- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Malwarebytes Anti-Malware
- Facebook és Messenger
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Videó stream letöltése
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- MinDig TV
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xaero88
tag
Én csipem a buszsoföröket, mindigis tetszett hogy egy akkor "döggel" hogy tudnak néha manöverezni
És akik fikáznak, a BKV-t fikázzák,nem a dolgozókat,ök nem nagyon tehetnek szvsz semmiröl
[ Szerkesztve ]
-
brumesz
aktív tag
teljesen érthető amiről beszélsz...de sajnos maga a cég tapló,és veled ellentétben, ahogy én tapasztalom(naponta utazok a bkv járműveivel) a legtöbb sofőr bizony bunkó
amúgy szabad tudni hogy eddig melyik vonalon voltál és ezután hol leszel?cserebere, beszamitas, mennyitengedszafelebol nalam nincs, bocsi mindenki!
-
Realradical
őstag
Emésztem...
A buszsofőr is ember ez tény.
Írtam egy hosszú hsz.-t a témában , de rájöttem, hogy akaratlanul is túl bántó és nem ide illő kritika... Mondjuk úgy, mint mindenhol itt is vegyesek az emberek a mint minden munkakörben.Things that try to look like things often do look more like things than things
-
hunmyke
aktív tag
válasz Realradical #3 üzenetére
Ezzel én is egyetértek, nagyon változók. Én időnként utazok busszal, és elég vegyes véleményem van. Van amelyik tök rendes, van amelyik meg paraszt módon fejezi ki magát, de hát ez van. Tisztelem a buszsofőröket, ahogy tudnak vezetni az nem semmi, tolatás meg minden a kisujjukban van, én így kocsival nem tudok tolatni, mint a buszosok egy ilyen nagy döggel.
"A lét határozza meg a tudatot. Ha megisszuk a lét, a tudat elszáll..." // Hofi
-
Tomaaasz
aktív tag
Én nagyon tisztelem őket, igaz Debrecenben lakom. Naponta négy busszal járok, van tapasztalatom. Elég sokszor megvárnak ha látják hogy sprintelek. Meg is szoktam köszönni.
Neked meg maxi riszpekt!Oda mentem, ahol vagyok!
-
7
addikt
A csendes utasok fajtáját képviselem, igyekszem nem bezavarni a sofőrnek, és ha úgy adódik, megköszönöm, balhézni meg nem szeretek, nem az én asztalom. Na meg az sem elhanyagolható dolog, hogy buszok, metrók, villamosok nélkül aligha tudnék közlekedni itt Budapesten.
Nem tudom, mennyien vannak még így ezzel, de gondolom kevesbbnek tűnik a számuk a ténylegesnél, elnyomják a problémások.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
"És akik fikáznak, a BKV-t fikázzák,nem a dolgozókat,ök nem nagyon tehetnek szvsz semmiröl"
Én is ezzel nyugtatom magam, igaz én villamost vezetek... Az emberek vegyesek mindkét oldalon. Vannak itt is, ott is bunkók és teljesen normálisak. Mondjuk nekem eddig az egyik legemlékezetesebb eset az volt amikor a Bertalan Lajos utcánál kiszálltam, hogy felsegítsem a babakocsival utazó hölgyet aki erre neki állt elég nyomdafestéket nem tűrő módon viselkedni, hogy én biztos csak azért akarok segíteni mert sietek... De szerencsére azért még vannak akik képesek akár a szerelvény hátuljától is előre jönni a végállomáson megköszönni, hogy megvártam őket. A paraméterkönyv meg... Ahelyett, hogy onnan szednék be a pénzt ahonnan kéne. Jah ehhez hozzáfűzvén rajtam is behajtottak 1 2003-as büntetést pár hónapja, nesze neked saját dolgozónk... Meg azért néha az utasok segítsége sem ártana: éjszakai járat, mennék haza melóból erre jön 1 csöves 10kg szeméttel, felszáll. Megpróbálom normálisan felszólítani, hogy ezt nem kéne zavarja a többi embert. Erre földre dobja magát és nekiáll ordibálni, hogy verjem meg akkor sem szál le. 1 utas sem próbált meg legalább szóval segíteni...
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
copin
őstag
Aki metróban vezet, annak nincsenek ilyen problémái. Laza melónak tűnik, aztán lehet hogy nincs igazam.
-
addikt
-
addikt
Nekem is pont ez a buszos írás jutott eszembe.
Am ez kábé olyan lehetett, mikor egy 2 műszakos termelést folytató gyárban bevezetik a három műszakos termelést, és az addig jól összeszokott csapatot szétszedik, h véletlenül se maradhassanak egy műszakban az emberek.
Hát azért próbáld megszokni, új ismerősöket találni.
De jó, h leírtad a másik oldal véleményét is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ABE
őstag
Én azt sajnálom, hogy sokan rossz hírét viszik a sofőr szakmának. És lassan nem szakma lesz kamiont, buszt vagy taxit vezetni, mert boldog-boldogtalan autóra kerül, akik csak kötelező rosszként tekintenek a munkára. És ha az utasok, az autósok nem veszik el a normális sofőrök kedvét a munkától, hát majd gondoskodik róla a BKV? Pedig mindig felvidít, ha kedves, segítőkész a sofőr, és nem egy robottal találom magam szembe. El van ez az egész cseszve...
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Szépen lassan elkurvul a világ...
Sic Parvis Magna
-
Reno7
senior tag
Érdekes írás,bár nekem egyszer adatott meg hogy BKV-n utazzak(metró),de elég érdekes volt...köpni nem lehetett ott. Nekem a Volán jutott...a hallottak alapján egykutya mind2...pl mikor jövök haza suliból,olyanszinten tele van a busz hogy mindíg otthagyunk(maradunk) 6-10 embert(el),a kövi busz meg egy óramúlva jön...csoda ha felférek.Reggelente amivel megyek suliba meg...mindíg más sofőr jön,de kiszámíthatatlanul,és van egy aki egyszerűen nemtud időben jönni(58ra van kiirva,de 40kor már ott áll ),ráadásul bunkó is...mindenkivel kiabál meg siettet hogy felszáljunk,bár nemértem minek mikor ígyis korábban jön,azmeg hogy üvöltözik mikor bérletet akarok venni...van ideje szerintem,tehát nemértem .De vannak ittis rendes sofőrök hál'isten,aki megvár ha futok utánna .Mellesleg én mindíg köszönök mikor fel-leszálok,csöndben türelmesen utazok,tehát nemis tartom magamat balhés utasnak.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
concret_hp
addikt
én mindig meg szoktam köszönni ha megvárnak és elől szállok fel ha hátul akkor leglaább intek
a bkv fő problémái nem a sofőrökkel vannakvagy fullba vagy sehogy :D
-
talmida
Közösségépítő
Nehogy már tényleg a rendes embereket üldözzék el!!
Ne add föl! Ne hagyd, hogy elvegyék a régi "útadat". Tégy meg mindent, hogy belássák a hibát azok, akik elszúrnák az egészet.
Budapesten az egyik legszuperebb dolog a tömegközlekedés volt EDDIG.... minden "rosszával" együtt. Jó, jó, koszosak a járművek, bunkók a központi szolgáltatók, de legalább van-volt, amivel lehet/-ett utazni. ...és eddig mégiscsak ment a "szekér" valahogy.
Bárcsak bátorságot kapnának a példamutató sofőrök és összefogva fölemelnék a szavukat a béna törvényekkel (törvényhozókkal) szemben! Ha néhány irodakukac kitalál valamit, ami a gyakorlatban nem jól működik, akkor ne a buszsofőröknek kelljen visszahúzódni, hanem a rossz törvényhozót kellene jól megbüntetni.
..és kérlek, ne hagyd abba az extra kedvességet! Kitől tanuljanak példát a fiatalok, ha te is lelépsz?
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
-
félisten
Én is Volánnál dolgozom, igaz nem sofőrként. Hidd el, nem csak felétek van káosz...
A jobb fejek is szépen lassan belemattulnak az egészbe, és keresnek inkább másik munkát.
Az pedig, amit írt előttem valaki, hogy előbb áll be a busz, siet, stb, nem a sofőr hibája szokott lenni, ugyanis elmebeteg fordákat adnak ki nekik is sokszor, és van hogy hamarabb mennie kell, hogy beérjen, és garázs, vagy telep, vagy másik járat... Logisztika nem nagyon megy a dispatcher -szolgálatoknál...
Ha meg késik, sokszor van hogy azért, mert egyszerűen túl sok felszálló/jegyváltó ember volt a megállókban, de nem léphet oda neki, mert van egy megengedett menettempó, van tachográf, és van GPS is, amit a központban nézegetnek. -
ABE
őstag
válasz FoxiestFox #16 üzenetére
Én általában késő esti járatoknál (BKV és Volán is) vettem észre, hogy a sofőrök tojnak a menetrendre, és nyomják neki, mert nincs forgalom, alig van utascsere. Extrém példa: 8-as busz 11 perc alatt megtette este a teljes távot, pedig 18 perc a menetidő. Ja, utolsó járat volt az éjszakai buszok előtt, sietett haza...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
NA, "beszólok én is".
Hát, előszöris, én mindig megköszönöm, ha megvárnak, vagy ha megáll egy autó a zebránál, és elenged, stb. Persze, ez lehet cask azért van, mert "faluról jöttem" engem erre tanítottak (hozzáteszem, ez a normális viselkedés, nem?).
De ez itt Pest, itt mindenki idegbeteg, mindenki siet, stb, itt nem kell köszönetet várni sajnos
Tisztelet a kivételnek persze, de az nem sok van -
félisten
-
Geller72
veterán
Tuti, hogy a BKV-nál nem dolgoznék. Lehet, hogy van bunkó sofőr, de sajnos, teljes mértékben megértem őket. Ennyi barom állatot, mint amennyi Pesten közlekedik, az egész országban nincs. Sem utasként, sem másként a forgalomban résztvevő egyénként. Őszinte sajnálatom. Rengeteget utaztam ott, évekig közlekedtem..egyszerűen tragikus. Nem tudlak bíztatni, hogy talán, meg majd esetleg eccer..költözz el onnan...vidékre.
Üdv:
Geller -
nagyúr
Ha már a bkv-nál tartunk. Ugye, az éjjeli járatokon az ellenőrök, azok külsős cég emberei, nem a bkv saját ellenőrei.
Namost. EGyik kollégám felszállt a 923-as éjszakai buszra. Pirosra festett haja van, gondolom, ez nem tetszett az ellenőröknek. Mondták, hogy vegyen jegyet. Ő nyújtotta is a pénzt, de mondta, hogy kér számlát. Erre megverték, és feltöröltették vele a járdát. A sofőr meg azt mondta, hát nem tud mit csinálni ez van és elment.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az ilyen esetek miatt ítélik meg a bkv-t, és vele együtt a sofőröket is. -
Myers
senior tag
Hi!
És az Árpád-híd (távolsági) buszmegállóval nem tudjátok mi lesz? Mellette lebontottak már egy épületet, és talán a Scontot is lefogják, meg a buszpályaudvart is.
Állítólag valami pláza lesz helyette. Hogy rohadnának meg a plázájukkal!!! Nincs még elég hely az agyatlan barmokanak gyülekezni?
Az én kérdésem az lenne, hogy hova fogják átrakni? A Bp.-Vác között közlekedő buszokat már egy fél éve átrakták az Újpest városkapu metrómegálló mellé.
De ezt hova fogják? Azt is hallottam, hogy lehet, hogy a "Népsatdionhoz". Na most azt tudni kell, hogy innen főleg észak felé induló járatok indulnak. Tehát a "Népsatdionhoz" rakni teljesen irracionálios lenne.
Az utasokat meg mindek tájékoztatni. Elég lesz majd csak az átállás napján.
http://www.muszaj.hu/
-
veterán
Ha jól tudom, akkor okt 1-jétől a Szentendréről jövő buszok (az új hídon közlekedve) szintén Újpest Városkapuhoz fognak menni.
A többi busz (Dorog-Esztergom, meg a többi arramenő) viszont hosszútávon is marad az Árpád hídnál. Lesz pláza,meg átépítés, de a buszvégállomás marad.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
ABE
őstag
Amikor a Hegyalja út legramatyabb szakaszain végigsöpör a busz mintha csak krumplit szállítana, akkor nagyon nem tudom értékelni a megtakarított perceket. Azt meg pláne utálom, ha a sofőr versenyzői ambíciói miatt lekésem a járatot. "Szerencsére" inkább késni szokott a busz, mintsem az orrom előtt elmenni.
Ez a harmadára csökkentett menetidő igen durvának tűnik!
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Egyetértek, néha bámulatos manővereket hajtanak végre (kényszerből, legtöbbször a pesti vészvillogóval-parkolok-a-kanyarban bunkóparasztok miatt) avval a böhömnagy járművel.
Sőt, azt is csodálom, hogy a pesti közlekedést milyen nyugalommal tűrik.Késős típus vagyok, mindig sprintelek buszok után -- és az esetek többségében meg is várnak a sofőrök, esetleg még újra ki is nyitják az ajtót; én pedig mindig megköszönöm. (Tegyük hozzá, Budán lakok, és többnyire itt is közlekedek).
A BKV-vel a legnagyobb gond a vezetése, és a szolgáltatás minősége, ami megintcsak a vezetőség miatt olyan, amilyen. A sofőröké viszont minden elismerésem, én nem vállalnám.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
xmaas
őstag
egyszeru a valasz hogy miert egyes tarsasagoknak megeri csinalni es nyereseges mikozben kedves BKV csodbe van majdnem meg csomo milliard adosaga van ....azert mert allandoan a draga vezetoseg szar es mindent szetlopkod meg szarul csinaljak az egeszet .Ez meg milyen dolog hogy egymas utana par havonta vezetoseg csere van stb kapnak a dragak tobbmilllios vegkielegitest meg szep osszegeket mert "annyira jo munkat vegeznek. amugy a soforoket se kell 1 kalap ala venni az egeszet ott is vannak rendes emberek es vanak kecsegek.Bkv val se lenne gond ha vegre olyan embereket tenenek vezetesben akik tenyleg azzal foglalkoznanak hogy azt a ceget nyeresegese varazsoljak mert meg lehetne csinalni de inkabb a sajat zsebuket tomik meg aztan par honap utan lelepnek.Fel a fejel
-
Dícsérendő a melóhoz való hozzáállásod, és respect
Nyilván a BKV-fika fórumokon sem az ilyen sofőröket szokás anyázni, amennyire én tapasztalom, inkább a bunkó ellenőröket.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Reno7
senior tag
válasz FoxiestFox #16 üzenetére
"elmebeteg fordákat adnak ki"
Megtudnád mondani hogy ez mit jelent?Sajna nem mozgok ilyen körökben és nemtudom mit is jelent ez pontosan.
És a trolik?Azok is olyan rossz állapotban vannak mint a buszok?Mer így vidéki fejjel azok viszonylag "modernnek" tűnik :SMy SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
félisten
A sofőrök a fordajegyzék alapján dolgoznak, ha úgy tetszik az az ő menetrendjük, hogy mikor hol kell lenni, mikor van kiállás, stb... És hát láttam már olyan fordát, ahol a város egyik végéből a másikba (másik járatba) átállásra volt 8 perc... (Szeged)
Személykocsival nem csinálod meg, nemhogy busszal...
Itt Szegedek a trolik jók, elég modernek, csak koszosak...
De amíg gurul... -
Reno7
senior tag
válasz FoxiestFox #32 üzenetére
Jah értem. Nagyon úgy tűnik hogy ez amolyan hasraütés szerűen van kitalálva És ha nem teljesíti levonnak a béréből?
Anyira tuti nem koszosak mint a MÁV járataiMy SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
muveszur
addikt
Sziasztok!
Én nem értem h egyes emberek miért szapulják a mo-i tömegközlekedést
Nem mindig járok Bp-en, de amikor tömegközlekedést kellett igénybe vennem, akkor mindig el jutottam ahova akartam. Igaz, volt egyszer amikor a 4-6-os villamosra nem fértem fel, DE jött a következő kb perc mulva, amire gond nélkül felszálltam. Trolikról, buszokról még nem maradtam le, és sűrűn járnak. Annyi féle járat van, h Debreceni fejjel nehéz átgondolni is.
Egyszer pedig egy Combino mentettem meg az életemet, amikor telo vásárlásáért mentem fel Pestre, és kor annyira bedugult a város, h kocsival 2 óra alatt nem értem volna át pestről budára.
Lehet szidni a Combinokat is, h nincs rajta légkondi stb, de ha jól tom 50m-esek a szerelvények, tágasak, és rengeteg embert szállit, sőt nem 20 percenként járnak.Nemtom, h mit elégedetlenkednek Pesten az emberek....
Debrecen:
a haon.hu-n halomszámra jelennek meg fikázó irások a sofőrökről a menetrendről, a buszokról. Gyakran találkozok azzal a mondattal h "Késett a busz 1 órát, és én addig vártam rá" Én már 7éve mindennap busszal megyek suliba, de ilyenel nem találkoztam.És bejártam a város, minden pontját, utazgatam ha időm engedte, kipróbáltam nagyapámmal az uj buszokat, tehát rengeteget utaztam, és egy két kivételtől pontosan jött a busz. Legfeljebb késett 3-4, előfordult több perces(kb 10-15 perces, de ilyen nagyon ritkán van) késés is.
Most a hajdú-volán ebben az évben sok teljesen uj Solarisokat vásárolt, meg még mellé egyéb típusokat, Igy a 2 legfontosabb járaton már csak ilyenek járnak, és persze más járatokra is jur azért rendesen. Ikarusokból egyre kevesebbet látok.
Sőt, Debrecen önkormányzata kiirt egy pályázatot, uj tömegközlekedési cégről, erre a DKV és a Hajud volan adta be a pályázatot, és a kettő közül győztes lesz, jövöre, teljesen uj géppartkal, IKARUSOK NÉLKÜL, max 3éves buszok fognak járni debrceben.Én elégedett vagyok, talán a tisztaságra még figylhetnének, DE ez nagyon nehéz, ha a melletted álló csávóból ömlik a bűz, és a kosz.
A Sofőrökkel, meg egy-két kivételell nem volt bajom, megvártak ha kellett, bár volt találn egy aki nagyon bunkó volt -
Geller72
veterán
..nyúljunk bele egy kicsit a kényes részébe. Tudom, sokan - főleg pestiek- most fel fognak hördülni, de mielőtt baromságokat írnának, kérem, gondolkodjanak el egy kicsit, vegyék elő a számológépet és ezt követően írjanak: Pesten, gyakorlatilag pár ezer forintért (10k alatt) egy egész hónapig oda mennek, ahova akarnak! A nap 24 órájában...Én, ha fel akarok menni Pestre, ami nem több száz kilométerre van, csupán 120-ra, nos ez nekem retúr 4000 forintomba kerül. És még így is rengeteg ember bliccel. Én nagyon örültem, amikor fenn laktam pár évig, hogy ekkora összegből egy hónapig utazhattam. Nevetségesnek tartom azt az összeget, amiért egy utast egész hónapban szállítanak. És sokan pattognak, hogy ez már mekkora összeg. Kiszámolta már az a valaki, aki sokallja, hogy ezt akármilyen kicsi fogyasztású autóval havi szinten mennyibe oldaná meg? Nos, sztem anyagilag ezért (is) tart ott a bkv, ahol tart...Tudom, ez csak az egyik oldala a dolognak, de nem elhanyagolható. A bérletek összehasonlításához legyen egy pici példa elég arra, hogy mennyire kevésnek tartom a Pesti bérletárakat: Sógorom egy órányira lakik a melóhelyétől, ezért a havi bérlete 17k...mondom, tizenhétezer forint. Nem hőbörögni...
Üdv:
Geller -
vosimo
aktív tag
Nekem van egy buszvezető ismerősöm aki a 6-os busz vonalán dolgozik. A nyugatinál ha már elindult a megállóból, megáll és felengedi az utasokat, ha dugóban állunk közelebb megy a járdához és kinyitja az ajtókat aztán bemondja, hogy akinek így gyorsabb az nyugodtan szálljon le. A Margit hídnál is bemondja, hogy dugó van és akinek így jobb az most szálljon át a nyégyeshatosra. MINDIG MEGKÖSZÖNIK! Már elég közel áll a nyugdíjhoz (sajna). Olyan kb. 15-16 éves lányok is ott dicsérték, hogy milyen rendes, mert megvárta őket. A következő megállóban megint dicsérték mert másokat is megvárt. Viszont nem értem azokat a bunkó paraszt sofőröket akik ajtónyitás után már nyomják a csengőt pedig még mindig szállnának fel. Multkor egy manus fel akart szálni a buszra egy kibaszott nagy üvegtáblával a kezében. Mondta neki, hogy ez így nem lesz jó és leszállította. Ott kurva anyázott neki a barma! Ügye beszélgetni sem szabadna a sofőrrel, de mi szoktunk.
Egy nyanya elkezdett ott vitatkozni velünk, hogy ne zavarjuk a sofőrt mert még balesetet okoz. Ja, persze a bedugult Margit hídon hatalmas balesetet lehet csinálni. Egyeseket miért zavar, ha mások jól érzik magukat? -
Reno7
senior tag
Naja...Volánnál a teljesárú bérletnek eléggé húzós ára van,legolcsóbb havi 5k és azzal kemény 5km lehet utazni
vosimo: Mint már ondták mindenholvannak rendesek meg szemetek is...ugyanúgy mint ellenőrben.Viszont ez az ajtórácsukóssal már énis találkoztam...durván rácsukta az ajtót a bokámra,aztán meg csúnyán nézett meg mondott is valamit,engem az ilyen sofőröket utálom.De az tény hogy nagyon stresszes lehet egésznap a sok parasztot elviselni,kicsit azért sajnálnálom őket.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
gtasystem
őstag
"Lehet szidni a Combinokat is, h nincs rajta légkondi stb, de ha jól tom 50m-esek a szerelvények, tágasak, és rengeteg embert szállit, sőt nem 20 percenként járnak."
ebben egyetértek..a Combínó tényleg jó..
de az az igazság hogy annyiért amennyibe került, még szép hogy jó..ezért a pénzért egy halom villamos vonalat le lehetett volna cserélni újra vagy felújítottra..ez a nagy büdös helyzet..és akkor még nem tudjuk hogy ki mennyi pénzt rakott zsebre azért, hogy mi nézegethessük a Combínót aranyáron (lásd Siemens korrupciós ügy)..erről ennyit.és akkor meg is fogalmaztam a problémát ami a BKV-nél is megfigyelhető..a felsővezetők lopják a közpénzt munka címén, és nagy ívben sz...nak az ecceri buszsofőr meg az utazni vágyó budapesti fejére..
és a poén az hogy még meg is jutalmazzák egymást ezért.. ez a hab a tortán..
(lásd prémiumok a veszteséges működésért)ide vezet az ha egy országban a teljesítmény helyett az ismerettségek vagy a "papír" számít.
évek, sőt évtizedek óta tehetségtelen idióták váltják egymást a BKV élén..persze mindez a témaindítónkon nem sokat segít..
ezért csak egyetérteni tudok a többiekkel..azaz..riszpekt
http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)
-
-
villamos
őstag
Ne a bérletet nézd, az valóban olcsó, ha ílyen szempontból nézzük. A jegyárakat nézd, azok sokkal drágábbak, 230 ha előre megveszed, és 270 ha a helyszínen. És sokszor nem egy busszal mész, hanem kénytelen vagy átszállni, akár háromszor is. Ha éjszaka mész, akkor csak a ez utóbbi jegy érvényes, meg a bérlet.
Nem minden járat jár úgy mint a 4-6 -os, vannak olyanok, amelyek félóránként, óránként járnak.
Ez az új paraméterkönyv, és járatszámozás arra volt jó, hogy összekeverhessék a járműparkot. Ezt figyeltem meg legalábbis a környékem közlekedéséből. Visszatértek azok a járművek, amiket 88-ban láttam utoljára. Eddig Volvokat kaptunk, most fogják a 33 -as táblát, rádobják a harmonikaajtós csuklós ikarusra, (ami ki tudja milyen volán, vagy vidéki selejtezésből származhat) oszt hadd menjen. Az hogy közben az utastérbe szivárgó kipufogógáztól megfulladnak az utasok (meg szerencsétlen vezető) az nem számít.
A legtöbb ember nem megy el Pesterzsébetből Hűvösvölgyre csak úgy passióból, hanem a munkahelyük, és lakóhelyük között ingáznak, minden nap.
Régebben nagyjából kiszámoltuk, hogy egy olcsó gépkocsi éves fenntartási költsége kb. megfelel a teljesárú éves bérlet duplájának. Viszont kocsival gyakorlatilag oda mész ahová akarsz, ott álsz meg ahol akasz, olyan tempóval mész amilyennel akarsz (figyelembe véve a KRESZ -t persze), ja és nem kell elviselni egyetlen koszos csövest sem magad mellett.[ Szerkesztve ]
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
Geller72
veterán
"Viszont kocsival gyakorlatilag oda mész ahová akarsz"
-ha behajthatsz, és nincs lezárva a fél város, nincs egymás után 9 egyirányú utca, aminek persze pont a felőled eső része a behajtani tilos...
"ott álsz meg ahol akasz"
-ha megállhatsz, és nem kell 1 km-re parkolnod a melóhelyedtől, vagy ha parkolhatsz is, napi szinten egy ezresért...
"olyan tempóval mész amilyennel akarsz"
-ha épp nincs dugó, nincs 20-as tábla 10km-en keresztül, mert építik az utat, nincs baleset, és nincs reggeli, du csúcs, amiben egy 20 perces út kocsival 2 óra..
"a és nem kell elviselni egyetlen koszos csövest sem magad mellett."
-inkább viseled el, hogy lemossák a szélvédőd, ha akarod, ha nem, minden lámpánál pénzért könyörögnek, minden második gyalogos pont általad szeretne öngyilkos lenni..
..tök jó autózni...éjjel 1-kor..esetleg..
Párszor késésben voltam, nem értem el a HÉV-et, taxit hívtam..
A BKV-val az össz menetidőm jó esetben 20 min...
Ez Taxival, jó taxissal 40....(5 perc, mire megjön a taxis, kamikaze tempóban 30 a táv, és még 5 perc, mire onnan, ahol ki tud rakni elérek a melóhelyre.) -
nagyúr
Úgy tudom, sőt, tapasztaltam, hogy a combino-kon már van légkondi
-
vosimo
aktív tag
Mi Ikarus 280-nal már mentünk 80-at is!
Még annyit, hogy az ismerős buszvezető saját pénzből fizeti a busz javíttatását, ha valami probléma jelentkezne munka közben. Saját pénzből! És ez nem a szerelő miatt van ám így.
-
finest
őstag
Én nagyon tisztelem a buszsofőröket, nagyon sokat buszoztam gyerekkoromban, és sok buszsofőrrel nagyon jó kapcsolatom lett. Ma is örömmel jutnak eszembe vezetés közben mondásaik, pl. elinduláskor, h "na akkor séta" stb. Jó érzés néha újra összefutni velük és pletyizni egy kicsit. Hozzátartozik a dologhoz, h én Tatabányán nőttem fel, nem pedig Budapesten, és 10-20 éve még az emberek sem voltak talán annyira elhidegültek egymástól mint manapság. Nyilván mindenhol vannak undok emberek.
De nagyon tisztelem azokat, akik hivatástudatból, jókedvvel végzik ezt a monoton munkát az év összes napján, ünnepnapokon - karácsonykor, szilveszterkor, húsvétkor - távol családjaiktól a közösség érdekében, a mi könnyebbségünkre.“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
veterán
A BKV nem azért veszteséges, mert a vezetés ellopja a pénzt, akkor a világon minden olyan nagyobb vállalat, amelyiket nem a tulajdonosa irányít, veszteséges lenne
Jó, hogy vannak itt vidéki hozzászólók, mert ha eddig nem tudták volna, akkor most megtudhatják, hogy a BKV-t ők tartják el.
Miért is
A Budapesthez hasonló városok tömegközlekedése a világon sehol sem élne meg az utasoktól beszedett összegekből. Az a gyakorlat alakult ki, hogy a költségek kb. egyharmadát lehet fedezni a bevételekből, egyharmadát szokta állni a város önkormányzata és egyharmadot ad hozzá az állam (hiszen egyrészt elvon pénzeket a budapesti polgároktól is, ebből visszaad egy kicsit, másrészt a BKV utasai között nagyon jelentős számban vannak nem budapesti utasok is).
A BKV-nak az a baja, hogy a finanszírozás nem így megy.
A jegy és bérletbevételekből az ideálisnál többet, kb. 40 %-ot szednek be. Ezért drágák a jegyek és a bérletek, ezért nincs az, mint minden normális városban, hogy egy órán keresztül érvényes a jegy, akárhányszor szállsz át. Nálunk, ha háromszor átszállsz, akkor 3 jegyet kell kezelned. És főleg ezért ilyen pokrócok az ellenőrök, mert nagyon kell a zsé a BKV-nak az utastól.
Az állam is jobban a zsebébe nyúl a kelleténél, az is kb. 40 %-ot ad. Itt jönnek a vidékiek, akár jönnek Pestre, akár nem, az állam az ő pénzükből is ad a BKV-nak.
Aztán jön(ne) a főváros. A főváros évek óta nem ad elég pénzt a BKV-nak, a részesedése költségviselésből (jó esetben) olyan 10 %.
Ez eddig 90 %, hol a maradék 10 Hát az a veszteség
Szóval a bunkó 1.0-ás ellenőröket Demszkyhez kellene beküldeni, hogy onnan szedjenek össze több pénzt, de a fővárosnak évek óta nincs elég pénze semmire se (akik pestiek, azok látják a kátyúkat, a kutyaszart, hallják, hogy ilyen-olyan korrupciós ügyek vannak, stb. stb).
Tehát ameddig Budapest nem tud (nem akar) elég pénzt edni a BKV-nak, addig a paraméterkönyv mindig szitokszó lesz, a járatmódosítás mindig leállítást fog jelenteni
Ezek után persze el kell mondanom, hogy egyáltalán nem a BKV-nál dolgozom, sőt bérletem sincs, csakis autóval közlekedem a városban, mert úgy útálom a BKV-t, hogy csak na
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-
Lenry
félisten
válasz Donki Hóte #46 üzenetére
Ezért drágák a jegyek és a bérletek, ezért nincs az, mint minden normális városban, hogy egy órán keresztül érvényes a jegy, akárhányszor szállsz át. Nálunk, ha háromszor átszállsz, akkor 3 jegyet kell kezelned. - ez Szegeden is így van, a jegy felszállástól az adott járat végállomásáig érvényes, átszálláskor új jegy kell (kivéve, ha az SzKT "hibájából" kell átszállni, mert pl lerobban a troli, vagy most az Anna-kúti csomópont felújítása miatt)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- Új LENOVO THINKBOOK 13s G3 "Kis Gamer" Ultrabook 13,3" -50% Ryzen 5 5600U 8/512 WUXGA IPS RADEON 2GB
- -100e Ft Dell Latitude 5440:i5 1345U,16GB,512GB,Iris Xe,vil.MAGYAR bill,Win11, 3 év Dell NBD gari
- Rózsaszín Párduc , i5 12400F , RTX 2060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 500GB HDD
- Épített számítógép Ryzen 5 1660TI
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen