Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz benedekco #133 üzenetére
"a magyar bringázás halott ebben a formában"
A budapesti. Sőt, szerintem az se.
Egy csomó kisebb városban (meg pláne faluban) a kerékpározás él. Működik. Egyszerűen azért, mert kb. az az egyetlen életképes megoldás, nem tegnap kezdték el, kialakult a generációról-generációra öröklődő kultúrája.
Budapesten pont az a gond - ahogy azt már többen említették -, hogy az egésznek a kultúrája hiányzik (ami nagyrészt a BKV érdeme, ugyanis az használható, ellenben pl. egy Kapuvár méretű kisváros tömegközlekedésével): hiányzik a közlekedőkből (biciklisből, autósból, gyalogosból), hiányzik a döntéshozókból, nem csoda, hogy siralmas állapotban van. Persze előbb-utóbb kiforrja magát a dolog, csak addig kell kibírniDRM is theft
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz benedekco #143 üzenetére
Az mondjuk tény, hogy Dunakeszi és vác között kevés szakaszon lehet egy egészségeset tekerni, ha nem hegyimedvét hajt az ember 20-al, hanem valami versenygépet 40-50-el.
Ahol nem kanyarog az út, ott a minősége tré.
A sződligeti halálkanyar (a patak mellett) meg kifejezetten jó. Már-már vetekszik a Dunakeszi és göd köztivel, ahol "janiék" elspórolták a "viaduktot" és inkább levitték az utat a régi patakvölgybe meg vissza. Volt már ott véres a korlát nem egyszer...
A fák miatt gyak beláthatatlan, marad az ordítással egybekötött csigamenet... 'gyááááááász..."Rive: És a büntin felül számlázzák az okozott kárt illetve a korházi, kezelési és rehabilitációs költségeket is.
Lenne itt elrettentés mindkét oldalról.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Geller72
veterán
válasz benedekco #210 üzenetére
..ha megállok az útszélén, mert kifújom az orrom, a dinamó nem ér szart sem. A villogásról annyit, hogy az összes bicajlámpa villog, biztos elkúrták a gyárban mindet. Ha kocsival vagyok és szemből villognak, már tudom és a többi autós is tudja, hogy többnyire bicajjal van dolga és eszerint alakítja a dolgait. Az már más kérdés, hogy ilyenkor az összes majom általában rögtön reflexszerűen felbassza a refit. És még meg van sértődve, ha ráküldöm a másik lámpát, az aksisat, ami X ezer lumen..volt már ebből bunyóm az útszélen..sajnos ilyenkor nagyon elszánt vagyok..de ezt általában későn konstatálják...
-
Misály
addikt
válasz benedekco #247 üzenetére
Nem csak a fek fog meg hanem a fekezesi technika, ebben igazad van, nem digitalisan huzogatom azt a rohadt feket. Igenis van koze a kinyilo ajtoknak a fekezesemhez, es nem sok figyelni oket, egy pillantassal fel lehet fogni 3-4 autoban zajlo dolgot csak nem csolatassal kell kozlekedni.
Es attol mert te tukorbe nezel, egyket ember siman elfelejti, ha en erre nem figyelek oda, akkor hiaba anyazok utolag, inkabb ovatos vagyok mint naiv es odanezek elvegre nem eg le az agyam tole.
Es nem slick gumival jarok, bmx-emen az van es neha eletveszely tud lenni.
Egy ilyennel jarok mellesleg.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz benedekco #259 üzenetére
akkor az enyémet be se teszem a kresz szerint kell csengő. én általában sajnos olyan helyeken kell tekerjek ahol kocsik között vagyok. ott pont a hajamra kenhetem. ugyan ez az oldalsó prizmákra is érvényes. van egy fényvisszaverő a pedálra ragasztva, de általában oldalról kocsi csak kereszteződésben jön, akkor meg amire meglátja a prizmát addigra bőven féktávon belül vagyok. szerintem sokkal hasznosabb a fejre szerelhető villogó mint a prizma, a bukómra is az van téve, úgyis forgatom folyamatosan, kizárt hogy ne vegyenek akárhonnan észre.
az embereknek hiába mondják hogy ezt vagy azt kéne csinálni. mindenki a saját kárán tanul. kresszen is elmondhatják hogy nézz a tükörbe. egyszer csapod ki az ajtót rosszkor, nem is kell baleset legyen feltétlenül belőle, de utána megtanulod egy életre.
-
Misály
addikt
válasz benedekco #259 üzenetére
Egy szóval se mondtam hogy városba való De valahogy mégis balesetmentesen tudom használni, csengő meg azért nincs rajta mert herótot kapok tőle és az a kerékpáros aki a Lánchídon mögöttem elkezdi nyomni mint az idióta mert buzituristájafasztbámészkodik, simán megállok előtte úgy hogy ne tudjon továbbmenni.
Elhiszem hogy elég egy kontrafék sőt, de amikor ráülsz egy ~40 éves országútira aminek olyan szar fékei vannak, hogy 50 méter alatt is imádkozol hogy megálljon pluszba még normális út sincs hozzá akkor joggal mondhatom, hogy annak még annyi keresnivalója sincsen Budapesten ahogy a gazdájuk többségének sincs mint nekem mert nincs prizmám.
Azt se mondtam, hogy ne nézzen a kedves autós a tükörbe ha bármit csinál, csak annyit, hogy fel vagyok készülve rá ha esetleg elfelejtene tükörbe nézni.
#263 : "Csak annyira megmondta a kolléga, hogy mindenki másnak az a baja, hogy nem tőle kértünk vásárlási tanácsot mikor biciklit vettünk, hogy már kacagnom kellett." Hol írtam ilyet hülyegyerek?
-
Misály
addikt
válasz benedekco #299 üzenetére
Hat ket forgaspontos feket osszehasonlitgatni egy hidraulikus tarcsaval eleg eros. Persze hogy be lehet allitani szarul mindent, lehet hogy az osszes ket forgaspontos fek szarul volt beallitva amit probaltam, vagy tarcsa utan egyszeruen gyengenek erzem oket de szerintem egy olajos zart rendszer ( ha mar abroncsfek akkor magura ) ezerszer jobb mint egy bowdenes barmi. Igaz tovabb tart beallitani de legalabb egy evig nem kell hozzanyulni utana.
"Én már láttam embert elesni első fék miatt is, szerintem akkor az is baromság, nem?" Persze hogy az.
Megertem hogy gyakorlattal hasznalhato az spd, jobb mint a clips, de tartom hogy balesetveszelyes forgalomban. Egyszer akadjon be por miatt.
Es ha egy bringa kulsoleg orszaguti, akkor az az, hiaba egysebesseges vagy fixi, vagy egyeneskormanyos, a kerekei es a vaz orszagutitol szarmaznak, es virsligumikkal 6 bar nyomason ilyen szep utakon mint amik budapesten vannak nagyon kenyelmes es biztonsagos.
-
Misály
addikt
válasz benedekco #307 üzenetére
Vagy az en szovegertesem egyes vagy a tied , elso fektol elesni nalam annyit jelent hogy meghuzza es elesik, az ilyen telleg hulye. ( Ahogy kollegam tette miutan kiprobalta az en fekemet bowdenes orszaguti csodaja utan es lagyekaval illette meg a stucnit )
Olajos fek igencsak nehezebben hal meg mint egy bowdenes ha az cserbenhagy valahol akkor valoszinu eleve lett osszerakva, nagyon nagy hulyeseget kell csinalni hogy tonkremenjen, es nyirtam mar el 60 km alatt esoben egy bowdenes felnifeket ugy hogy kukazni kellett az egeszet.
Elso fekre visszaterve, ha megnezted volna a kepemet lattad volna hogy nalam is nagyobb az elso fek
Nem vaskalapos vagyok, hanem ezt mondatja velem a tapasztalat, hasznalj 1 evig hidraulikus fekeket es utana ulj fel a ket forgaspontos csodadra, sirva fogsz visszamenekulni.
Nyugdijas, egy forum arrol szol hogy leirom a velemenyemet a tapasztalataimat, ha ezzel gondod van, akkor miert vagy itt?
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
válasz benedekco #314 üzenetére
Megneznem mitol folyik el az olajam.
Millios kerekparokat ne hasonlits hetkoznapiakhoz ( es mielott elkezdened egy olajos rendszert is potom osszegekert meg lehet mar szerezni, en harmadaron jutottam az enyemhez es felujitottam. )
Mivel szoktam hegyeken tekerni, sot inkabb azokon mint forgalomban van nemi fogalmam rola hogy mit kell birnia egy feknek, nem hiaba csereltem nagyobbra es megbizhatobbra az egeszet iden tavasszal. Hidd el kellemetlen amikor 50-nel erzed hogy nyulik a fek mert ugy felforrosodott.Nem mondom hogy mas nem tudja, en igy tudom mas is tudhatja maskepp, nem sertodok meg ha hangoztatja maximum nem ertek vele egyet.
Igenis hulye aki nem fogja fel hogy elso fekkel nem blokkolunk, annyira elemi dolog es magatol ertetodo.
Nem ertem mi szukseged van moderatorra.
-
Misály
addikt
válasz benedekco #325 üzenetére
En az alap olajat hasonlitom mert nekem is az van, erosebb egyelore nem kell mivel nem versenyzek de soha tobbet bowden-es fek. Egyszeruen erezheto a kulonbseg kurvara, nem tehetek rola ez vam. Nem keves.
Es tovabbra se ajanlottam senkinek semmit, ez az en velemenyem, es eddig nem sikerult az ellenkezojerol meggyozodn.
-
Misály
addikt
válasz benedekco #333 üzenetére
Hidd el probalgattam mindenfele feket ha olyan tuti lenne a bowdenes fek, akkor minden jarmuvon azt hasznalnak. Egyszeruen nincs jobb megoldas jelenleg az olajosnal ( azon belul a tarcsanal, de beszelgess el olyan emberekkel akiknek fontos is a jo fek - dh/fr - es ugy pofanrohog ahogy kell ), aki az ellenkezojet allitja az vagy vaskalapos, vagy eleteben nem probalt olajosat, vagy a kognitiv disszonancia beszel belole.
Hollandiaban nem jartam, de megneznem ezt a rendszert, jol hangzik.
-
killipoly
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen