- Aliexpress tapasztalatok
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- Synology NAS
- Proxmox VE
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
1430
senior tag
Az írás nagyon jó, és örülök, hogy ezek szerint más is hasonlóan látja a budapesti kerékpáros helyzetet, mint én, pedig én csak gyalogolok.
Amúgy '93-ban vagy '94-ben (7. osztályos koromban) a békéscsabai városi ifjusági kerékpárversenyen fiú egyéni 2. helyezett lettem, de mára "leszoktam" a biciklizésről. Anno az általános suliban a technikatanárunk tartotta a kerékpáros kresz órákat (ő valami "komoly" tag volt az országos KRESZ testületben vagy minek hívják), és az udvaron voltak felfestve az utca vonalak, és kiraktunk a megfelelő helyekre táblákat, aztán úgy bringáztunk a kis sárga kempingeken a virtuális városban.
Mikor Budapesten az albérlettől 25 perc sétára találtam munkahelyet, gondoltam átnyergelek biciklire. Tapasztalataim:
- 5 hónap után ellopták a bringát (a ház belső udvarában tartottam lezárva én naív).
- A Budafoki úton mentem nap mint nap, és minden nap életveszélyes volt az a szakasz, ahol a Szerémi térnél (a Schönherz koli mellett) a sáv kikerüli a buszmegállót (amit idén átköltöztettek a kereszteződés túloldalára). Ugyanis én akkor is követtem volna az enyhén kanyarodó sávot, ha nem volt busz a "külső sávban" azaz a buszmegálóban, de az autósok nem... és ez csak egy kb 1,5 km-es szakasz.Ma már csak 18 perc sétára lakom a munkahelyemtől, és meg sem fordul a fejemben, hogy bringát vegyek a fenti tapasztalatok miatt. Ettől függetlenül nem akarok lebeszélni másokat a krékpározásról!
Mellesleg a járdán közlekedő bicikliseknek úgy megmondanám, hogy ha az utca (kereszteződés) elején nem láttak egy kör alakú táblát fehér alapon piros szegéllyel, amiben egy kerékpár piktogram van (illetve az is), akkor az úttesten is közlekedhetnek...
Azért még mindig elenyésző a biciklisekkel való "konfliktusom" gyalogosként, mint az autósokkal. Sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy előveszem a lakáskulcsot, és a járdára benyúló parkoló autó motorháztetejére belekarcolom a parkoló és a járda határvonalát, és jelölöm, melyik rész a parkoló, melyik a járda. Ez talán egy ideig emlékeztetné a parkolás szabályaira. És még csak a parkoló autóknál tartok, a közlekedő autókról nem is beszélnék.
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bluetooth hangszórók
- Aliexpress tapasztalatok
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- nVidia tulajok OFF topikja
- Ukrajnai háború
- ASUS ROG Ally
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Napelem
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB + 12GB RAM Gyári független (Phantom Black) SM-S918 + 24 hó garancia
- Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB + 12GB RAM Gyári független (Phantom Black) SM-S918 + 24 hó garancia
- LG 65" B3 OLED 4K HDR SMART 120HZ GAMING TV
- ThinkPad L380 fém fedlap - 13.3", I5-8350, 16 ddr4/ 512 NVMe, ujjl.olvasó, type-c +SZLA +GAR!
- Lenovo Thinkpad P70 , T470p , p52 , L14
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen