz a szélvédő a kormánytól, belülről megtisztítani a szélvédőt szerintem 10 emberből kettőnek ha menne. Egyre rosszabbul lehet kilátni, több a holttér, kisebbek az ablakok, vastagabbak az oszlopok..stb.
-
Geller72
veterán
válasz mephi666 #119 üzenetére
..nem azért preferálom az automatát, mert ne lenne érzékem a manuálhoz..részemről. . Akinek még nem volt, elég furcsa, hogy nem igazán érti meg, miért szereti az, aki olyat használ. A kamionok java már szintén automata váltós. Elég megkérdezni egy sofőrt, melyik a jobb. .
-
Geller72
veterán
Nem értek mindenben egyet az általad leírtakkal. Régen is voltak tizenezer köbcentis teherautók és a több száz lóerős sportkocsik manuális váltóval. Tehát nem azért automaták, amit írtál - szerintem. Manapság is vannak több száz lóerős autók manuális váltóval, és ezek még csak nem is sportkocsik. Léteznek ugyanabból a típusból mindkét váltóval szerelt autók, sőt, kis köbcentis kisautók is automata váltóval.
"nincs olyan, hogy melyik a jobb. mire? ha vezetni akarsz vagy huligánkodni, a kézi a jobb. ha közlekedni, az automata. egyik nap ez, másik nap az"-Az emberek 90+%-a közlekedni akar a kocsijával. Hétköznapi használatra, főleg városi forgalomban szerintem az automatának nincs párja. Ez kb. olyan, mint az emberek 90%-nak egy 3 sebességes, agyváltós bringa is bőven elég lenne a napi használatra.
Ha meg huligánkodni akarok, akkor csak kikapcsolom a kipörgésgátlót, a többit az 5-600Nm megoldja. . Nem mellesleg manapság már olyan automata váltók vannak, amik semmivel nem váltanak lassabban, mint te, sőt.. És nem is fogyasztanak többet ezáltal az ezzel szerelt kocsik. -
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #138 üzenetére
Szerintem az emberek több mint 50%-a nem racionális döntés alapján vesz kocsit. Ez nem csak itthon van így, pl. angolba, ha nem sport verzió az adott kocsi, még az öregasszonyok sem nagyon veszik meg. . Egy 40+-os (főleg) férfi a következőképpen dönt, ha kocsit akar venni:
-Racionális döntést hoz és olyan kocsit vesz, ami az igényeinek pont megfelel/elég.
-Vesz egy olyan verdát, amiről mindig is álmodott, még ha baromira nem racionális az adott döntés.
Mindkettőt megértem. (Mármint döntési szinten, nem csak korban értem meg). Én abban a helyzetben vagyok, (vén szar koromra, nem születéskor kapott "adomány volt", hanem önerőből értem el) hogy lehet két kocsim is, mindkét esetre. . Ez nem azt jelenti, hogy még a budira is kocsival megyek, sőt ha otthon vagyok huzamosabb ideig két project közt, elég sűrűn van, hogy havonta ~1500 km-t bicajozom. Azt viszont nem spórolásból, környezetkímélés miatt (annak voszont örülök, hogy hozománya) hanem mert baromira szeretek bicajozni. -
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #155 üzenetére
"Az automata nem gondolatolvasó, én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást."
-Egyre jobban érlelődik bennem az, hogy neked soha nem volt ótomatád.. Vajon nekem miért nem "csinál a kanyar bejáratánál (sem) terhelésváltást"? És azt tudtad, hogy az automata váltóból is van olyan, ami többféleképpen működik? Az enyém például háromféleképpen. Normál automata üzemmódban váltogat, ahogy kell. Aztán van a "kézi" üzemmód, amikor csak akkor vált el, ha én elváltok. És van egy hibrid mód, ami amolyan DS-direct sport - automata mód, amikor is sokkal később vált el és sokkal előbb vált vissza. Ezen felül van még egy sport gombocskám, amit eddig talán 2x használtam. Az ótomata váltók többsége manapság rendelkezik egy "üres" fokozattal is, azaz tud egyfajta szabadonfutó üzemmódot is.
(A kéziváltóról még annyit, hogy régebben versenyeztem pár évet, hagyományos kéziváltós autókkal, és elég jól ment. A váltóhasználatról annyit, hogy jöttem haza franciából kuplung nélkül, tehát annyira hülye nem vagyok a manuális váltókhoz, kuplung nélkül is tudok oda-vissza váltani, elindulni - akérmi, de mégsem vágyom vissza a manuális váltót. Talán ha állnál egy dugóban a német pályán 4 órát araszolva/folyamatosan kuplungolgatva, meggondolnád a dolgot. .)
-
Geller72
veterán
"
ha az automatával beszorulok egy kamion mögé, akkor az fel fog kapcsolni magasabb fokozatba, leejti a motorfordulatot és gurul mögötte. Majd amikor látom, hogy lehet előzni és nyomok egy kövér gázt, akkor kezd el azzal foglalkozni, hogy a csiga gurulásból sietésbe kapcsoljon és ez a sok idő.
ugyanez egy kéziváltóssal úgy néz ki, hogy beállok a kamion mögé, visszateszem háromba, és elkezdem nyomni a gázt, hogy tartsam a tempót. amikor megnyílik az előzési lehetőség, a motor már régen magas fordulaton pörög, a váltó régen mechanikusan össze van zárva, nyomok egy kövér gázt és az autó azonnal kilő."-Megkérdezhetem, hogy hány automataváltós autót vezettél? Az enyémben, ahogy fenti kommentben is kifejtettem, több verzióból választhatok. DS módban nem ejti vissza a fordulatot. (Manuális üzemmódban sem) Nekem 1750-től már max nyomatékom van, kettőezer alá nem engedi menni, ellenkező esetben azonnal visszavált, tehát folyamatosan full nyomatékom van, fordulattal együtt. (Turbo D). Ott nincs gondolkodás, arra kell figyelni, hogy ha ki van kapcsolva a kipörgésgátlóm, akkor ne menjen el a kocsi alólam. És ez 90-ről előzve még ugye simán megvan. Elforognak a 245-ös gumik. (Alap 510 Nm, semmi "csipp").
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #176 üzenetére
Ahogy Lenry írta, nincs abban semmi trükk. Lyon alól jöttem haza, ráadásul körbe, de volt benne mák is, mert volt olyan szakasz, hogy pályán 400+ km-en át még váltani sem kellett. Éjszaka jöttem, Nürnberg után éjjel már elég jól lehet jönni.
"a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak"
-Azért megnézném, hogy 10-ből hány ember tud visszaváltani bármilyen fordulatról..kuplung nélkül.
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #204 üzenetére
Jogos, én is így gondolom.
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #221 üzenetére
"Azaz az autó nem éppen mindig a "lapostévé/ájfon" kategória, hanem felénk gyakorlatilag sokszor a megélhetéshez kell."
-Nálunk dettó. Rengeteg embernek nem telik, csak 150-300k közti bontószökevényre. .
(F-es Astrában nem volt 1.9 tudtommal, csak 1.7 Isuzu motoros.) -
Geller72
veterán
válasz Donki Hóte #224 üzenetére
Nagyon naiv vagy. .
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #243 üzenetére
Nagybátyámnak 1.6-os van, melós autó, túl van a fél millió km-en. (Kombi).
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz chopin42 #254 üzenetére
Én franciában 2 évig hajtottam egy ilyet, és nekem nagyon tetszett. Itthon nem nagyon van annyira magas áruk. Kint, helyben még olcsóbb és ott a törvények miatt sem nagyon tudsz szart venni. Valamint az óratekergetést ott 2 év sittel honorálnák, ezért nem igazán elterjedt. Ja és még magánszemélytől is kaphatsz fél év garanciát a kocsira. Ebben ott van a még nagyobb kombi is, de kis motorral nem igazán javaslom, mert nehéz mint a sár. . de a 2000-es HDi már szépen viszi.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
De még mindig ott tartunk, hogy egy olcsó, és olcsón fenntartható autót keres a kolléga. A hosszú távon nem azt értettem, hogy aki csillió km-t megy, hanem sok évre előre. A mostani 3 kocsimból nekem is 2 diesel. Ha a kolléga olcsón fenntartható kocsit keres, akkor a dieselek eleve kiesnek, ezen szerintem nincs mit vitázni, lényeges a difi a két verzió közt. Ha csak egy turbó fossa össze magát, vagy a nagynyomású rendszer, már százezrekről beszélünk. Maga a javítási költség (itt nem az anyagköltségre gondolok, hanem a munkadíjra) is több, mert általában több munkaórát is igényel. A kis benzinesem egy literrel kajál többet a kis dieselnél. Helyben. Ez helyköziben lemegy fél literre. A diesel, ha elengedik a kezét az üzemanyagoknak, ~50-100 ft-al fog többe kerülni, mint a benya. A dieseles autó nem szereti, ha kis távokra használod, és csak tötymörögsz vele. Sokkal hamarabb be fog szarni. Gyakorlatilag 50km alatt én egyik dieselt sem használom, ha nem muszáj. A 206-os pözsók oltári öregek, a 307 is 20 éves. De ha minden kötél szakad, és diesel, akkor én valami ilyet vennék, ez 7 személyes 307-es. Nem pont ezt, mert ez egy szarhalmaz, csak ilyet. . Az 1.4 harmat gyenge, legalább 1.6, vagy a 2000-es HDi. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #281 üzenetére
..Azért Pécs nem egy Kecskemét domborzatú város. . Nagyon nem. Ha nem lenne ennyire magas, simán azt mondanám, vegyen egy vasaló szívó benyás Swiftet és ennyi. Ha mondjuk mögötte nem fognak űlni, akkor még neki is eléghnek kellene lennie, mert én spec 183 vagyok és kb középtávon van az ülésem még. Ki kellene próbálnia egyet, hátha elfér kényelmesen benne. Nagy hely nem lesz benne, sem a csomagtartóban, de ha ez nem kritérium, akkor jó lehet. 800k körül már talán kifoghat tűrhető állapotút.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #283 üzenetére
Meg ha gyerek(ek) vannak, akiket hordani kell az oviba/ból, iskolába/ból, szakkörre/ból, és ha mondjuk nem a belvárosban lakik, ahol közel vannak a boltok, mert két zsugor vizet nem szívesen vinnék haza bicajjal. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából 150km-es köröket megyek bicajjal... Gondolom, hogy vmelyik fennáll az általam leírtakból, mert máskülönben egy robogó is elég lenne az év 12 hónapjából 10-ben.
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #295 üzenetére
..Gondolom, ezt nem nekem szántad, főleg nem arra a kommentre. .
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Xbox Series X|S
- Revolut
- TheLázs: ADHS
- EAFC 24
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.