Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AkosL

    aktív tag

    válasz rii #181 üzenetére

    "amíg az ermberek maguk nem gondolják azt, hogy nem jó ez így, és alrernatív közelekdés felé kellene tekintgetni "

    a bringa nem alternatívája az autónak. Annyira nem szeretem az ilyen demagóg dumát...
    Amíg egyetemre kell bemenned, oké, de amint normál munkahelyről van szó, ahova esetleg öltönybe kell menned, nem leizzadva, porosan, sárosan, vinned kell magaddal iratokat, notebookot, plusz egy fél liter víz sem árt és ezt nem egy hátitáskában szeretnéd tárolni, hanem normális és elegáns tatyóban, már bukó a bringa. És nem gyorsabb... Legalábbis amerre én járok. (óbuda, újbuda, jászberényi út, árpád híd)

    Mellesleg az autó számomra kikapcsolódás is. Beülök, senki nem zavar, hallgatom a kedvenc zenémet, élvezem a vezetést, ha pedig esetleg dugó lenne, lehet nyugodtan gondolkodni.

    [ Szerkesztve ]

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz rii #181 üzenetére

    egyszer volt a margit hídon egy papír
    "Hol van a citrical masson részt vevő kerékpárosok most?"
    alatta egyből a válasz: "ott ülnek bent az autóban"

    Kb. ezt mondtam énis. Hála a magasságosnak ezért nem b..z meg az ideg a többi kerékpárostól, csak évente egyszer-kétszer. :)

    AkosL:Énkérek elnézést,de ha te 3-4-5 km letekerésétől lényegesen megizzadsz akkor a hiba nem bennem van :D Poros mitől leszel áruld már el? Mármint mitől leszel jobban poros biciklivel mint autóban ülve a dugóban, vagy gyalog? És igen, alternativa, csak nem mindenkinek. Nagyon más ahogy te fogalmazol, meg ami az igazság. Mert igenis az emberek nagy részének alternativa, és kikérem magamnak azt a hangnemet, hogy nem normális az én munkahelyem, mert nem öltönyben kell megjelennnem. Majdnem irtam valami csunyát is. Felbosszantottál.

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • dabadab

    titán

    válasz rii #181 üzenetére

    Szerintem az, ha magadon kivul mindenki mast beraksz a "gondolkodásnélküli" skatulyaba, azzal nem oldasz meg semmit, viszont elveszed magadtol az eselyt arra, hogy megertsd a problemat.

    DRM is theft

  • AkosL

    aktív tag

    válasz rii #190 üzenetére

    abban igazat adok, hogy tényleg sok az autós és kellene valami megoldást találni, pl fejlettebb bkv, de amíg ez nincs, az autós sem fog kiszállni a kocsiból.

    (és itt meg lehetne említeni a buszok állapotát, az utazótársakat, a sofőröket, akiknek a vezetési stílusától elhányja magát az ember - szó szerint...)

  • PH-User

    addikt

    válasz rii #183 üzenetére

    Kell bizony, még akkor is, ha nincs rá szüksége. Alig múlik el 16 és már vezetni mennek...
    Felelősségérzet az nuku, de menjen csak, menjen csak...

    ''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''

  • joysefke

    veterán

    válasz rii #183 üzenetére

    Nem kell a duma, közhiedelemmel ellentétben Németországban sincs kolbászból a kerítés.
    Van nekik is elég sok problémájuk.

    J.

  • Misály

    addikt

    válasz rii #209 üzenetére

    Kivagyok a kero szotol, nincs ilyen szo csak a tinik talaltak ki mert meno.
    Szokjal le rola ha ertelmes embernek akarsz tunni nem mumajer utcai harcosnak.
    Mondd ki szepen, kerekpar, bicikli.

  • Koczka

    tag

    válasz rii #230 üzenetére

    a ki járdára parkol attól el is venném jogsit meg a kocsit is de ugyan ez a helyzet bicikliseknél

    az a baj hogy egyiknek nagyobb a pofája mint a másiknak

  • Misály

    addikt

    válasz rii #244 üzenetére

    Nekem eddig meg soha nem volt param belole, a fekutam meg 185-160-as tarcsaszett miatt minimalis:)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz rii #244 üzenetére

    ez főleg ott fordult velem elő, ahol a bicó út és a kocsik között parkoló sáv van. anyós oldalon még kevésbé jellemző a tükrök használata... nah az a létező legparasztabb megoldás egyébként. pl opera fele... azt a részt mindig kerülöm

    misály: nekem sikeres ajtózásnál mindig 1-2 méteren belül csapták ki az ajtót, ott már kikerülni nem tudod nem hogy megállni...

    [ Szerkesztve ]

  • Huma

    addikt

    válasz rii #255 üzenetére

    Jó kis kép!

    Ilyeneket kellene kiplakátolni a városban.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #254 üzenetére

    főútról volt szó, városban én az esetek többségében tudom tolerálni a bicikliseket, a főutakon viszont mindenkinek rossz, hogy ott a bicikli, az autósnak akadály a biciklisnek meg életveszélyes helyzet.
    a dugóban álló autók között meg azért nem örülök, hogy kószálnak a biciklisek, mert féltem az autó tükrét, ami jó eséllyel önmagában sokszor annyit ér mint az illető biciklije...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #269 üzenetére

    amúgy nagyon elszomorító, hogy aki tudatosan egy olcsóbb, egészsésebb, környezettudatosabb, helytakarékosabb, tisztább közlekedési módot preferál, az nektek, csak "akadály", amit ki kell kerülni,
    az, hogy mi akadály amit ki kell kerülni, teljesen független attól, hogy az akadály éppen tudatos vagy nem tudatos stb. ugyanúgy akadály a traktor is (ott meg lehetne mondani, hogy de ha nem lenne a traktor, jó eséllyel hamar nagyon éhes lenne az emberek többsége), vagy a fát toló szegény ember (ő még jó eséllyel a bicikliseknek is az). az akadály egy olyan dolog, amit ki kell kerülni, ennyi. több lett a biciklis->több lett az akadály. ez probléma, ami független attól, hogy a biciklis éppen környezetkímélőnek vagy bármi másnak mondja magát.

    az meg, hogy személy szerint én figyelek-e a biciklisre vagy sem egy másik dolog, hiszen nyilván nem akarok elütni senkit, és tudom, hogyha másfél-2 tonnával rámegyek egy biciklisre akkor abból neki komoly baja lehet. de amúgy abszolút nem érdekel, hogy az illető környezettudatos-e, egészséges életmódot folytat-e, helytakarékos-e, vagy éppen x egyház tagja és y pártot támogat.

    anem jössz a tükrökkel, mikor az ilyen közlekedési szituációt Ti kényszerítitek ki.
    mindig van legalább 2 választási lehetősége az embernek, a biciklis dönthet úgy, hogy nem biciklizik az autók között:)

    ami sérül, több mint a tükör visszahelyezésének költsége, az aszfalttal való találkozás "öröméről" nem is szólva.
    azért ezt én finomítanám, lehet, hogy sok autónál ocssóért megcisnálja a haver műhelye a tükröt, de van ahol ez nem megy. és mondjuk egy ilyen cucc [link] önmagában egy jobb bicikli ára, ha hozzáadjuk, hogy még van a tükörben index, talajmegvilágító lámpa, behúzómotor, fűtés, elektromos állítás, + a tükörfelület "holttérmentes" módon görbül és lepergeti a vizet magáról, akkor úgy tippelem, hogy magasabb összegnél járunk, mint amennyit a biciklis elveszít. az aszfalttal való találkozás meg kb. annyira nem érdekel, mint amennyire a biciklist az, hogy utána az autós járhat a szervízbe, biztosítóhoz, várhat az autójára hogy kész legyen, stb stb...

    Ez a tolerancia?
    egy olyan biciklist nem láttam még, aki dicséri az autósokat. ez a tolerancia?

    én elfogadom, hogy vannak biciklisek, jómagam is szoktam biciklire ülni 1-1 túra vagy stresszlevezetés céljából. azonban bármilyen szubjektív állásponttól teljesen függetlenül kijelenthető, hogy
    1: az országúton lassan közlekedő bármi akadály a nála nagyobb sebességgel közlekedők számára, ez a helyzet pedig a "bármi" számára többnyire veszélyes, így senkinek nem előnyös a helyzet
    2:városban az autósok között kószáló biciklis veszélyhelyzetet teremt mind saját maga mind az autósok számára
    ezekből elég jól látható, hogy az autóutakon közlekedő biciklisek mindig egyfajta veszélyhelyzetet teremtenek, így tehát a gépjárművek vezetői teljesen érthető okokból nem lelkesednek a kerékpárosokért.

    a járdán száguldozó biciklis megint problémát okoz, ráadásul ha már a jogokat említetted, akkor említsük meg a kötelességeket is, miszerint a biciklisnek kötelessége a járdán leszállni a bicikliről:) a kettő dolog ugyanis együtt jár...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz rii #275 üzenetére

    továbbra is ugy érzi mindenki szembe jön azon a tetves autópályán :D

    Misály: Tényleg egészen bizonyos vagy benne, hogy a megfelelő hangnemben teszed a véleményed kinyilvánitását? Mert énis kinyilvánitottam az enyémet a témában mégsem bántottam meg vele senkit. Te meg képtelen vagy ezt igy kivitelezni. Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy te komolyan gondolod, hogy rajtad kivül mindenki más dögöljön meg a saját bőrében ott ahol van... Nem tudom felfogni.

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #273 üzenetére

    és elbeszélünk egymás mellett
    tényleg így lehet, hiszen a hozzászólásom érdemi részeire még csak nem is reagálsz:)

    mit is kellene tolerálni? ezt a kérdést simán feltehetné bármelyik autós is. legalább akkora ódákat lehetne zengeni a biciklisek szabálysértéseiről, mint amekkorát te most leírtál. de mond, vezet ez valamire

    szerinted miért megy a járdán? Mert fél az úton menni. Köztetek.
    teljesen mindegy, hogy miért megy a járdán, problémát okoz. ennyi. veszélyhelyzetet teremt, és ez nem szubjektív vélemény, egy gyalogosra nézve veszélyes a mellette 30-al elszáguldó biciklis.

    kétszájegyű főúig mehet ott kerós is. ha a jogok mennek, menjenek már a kötelességek is! (goto "biciklizés a járdán")

    minden amit említesz a sok autó következménye.
    lényegtelen, ez a helyzet adott, ebbe jöttek bele az utóbbi években a kerékpárosok egyre nagyobb számban. problémát, veszélyhelyzetet teremtve.

    én sem tudok veled együttérezni. ha gondolod értsd meg amit írok. nem muszáj.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #286 üzenetére

    semmilyen formában nem tolerálod a kerékpározást.
    ez így egyáltalán nem igaz, sőt sarkítasz. próbáltam általánosítani, de minden esetben magadra vetted illetve úgy reagáltál, mintha minden amit leírok vélemény lenne.

    vegyük külön a városon kívüli főutakat. egy szóval nem írtam, hogy a biciklis nagyobb akadály lenne, mint bármi más ami lassan megy. tehát nem csak a biciklit soroltam ide, hanem a traktort, a fát toló szegény embert, a teherautót, a volánbuszt, bármit, ami lassan megy. ezek akadálynak tényszerűen akadályok, nem tudom miért kell ezen fennakadni, hiszen 90km/h-s tempót feltételezve is a többségük ennél lassabban megy. a biciklisnek is akadály egy csomó minden ami nála lassabban megy, pl. gyalogos. vagy lehet, hogy neked nem, én ha biciklire ülök, nekem igen. az akadály nem egy leminősítés hanem egy megállapítás, egyszerűen a magyar nyelvben így nevezzük, ha valami akadályoz.

    a járdán problémát okoz, igen ezt írtam, sőt irónikusan megjegyeztem, hogy haha, te beszélsz a jogokról (igen, tényleg joga van a bicikliseknek autóknak épített utakon biciklizniük), mikor a kötelességeidet (járdán nem biciklizünk) nem tartod be. ez szintén tényszerűen van így, nem az én véleményem, rengeteg ember ijed meg attól, hogy mögüle hirtelen előtör egy biciklis. ez sem hiszem, hogy csőlátás lenne, a gyalogos számára minden esetben ijesztő egy 30-cal cikázó valami, legyen az motoros, autós, biciklis, rolleres, gördeszkás, görkorcsolyás vagy akármi más.

    másik hsz:

    Ezt eddig is tudtuk, hogy nem a felebaráti szeretet vezérel titeket, hanem nem akartok balesetet világos, hogy erről van szó, amikor nem érdekel a közlekedés egy másik résztvevőjének a magánélete. te mindenkivel ismerkedni kezdesz aki szembe jön?

    mint ahogy az autóüsok 90%-nak is, hogy átül keróra ... ha meg ő nem tud átülni, akkor én se tudok autóba ülni.
    miért mindig az autósokból vezeted le azt, hogy a biciklisek mit csinálhatnak? ennyire képtelen vagy nélkülük lenni? ennyire komplexusos vagy miattuk? miért befolyásolják minden döntésedet?

    szóval a dugóban levő autó is akadály a kerósnak
    persze, hogy az, ezt ki vitatta valaha is? esetleg azt felróhatjuk nekem, hogy így tételszerűen nem írtam le, valóban. arra viszont kíváncsi lennék, hogyha te elvársz 20cm+ oldaltávolságot, akkor miért nem tartasz is ennyit? vagy ez is csak egy egyoldalú dolog mint a jogok és kötelezettségek viszonylata?:)

    erre vonatkozik, hogy nem mondták még neked, hogy egy dolgot nem definiálunk önagával?
    de biza megmondták, ezért is döntöttem úgy a mondatok írása közben, hogy definíció helyett inkább következtetést vonok le. sajnálom, ha ezzel problémát okoztam neked.

    az a gond, hogy számos dolgot biciklisként értékelsz, valami miatt nem rátekintesz egy helyzetre. próbáld ki gyalogosként és autósként is a bicikli mellett, akkor valószínűleg objektívebb értékítéletet tudsz adni. ezért gondolod úgy, hogy nekem van csőlátásom, pedig pont én vagyok az, aki legalább 2 szempontból (autós, gyalogos) bemutatom a helyzetet továbbá kiterjesztem azt egyéb szereplőkre is (a teherautótól kezdve a gördeszkásig), míg te folyamatosan egy szereplővel egy szempontot képviselsz.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz rii #315 üzenetére

    Neeem, itt arról van szó, hogy pont, hogy nem vagyok hülye, mert nem vagyok olyan mint azok akiket hülyének tart. Persze a kétértelműséget akár énis érzékelhetném,de jóindulatú hippigyerök vagyok :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

Új hozzászólás Aktív témák