- DIGI kábel TV
- Windows 10
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Milyen NAS-t vegyek?
- Linux kezdőknek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Tényleg nem kell a flame, ez laleh-nek is szól.
DRM is theft
-
1430
senior tag
Az írás nagyon jó, és örülök, hogy ezek szerint más is hasonlóan látja a budapesti kerékpáros helyzetet, mint én, pedig én csak gyalogolok.
Amúgy '93-ban vagy '94-ben (7. osztályos koromban) a békéscsabai városi ifjusági kerékpárversenyen fiú egyéni 2. helyezett lettem, de mára "leszoktam" a biciklizésről. Anno az általános suliban a technikatanárunk tartotta a kerékpáros kresz órákat (ő valami "komoly" tag volt az országos KRESZ testületben vagy minek hívják), és az udvaron voltak felfestve az utca vonalak, és kiraktunk a megfelelő helyekre táblákat, aztán úgy bringáztunk a kis sárga kempingeken a virtuális városban.
Mikor Budapesten az albérlettől 25 perc sétára találtam munkahelyet, gondoltam átnyergelek biciklire. Tapasztalataim:
- 5 hónap után ellopták a bringát (a ház belső udvarában tartottam lezárva én naív).
- A Budafoki úton mentem nap mint nap, és minden nap életveszélyes volt az a szakasz, ahol a Szerémi térnél (a Schönherz koli mellett) a sáv kikerüli a buszmegállót (amit idén átköltöztettek a kereszteződés túloldalára). Ugyanis én akkor is követtem volna az enyhén kanyarodó sávot, ha nem volt busz a "külső sávban" azaz a buszmegálóban, de az autósok nem... és ez csak egy kb 1,5 km-es szakasz.Ma már csak 18 perc sétára lakom a munkahelyemtől, és meg sem fordul a fejemben, hogy bringát vegyek a fenti tapasztalatok miatt. Ettől függetlenül nem akarok lebeszélni másokat a krékpározásról!
Mellesleg a járdán közlekedő bicikliseknek úgy megmondanám, hogy ha az utca (kereszteződés) elején nem láttak egy kör alakú táblát fehér alapon piros szegéllyel, amiben egy kerékpár piktogram van (illetve az is), akkor az úttesten is közlekedhetnek...
Azért még mindig elenyésző a biciklisekkel való "konfliktusom" gyalogosként, mint az autósokkal. Sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy előveszem a lakáskulcsot, és a járdára benyúló parkoló autó motorháztetejére belekarcolom a parkoló és a járda határvonalát, és jelölöm, melyik rész a parkoló, melyik a járda. Ez talán egy ideig emlékeztetné a parkolás szabályaira. És még csak a parkoló autóknál tartok, a közlekedő autókról nem is beszélnék.
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
-
Lenry
félisten
Szegeden...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ClioRS
őstag
"Sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy előveszem a lakáskulcsot, és a járdára benyúló parkoló autó motorháztetejére belekarcolom a parkoló és a járda határvonalát, és jelölöm, melyik rész a parkoló, melyik a járda. Ez talán egy ideig emlékeztetné a parkolás szabályaira."
Ez tetszett
-
Sicilian
addikt
Nekem csak 1 bajom van az egésszel, amikor :
autóval megyek utálom a bringásokat meg a gyalogosokat, mikor
bringával megyek utálom a kocsisokat meg a gyalogosokat, mikor
meg gyalogolok, utálom az autósokat meg a bringásokat, mert
mindenki leszarja a KRESZT és ez soha nem fog megváltozni..[ Szerkesztve ]
nothing is true everything is permitted..
-
Archer
őstag
Hát ez az, megyek egy 70 körüli tempóban egy nagy ívű kanyarban amihez amúgy nem gyors ez a sebesség, felbukkan egy biciklis, szemből jön egy teherautó, mögöttem a marhája belejött a s..gembe, ha gyorsan fékezek és a mögöttem jövő kicsit el van bambulva akkor belém jön, ha rendesen kikerülve meg akarom előzni a biciklist, akkor vagy beférek a teherautó előtt vagy nem, ha meg a biciklist kis ívben előzöm meg akkor lehet, hogy elsodrom. Most ilyenkor mi lenne a megoldás? Nem kéne ott bicikliznie az elkerülőn és akkor nem veszélyeztetné sem magát sem engem.
Amúgy nincs bajom a biciklisekkel, közlekedek autóval és biciklivel is de nekem is az a tapasztalatom, hogy kétkerekű oldalról kevesebb az odafigyelés mint az autósok részéről. Másik az éjszakai közlekedés, amikor kivilágítatlanul, mellény nélkül tekereg valaki az úton, a szembe forgalom miatt nem tudom használni a távolsági fényszórót aztán vagy észre veszem időben vagy nem.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Kedvencem a 7-es főút Kápolnásnyék és Pettend közötti szakasza. Direkt a főút mellé húztak egy aszfaltcsíkot kerékpárútnak, a főúton pedig kint van a kerékpárral behajtani tilos tábla... de persze csak a főúton kell tekerni, se macskaszem, se láthatósági, se semmi, de még az is megesik, hogy egymás mellett tekernek 2-en, 3-an...
Nesze neked, tolerancia.
https://www.coreinfinity.tech
-
Inv1sus
addikt
Én még kezdő biciklista vagyok (Szegeden) és először bánom, hogy elszalasztottam a critical mass-t. Most úgy gondolom (így olvasgatva), hogy talán nem is baj . KRESZ-t én se ismerem, de próbálom megtanulni.
Előre is bocsi az autósoktól*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
Dany007
veterán
Köszönöm a felvilágosítást. Így viszont még nagyobb - ha lehet így fogalmazni - a sebességkülönbség. Ha az autós mondjuk 90-nel megy, a bringás meg 20-szal, akkor az az autósnak olyan, mintha 70-nek közeledne egy falhoz, vagy legalábbis valamihez, amit ki kell kerülni. Vagyis nagyon oda kell figyelni és gyorsan reagálni.
A mögöttem lévő autós meg lehet, hogy nem látja a biciklist, ezért nem számít rá, hogy én most hirtelen fékezni fogok. Persze ettől még a biztonságos követési távolságot tartani kell, de nem megszokott, hogy városon kívül látszólagos ok nélkül hirtelen ekkorát fékezzen az ember. Persze számítani kell(ene) rá és figyelni.@Archer:
Igen, pontosan ilyen és hasonló helyzetekre gondolok. Ahogy látom akkor nem csak én találkoztam már ilyennel. Amúgy nekem sincs semmi bajom velük. Több bicikliút kéne. Egyértelmű. Meg persze sokakat bosszant, hogy akadálynak hívom a biciklist, de az is. A fent említett sebességkülönbségből számomra ez jön le és az életben is ezt tapasztalom.
[ Szerkesztve ]
-
parkasz
senior tag
Korrekt írás.
Amúgy üzenem minden kedves KRESZ-t nem ismerőnek, hogy az a négybetűs mozaikszó egy törvény takar, bármily hihetetlen is. És mint tudjuk egyetlen bíróság előtt sem védekezés az, hogy márpedig én nem ismerem a törvényt. Ez nem mentesít semmi alól.
Autósok dettó. A kedvencem az amikor azt mondja: Itt semmi sem tiltja a járdán parkolást miért kaptam bírságot? Azért aranybogaram mert nem az a lényeg, hogy nem tiltja hanem az, hogy NEM engedi. És ez azért nagy különbség.
Sajna ilyenek vagyunk mi magyarok. Kiskapukereső, zavarosban pecázó és vérig sértődős, magam igazát szajkózó medencelakók.
-
dabadab
titán
Azért vegyük észre, hogy az általad vázolt példában a fő probléma az, hogy a mögötted jövő (akinek egyrészt komoly vizsgát kell letennie, meg amúgy is némileg nagyobb felelőssége van, mert tonnányi acélt irányít) nem tart megfelelő követési távolságot.
"Másik az éjszakai közlekedés, amikor kivilágítatlanul, mellény nélkül tekereg valaki az úton"
Teljesen biztos vagyok abban, hogy a kivilágítatlan biciklistáknak fogalmuk sincs arról, hogy ők mennyire nem látszanak. Ha tudnák, összecsinálnák magukat lámpa nélkül.
DRM is theft
-
hackeeeee
Jómunkásember
Hát... Én pl. alapból nem gurulok fel, multkor is, megálltam kocsi mögött, erre meg a mögöttem jövő bicós beszól, hogy guruljak fel nyugodtan, mondom Én nem fogok....
Na ez meg a másik, én kerékpárúton is imádom amikor egymás mellett mennek, na meg amikor a "nekem való" sávban jön velem szembe. Nem véletlen van az út mind2 oldalán kerékpársáv...
De a gyalogosok se különbek, sétál a kerékpárúton... Szólok neki, hogy bocsi, ez kerékpárút, erre meg beszól, hogy "ne száguldozzak, meg várjam meg míg elmegy.." Mondom ha azt megvárom akkor tolhatom a bicót addig.. Nevetséges ez...
@localhost: Így van, ezt mondtam így is... De ettől függetlenül, amióta ezt elf*ngták, hogy bemehetnek a kerékpárosok az egy irányú utcákba menetiránnyal szembe, azóta lesz@rják sokan, hogy van-e ilyen tábla, vagy nincs.... (Tisztelet a kivételeknek, természetesen...Mert vannak)
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
#56573440
törölt tag
én se keveset tekerek, és azt is sajnos a belvárosban. azon kívül teljesen okés a közlekedés, soha nem volt gond. de bent gyilkos. dugós körúton két sáv között normális tempóval haladva ajtóztak már szinte meg vezető oldalról szándékosan, mert miazhogy én ott hajtok. de volt már ajtózás operaház fele anyós oldalról 2x, és máshol is. heti rendszerességgel előz meg autós hogy 3 méteren belül satu-jobbost vegyen, jobbkezeket én mindig megadon, nekem ritkán... volt nem egy balesetem is ezek miatt, a végeredmény egy szétment jobb váll meg pár sebhely, szerencsére mindig állvédős bukóban tekerek és már a ruházat is ennek megfelelő...
tény hogy sok a paraszt bicós, de ugyanennyi a paraszt a gyalogosok és az autósok között is. mindenhol ez van, én bicón vagy gyalog mehetek akkor is szólok a majmoknak hogy ne a járdán tekerjen, és ha már ott megy, akkor lassítson, de ugyanúgy odaszólok ha a bicóúton kolbászol valaki, főleg ha elfoglalják az egészet... (ilyen pl pesterzsébeten, marhajól kiépített út van, mellette külön, füves sávval elválasztva a járda, az emberek 70-80%-a a bicikli úton sétál)
mindenhol van paraszt, és mindenki utál mindenkit, én mégis ha vezetek és meglátok egy bicóst azt nagy ívben kerülöm, figyelek rájuk, elengedem, és ha épp dugóban állok adok helyet neki a két sáv között, ahogy a motorosoknak is, haladjon, ő is siet valahova.
A cm célja meg nem az hogy megszerettesse, elfogadtassa az autósokkal a kerékpárt. utak kellenek, aztán kialakul ez a közlekedési kultúra is. ahol már régóta ki van építve ott nézd meg minden más. én hollandoknál amikor voltam ledöbbentem pl.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz #56573440 #66 üzenetére
Na meg igen, ez a jobbkéz szabály... Van amikor néha pislog rám az autós, hogy intek neki, hogy mennyen mennyen....
Volt amikor meg mentem, tudtam, hogy elsőbbségem van, azt ledudált a barom.. Mondom anyád hogyvan?!
Volt olyan is, főút kereszteződésben, nem nekem volt elsőbbségem..Tény.. Nade, ugye itt is f@sza "korszerűsítések" vannak, szét van verve a fél város, persze a kerékpárutat se lehet használni.. Megyek át, kocsi fékez, lassít, jött a troli neki szembe, na mondom amíg a troli lefordul, együtt elmegyek vele, erre meg kb félméterre elmegy előttem a marha.. Mondom köszi.. Nem veszem észre, elcsap mint a sz@rt...
Véleményem szubjektív...
-
vidékiürge
tag
Örömmel vettem ezt az írást. Vannak itt még olyan emberek akik képesek gondolkodni. Remélem az élet többi részével is így tesztek. Mert én próbálom, és legfőbb próbának tökéletes a bringázás. Igaz vidéki vagyok, nem fenyeget a városi veszély, de veszélyesebb főúton biciklizni, mert itt nincsenek kiépített bicikliutak. Kb. mint az ország bármely területén. Ebben a történetben, amit Bocha kolléga írt, az a legelszomorítóbb, hogy még csak most, és csak egy ember bírta leírni. De örömmel veszem a rengeteg egyetértő kommentárt!
Reméljük nem csak azok tudnak így gondolkodni, akik ide írtak. De így van, akkor bizony húzós a helyzet :S
ui.: én is rengeteget tekerek.
[ Szerkesztve ]
Őskor, Ókor, Középkor, Újkor, DualCore *** Köszönöm, hogy nem vagy megmondóember!
-
lujó55
őstag
B@sszus, most akartam írni ide valami okosat, mert van véleményem, de az előttem szólók már leírták, az meg tahóság, hogy őket másolgassam.
A lényeg az, hogy vannak tahó autósok, tahó kerékpárosok, tahó rendőrök, tahó postások, tahó tanárok, tahó pékek, tahó informatikusok, tahó hentesek, tahó munaknélküliek, tahó milliomosok, tahó hajléktalanok stb. Ilyen országban élünk és kész. Ez a demokrácia. Vagyis sokan így értelmezik. Dániában ha járt már valaki (bár elég átmenni a Lajtán túlra is) akkor elájul, hogy mi az a közlekedés. A maximális előzékenység a gyengébb (autó -> bicaj -> gyalogos) közelekedő partner iránt. Itt meg? Hőbörgés, nagypofájúskodás. Minek kell 7-es BMW a kurvák szállításához? Ha dugó van úgysem tud gyorsabban menni. És minek kell Porsche bicaj a gyereknek? Azért, mert lehetőség van tahónak lenni és a másikat sz@rba se nézni. Az a társadalom amelyik nem készült még fel a kultúrált viselkedésre, jobb ha nagyon szigorú szabályokat állít fel, ellenőriz, büntet, betarttat. Ja, nem pénzt szed be, hanem betarttat.
Lajcsi voltam (autó + bicaj + edzőcipő) -
#56573440
törölt tag
fenomenális a küllőprizma rész
"Azt már viszont nem érti, hogy a pirosnál tökéletes rendben megálló, láthatóan lámpával, fékkel, ellátott bicikliseken miért kérik számon például a küllőprizma hiányát és szabnak ki ennek okán 10-15 ezer forintos bírságokat. "
[ Szerkesztve ]
-
_Scythe_
aktív tag
válasz Tiszteletes #18 üzenetére
"A gyermekeknek igenis tanítsák meg az iskolában ezeket az alapokat."
De hát ez régen így is volt. Ma már nincs??? Én most vagy 29 éves, de nekünk anno általános iskolában tanították. A TV-ben a rendőrbácsi elmondta. Voltak baleset megelőző programok. Talán még iskolák közti versenyek is. Mi a f*sz történt azóta? Miért olyan ostobák a mostani "fiatalok"? -
Permet Elek
senior tag
Mi köze a Critical masnak a biciklis és autós együttéléshez???
Ha CM-van mindenki tud róla még az autósok is. És 2x 1évben kibírják a sok (nem helyesen közlekedő biciklist is). A CM egy program amit ha valaki szeret az kimegy. Aki nem, nem. A rossz volt a CM-túlzás. Mert aki nem rendesen közlekedik az más napon se. Így a CM-biztos jó volt. Annak aki érzi a lényegét. Akinek meg nem az ne menjen többet.
Kedves autósok. Húzzátok a szátok a bicilisekre mert utáljátok őket. Pedig ugyan annyi joguk van használni az autó utat mint nektek. Akár a sáv közepét is. (miért is. Mert nem figyeltek rájuk) pl.jövök le 60-al a jános hegyről és a paraszt nem leszorított. Megúsztam kissebb sérülésekkel. (hála nekem+a rutinomnak. de két hétig nehezen jártam) (Meg is hallhattam volna) Bezzeg ő simán továbbment.
-Úgyhogy kedves autósok ha nem tudtok haladni biciklis kolegáitoktól. Nyugodtan anyázhattok,dudálhattok. Mert ugyan úgy joga van ott lenni mint nektek. kihangsújozom akár a sáv közepén is. Te megvárhatod,h elenged, vagy ki is kerülheted. De idegeskedésre semmi okod nincs. Mert az csak a te primitív kressz és közlekedés nem ismereted jelzi.
-Kedves biciklis. Ha járdán mész, neked kell körülnézned nem a gyalogosnak. Bár mikor látják,h jössz és direkt nem engednek el az már az ő bunkóságuk. Ha autóúton mész. Tartsd be a jobbkézszabájt. És ha átmész a piroson nézz körül.
És így kb ennyi amit le szerettem volna írni.
-
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz TESCO-Zsömle #76 üzenetére
De bezzeg a részeg tatikát akinek se lámpája se semmije nincs, azt nem állítják meg...Meg úgy kóvályog előttem, hogy azt sem tudom, hogy hogy mennyek el meleltte.. Mert ha Én lemegyek a járdára azért, hogy megelőzzem, akkor meg Én vagyok a hibás...
Tehát a törvény sz@r, ahogy van.... (Ami főként ott lett elb@szarintva, hogy megengedték a kerékpárosoknak azt, hogy lényegében bárhol közlekedjenek.)Na meg az is, ahogy próbálják betartatni... Na mindegy. Hiába van minden lámpám, minden egyéb, akkor is megbüntet valamiért, ha már megállít...
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Permet Elek
senior tag
Úgyhogy a címhez még hozzáfűzném, h minden rendezvény =nem jó. Mert vannak akik nem oda valók. De attól még valamelyiken jól tudja magát érezni az ember. Így a cím Critical Mass = NEM JÓ kicsit durva és túlzó cím. Sztem.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz Permet Elek #78 üzenetére
Ebben az a baj, hogy már egyre több a "nem oda való..." Ez meg rontja az egész rendezvény hírnevét...
Véleményem szubjektív...
-
zsirfecske
addikt
jó kis írás, teljesen igazat írsz. autósok tudnak meglepően normálisak lenni, nem rég történt meg velem az elképzelhetetlen: a vezető kézmozdulatokkal kért bocsánatot tőlem, mert elsőre nem adta meg a biciklisáv lévén nekem kijáró elsőbbséget! ollé
a margit hídon biciklizők tényleg baromi idegesítőek, főleg mikor bringát tolsz és szorítanak le. amúgy az én elvem, hogy mindenkinek be kell szólni, mert abból tanul.
(ez alól persze van kivétel: volt olyan, hogy 2 db zsírkopasz terpeszben sétálva lefedte előttem a bicikliutat teljes szélességében - na itt meg sem mukkantam, a füvön kerültem ki őket csendben, mire rámordítottak, hogy "mit kerülgetsz te itt, engem ne kerülgessééé!!!". hát nem fordultam vissza szájalni..)
-
menalcas
őstag
válasz Permet Elek #78 üzenetére
Egyet kell értsek, nem a rendezvény rossz hanem az emberek akik nem tudnak kúltúráltak lenni .
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
cgod
tag
A közlekedési rasszizmusnak ugyanúgy nincs értelme, mind az emberek fajta szerinti megkülönböztetésének. Ellenben a közlekedés eddig is egy háború volt, mint ahogy feltehetően ezután is háború lesz. Persze ennek több oka van, amiket feltehetően mindenki fel tud sorolni magának.
Ennek valamennyire egyenes követelménye az is, hogy a közlekedés három résztvevőtípusa (kerékpár-autó-gyalog) legszívesebben szemenbökné a maradék kettőt. Így persze a különféle fórumokon való flémelés sincs kizárva, alapesetben olyan ez, mint a dohányos-nemdohányos háború.
Biciklis vagyok és nem hippi. Emellett utálom saját fajtámnak is legalább a felét, elsősorban ezért, mert nem lehet tőlük haladni, Nem rekreációs célból közlekedem, úgy érzem, hogy az egészségemet egy alapos berúgás és pár doboz cigaretta jobban segít megőrizni, mint a mindennapos agyfasz.
Imádom az autóst, többek között annak az ellenkezőjéért, amit itt felhoztak. Augusztusban csak három majdnembalesetem származott abból, hogy a gyökér azt hitte, hogy 0-40 közé két millisecundum alatt gyorsul. Hiába mentem ki sávközépig, neki akkor is ki kellett gurulni a parkolóból tíz méterre tőlem.
Szerintem kötelező kreszvizsgát minden autósnak. Tanulják meg, hogy a körforgalomból kifelé indexelni kell, mobilt kézzel fülhözszorítani tilos és meg kell adni az elsőbbséget. Aztán beszélgethetünk arról, hogy a biciklisnek mit kell csinálnia. Persze kerékpáros és kerékpáros között is van különbség, általában másként viselkedik egy sztrítes, mint egy oútis, vagy egy trekkinges és ezek optikai változatai. Ennek okán ugyanúgy nem lehet egyként kezelni ezt a szubkultúrát, mint ahogy az autósokat sem. Mondjuk abban egyezik a kettő, hogy általában azok a legnagyobb állatok, akiknek a munkája a közlekedés. Taxis és BKV vs. futárok.
Összességében véve nem tudnám azt mondani, hogy az elmúlt években javult a pösti közlekedési morál. Inkább sokrétűbbé váltak a problémák és egyre látványosabb a kerekesek egymás közti leszakadásai, mind sebesség, mind szabálykövetés és még ezerféle ügyben.
Ha valami kell gyorsan, telefon a barátod | Eladó használt montik, érdeklődni a szokott felületeken.
-
3.Aragorn
addikt
válasz TESCO-Zsömle #76 üzenetére
Egyrészt valóban ez a törvény, ami lehet helytelen is. De akkor is ez az.
Másrészt ha a rend mélyen tisztelt őrei direkt azokat szívatják, aki megvesz a bringájára mindenféle villogó kütyüt és épp csak ez az egy hiányzik, aki meg világítás nélkül részegen az út közepén cselleng éjszaka, simán elengedik, akkor megette a fene az egészet.Ha nagyon akarják, minden egyes leintett autóban is találhatnak valami hibát, amiért büntetni lehet. De nem ez a feladatuk. Hanem jelen esetben a közlekedés biztonságának fenntartása.
Ha pedig valamelyik rendőrfőnök, vagy politikus új kocsira gyűjt, tegye inkább sikkasztással, mint mindenki más.Nem minden vándorút céltalan...
-
hoffman_
nagyúr
Nagyon egy véleményen vagyunk, a cikkhez nem is fűznék hozzá semmit
Viszont maszekban, akár privátban is kérdeznék a bringádról és a singlespeedről, ha nem gond
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hackeeeee
Jómunkásember
-
caprine
aktív tag
Én nap mint nap találkozom akár bringás autós negítiv jelenségekkel, nem újkeletű a dolog. Csak az ehetiekből kiragadva 1-2.
Bicikli uton közlekedtem ami járda is egyben de éppen azon a szakaszon senki nem volt elöttem. Zebra, jobbról jön legalább 80-90-el egy corolla, de még így is simán átmentem előtte. Fel a járdára, mentem néhány métert és akkor kezdett rámdudálni (mivel senki mást nem láttam a környéken), akkor eshetett le neki a tantusz, hogy én nem álltam meg neki. A dudálást elviselem, ami viszont zavart és ami miatt tők felesleges volt rámdudálni
- zebra előtt parkoló teli autókkal a közeli uszoda miatt, bárki kitolathatot volna elé, vagy az autók közül kirohanhatott volna egy gyerek kutya stb
- a zebra után 10 méterrel utkereszteződés, és elsőbbségadás tábla, magyarán amugy is fékeznie kellett volna ha csak nem tudja a corollája az F1-es autók kanyarsebességét produkálniAutós eset után egy bringás. Szintén kerékpárut, de olyan ami gyalogos ut is egyben. Mindegy szemből bringás az út közepén, én szokás szerint az út jobb oldalán ahogy kell, viszont nem volt elég hely a következő szakaszon mert több bokor belogot az utra, erre beljebb huzodtam, mivel a srác nem reagált rá és bal oldalon a srác mellett több volt a hely átmentem arra az oldalra, szeretk mindenki a legnagyobb íven elkerülni. Erre a srác berágot nem tudom miért csak elözékeny voltam, kihuzodott és elkezdett velem szemben jönni, én visszamentem a helyemre, azt hittem ennyi a dolog, máskor is volt már rá példa, hogy kerülgettük egymást, de amikor elment mellettem elkezdett káromkodni, hogy jobbratartás, a többit nem idézném.
A hétvégén bementem egy kanyarodó tűzoltó elé, nagy darus katoberger vagy minek hívják van vagy 20 tonna. Rámdudált de sem engem sem a mellettem lévő brigást nem zavarta, ha nem használja a megkülönböztető jelzéseit akkor rá is ugyan úgy vonatkozik a kresz mint a többi hallandóra. Nekünk zebra volt + zöldünk is volt ráadásul úgye van egy olyan kresz szabály, hogy a kanyarodó járműnek elsőbbségadási kötelezettsége van a keresztező uton áthaladoknak, így duplán is elsőbbségünk volt.
[ Szerkesztve ]
Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz hackeeeee #77 üzenetére
Mondtam én egy szóval is, hogy jó?
Írták it páran, hogy a kerékpárhasználatot KRESZ-hez kötnék. Nos, én elfogadom, csak akkor kössék KRESZ-hez a gyaloglást, görkori/gördeszka, és minden mást is, mert ha csak át akarsz kelni az úttesten, ahoz már kell némi ismeret.
Autósok.
Kedvencem a szőke ciklon, aki balra indexelt és jobbra kanyarodott, aztán néz rám nagy szemekkel, hogy "Ennek meg mibaja?!?", mintha nem az elöbb ölt volna meg kishíján.
Szívembe foglaltam azt a baráti társaságot is, a kik lakott területen belül előztek meg (megjegyzem, 60-al suhantam lefele a lejtőn), hogy anyos-oldalon ablak lehúz, kéz kinyúl és az arcomtól ~10 centire egy ököl suhan el 80-90-el, miközben a kocsiből vadul üvöltenek...
Gyalogosok.
Járdán én -bár szabálytalan- nem szoktam tolni a bicót, inkább felveszem a gyalogok tempóját és gurgulok. Van akinek ez sem tetszik, és flegmán az autóút fele int, hogy menjek ott. Én nem érdeklem, le se szar, a lényeg, hogy beleköthetett valakibe.
A csapatostul kerékpárúton vonulókról esett már szó, hát jöjjön egy érdekesebb.
Nyári délután, tekerek Zebegényből hazafele a kerékpárúton. Ha jól emlékszem nagymarosnál egy lazább kanyar után a bicóút lemegy a partra. Suhanok 30-al, kanyar bevesz, és lám, bicilkiút sehol! Van helyette rengeteg törölközö meg polifoam, rajta (a bicikliúton) keresztbe fekvő fürdőruhás puhatestűekkel... Az volt a szerencsém, hogy az első 2-3 "stand" tulaja nem volt ott, így meg volt a féktáv, de ha ott vannak... Az elsőnek minimum a bordatörés, én meg repülök be a tömegbe 30-al...Egyelőre ennyi.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
menalcas
őstag
válasz hackeeeee #83 üzenetére
Ez igaz, legalábbis az hogy természetesen a résztvevők alapján ítélik meg a rendezvényt. De a szerevezőknek pont az ellenkezője a célja ezt is figyelembe kéne venni illetve a csoport másik felét is akik kultúráltan végigtekerték a távot, csak hát ha mindenki mindenben a rosszat keresi az nem is látja meg a dolgok jó oldalát.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
akaido
addikt
Nagyapám Karcagon élte élete nagy részét. Ott szinte Hollandiában érezheted magad, mert olyan sokan kerékpároznak.
Történt egyszer a 70'-es években, hogy "apuka" (így szólítottuk), bekanyarodott DrÓtszamarával abban a kanyarban, ahol vagy már ezerszer 30 év óta, és egyszer csak rádudált hátulról egy Warszavás, hogy talán ki kellene tennie a kezét abba az irányba, amerre menni szeretne. Még évek múltán is felháborodottan dohogott az öreg, hogy: "Fene a sok rohadt kocsiját", meg hasonlókat... Akkoriban talán 10 autó lehetett a Warszavával együtt egész Karcagon...[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz TESCO-Zsömle #88 üzenetére
Mondok jobbat, mész Kiszombor/Makó felé itt, és asszem Klárafalva felé, egyszercsak a puszta kellős közepén vége van a kerékpárútnak, és ki van rakva a kerékpárút vége tábla.. Tehát ha menni akarsz tovább, akkor hajts ki a főútra... Ahol kamionok hajtanak folyamatosan, mint a marhák......
@menalcas: Igen ez igaz, de sajna azt már nem veszik észre, hogy pont értük menne ez az egész.. Én mint kerékpáros is, szidom őket mint a bokrot legtöbbször, mert tényleg rohadtul nem tudnak közlekedni, kivéve azok, akik talán mégis tudnak...
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
akaido
addikt
válasz hackeeeee #91 üzenetére
Ehhez hasonló a helyzet Veresegyházát elhagyva is. Elég régi terv: Gödöllőtől - Dunakanyarig tartó kerékpár út. Mennyire jól esne: feltekernék Gödöllőről A Nagy Hidegre(egy hideg sör erejéig) , és az út java részében bringaút lenne...ha lenne...
[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
sanzi89
addikt
válasz Permet Elek #73 üzenetére
Amit írsz az pedig sajnos nem így van.
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."
@TESCO-Zsömle
"Ha jól emlékszem nagymarosnál egy lazább kanyar után a bicóút lemegy a partra. Suhanok 30-al, kanyar bevesz, és lám, bicilkiút sehol! Van helyette rengeteg törölközö meg polifoam, rajta (a bicikliúton) keresztbe fekvő fürdőruhás puhatestűekkel... Az volt a szerencsém, hogy az első 2-3 "stand" tulaja nem volt ott, így meg volt a féktáv, de ha ott vannak... Az elsőnek minimum a bordatörés, én meg repülök be a tömegbe 30-al..."Pedig Te is hibás vagy, nem a látási viszonyoknak megfelelő sebeséggel közlekedtél. Ha egy kanyar nem belátható, olyan sebeséggel kell bevenni, hogy az ember akkor is meg tudjon állni ha a kanyar után egy betonfalat húzott fel egy kretén. Vagy országúton lerobbant egy autó, bokroktól nem látni... mindenki elképzelheti.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
varga911
senior tag
Én a Boráros téren vártam a villamost tegnap, éppen jött egy mentő, és két biciklis VÉLETLENÜL SEM húzódott volna félre. El kellett kezdjen dudálni meg kiabálni a mentős, mire a két paraszt megmozdult.
Legszívesebben odamentem volna és lerúgtam volna mindkettőt, ne a mentővel mutassák be hogy ki a jani...
[ Szerkesztve ]
-
BaliJack
aktív tag
válasz Permet Elek #73 üzenetére
Fel kellene szerelni a bringát mindenféle dologgal, elsősorban visszapillantóval.
Én ezt a hozzáállást utálom, mint autót többször vezető."És ha átmész a piroson nézz körül."
Ne menjen át! Rá is vonatkozik a KRESZ.
KRESZ-vizsgát kéne letenniük, annyi már sokat dobna a mostani helyzeten.
És ismételni időnként, ahogyan az autósokra is ráférne az ismétlés.#75. 3.Aragorn: pedig az lenne a lényeg, hogy tök mindegy, hogy mivel járnak, mert másoknak nem "fussa" ajudira...
És az is jó lenne, ha nem olyan bicikliutakat csinálnának, amit cölöpökkel választanak le a járdából, és keskeny, hogy éppen elfér két bringa... vagy nem... -
Lenry
félisten
válasz hackeeeee #77 üzenetére
De bezzeg a részeg tatikát akinek se lámpája se semmije nincs, azt nem állítják meg...
pedig de.
89 éves dédapámat 2 hét közmunkára vagy 50.000 Ft-ra bírságolták, mert ittasan biciklizett.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Degeczi
nagyúr
válasz hackeeeee #91 üzenetére
"Klárafalva felé, egyszercsak a puszta kellős közepén vége van a kerékpárútnak, és ki van rakva a kerékpárút vége tábla.. Tehát ha menni akarsz tovább, akkor hajts ki a főútra"
nem csak a kamionok miatt nem célszerű, de nem is szabad oda fölhajtani!
(mint a nemzetközi főutakra általában)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs