- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Már többen játszanak Kínában, mint amennyien Észak-Amerikában élnek
- Ha pornót néztél a neten, most megszívtad
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DIGI kábel TV
- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
A BKV nem azért veszteséges, mert a vezetés ellopja a pénzt, akkor a világon minden olyan nagyobb vállalat, amelyiket nem a tulajdonosa irányít, veszteséges lenne
Jó, hogy vannak itt vidéki hozzászólók, mert ha eddig nem tudták volna, akkor most megtudhatják, hogy a BKV-t ők tartják el.
Miért is
A Budapesthez hasonló városok tömegközlekedése a világon sehol sem élne meg az utasoktól beszedett összegekből. Az a gyakorlat alakult ki, hogy a költségek kb. egyharmadát lehet fedezni a bevételekből, egyharmadát szokta állni a város önkormányzata és egyharmadot ad hozzá az állam (hiszen egyrészt elvon pénzeket a budapesti polgároktól is, ebből visszaad egy kicsit, másrészt a BKV utasai között nagyon jelentős számban vannak nem budapesti utasok is).
A BKV-nak az a baja, hogy a finanszírozás nem így megy.
A jegy és bérletbevételekből az ideálisnál többet, kb. 40 %-ot szednek be. Ezért drágák a jegyek és a bérletek, ezért nincs az, mint minden normális városban, hogy egy órán keresztül érvényes a jegy, akárhányszor szállsz át. Nálunk, ha háromszor átszállsz, akkor 3 jegyet kell kezelned. És főleg ezért ilyen pokrócok az ellenőrök, mert nagyon kell a zsé a BKV-nak az utastól.
Az állam is jobban a zsebébe nyúl a kelleténél, az is kb. 40 %-ot ad. Itt jönnek a vidékiek, akár jönnek Pestre, akár nem, az állam az ő pénzükből is ad a BKV-nak.
Aztán jön(ne) a főváros. A főváros évek óta nem ad elég pénzt a BKV-nak, a részesedése költségviselésből (jó esetben) olyan 10 %.
Ez eddig 90 %, hol a maradék 10 Hát az a veszteség
Szóval a bunkó 1.0-ás ellenőröket Demszkyhez kellene beküldeni, hogy onnan szedjenek össze több pénzt, de a fővárosnak évek óta nincs elég pénze semmire se (akik pestiek, azok látják a kátyúkat, a kutyaszart, hallják, hogy ilyen-olyan korrupciós ügyek vannak, stb. stb).
Tehát ameddig Budapest nem tud (nem akar) elég pénzt edni a BKV-nak, addig a paraméterkönyv mindig szitokszó lesz, a járatmódosítás mindig leállítást fog jelenteni
Ezek után persze el kell mondanom, hogy egyáltalán nem a BKV-nál dolgozom, sőt bérletem sincs, csakis autóval közlekedem a városban, mert úgy útálom a BKV-t, hogy csak na
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- lenovo DU9033S1 Onelink Pro Dock TÖBB DARAB Töltő nincs benne az árban
- Új Gyári Lenovo 65W Notebook adapter USB-C csatlakozóval
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen