Új hozzászólás Aktív témák

  • Donki Hóte

    veterán

    A BKV nem azért veszteséges, mert a vezetés ellopja a pénzt, akkor a világon minden olyan nagyobb vállalat, amelyiket nem a tulajdonosa irányít, veszteséges lenne :D

    Jó, hogy vannak itt vidéki hozzászólók, mert ha eddig nem tudták volna, akkor most megtudhatják, hogy a BKV-t ők tartják el.

    Miért is :F

    A Budapesthez hasonló városok tömegközlekedése a világon sehol sem élne meg az utasoktól beszedett összegekből. Az a gyakorlat alakult ki, hogy a költségek kb. egyharmadát lehet fedezni a bevételekből, egyharmadát szokta állni a város önkormányzata és egyharmadot ad hozzá az állam (hiszen egyrészt elvon pénzeket a budapesti polgároktól is, ebből visszaad egy kicsit, másrészt a BKV utasai között nagyon jelentős számban vannak nem budapesti utasok is).

    A BKV-nak az a baja, hogy a finanszírozás nem így megy.

    A jegy és bérletbevételekből az ideálisnál többet, kb. 40 %-ot szednek be. Ezért drágák a jegyek és a bérletek, ezért nincs az, mint minden normális városban, hogy egy órán keresztül érvényes a jegy, akárhányszor szállsz át. Nálunk, ha háromszor átszállsz, akkor 3 jegyet kell kezelned. És főleg ezért ilyen pokrócok az ellenőrök, mert nagyon kell a zsé a BKV-nak az utastól.

    Az állam is jobban a zsebébe nyúl a kelleténél, az is kb. 40 %-ot ad. Itt jönnek a vidékiek, akár jönnek Pestre, akár nem, az állam az ő pénzükből is ad a BKV-nak.

    Aztán jön(ne) a főváros. A főváros évek óta nem ad elég pénzt a BKV-nak, a részesedése költségviselésből (jó esetben) olyan 10 %.

    Ez eddig 90 %, hol a maradék 10 :F Hát az a veszteség :O

    Szóval a bunkó 1.0-ás ellenőröket Demszkyhez kellene beküldeni, hogy onnan szedjenek össze több pénzt, de a fővárosnak évek óta nincs elég pénze semmire se (akik pestiek, azok látják a kátyúkat, a kutyaszart, hallják, hogy ilyen-olyan korrupciós ügyek vannak, stb. stb).

    Tehát ameddig Budapest nem tud (nem akar) elég pénzt edni a BKV-nak, addig a paraméterkönyv mindig szitokszó lesz, a járatmódosítás mindig leállítást fog jelenteni :O

    Ezek után persze el kell mondanom, hogy egyáltalán nem a BKV-nál dolgozom, sőt bérletem sincs, csakis autóval közlekedem a városban, mert úgy útálom a BKV-t, hogy csak na :((

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák